[HUN] Mikojan-Gurevics MiG-21 "Fishbed"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 902
14 646
113
mi a tök?
7r-pyst_zsg-webp.498352
5sk0hjrrps4-webp.498353
Ez már volt, filmforgatásra átalakított Migek.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 170
81 046
113
Varga Ferenc:
"A hír apropóján felidézném hitelesnek nevezhető emlékeimet az éjszakai kiképzési repülésekről. Három évről sikerült a mai napig megőriznem a századparancsnoki noteszemet, alább az 1989-esből idéznék. Ebben az évben, csak Pápáról 109 (száz kilenc) napon volt éjszakai repülés tervezve. (a nappali repülések nincsenek feltüntetve). Ezeknek kb. 75-80 %-a lett végrehajtva, a többi különböző okból, többnyire időjárás miatt csak részben -, vagy elmaradt. Egy éjszaka átlagosan 50 repülési feladat volt. Ez a társtettes Taszár és Kecskemét repülőezredek figyelembevételével 1989-ben (és előtte is) nagyjából évi 8.000 -10.000 (nyolc-tízezer) éjszakai repülést jelentett. Csak vadászrepülőgépekkel. Ez a mennyiség 1990-től a pilóták, repülő-műszakiak és a gépek számának 30 %-os csökkentése (Gerecse), majd a 90-es évek közepétől a taszári, 2000-ben a pápai vadászrepülő ezred felszámolásával, a MiG-29-es alkatrész ellátotlanságával 2010-re drasztikusan, és folyamatosan csökkent évi néhány száz órára, vagy még attól is kevesebbre. 1989 már csak emlékeiben idézi a még korábbi, u.n. napi 3 váltásos, gyakorlatilag keddtől szombatig való, esetenként non-stop repülést.
De a lényeg itt nem is az óraszámon van, akkor azt sem tudtuk, mi az az NVG (éjjellátó), gyakorolni kellett.
Ami lényeges különbség volt, a mi ezredünkkel soha, senki nem kéretett a lakosságtól elnézést, nem kéretett türelmet, az a legtermészetesebb volt, hogy a katonai kiképzés (akkor is a magyar) emberek biztonsága érdekében történik, ez a dolga! Nem késztettek bennünket megalázkodásra, nem keresték a lakosság szimpátiáját - ellenünkben. És ők ezt meg is értették, senki nem jelentett fel senkit …. Még egy kép a saját 89-es repidőmről. De itt van a 88-as is.
/U.i. egy akkori történet. Rózsa Sanyi bácsi, legendás pápai vadászirányító meglátogatta szüleit Sármelléken. Kérdezte az apja: Fiam, gyakorlatotok volt a héten? Nem. Miért? Csak mert a kutya megint eltépte a láncot ..../

Dátum 1989
Hely: Pápa
repülés tól-ig
a résztvevő repülőgépek száma (MiG-21-, és -23) "

463817279_3886566701562367_3816936036571465134_n.jpg
463743458_3886567141562323_1806675606554621957_n.jpg


 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 282
4 722
113
Mondjuk a mai világban meg lehet előzni egy csomó téves - ijedt bejelentést a 112-nek, ha előre jelzi a honvédség az éjszakai repülés tényét az ezzel járó fokozott hanghatásra figyelmeztetve, és nincs benne semmi megalázkodás.
Egy udvarias gesztusként is felfogható, és csak emeli a reputációt, nem "ellenükben" történik.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 740
66 375
113
Mondjuk a mai világban meg lehet előzni egy csomó téves - ijedt bejelentést a 112-nek, ha előre jelzi a honvédség az éjszakai repülés tényét az ezzel járó fokozott hanghatásra figyelmeztetve, és nincs benne semmi megalázkodás.
Egy udvarias gesztusként is felfogható, és csak emeli a reputációt, nem "ellenükben" történik.
Én egyetértek Varga Ferenc osztjával (ő a szovjeteket még csak nem is emítette!), meg ezzel a véleménnyel is. Nyilván más már a világ, meg fontos a gesztus is.

De ebben az esetben talán irányadó lehetne az, hogy ha már modern világ, nyugati világ, NATO, meg demokrácia, akkor nézzük meg, hogy vajon az USA-ban szoktak-e előre enézést kérni az USAF/USN/USMC repülői, ha éjszakai repülést terveznek? Akár otthon, akár más országokban (UK, Németország, Japán...)

A válasz az, hogy nagyon nem.
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 282
4 722
113
Én egyetértek Varga Ferenc osztjával (ő a szovjeteket még csak nem is emítette!), meg ezzel a véleménnyel is. Nyilván más már a világ, meg fontos a gesztus is.

De ebben az esetben talán irányadó lehetne az, hogy ha már modern világ, nyugati világ, NATO, meg demokrácia, akkor nézzük meg, hogy vajon az USA-ban szoktak-e előre enézést kérni az USAF/USN/USMC repülői, ha éjszakai repülést terveznek? Akár otthon, akár más országokban (UK, Németország, Japán...)

A válasz az, hogy nagyon nem.
Van benne igazság. De nálunk a hozzáállás is elég fura, és már az "átkosban" is az volt. Ha jól emlékszem, még Varga "Tömör" Imre írt le egy olyan történetet, hogy egy libafarm tulajdonosa próbálta az elhullást ráverni az alacsonyan áthúzó vadászgépek okozta "sokkra". Ha van előzetes bejelentés, az ilyen ügyeskedéssel nem kell időt tölteni.
Én örülök, ha szólnak előre, bár látni nyilván nem lehet a gépeket, már hallani is jólesik ;)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 387
19 782
113
Van benne igazság. De nálunk a hozzáállás is elég fura, és már az "átkosban" is az volt. Ha jól emlékszem, még Varga "Tömör" Imre írt le egy olyan történetet, hogy egy libafarm tulajdonosa próbálta az elhullást ráverni az alacsonyan áthúzó vadászgépek okozta "sokkra". Ha van előzetes bejelentés, az ilyen ügyeskedéssel nem kell időt tölteni.
Én örülök, ha szólnak előre, bár látni nyilván nem lehet a gépeket, már hallani is jólesik ;)

Szerintem sincs azzal baj, ha a repülők jeleznek. Azonban vannak túlzások. Teljesen feleslegesnek érzem, ha egy aktív lőtér esetén, már előre elnézést kérnek a környéken élőktől, hogy lövészet lesz. Egy lőtéren az a normális állapot. Akik ott élnek, alapvetően ezt meg is szokják, meg is szokták szerintem. Aki nem, az elmegy onnan, vagy oda sem költözik.
 

ZsoltHun

Well-Known Member
2018. október 26.
807
2 182
93

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 740
66 375
113
annak sztem vanegy plusz blokkja a kiömlő előtt
Nem. Amit te hiányolsz a képről az a forszázskamra a fúvócsővel. Az R-11/13/25 hajtómű család, hasonlóan az R-27/29/35, vagy az R-15-ös hajtóművekhez, két részből állt. Az első a gázturbina a forszázskollektorokig, a második pedig a forszázskamra a fúvócsővel.