[HUN] Mikojan-Gurevics MiG-23 "Flogger"

Én a te sztoridra emlékszem. Vagy a MiG-23-asról meséltél hasonlót?
A 23-asokon nem nagyon állítgattunk semmit.
Az MF-jeink szinte megegyeztek a sármelléki szovjet M-ekkel (csak itt voltak nálunk a szovjeteknek M-jei, 76-tól elég sokáig, 89-ig. Lacházára már az MLD települt és 86 után le is cserélődött 29-esre) csak a szovjet gépeken eltérésről, amiről tudok, az az R-29-es hajtóművek beállítása volt.
A szovjet gépeken a turbinalapátok hűtőlevegő csatornáját el lehetett zárni és akkor a munkaközeg 100%-ban tolóerőt adott (hasonló megoldás volt az F-14A gépek TF-30P412-es hajtóművein) plusz erre ráadásként a 29-esek RD-33-asaihoz hasonlóan mód volt emelt gázhőjű rezsimre is.
Nálunk, illetve a többi külföldi üzemeltetőnél az MF gépek R-29-esein ezt a rendszert kiiktatták, illetve a hűtőlevegő mindig a lapátokra ment.
 
A 23-asokon nem nagyon állítgattunk semmit.
Az MF-jeink szinte megegyeztek a sármelléki szovjet M-ekkel (csak itt voltak nálunk a szovjeteknek M-jei, 76-tól elég sokáig, 89-ig. Lacházára már az MLD települt és 86 után le is cserélődött 29-esre) csak a szovjet gépeken eltérésről, amiről tudok, az az R-29-es hajtóművek beállítása volt.
A szovjet gépeken a turbinalapátok hűtőlevegő csatornáját el lehetett zárni és akkor a munkaközeg 100%-ban tolóerőt adott (hasonló megoldás volt az F-14A gépek TF-30P412-es hajtóművein) plusz erre ráadásként a 29-esek RD-33-asaihoz hasonlóan mód volt emelt gázhőjű rezsimre is.
Nálunk, illetve a többi külföldi üzemeltetőnél az MF gépek R-29-esein ezt a rendszert kiiktatták, illetve a hűtőlevegő mindig a lapátokra ment.
Fizikálosan hiányzott hozzá valamilyen részegység, vagy elektronikus volt a blokk?
 
Eindhoven Hollandia, 1993, kabinban az akkori 23-as bemutatópilótánk, Németh Gyula százados:

0507627.jpg


0754165.jpg


Spangdahlem, Németország, 1992:

0737663.jpg


0644364.jpg


A 14-es UB idén szeptember 13-án volt harminc éve, hogy lezuhant és a pilótái, Katovics Blázs és Mizsei Mihály századosok életüket vesztették.
 
Mára is jutott egy szomorú évforduló, ma 35 éve, hogy a legelső Pápai nyilt napon Soproni Károly őrnagy a 04-es gépével bemutatórepülés közben lezuhant és életét vesztette:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A sors tragikus fintora, hogy az esemény 5. évfordulójára, 1995 szeptember 16-ára a bajtársai, köztük Katovics Balázs és Mizsei Mihály századosok is készültek a megemlékezéssel, tervezték javában a dolgot, mikor három nappal korábban, szeptember 13-án ők is az égi kötelékhez csatlakoztak.
 
Ennek az egész videónak a legelső pár másodperce érdekes, de szerintem AI.
A fotó közismert, Siklósi Zoltán százados alacsony áthúzása az 1986-os budaörsi repülőnapon.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

De arról nem tudok, hogy erről film keszült volna és az utánégető lángjából kiporladó gőz is furcsa. A 23-ason nincs keró vészleengedés, de ha volna is, az itt nagy lánggal égett volna.
Minden esetre az algoritmus elég élethű mozgóképsort fabrikált.
 
photo9.jpg


Amennyire a pletykát hallottam, illetve más fotókról is összeraktam a történetet, ez a 02-es itt épp a budaörsi repülőnap főpróbáján repül, a kép a koradélutáni órákban készült.
Erről a repülésről hallottam azt a sztorit, hogy a pilóta az egyik túlhúzott fordulóban a Kőérberki út környékén merült meg nagyon és csupán csak az utolsó pillanatban jött ki a manőverből, pont, mikor a botot a hajózó elengedte és már nyúlt a katapult karokért. Ekkor "ütött rá" a botra az állásszöghatároló rendszer és emiatt menekült meg a gép. De a forszázs egy jókora árkot szántott az út közelében a szőlőbe.
Nem tudom, hogy esetleg nem ezt a pillanatot örökítette-e meg a fotós?
A szárnyak karikába hajlanak, a bot hason, a gép jókora állásszögön épp egy fordulóban van, az áramlás elég intenzív a szárnyak és a törzs felett...
 
photo9.jpg


Amennyire a pletykát hallottam, illetve más fotókról is összeraktam a történetet, ez a 02-es itt épp a budaörsi repülőnap főpróbáján repül, a kép a koradélutáni órákban készült.
Erről a repülésről hallottam azt a sztorit, hogy a pilóta az egyik túlhúzott fordulóban a Kőérberki út környékén merült meg nagyon és csupán csak az utolsó pillanatban jött ki a manőverből, pont, mikor a botot a hajózó elengedte és már nyúlt a katapult karokért. Ekkor "ütött rá" a botra az állásszöghatároló rendszer és emiatt menekült meg a gép. De a forszázs egy jókora árkot szántott az út közelében a szőlőbe.
Nem tudom, hogy esetleg nem ezt a pillanatot örökítette-e meg a fotós?
A szárnyak karikába hajlanak, a bot hason, a gép jókora állásszögön épp egy fordulóban van, az áramlás elég intenzív a szárnyak és a törzs felett...
Ez a story benne volt egy règi TopGunban sztem...vagy Kurirban talán de olvastam már valahol az biztos.
Pakolok majd a szünetben átnèzem a gyűjteményt....