[HUN] Mikojan-Gurevics MiG-23 "Flogger"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 539
72 526
113
Én a te sztoridra emlékszem. Vagy a MiG-23-asról meséltél hasonlót?
A 23-asokon nem nagyon állítgattunk semmit.
Az MF-jeink szinte megegyeztek a sármelléki szovjet M-ekkel (csak itt voltak nálunk a szovjeteknek M-jei, 76-tól elég sokáig, 89-ig. Lacházára már az MLD települt és 86 után le is cserélődött 29-esre) csak a szovjet gépeken eltérésről, amiről tudok, az az R-29-es hajtóművek beállítása volt.
A szovjet gépeken a turbinalapátok hűtőlevegő csatornáját el lehetett zárni és akkor a munkaközeg 100%-ban tolóerőt adott (hasonló megoldás volt az F-14A gépek TF-30P412-es hajtóművein) plusz erre ráadásként a 29-esek RD-33-asaihoz hasonlóan mód volt emelt gázhőjű rezsimre is.
Nálunk, illetve a többi külföldi üzemeltetőnél az MF gépek R-29-esein ezt a rendszert kiiktatták, illetve a hűtőlevegő mindig a lapátokra ment.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
54 450
92 134
113
A 23-asokon nem nagyon állítgattunk semmit.
Az MF-jeink szinte megegyeztek a sármelléki szovjet M-ekkel (csak itt voltak nálunk a szovjeteknek M-jei, 76-tól elég sokáig, 89-ig. Lacházára már az MLD települt és 86 után le is cserélődött 29-esre) csak a szovjet gépeken eltérésről, amiről tudok, az az R-29-es hajtóművek beállítása volt.
A szovjet gépeken a turbinalapátok hűtőlevegő csatornáját el lehetett zárni és akkor a munkaközeg 100%-ban tolóerőt adott (hasonló megoldás volt az F-14A gépek TF-30P412-es hajtóművein) plusz erre ráadásként a 29-esek RD-33-asaihoz hasonlóan mód volt emelt gázhőjű rezsimre is.
Nálunk, illetve a többi külföldi üzemeltetőnél az MF gépek R-29-esein ezt a rendszert kiiktatták, illetve a hűtőlevegő mindig a lapátokra ment.
Fizikálosan hiányzott hozzá valamilyen részegység, vagy elektronikus volt a blokk?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 539
72 526
113
Eindhoven Hollandia, 1993, kabinban az akkori 23-as bemutatópilótánk, Németh Gyula százados:

0507627.jpg


0754165.jpg


Spangdahlem, Németország, 1992:

0737663.jpg


0644364.jpg


A 14-es UB idén szeptember 13-án volt harminc éve, hogy lezuhant és a pilótái, Katovics Blázs és Mizsei Mihály századosok életüket vesztették.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 539
72 526
113
Mára is jutott egy szomorú évforduló, ma 35 éve, hogy a legelső Pápai nyilt napon Soproni Károly őrnagy a 04-es gépével bemutatórepülés közben lezuhant és életét vesztette:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A sors tragikus fintora, hogy az esemény 5. évfordulójára, 1995 szeptember 16-ára a bajtársai, köztük Katovics Balázs és Mizsei Mihály századosok is készültek a megemlékezéssel, tervezték javában a dolgot, mikor három nappal korábban, szeptember 13-án ők is az égi kötelékhez csatlakoztak.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 539
72 526
113
Ennek az egész videónak a legelső pár másodperce érdekes, de szerintem AI.
A fotó közismert, Siklósi Zoltán százados alacsony áthúzása az 1986-os budaörsi repülőnapon.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

De arról nem tudok, hogy erről film keszült volna és az utánégető lángjából kiporladó gőz is furcsa. A 23-ason nincs keró vészleengedés, de ha volna is, az itt nagy lánggal égett volna.
Minden esetre az algoritmus elég élethű mozgóképsort fabrikált.