[HUN] Mikojan-Gurevics MiG-23 "Flogger"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 464
72 013
113
Én a te sztoridra emlékszem. Vagy a MiG-23-asról meséltél hasonlót?
A 23-asokon nem nagyon állítgattunk semmit.
Az MF-jeink szinte megegyeztek a sármelléki szovjet M-ekkel (csak itt voltak nálunk a szovjeteknek M-jei, 76-tól elég sokáig, 89-ig. Lacházára már az MLD települt és 86 után le is cserélődött 29-esre) csak a szovjet gépeken eltérésről, amiről tudok, az az R-29-es hajtóművek beállítása volt.
A szovjet gépeken a turbinalapátok hűtőlevegő csatornáját el lehetett zárni és akkor a munkaközeg 100%-ban tolóerőt adott (hasonló megoldás volt az F-14A gépek TF-30P412-es hajtóművein) plusz erre ráadásként a 29-esek RD-33-asaihoz hasonlóan mód volt emelt gázhőjű rezsimre is.
Nálunk, illetve a többi külföldi üzemeltetőnél az MF gépek R-29-esein ezt a rendszert kiiktatták, illetve a hűtőlevegő mindig a lapátokra ment.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
54 186
91 757
113
A 23-asokon nem nagyon állítgattunk semmit.
Az MF-jeink szinte megegyeztek a sármelléki szovjet M-ekkel (csak itt voltak nálunk a szovjeteknek M-jei, 76-tól elég sokáig, 89-ig. Lacházára már az MLD települt és 86 után le is cserélődött 29-esre) csak a szovjet gépeken eltérésről, amiről tudok, az az R-29-es hajtóművek beállítása volt.
A szovjet gépeken a turbinalapátok hűtőlevegő csatornáját el lehetett zárni és akkor a munkaközeg 100%-ban tolóerőt adott (hasonló megoldás volt az F-14A gépek TF-30P412-es hajtóművein) plusz erre ráadásként a 29-esek RD-33-asaihoz hasonlóan mód volt emelt gázhőjű rezsimre is.
Nálunk, illetve a többi külföldi üzemeltetőnél az MF gépek R-29-esein ezt a rendszert kiiktatták, illetve a hűtőlevegő mindig a lapátokra ment.
Fizikálosan hiányzott hozzá valamilyen részegység, vagy elektronikus volt a blokk?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 464
72 013
113
Eindhoven Hollandia, 1993, kabinban az akkori 23-as bemutatópilótánk, Németh Gyula százados:

0507627.jpg


0754165.jpg


Spangdahlem, Németország, 1992:

0737663.jpg


0644364.jpg


A 14-es UB idén szeptember 13-án volt harminc éve, hogy lezuhant és a pilótái, Katovics Blázs és Mizsei Mihály századosok életüket vesztették.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 464
72 013
113
Mára is jutott egy szomorú évforduló, ma 35 éve, hogy a legelső Pápai nyilt napon Soproni Károly őrnagy a 04-es gépével bemutatórepülés közben lezuhant és életét vesztette:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A sors tragikus fintora, hogy az esemény 5. évfordulójára, 1995 szeptember 16-ára a bajtársai, köztük Katovics Balázs és Mizsei Mihály századosok is készültek a megemlékezéssel, tervezték javában a dolgot, mikor három nappal korábban, szeptember 13-án ők is az égi kötelékhez csatlakoztak.