[HUN] Mikojan-Gurevics MiG-29 "Fulcrum"

Megnéztem... Ezért írtam, amit írtam... A GDP 6%-át költik katonaságra, ahogy írtam, az ő GDP-jük meg kb. 1/4-e a miénknek... Ebből azért kiszámítható, hogy az a 6% jóval a mi GDP-nk 2% alatt van.
 
Helló,

Jemen (és a harmadik világ nagy része) nem saját költségvetésből fegyverkezik, hanem valaki adja rá a pénzt. Ezért felesleges nézni a pénzügyi mutatóikat.

Jemen esetében elsősorban az USA fizeti a számlát, amit nagyrészt a Posztszovjet térségben költenek el.
 
Ha igaz ez a jemeni sztori, akkor bejelnthetnék már, mert miért is titok? Az USA is bejelenti az F-35 körüli üzletkötéseket,,, nekünk miért nem megy a roncsaink eladásának publikálása?? Kérdés. Hol ujjítanák fel ezeket, hogy kirepüljenek? Van arra itthon feljogosított cég? Ruszki is benne lenne? Meg mi az, hogy az AN-26-ok is mennek? Nehogymár az kelljen valakinek. Nekem ez kacsának tűnik... sajnos. (illetve csak akkor örülnék neki, ha a befolyt lóvéból tényleg teknikát vennének).
 
"Jemen esetében elsősorban az USA fizeti a számlát, amit nagyrészt a Posztszovjet térségben költenek el." Oo
 
Facebookról:

<i>"Koncsik István: A 17 év üzemeltetése 25 milliárd forintot emésztett fel, ez körülbelül 112 millió dollár. Töredéke minden másnak... augusztus 25., 13:40"</i>

...azt már látjuk hogy mire volt elég ez a pénz.

Meg azt is láthattuk a repülőnapon hogy a huszonvalahány gépből egynek volt letakarva a fülkéje, de arról is félig lefújta már szél. Pedig még mindig el akarjuk adni őket.
 
Egy érdekes képet találtam a makettinfón:

1530219_43977_PICT0013_2.JPG


Ezek szerint volt olyan időszak, amikor rendesen le voltak takarva a MiG-29-esek.

Szerintetek kb. mikor készülhetett ez a fotó?
 
Terminator

A képminőségből és az autókból ítélve a 90's években.
 
Hm, hogy miért nem tudták betolni ezeket kunmadarason valamelyik hangárba... Sose fogom megérteni minek ragaszkodtak/ragaszkodnak ehhez a semmi kecskeméti reptérhez. De a lobbi az lobbi.
 
95 körül kb, babetta smk, lada, mentős toyota, meg egy régi ducato vagy peugeot nyugatról importálva. Plusz azok a ruhák.
 
Most akkor a MiG-29-ek még repülgetnek vagy hogy van ez? Oo

http://www.jetfly.hu/rovatok/jetfly/szimulator/vfat2013/
 
Gripen pilótákat keresgetve találtam ezt:

http://www.dongosqn.hu/magyar/szazad-tagjai.htm
 
A Dongó század 2010 végén szűnt meg (2010 Dec 31-ig még szolgálatot adtak a Mig-29-esek, de már csak 7 pilótával).
2010-ben még a kecskeméti repülőnapon is repült 29-es.
Az eredetileg Magyarországra szállított 28 darabból 3 MiG-29-es lezuhant, 11 darabot pedig még 2006-ban nyilvánítottak feleslegessé, majd 2008-2009-ben született meg a döntés a maradék kivonásáról is.
 
Ez ok, akkor elvileg volt 14 a hadrendben. Amiből 4 repképes. Most akkor vagy volt 2 5-6 gépes század vagy mind a Dongóban volt és a Pumának nem volt csak az 4-5 év alatt bejövő gripenek?
Abból a 14 kukázott 29-esből kb a fele a butaság meg a bemutató repülések miatt ment tönkre. Nem sok egy kicsit? Kíváncsi vagyok az első gripen mikor megy a méh-be.
 
antigonosz

"Kíváncsi vagyok az első gripen mikor megy a méh-be."

Valamikor 2026 után, úgy kb. a lízing lejártától számított első pár nap valamelyikén... :( :D
 
Eddig úgy tudtam,hogy a MIG-29S 9.13(NATO:Folcrum-C)megnövelt gerincében üzemanyag van de most azt olvastam,hogy az ECM rendszer(L-203BE) elektronikai blokkjai kerültek ide.Mi az igazság?Ez a púp mennyivel rontotta a repülési jellemzőket?
 
A szöveg lemaradt.A pirossal keretezett részen az alap MIG-29 9.12-ben nem képernyő hanem lámpás gombok vannak.Az lenne a kérdés,hogy(9.13 műszerfala elvileg)mire való ez a kijelző?