[HUN] NASAMS

Egyetlen rövid kis kitérőre visszatérnék még. NASAMS rendszer hatótávolságára.
Itt egy 2016-os hadijáték/stratégiai elemzés egy lehetséges orosz támadás lengyel feldolgozására. Nem is ez a lényeg, de érdemes megnézni a táblázatokat a légvédelem kiértékelésével kapcsolatban.
Különböző battery mennyiségnél kiértékelik, hogy mennyi rakétát képesek elindítani a légvédelmi rendszerek.
Namost az a furcsa, hogy a Nasams batteryre itt az 50km-es kategóriában hivatkoznak.
Mindezt úgy, hogy 2016-ban még nem is létezett ER verzió.;)
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Ebből a cseh cikkből néhány érdekesség, nekem. :)
  • Miért terveznek hasonló célokra dupla akkora költséget a csehek?
  • Ha jól értettem a cseh cikket az általuk tippelt magyar alkalmazáshoz 128 rakéta kell. Mi nekünk ennek majdnem a duplájára 240-re van engedélyünk és max. A negyede lehet ER.
  • A lejárt Gripen rakéták mehetnek a NASAMS-hoz, itt még használhatóak, az új csomagból meg egy nagyobb mennyiség a vadaszgépekhez. (ez fasza kis rugalmasságot ad)
 
Még az lesz a kérdés, hogy ténylegesen milyen feladatot is fognak ezek az önálló ütegek/századok kapni.
Lesz-e csapatlégvédelmi feladatuk, vagy csak objektumvédelem.
Mert ha igen, akkor 1-1 dandárnak kellene minimum 1-1 üteg, ráadásul minimum azzal a konfiggal (1FDC/3MML/2Radar/1EO), amit már korábban írtam.
Ezen kívül kellene kapnia védelmet minimum Kecskemétnek, Veszprémnek (és környékének), Paksnak, Pestnek.
Na és ezért gondolom, hogy kell, hogy érkezzen még egy másik ABM rendszer is, mert túl sok a védendő célpont, hogy csak a NASAMSszal le tudjuk fedni. Még akkor is ha 6 üteg érkezik. Ugyan le darabra megvan de akkor olyan lehetséges célpontok maradnak ki, mint pl. Szolnok, vagy Pápa. És akkor még egy esetleges 3. dandárról - és annak védelméről még nem is volt szó -.

Azt csiripelik a verebek,hogy lesz beszerezve csapatlégvédelmi rendszer is:-)
 
  • Tetszik
Reactions: Masztiff
Egyetlen rövid kis kitérőre visszatérnék még. NASAMS rendszer hatótávolságára.
Itt egy 2016-os hadijáték/stratégiai elemzés egy lehetséges orosz támadás lengyel feldolgozására. Nem is ez a lényeg, de érdemes megnézni a táblázatokat a légvédelem kiértékelésével kapcsolatban.
Különböző battery mennyiségnél kiértékelik, hogy mennyi rakétát képesek elindítani a légvédelmi rendszerek.
Namost az a furcsa, hogy a Nasams batteryre itt az 50km-es kategóriában hivatkoznak.
Mindezt úgy, hogy 2016-ban még nem is létezett ER verzió.;)
Akkor varázsoltak. Egy sima AMRAAM soha nem fog veszélyt jelenteni normál manőverezni képes légi célra ami nem teszi meg azt a szívességet hogy folyamatosan a rakéta felé repül hangsebesség felett nagy magasságban, 50km-ről. Ezért van szükség az AMRAAM-ER-re...
 
Miért terveznek hasonló célokra dupla akkora költséget a csehek?
Ezt én sem tudom, de szerintem a mi rendszerünk is több lesz, mint 1Mrd USD. ;)
Ha jól értettem a cseh cikket az általuk tippelt magyar alkalmazáshoz 128 rakéta kell. Mi nekünk ennek majdnem a duplájára 240-re van engedélyünk és max. A negyede lehet ER.
A cseh cikkben a számításokat egyértelműen a SPYDER rendszerre készíti el.
Mondjuk én sem gondolom, hogy másikat vennének, tekintve, hogy a SPYDER egyik radarját (EL/M-2084MMR) vették meg réskitöltőnek. :rolleyes:
Ahogy mi összebútoroztunk a németekkel, úgy ők meg az izraeliekkel.
 
Bevallom, kicsit elvesztem a rakéták közt, segitsetek.

Tehát most van engedélyünk 180 db AIM-120 C7-re es 60 db AIM-120 C7/C8 ER-re, igaz?

Ezek nem teljesen azonosak az A-A valtozattal gondolom, tehát a Gripen készletei nem szerelhetőek át a NASAMS-ba átalakitás nélkül.
Tehát a "sima" 180 db C7 hogy inditható a NASAMS-ból?

Az ER meg ha jól tudom a Sea Sparrow inditófokozata, az AMRAAM menethajtóműve, annak C7/C8 iranyitófejével es warheadjevel.

Na most irjátok le kérlek, hogy miben tévedek. :)
 
30-40 indítót vennék ha 180 +60 db Amraam Aim-120c-7 és Amraam Aim-120c-7-8ER-t veszünk! 19 indító a megyei jogú városokba a maradék 11-21 db meg objektum védelem plusz Budapest kapna 3 indítót 3 szögeléssel! Aztán amerikával egy olyan szerződést kötni hogy amennyi rakétát egy év alatt ellövünk gyakorlatokon annyit vennénk tőlük pótlásként!
 
Nem volt benne igazán újdonság az eddigiekhez képest. Az ott megszólaltatott biztonságpolitikai szakértő szerint jó választás volt.


Hát én a humoros oldalára és a hír pontos tálalására akartam felhívni a figyelmet. :rolleyes:

A top gun-ból volt jelenet, amikor az egyik gép lelövi a másikat.
Utánna egy vadászgépre rakták fel rakétát.
A levegő-levegő kifejezés is elhangzott.
Na mindegy.
 
  • Tetszik
Reactions: Blitz97
Hát én a humoros oldalára és a hír pontos tálalására akartam felhívni a figyelmet. :rolleyes:

A top gun-ból volt jelenet, amikor az egyik gép lelövi a másikat.
Utánna egy vadászgépre rakták fel rakétát.
A levegő-levegő kifejezés is elhangzott.
Na mindegy.

Jaj, értelek! Tényleg jópofa riport volt. :)
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses
Bevallom, kicsit elvesztem a rakéták közt, segitsetek.

Tehát most van engedélyünk 180 db AIM-120 C7-re es 60 db AIM-120 C7/C8 ER-re, igaz?

Ezek nem teljesen azonosak az A-A valtozattal gondolom, tehát a Gripen készletei nem szerelhetőek át a NASAMS-ba átalakitás nélkül.
Tehát a "sima" 180 db C7 hogy inditható a NASAMS-ból?

Az ER meg ha jól tudom a Sea Sparrow inditófokozata, az AMRAAM menethajtóműve, annak C7/C8 iranyitófejével es warheadjevel.

Na most irjátok le kérlek, hogy miben tévedek. :)
Az AMRAAM egy légharc rakéta.A NASAMS ezt a rakétát használja légvédelmi rakétának.Hogy ehez kell e szoftver bővités,az vita kérdése,szerintem és tudtommal nem.Nem egyedi a dolog,a zsidók Spydere is ilyen,a Derby rakétával.(illetve ott van egy csavar,mert a Spyder ER egy plusz inditó fokozatot kap,amihez kell szoftverbővités-de maga aDERBY rakéta az inditó fokozat leszerelése után ismét használható légiharc rakétaként is)
Sea Sparrow eredetileg az AIM-7 Sparrow légiharc rakétát használó (illetve az olasz változat a talján klón Aspide rakétát) tengerészeti légvédelmi rendszer volt.De abban elég hamar áttértek egy módositott rakétára.(összecsukható vezérsikokat kapott).Az olaszok különben az Aspide rakétára szárazföldi változatot is csináltak belőle,de nem lett sikeres.
Ez volt a mult.
A mostani Sea Sparrow egy miniatürizált Standard rakéta,az AMRAAM fejrészével.Nem légiharc rakéta.
Szóval a sima AMRAAM felhasználható mind AA,mind SA szerepben.(a légi örjárati idejét kitöltött AMRAAM a NASAMS inditókonténerében még sokáig elvan harcképesen)
Az AMRAAM ER viszont csak SA.
 
  • Tetszik
Reactions: Python and Ocses
Tehát most van engedélyünk 180 db AIM-120 C7-re es 60 db AIM-120 C7/C8 ER-re, igaz?
Ez stimmel. Vannak még tartalék alkatrészek, meg miegymás, de stimmel.
Ezek nem teljesen azonosak az A-A valtozattal gondolom, tehát a Gripen készletei nem szerelhetőek át a NASAMS-ba átalakitás nélkül.
Tehát a "sima" 180 db C7 hogy inditható a NASAMS-ból?
Az AMRAAM SL és az AA változatok - tudtommal - fizikailag megegyeznek. (max. vezérlő programot kell cserélni rajtuk).
AZ AMRAAM ER viszont csak SL verzióban létezik. Ez az ESSM II meghajtását kapta meg komplett. A fejrész meg az AMRAAM C7-ről vagy C8-ról jön.

Az ER meg ha jól tudom a Sea Sparrow inditófokozata, az AMRAAM menethajtóműve, annak C7/C8 iranyitófejével es warheadjevel.
Nincs külön 2 fokozat. Az egész rakéta egyben marad a teljes repülése alatt, az elejétől a végéig.
 
A mostani Sea Sparrow egy miniatürizált Standard rakéta,az AMRAAM fejrészével.Nem légiharc rakéta.
Szóval a sima AMRAAM felhasználható mind AA,mind SA szerepben.(a légi örjárati idejét kitöltött AMRAAM a NASAMS inditókonténerében még sokáig elvan harcképesen)
Az AMRAAM ER viszont csak SA.

Az AMRAAM SL és az AA változatok - tudtommal - fizikailag megegyeznek. (max. vezérlő programot kell cserélni rajtuk).
AZ AMRAAM ER viszont csak SL verzióban létezik. Ez az ESSM II meghajtását kapta meg komplett. A fejrész meg az AMRAAM C7-ről vagy C8-ról jön.

Nincs külön 2 fokozat. Az egész rakéta egyben marad a teljes repülése alatt, az elejétől a végéig.

Köszönöm srácok, igy már értem. Tehát a 180 db-os C7 engedélyből elméletileg juthat a Gripennek is (úgy értem az képes lenne alkalmazni) , de a 60-as engedély ER-jei (amiknek egy része C7, egy része C8 fejjel jöhet) csak a NASAMS-szal lesz használható.

Mivel tud többet az ER, mint a "sima" C7 vagy C8 földről inditva?

És hogy jól értsem: Az ER C7 vagy C8 fejjel rendelkezik (tehát aktiv rávezetésű), gondolom a warhead is AMRAAM. A hajtómű Sea Sparrow öröksege. Ez egyetlen fokozat (mint jellemzően a légiharc raketákban) , vagy kettő (inditó és menethajtómű) leválas nélkül, mint mondjuk a KUB-nál?