Aki tudja nézze vissza az RTL klub hiradóját.
![]()
Nem volt benne igazán újdonság az eddigiekhez képest. Az ott megszólaltatott biztonságpolitikai szakértő szerint jó választás volt.
Aki tudja nézze vissza az RTL klub hiradóját.
![]()
Ebből a cseh cikkből néhány érdekesség, nekem.
Még az lesz a kérdés, hogy ténylegesen milyen feladatot is fognak ezek az önálló ütegek/századok kapni.
Lesz-e csapatlégvédelmi feladatuk, vagy csak objektumvédelem.
Mert ha igen, akkor 1-1 dandárnak kellene minimum 1-1 üteg, ráadásul minimum azzal a konfiggal (1FDC/3MML/2Radar/1EO), amit már korábban írtam.
Ezen kívül kellene kapnia védelmet minimum Kecskemétnek, Veszprémnek (és környékének), Paksnak, Pestnek.
Na és ezért gondolom, hogy kell, hogy érkezzen még egy másik ABM rendszer is, mert túl sok a védendő célpont, hogy csak a NASAMSszal le tudjuk fedni. Még akkor is ha 6 üteg érkezik. Ugyan le darabra megvan de akkor olyan lehetséges célpontok maradnak ki, mint pl. Szolnok, vagy Pápa. És akkor még egy esetleges 3. dandárról - és annak védelméről még nem is volt szó -.
Akkor varázsoltak. Egy sima AMRAAM soha nem fog veszélyt jelenteni normál manőverezni képes légi célra ami nem teszi meg azt a szívességet hogy folyamatosan a rakéta felé repül hangsebesség felett nagy magasságban, 50km-ről. Ezért van szükség az AMRAAM-ER-re...Egyetlen rövid kis kitérőre visszatérnék még. NASAMS rendszer hatótávolságára.
Itt egy 2016-os hadijáték/stratégiai elemzés egy lehetséges orosz támadás lengyel feldolgozására. Nem is ez a lényeg, de érdemes megnézni a táblázatokat a légvédelem kiértékelésével kapcsolatban.
Különböző battery mennyiségnél kiértékelik, hogy mennyi rakétát képesek elindítani a légvédelmi rendszerek.
Namost az a furcsa, hogy a Nasams batteryre itt az 50km-es kategóriában hivatkoznak.
Mindezt úgy, hogy 2016-ban még nem is létezett ER verzió.![]()
Rosszul volt fogalmazva. Igazábol fele anyi pénzt akarnak kolteni - 10 miliard cseh koronát, ami jelen árfolyamon kb 450M USD.Miért terveznek hasonló célokra dupla akkora költséget a csehek?
Nem, mind1.Roszul volt fogalmazva. Igazábol fele anyi pénzt akarnak kolteni - 10 miliard cseh koronát, ami jelen árfolyamon kb 450M USD.
Ezt én sem tudom, de szerintem a mi rendszerünk is több lesz, mint 1Mrd USD.Miért terveznek hasonló célokra dupla akkora költséget a csehek?
A cseh cikkben a számításokat egyértelműen a SPYDER rendszerre készíti el.Ha jól értettem a cseh cikket az általuk tippelt magyar alkalmazáshoz 128 rakéta kell. Mi nekünk ennek majdnem a duplájára 240-re van engedélyünk és max. A negyede lehet ER.
Azóta Pali ezt cáfolta, pont az ellenkezőjét mondja. Szal azért ezt az infót mélyre ne raktározd.Ezt én sem tudom, de szerintem a mi rendszerünk is több lesz, mint 1Mrd USD.
l.
És ez a "sima" AMRAAM-mal te melyik verzióra gondolsz?Egy sima AMRAAM
Én semmit nem állítottam a cseh rendszer áráról. Én pusztán a miénkről tettem egy megállapítást.Azóta Pali ezt cáfolta, pont az ellenkezőjét mondja. Szal azért ezt az infót mélyre ne raktározd.
Ez így logikusabb az olcsóbb SPYDER rendszerre vetítve. De ettől szerintem továbbra sem lesz a miénk 1Mrd alatt.Rosszul volt fogalmazva. Igazábol fele anyi pénzt akarnak kolteni - 10 miliard cseh koronát, ami jelen árfolyamon kb 450M USD.
Nem volt benne igazán újdonság az eddigiekhez képest. Az ott megszólaltatott biztonságpolitikai szakértő szerint jó választás volt.
Hát én a humoros oldalára és a hír pontos tálalására akartam felhívni a figyelmet.
A top gun-ból volt jelenet, amikor az egyik gép lelövi a másikat.
Utánna egy vadászgépre rakták fel rakétát.
A levegő-levegő kifejezés is elhangzott.
Na mindegy.
Az AMRAAM egy légharc rakéta.A NASAMS ezt a rakétát használja légvédelmi rakétának.Hogy ehez kell e szoftver bővités,az vita kérdése,szerintem és tudtommal nem.Nem egyedi a dolog,a zsidók Spydere is ilyen,a Derby rakétával.(illetve ott van egy csavar,mert a Spyder ER egy plusz inditó fokozatot kap,amihez kell szoftverbővités-de maga aDERBY rakéta az inditó fokozat leszerelése után ismét használható légiharc rakétaként is)Bevallom, kicsit elvesztem a rakéták közt, segitsetek.
Tehát most van engedélyünk 180 db AIM-120 C7-re es 60 db AIM-120 C7/C8 ER-re, igaz?
Ezek nem teljesen azonosak az A-A valtozattal gondolom, tehát a Gripen készletei nem szerelhetőek át a NASAMS-ba átalakitás nélkül.
Tehát a "sima" 180 db C7 hogy inditható a NASAMS-ból?
Az ER meg ha jól tudom a Sea Sparrow inditófokozata, az AMRAAM menethajtóműve, annak C7/C8 iranyitófejével es warheadjevel.
Na most irjátok le kérlek, hogy miben tévedek.![]()
Ez stimmel. Vannak még tartalék alkatrészek, meg miegymás, de stimmel.Tehát most van engedélyünk 180 db AIM-120 C7-re es 60 db AIM-120 C7/C8 ER-re, igaz?
Az AMRAAM SL és az AA változatok - tudtommal - fizikailag megegyeznek. (max. vezérlő programot kell cserélni rajtuk).Ezek nem teljesen azonosak az A-A valtozattal gondolom, tehát a Gripen készletei nem szerelhetőek át a NASAMS-ba átalakitás nélkül.
Tehát a "sima" 180 db C7 hogy inditható a NASAMS-ból?
Nincs külön 2 fokozat. Az egész rakéta egyben marad a teljes repülése alatt, az elejétől a végéig.Az ER meg ha jól tudom a Sea Sparrow inditófokozata, az AMRAAM menethajtóműve, annak C7/C8 iranyitófejével es warheadjevel.
A mostani Sea Sparrow egy miniatürizált Standard rakéta,az AMRAAM fejrészével.Nem légiharc rakéta.
Szóval a sima AMRAAM felhasználható mind AA,mind SA szerepben.(a légi örjárati idejét kitöltött AMRAAM a NASAMS inditókonténerében még sokáig elvan harcképesen)
Az AMRAAM ER viszont csak SA.
Az AMRAAM SL és az AA változatok - tudtommal - fizikailag megegyeznek. (max. vezérlő programot kell cserélni rajtuk).
AZ AMRAAM ER viszont csak SL verzióban létezik. Ez az ESSM II meghajtását kapta meg komplett. A fejrész meg az AMRAAM C7-ről vagy C8-ról jön.
Nincs külön 2 fokozat. Az egész rakéta egyben marad a teljes repülése alatt, az elejétől a végéig.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..