Én azt tapasztaltam, egy új, ha jól emlékszem Isuzu D-Max-nál, hogy a földutas por úgy eltömítette a hűtőt, hogy az utastérben lehetett hallani, ahogy mötymörög a hűtővíz.
Nagyon extrém terep használat mellett sem szokott ez a dolog problémát okozni terepjárókínál. Egyrészt, a hűtő magasságában ha nem latyak van hanem már sár, akkor a tulmelegedés lesz a legkisebb gondod. Másrészt, erre lehet készülni. Millió módon. A legócskább a hűtő elötti "szúnyogháló" a profibb mikor a lemezek átfedésben vannak. Plusz a klímahűhő lesz legelők, mögötte légrés, és oldalról is szívhat. Ha sár van nincs meleg. A hűtés túl van méretezve, (mondjuk sivatagra) tapasztalatből tudom mondani, hogy brutális extrém eltömődéseket kibír! Mezőgazdaságban használt pickup ok hűtőjéneknsokszor a fele nem látszik a beszívott poros növényektől. Észre sem veszik. Stb stb