• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
19 984
38 280
113
Emlékszem, először fogtam a fejem, amikor hallottam a Nurolról.
El kell ismernem, nagyon zorall a gép :hadonaszos:
Mistral-hordozónak az NMS vagy a Gidrán lenne jobb?
szerintem NMS is elég lenne: mehetne rá Atlas RC


Bár nem hiszem, hogy fognak ilyesmire költeni: marad a kézi a Atlas szerintem...
 

AlbaRegia

Well-Known Member
2019. december 23.
404
1 066
93
EXT07Ko.png
Miért van egy olyan érzésem hogy ez a kép itthon készült?
 

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
1 938
5 055
113
Emlékszem, először fogtam a fejem, amikor hallottam a Nurolról.
El kell ismernem, nagyon zorall a gép :hadonaszos:

Mistral-hordozónak az NMS vagy a Gidrán lenne jobb?
Ja mikor először láttam Budaörsön utánna nagyon lehúztam itt az analóg, török nyelvű kapcsolók, meg a 7 törpére méretezett beltér miatt, de nagyon úgy tűnik, hogy jó döntés volt a rendszeresítésük. Úgyhogy jöhetnek a további török cuccok. Ár/érték arányban jó választás.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
9 003
30 313
113
Szerződést írt alá az Asisguard és Nurol Makina a nigériai közúti közlekedésbiztonsági projektről. A cég a Nurol Makina-tól szerzi be a YÖRÜK 4X4-es járműveket, amelyeket a Nigériában végrehajtott Közúti Biztonsági Projektben használ fel.
Érdekesség...
1704389052177-png.6491825
 

OhioNurse

Well-Known Member
2020. szeptember 14.
1 534
8 880
113
Szerződést írt alá az Asisguard és Nurol Makina a nigériai közúti közlekedésbiztonsági projektről. A cég a Nurol Makina-tól szerzi be a YÖRÜK 4X4-es járműveket, amelyeket a Nigériában végrehajtott Közúti Biztonsági Projektben használ fel.
Érdekesség...
1704389052177-png.6491825
Ezeknél, meg úgy álatlában az ilyen gépeknél egy apró dolgot sosem értettem.
Azt a hűtőt is védő "hűtőrácsot" vagy mit, mi a báanatért nem függőlegesre csinálják?
Hogy majd direkt nehezebb legyen kicsapatni onnan a "ganét"?
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby

Rapesz

Well-Known Member
2021. május 9.
325
1 120
93
Ezeknél, meg úgy álatlában az ilyen gépeknél egy apró dolgot sosem értettem.
Azt a hűtőt is védő "hűtőrácsot" vagy mit, mi a báanatért nem függőlegesre csinálják?
Hogy majd direkt nehezebb legyen kicsapatni onnan a "ganét"?
A válasz egyszerű:
Az az izé egy Z formájú lemez, illetve lemezek egymás felett. Elölről, oldalról és felülről véd, csak alulról közelről lehet a lemezek közé belőni...
Ha függőlegesen állnának, akkor elölről, felülről védene, de egyik oldalról be lehetne lőni a Z-k között...

Ugyanaz az elv, mint egy "esővédő zsalunál".
 

OhioNurse

Well-Known Member
2020. szeptember 14.
1 534
8 880
113
A válasz egyszerű:
Az az izé egy Z formájú lemez, illetve lemezek egymás felett. Elölről, oldalról és felülről véd, csak alulról közelről lehet a lemezek közé belőni...
Ha függőlegesen állnának, akkor elölről, felülről védene, de egyik oldalról be lehetne lőni a Z-k között...

Ugyanaz az elv, mint egy "esővédő zsalunál".
Köszi, teljesen világos, így már tovább egy szavam se lesz.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 496
79 574
113
A hűtőlamellákra ragadó gány miatti túlmelegedés azért nem jó dolog.
Én olyanról még nem hallottam és a tervezők sem, hisz minden páncélozott motorterű harcjárműnek ilyen a hűtőrácsa ha az a megszokott módon elöl van.
 

OhioNurse

Well-Known Member
2020. szeptember 14.
1 534
8 880
113
Ez harcjármű, a tisztítás nem szempont, a védettség pedig az egyik legfontosabb.
Ez egyértelmű. De mivel közelről még nem láttam, találgatni pedig nem akartam, igaz nem okozott álmatlan éjszakákat, de gondoltam, vagyis bíztam benne, hogy egy szakitól kapok releváns választ.
Megkaptam. Ennyi.
 
  • Tetszik
Reactions: dudi

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 496
79 574
113
Annyira nem, nehezen potyog ki a sár a lemezek közül és bemelegszik a motor.
A gépháztetőig sár az extrém. Persze, ha gyakorlótéren kiválasztod ablegszarabb időt és megkeresed az összes árkot tele vízzel egész nap, akkor előfordul.
 

nani1980

Well-Known Member
2010. október 30.
705
1 950
93
Plusz ott már a hűtő apró lamellái között is lesz sár ami megintcsak gátolja a hő leadását.
Nagyon extrém terep használat mellett sem szokott ez a dolog problémát okozni terepjárókínál. Egyrészt, a hűtő magasságában ha nem latyak van hanem már sár, akkor a tulmelegedés lesz a legkisebb gondod. Másrészt, erre lehet készülni. Millió módon. A legócskább a hűtő elötti "szúnyogháló" a profibb mikor a lemezek átfedésben vannak. Plusz a klímahűhő lesz legelők, mögötte légrés, és oldalról is szívhat. Ha sár van nincs meleg. A hűtés túl van méretezve, (mondjuk sivatagra) tapasztalatből tudom mondani, hogy brutális extrém eltömődéseket kibír! Mezőgazdaságban használt pickup ok hűtőjéneknsokszor a fele nem látszik a beszívott poros növényektől. Észre sem veszik. Stb stb