[HUN] Pzh 2000 HU

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
Nem nem annak állítja be.
Az a baj,hogy a véleményetekkel ellentételeset ír és azonnal hülyéztek holott kb a tudásotok az övéhez képest még a lepkefing kategóriát sem éri el.
Akkor olvasd vissza az ügyben leírt hozzászólásaimat! Egyetlen egyszer sem tituláltam hülyének.
Aki hazudik az hülye?
Bár hozzáértési kérdéseket azért felvet a dolog, ha 2021 februárjában (ez a poszt linjéből kiderül) úgy ír meg egy cikket egy "hozzáértő" volt katonatiszt az elvileg a szakmájába vágó beszerzésről, hogy gyakorlatilag 2-3 éve teljesen nyilvános, hogy a KMW üzlet részét képezi 5db Wisent 2, és 3db Laguan.
Ezen - téma szempontjából igen fontos részletek - csak utólag, az eredeti poszt megjelenése után, utólag kerülnek a poszthoz.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 573
79 757
113
Akkor olvasd vissza az ügyben leírt hozzászólásaimat! Egyetlen egyszer sem tituláltam hülyének.
Aki hazudik az hülye?
Bár hozzáértési kérdéseket azért felvet a dolog, ha 2021 februárjában (ez a poszt linjéből kiderül) úgy ír meg egy cikket egy "hozzáértő" volt katonatiszt az elvileg a szakmájába vágó beszerzésről, hogy gyakorlatilag 2-3 éve teljesen nyilvános, hogy a KMW üzlet részét képezi 5db Wisent 2, és 3db Laguan.
Ezen - téma szempontjából igen fontos részletek - csak utólag, az eredeti poszt megjelenése után, utólag kerülnek a poszthoz.
Hol hazudik?A másik: kiegészítette azt amit írt...
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 217
30 266
113
Szélességrők beszélünk nem teherbírásról!A 6,35m az nem tömeget jelöl!Szolnoknál egy közúti híd sincs ami nem 1X1 sávos...
Attól, hogy 1x1 sávos még nem zárja ki, hogy ne férne el. Az M4-es hídjának kocsipálya minimális szélessége: 850 cm. (Mert gondolom nem a belvárosban akarod mozgatni őket, de ott is 800 cm a minimális szélesség.) Ha azt nézzük, hogy a Pzh 2000 szélessége 3,6 m, egy nyerges vontatóé 2,55 m, akkor nem fér el a kettő egymással szemben a 8,5 m-es hídon? Nyilván nem túl komfortosan, nem ideálisan, és csökkentett sebességgel, de elfér.
Azonban nyilvánvaló, hogy a forgalmat korlátozni kell egy rövid időre, legalább sebességben. De szerintem ott, ahol folyamatosan beáll a forgalom azt a pár percet évi néhány alkalommal, amikor épp Szolnokon akarnak napközben áthaladni, ki lehet bírni.
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 052
18 755
113
Vajon kivonta-e a matekból azokat a hidakat, amik kisebb távot hidalnak át, mint amit a PZH magától is leküzd gyalog?

Én a Rábát tudnám mondani, mint amit látok naponta. Néhol simán át lehet gázolni rajta gyalog, egy embernek. Máshol több méter a víz mélység. Maga a folyó, 30-50 méter széles. Tehát kisebb folyókon az átkelést meg kell tudni oldani. Duna, Tisza, ami szerintem nálunk a komolyabb vízi akadály. Ezeken a folyókon lévő hidak amelyek a leginkább fontosak, mint átkelők. Ezek terhelhetőségét kell szerintem elsősorban nézni.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 951
123 546
113
Nagyon nehéz konyhanyelven szakmaról beszélni.
Ha laikus közönségnek írsz, főleg egy blogon akkor kénytelen vagy megerőltetni magad mert ennek így stilisztikailag se füle se farka és értelmezni is nehéz, hogy végül is mire akar kilyukadni, ha a kolléga így írta volna meg anno a szakdolgozatát akkor kb megetették volna vele védéskor.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
Hol hazudik?A másik: kiegészítette azt amit írt...
A HIDAK MEGFELELŐSÉGE

Első ízben 1979-ben készült el az országos közutak hidjainak megfelelőségi értékelése.

Ekkor a teherbírást és a kocsipálya szélességét minősítették.

Az 1988-ban készített értékelés nagyobb teherbírási követelmény figyelembevételével készült.


A minősítés szerint nem felel meg:

— a kocsipálya szélessége miatt 592 híd,
ebből főúton van 166

— a teherbírás miatt 259 híd,
ebből főúton van 87

— szélesség és teherbírás miatt 217 híd,
ebből főúton van 71

Összesen: 1068 híd

ÖSSZEGEZVE és RÖVIDEN?:

A PzH2000 Önjáró löveg önmagában, avagy traileres szállítással az ország út- és hídrendszerének 2/3-t veheti igénybe méretkorlátozás miatt.
Kiemeltem a problémás részeket.
Tehát még egyszer:
1988-as adatok alapján jelent ki valamit 2021-ben.
A végén lévő kijelentés, pedig konkrét hazugság. Ez azt jelenti, hogy a hídjaink 1/3-adára semmilyen keretek között nem hajthat rá sem szerelvénnyel, sem magában, pedig az esetek nagy részében egy egyszerű és ideiglenes lezárással megoldható a dolog.
Ezen felül a műszakiak simán meg tudják erősíteni a hidakat a meglévő és az érkező eszközökkel.
Ezt a cikket még ajánlanám.
Egy ideiglenes híd megépítéséről van benne szó, ami civil besorolásban csak 40t-s terhelési korlátot kapott katonai használatra viszont MLC110-et.
A bácsi meg ugye civil adatok alapján rakta össze az okfejtést.

Az meg, hogy kiegészítette a cikket, az édeskevés. Mert pont azok a kiegészítések teszik értelmetlenné a korábbi összes mondandóját, és a kiegészítés ellenére sem változtat semmit a korábbi következtetésein.

@szzsolt81 meg tapsikol örömében, hogy megint trollkodott egy f@szát, amin fel napja "civakodunk".

Engem az fog érdekelni főleg, hogy a folyami hídkészletekhez mikor, és milyen formában fognak hozzányúlni.

Jelenleg a Leo-k esetében csak komp módban használhatók a PMP ponton készleteink, ráadásul elég régiek is - meg Kraz-okra vannak feltéve.
Szóval a Zrínyi programnak megoldást kell találni erre. Én semmiképp nem engedném el a régi hídkészlet "kezét" de szerintem a régi mellé egy új M3-as önjáró alapút lenne célszerű beszerezni, amihez a GDELS-nek van komplementer pontonkészlete.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
OFF
Csak hogy kontextusba helyezzem a palit (Borsi Miklóst), elkezdtem böngészni a blog egyéb bejegyzéseit is.

Íme a ELM radarok beszerzésével kapcsolatos kis viccese...
2020.12.16.

„Ez a lényeg”.


Ezért kell Orbánnak a 40 milliárdos izraeli radar?

A Vaskupola radarrendszere nemcsak rakéták, hanem alacsonyan repülő drónok ellen is hatásos.
A hétvégén megírtuk, hogy Magyarország megvásárolja az izraeli légvédelem speciális radarrendszerét. Miként azt lapunk megírta: a Vaskupola részét képező rendszer kis hatótávolságú rakéták és tüzérségi lövedékek ellen nyújt védelmet. A magyar hadsereg 2022-ben veszi át az első új radareszközöket, az ügylet értéke legalább 40 milliárd forint lehet.

De miért kell Orbánnak ilyen radar?
Jó minőségű légvédelmi figyelőrendszerre egyébként valóban szükség lehet Magyarországon, a szovjet korszak óta hazánk birtokában lévő régimódi légvédelmi radarok helyére. Semmi sem indokolja viszont, hogy éppen most szerezzük be, amikor nyakunkon a válság.
Egy valami indokolhatja: ha a 2022-es választás előtt politikai célokra akarják használni.

Hazai drónok ellen vetné be Orbán?
Izraelben élő olvasónk hívta fel a figyelmünket arra, hogy a Vaskupola védelmi radarjai nemcsak a rakéták ellen hatásosak, de a kisebb drónokat is kiválóan észlelik.
Vagyis segítségével simán megakadályozható lenne például, hogy valaki felvételeket készítsen Orbán Viktor hatvanpusztai kúriájáról, Tiborcz István kastélykertjeiről vagy Mészáros Lőrinc palotájáról.

Így - azt hiszik -, hogy a gazdagságuk és fényűzésük leplezve marad...(hat)...

ON

:D :D :D
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 137
10 465
113
Az kellemetlen ebben a cikkben - mármint a szerzőre nézve -, hogy baromira koncepciozus.
A cikk "zöme" (tulajdonképpen az update előtti rész) arról szól, hogy a felállított koncepciónak (miszerint f@sznak vettünk PZH-t) kimondatlanul is megágyazzon. Ezért kimondottan olyan adatokat, statisztikai gyüjtéseket sorol, amelyek egyértelműen igazolják a kétes beszerzést.
Az a gond ezzel, hogy kilóg a lóláb.
Pl.:

Mivan? Nincs ok-okozati összefüggés a 2 dolog között. Learja, hogy a trailer 3,5m széles, és ehhez képest azt teszi mellé, hogy a hídjaink 17%-ka 6,5m-es szélességet nem éri el. Kit érdekel? A releváns infó itt az lett volna, hogy mennyi százaléka az, amelyik kevesebb, mint 3,5 m széles, nem?
Egy katonai konvoly simán leállíthatja a civil forgalmat a hídon, mint ahogy pl. az első Leo A4 lövészet alkalmával is a közút civil forgalma korlátozva volt, hogy a harckocsi konvoly nyugodtan kimehessen a lőtérre. Háborús helyzetben ez meg még inkább evidenciális. (ezt @Szittya le is írta)
És akkor még mindig ott van, hogy tulajdonképpen civil adatbázisok felhasználásával készült el ez az elemzés, ráadásul azok is '88 előtti adatai voltak felhasználv.

Alapvetően az egész "mű"hemzseg az ilyenektől. És akkor még nem jutottunk el oda, hogy az volt ugye az alapvetés, hogy nem lesz hozzá rendes hídvető.
Maga a hídszerkezetek teherbírása pl. ott is hasznossá teheti a Leguan használatát, ahol áll a hídszerkezet, de mondjuk nem biztos, hogy elbírná a nehéz technikát. Erre kiválló módszer az, ha simán a már meglévő híd tetejére ráfekteti a Leguant a kezelő.
Job is done. és még komolyan bele sem kellett menni a problémába.
Konvoj, rossz olvasni.
 
  • Vicces
Reactions: Kim Philby

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 642
15 003
113
Nem nem annak állítja be.
Az a baj,hogy a véleményetekkel ellentételeset ír és azonnal hülyéztek holott kb a tudásotok az övéhez képest még a lepkefing kategóriát sem éri el.

Hálisten itt vagy te aki rávilágítasz, hogy 5 az IQ-nk.

Ehez képest ezt írtad.
Érteni kéne amit ír és akkor tudnád,hogy az a releváns infó amit leírt.Nem lehet egy hidat egyirányúsítani sem háborúban pláne nem békében,hogy átmenjen rajta pár PzH.

Aztán azt mondod miután példát írok rá, hogy nem így van
Persze csinál ilyet az ember de ez nem előny.


Miközben itt senki nem állította, hogy előny. o_O
 

zulu

Well-Known Member
2012. március 8.
636
907
93
Megkérdezhetett volna valakit aki a hidakhoz is ért. Még szerencse, hogy a 20 tonna teherbírású hidak nem 20,01 tonnánál dőlnek össze. Elárulom, elbírnak egy 57,5 tonnás Pzh-t. Legalábbis a tartószerkezetüknek papíron 60 tonnát kell kibírniuk. Tartószerkezetet mindig 3x-an méreteznek, kivéve a repülést, ott 1,5x.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 137
10 465
113
???
Eskü nem értem amit írsz.
Ahogy Tatán a felüljárót is lezárták a leo-k miatt, ugyanúgy megtehetik ezt a pzh-k miatt egy hídnál.
Így nem lesz egyszerre 2 jármű a hídon.
Így egyáltalán nem irreleváns amit @Szittya ír.
És a honvédség már évek óta keresi a lehetőséget hogy ne kelljen ezt tennie, készülnek rá tanulmányok, csak mindig az jön ki hogy drága, de én úgy tudom hogy mire igazán "nagyüzem" lesz Tatán ezt meg akarják oldani egy saját magánúttal, amit csak ők használnak. Igen, saját híddal.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 951
123 546
113
És a honvédség már évek óta keresi a lehetőséget hogy ne kelljen ezt tennie, készülnek rá tanulmányok, csak mindig az jön ki hogy drága, de én úgy tudom hogy mire igazán "nagyüzem" lesz Tatán ezt meg akarják oldani egy saját magánúttal, amit csak ők használnak. Igen, saját híddal.
Átépítik a felüljárót hogy kiférjen alatta az új technika.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 642
15 003
113
És a honvédség már évek óta keresi a lehetőséget hogy ne kelljen ezt tennie, készülnek rá tanulmányok, csak mindig az jön ki hogy drága, de én úgy tudom hogy mire igazán "nagyüzem" lesz Tatán ezt meg akarják oldani egy saját magánúttal, amit csak ők használnak. Igen, saját híddal.
Alapvetően az eddig használt aluljáró kellene kiszélesíteni, mélyíteni főleg a vasút alatt necces.
Ha ezt nem lehet igen, az 1es út fölött kell építeni egy hidat. Nem tudom melyik az olcsóbb.
De ez csak a gyaktér, lőtér problémát oldaná meg.
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül