[HUN] Pzh 2000 HU

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 951
123 548
113
Látszik azért,hogy ért ahoz amit ír.Jobban mint mi összesen...
Kicsit amúgy emészthetőbbre átfogalmazhatná a cikket mert rengeteg szabályzót és forrást felsorol, de azt hogy most végül milyen konklúziót vonna le az egészből eléggé nehéz kiszedni. Kéne valami mondat a végére, hogy a pzh 2000 nagy tömege a hazai úthálózat viszonyai közt korlátozza a hadműveleti mozgékonyságát illetve bevetéséhez fokozott műszaki felderítés esténként műszaki támogatás szükséges , viszont a jelenleg rendszerben lévő hídvetők és pontonhidak nem vagy pedig csak korlátozottan képesek ezt az igényt kielégíteni. Ebből látható, hogy a megfelelő műszaki támogató technikai eszközök beszerzése nélkül a pzh 2000 nem optimális a Kárpát-medencében való használatra.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 867
35 252
113
Igazabol ebbe a temaba melyebben is bele lehetne menni. Ugyanis vannak olyan hidak /2 savosak./ amik bar le vannak korlatozva olyan szinten hogy pzh ne mehessen at rajta /de azert mert a szembejovo forgalommal is szamolva van./ ahol elofordulhat 2 nehez gep talalkozasa a hidpalyan. Tehat ha egyiranyusitva van nagyobb teher atengedesere is alkalmas. /kozuti szallitasnal van pl is ilyen ideiglenes lezarasra hogy egy nehezebb aru is at tudjon jutni rajta./
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 579
79 769
113
Kicsit amúgy emészthetőbbre átfogalmazhatná a cikket mert rengeteg szabályzót és forrást felsorol, de azt hogy most végül milyen konklúziót vonna le az egészből eléggé nehéz kiszedni. Kéne valami mondat a végére, hogy a pzh 2000 nagy tömege a hazai úthálózat viszonyai közt korlátozza a hadműveleti mozgékonyságát illetve bevetéséhez fokozott műszaki felderítés esténként műszaki támogatás szükséges , viszont a jelenleg rendszerben lévő hídvetők és pontonhidak nem vagy pedig csak korlátozottan képesek ezt az igényt kielégíteni. Ebből látható, hogy a megfelelő műszaki támogató technikai eszközök beszerzése nélkül a pzh 2000 nem optimális a Kárpát-medencében való használatra.
Nagyon nehéz konyhanyelven szakmaról beszélni.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 469
67 832
113
Vajon a nagy aggódásai közben miért blg-60-on akarja látni átkelni a pzh-2000-et, ha egyszer ugyanazon beszerzéséhez be lett jelentve egynémely leguan hídvető is? Annyira belekerült a cikk írója abba a görcsös képzetébe, hogy ez nem fog tudni közlekedni(jaaaajaaajjaaaj), hogy mindent a képzetéhez igazít. Mit mondjak erre? Lesznek hidak amiken nem megy át. Szomorú szmájli, miközben átmegy egy másikon vagy szomorú szmájli amíg félretolják az összes t-55-öt az útból hídvetőstől, hogy leguanon hihetetlen módon átmehessen a Leopard 2 mindegyik szériája, meg a haszontalan pzh-2000 is. Brühühüo_O
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 469
67 832
113
Mondjuk az is egy rohadt nagy mellébeszélés. Sehol nem látom azt a szókapcsolatot, hogy "Leguan, Leopard 2"
Van ott minden M1-től kezdődő magyarázkodás.
Le kellett volna írni, hogy bocsi tévedtem. A MH beszerzéssel foglalkozó illetékesei még sem akkora marhák, mivel vettek a nehéztechnika mellé megfelelő hídvetőt is.
Emellett sikerült az összes következtetést levonni 1988-nál nem frisssebb adatokból. o_O Bravo!
Már a kiegészítés előtti rész a kiegészítés nélkül is értelmetlen.
Bocs, még nem is olvastalak, mielőtt én is ugyanerre a hülyeségre reagáltam. :)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
Látszik azért,hogy ért ahoz amit ír.Jobban mint mi összesen...

Kicsit amúgy emészthetőbbre átfogalmazhatná a cikket mert rengeteg szabályzót és forrást felsorol, de azt hogy most végül milyen konklúziót vonna le az egészből eléggé nehéz kiszedni. Kéne valami mondat a végére, hogy a pzh 2000 nagy tömege a hazai úthálózat viszonyai közt korlátozza a hadműveleti mozgékonyságát illetve bevetéséhez fokozott műszaki felderítés esténként műszaki támogatás szükséges , viszont a jelenleg rendszerben lévő hídvetők és pontonhidak nem vagy pedig csak korlátozottan képesek ezt az igényt kielégíteni. Ebből látható, hogy a megfelelő műszaki támogató technikai eszközök beszerzése nélkül a pzh 2000 nem optimális a Kárpát-medencében való használatra.

Igazabol ebbe a temaba melyebben is bele lehetne menni. Ugyanis vannak olyan hidak /2 savosak./ amik bar le vannak korlatozva olyan szinten hogy pzh ne mehessen at rajta /de azert mert a szembejovo forgalommal is szamolva van./ ahol elofordulhat 2 nehez gep talalkozasa a hidpalyan. Tehat ha egyiranyusitva van nagyobb teher atengedesere is alkalmas. /kozuti szallitasnal van pl is ilyen ideiglenes lezarasra hogy egy nehezebb aru is at tudjon jutni rajta./
Az kellemetlen ebben a cikkben - mármint a szerzőre nézve -, hogy baromira koncepciozus.
A cikk "zöme" (tulajdonképpen az update előtti rész) arról szól, hogy a felállított koncepciónak (miszerint f@sznak vettünk PZH-t) kimondatlanul is megágyazzon. Ezért kimondottan olyan adatokat, statisztikai gyüjtéseket sorol, amelyek egyértelműen igazolják a kétes beszerzést.
Az a gond ezzel, hogy kilóg a lóláb.
Pl.:
A forgalombiztonság szempontjából minimálisnak tekintett 6,5 m-es szélességet az országos közutak hidjainak 83%-a éri el.
Ez alapvetően a traileres szállítást (11.67 m hosszúság és 3.5 m szélesség) korlátozza .
Mivan? Nincs ok-okozati összefüggés a 2 dolog között. Learja, hogy a trailer 3,5m széles, és ehhez képest azt teszi mellé, hogy a hídjaink 17%-ka 6,5m-es szélességet nem éri el. Kit érdekel? A releváns infó itt az lett volna, hogy mennyi százaléka az, amelyik kevesebb, mint 3,5 m széles, nem?
Egy katonai konvoly simán leállíthatja a civil forgalmat a hídon, mint ahogy pl. az első Leo A4 lövészet alkalmával is a közút civil forgalma korlátozva volt, hogy a harckocsi konvoly nyugodtan kimehessen a lőtérre. Háborús helyzetben ez meg még inkább evidenciális. (ezt @Szittya le is írta)
És akkor még mindig ott van, hogy tulajdonképpen civil adatbázisok felhasználásával készült el ez az elemzés, ráadásul azok is '88 előtti adatai voltak felhasználv.

Alapvetően az egész "mű"hemzseg az ilyenektől. És akkor még nem jutottunk el oda, hogy az volt ugye az alapvetés, hogy nem lesz hozzá rendes hídvető.
Maga a hídszerkezetek teherbírása pl. ott is hasznossá teheti a Leguan használatát, ahol áll a hídszerkezet, de mondjuk nem biztos, hogy elbírná a nehéz technikát. Erre kiválló módszer az, ha simán a már meglévő híd tetejére ráfekteti a Leguant a kezelő.
Job is done. és még komolyan bele sem kellett menni a problémába.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 469
67 832
113
Igazabol ebbe a temaba melyebben is bele lehetne menni. Ugyanis vannak olyan hidak /2 savosak./ amik bar le vannak korlatozva olyan szinten hogy pzh ne mehessen at rajta /de azert mert a szembejovo forgalommal is szamolva van./ ahol elofordulhat 2 nehez gep talalkozasa a hidpalyan. Tehat ha egyiranyusitva van nagyobb teher atengedesere is alkalmas. /kozuti szallitasnal van pl is ilyen ideiglenes lezarasra hogy egy nehezebb aru is at tudjon jutni rajta./

Nagyon nehéz konyhanyelven szakmaról beszélni.
Főleg azért, mert a 21. században vagyunk. Ha annyira arra kell menni, amerre nem okés így a terhelés, oda egyszerűen kell egy tréler, aminek több tengelye van, betoldani egy dolly-t előre és hosszabb szállító bölcsőt beiktatni.

Vagy ha annyira gáz a helyzet, akkor ahogy a legnehezebb elemeket szállítják, extra sok tengelyen két ponton felfüggesztve egy szállítóhíd.

Persze ez már akár extrém dolog, de az a helyzet, hogy így elég keréken tud oszlani a súly és/vagy elég hosszú lehet a szerelvény, hogy a kerekek ne is legyenek egyszerre egy hídelemen és/vagy az első kerékpárokat alkotó blokk az egyik, a hátsókat alkotó a másik sávban halad. Ezek egyszerre is lehetnek. Szóval először el kellene merülnie a cikkírónak a túlméretes/túlsúlyos fuvarozásban.

Persze ez nem kimondottan katonai felhasználású technika, de ha helyzet van és arra kell menni, akkor meg lehet oldani.

 
  • Tetszik
Reactions: alfa74

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 579
79 769
113
Az kellemetlen ebben a cikkben - mármint a szerzőre nézve -, hogy baromira koncepciozus.
A cikk "zöme" (tulajdonképpen az update előtti rész) arról szól, hogy a felállított koncepciónak (miszerint f@sznak vettünk PZH-t) kimondatlanul is megágyazzon. Ezért kimondottan olyan adatokat, statisztikai gyüjtéseket sorol, amelyek egyértelműen igazolják a kétes beszerzést.
Az a gond ezzel, hogy kilóg a lóláb.
Pl.:

Mivan? Nincs ok-okozati összefüggés a 2 dolog között. Learja, hogy a trailer 3,5m széles, és ehhez képest azt teszi mellé, hogy a hídjaink 17%-ka 6,5m-es szélességet nem éri el. Kit érdekel? A releváns infó itt az lett volna, hogy mennyi százaléka az, amelyik kevesebb, mint 3,5 m széles, nem?
Egy katonai konvoly simán leállíthatja a civil forgalmat a hídon, mint ahogy pl. az első Leo A4 lövészet alkalmával is a közút civil forgalma korlátozva volt, hogy a harckocsi konvoly nyugodtan kimehessen a lőtérre. Háborús helyzetben ez meg még inkább evidenciális. (ezt @Szittya le is írta)
És akkor még mindig ott van, hogy tulajdonképpen civil adatbázisok felhasználásával készült el ez az elemzés, ráadásul azok is '88 előtti adatai voltak felhasználv.

Alapvetően az egész "mű"hemzseg az ilyenektől. És akkor még nem jutottunk el oda, hogy az volt ugye az alapvetés, hogy nem lesz hozzá rendes hídvető.
Maga a hídszerkezetek teherbírása pl. ott is hasznossá teheti a Leguan használatát, ahol áll a hídszerkezet, de mondjuk nem biztos, hogy elbírná a nehéz technikát. Erre kiválló módszer az, ha simán a már meglévő híd tetejére ráfekteti a Leguant a kezelő.
Job is done. és még komolyan bele sem kellett menni a problémába.

Érteni kéne amit ír és akkor tudnád,hogy az a releváns infó amit leírt.Nem lehet egy hidat egyirányúsítani sem háborúban pláne nem békében,hogy átmenjen rajta pár PzH.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 867
35 252
113
Érteni kéne amit ír és akkor tudnád,hogy az a releváns infó amit leírt.Nem lehet egy hidat egyirányúsítani sem háborúban pláne nem békében,hogy átmenjen rajta pár PzH.
Miert nem lehet kimegy a foszab a hid ele 15-20 m re es megallitja az esetlegesen szembejovo forgalmat. Majd amikor athaladt aminek at kell haladnia visszaul a gepkocsiba es csa. Ellenseges teruleten meg nem szal ki csak szembe all az uton es...
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 867
35 252
113
Haboruba vegkepo nem kell kiszalni mert ugyis eap letesult a hid mindket oldalan. Majd az eap foszabol. /tarcsisoknak egy ujabb kivallo es testhezallo feladat./
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 579
79 769
113
Haboruba vegkepo nem kell kiszalni mert ugyis eap letesult a hid mindket oldalan. Majd az eap foszabol.
És akkor mi van?Ha nem fér el két jármű mert túl széles a PzH akkor ha a feje tetejére is álhat a FOSZAB akkor sem fér el két jármű,ugyan úgy egyirányúsítani kell a hidat.Az meg mindenhogy szar,ezen nem változtat semmit a FOSZAB.Látom nem nagyon érted a problémát mert tökéletesen irreleváns az,hogy van-e FOSZAB vagy nincs.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 642
15 013
113
És akkor mi van?Ha nem fér el két jármű mert túl széles a PzH akkor ha a feje tetejére is álhat a FOSZAB akkor sem fér el két jármű,ugyan úgy egyirányúsítani kell a hidat.Az meg mindenhogy szar,ezen nem változtat semmit a FOSZAB.Látom nem nagyon érted a problémát mert tökéletesen irreleváns az,hogy van-e FOSZAB vagy nincs.
???
Eskü nem értem amit írsz.
Ahogy Tatán a felüljárót is lezárták a leo-k miatt, ugyanúgy megtehetik ezt a pzh-k miatt egy hídnál.
Így nem lesz egyszerre 2 jármű a hídon.
Így egyáltalán nem irreleváns amit @Szittya ír.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 579
79 769
113
???
Eskü nem értem amit írsz.
Ahogy Tatán a felüljárót is lezárták a leo-k miatt, ugyanúgy megtehetik ezt a pzh-k miatt egy hídnál.
Így nem lesz egyszerre 2 jármű a hídon.
Így egyáltalán nem irreleváns amit @Szittya ír.
Nem érted,higy ez mekkora probléma?Ne hasonlítsd már azzal össze ami Tatán van mert nem 20 métert kell menni keresztbe az úton,hanem hosszába pár 100-at.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 642
15 013
113
Nem érted,higy ez mekkora probléma?Ne hasonlítsd már azzal össze ami Tatán van mert nem 20 métert kell menni keresztbe az úton,hanem hosszába pár 100-at.
Felüljáró hosszában.
Nem keresztben az út.

De kombájn miatt is várakoztam már hídnál, ahol sárga villogó kocsi állított meg.
Nem katonai rendész.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
Nem érted,higy ez mekkora probléma?Ne hasonlítsd már azzal össze ami Tatán van mert nem 20 métert kell menni keresztbe az úton,hanem hosszába pár 100-at.
Dudi, az a híd, amelyiken hosszában kell menni 100-at, az már mindegyik elbírja a PZH-t. o_O
Itt a szűk keresztmetszetet azon mellékutakon lévő gyengébb hidak jelentik, amelyek nagy része olyan vízfolyások felett vannak, amit a Leguan áthidal, vagy Wisent 2-esek 10 perc alatt rámpát tolnak a tolólappal mindkét oldalon. A PZH/Leo 2 meg menetből átgázol rajta.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 579
79 769
113
Dudi, az a híd, amelyiken hosszában kell menni 100-at, az már mindegyik elbírja a PZH-t. o_O
Itt a szűk keresztmetszetet azon mellékutakon lévő gyengébb hidak jelentik, amelyek nagy része olyan vízfolyások felett vannak, amit a Leguan áthidal, vagy Wisent 2-esek 10 perc alatt rámpát tolnak a tolólappal mindkét oldalon. A PZH/Leo 2 meg menetből átgázol rajta.

Szélességrők beszélünk nem teherbírásról!A 6,35m az nem tömeget jelöl!Szolnoknál egy közúti híd sincs ami nem 1X1 sávos...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 579
79 769
113
A gond ezzel az, hogy az írás "áthidalhatatlan" problémának állítja be ezen hidakat.
Nem nem annak állítja be.
Az a baj,hogy a véleményetekkel ellentételeset ír és azonnal hülyéztek holott kb a tudásotok az övéhez képest még a lepkefing kategóriát sem éri el.