Az a baj, hogy abból nem lehet minőségellenőrzést felhúzni a saját cégednél, hogy te magad sem tudod, hogy mit akarsz. Ez nonszensz! Kb arról beszéltek, hogy a magyar kormány akár meg is tartaná, de olcsón is termeljen, minőség is kiváló legyen, profitot is termeljen, meg 2 évente átszervezzük, hogy mit és hogyan akarunk gyártani ott.
Eddig kb. csak arról volt szó a Rába kapcsán, hogy a katonák elégedetlenek a minőséggel, de átveszik, mert ez lett kiadva. Az állam ezt kényszeríti rá a rendszerre, mert hogy neki olcsó. A cég meg teljesíti azt, amit megrendeltek tőle. Szart kértek gyors legyártásra.
Nem két megmentő terv kellene a gyárnak meg nem majd eldöntöm, hogy akarom-e vagy nem. Hanem egyszer megmondani, hogy ezt akarom és ebben a minőségben. (És itt nem ideálok pufogtatását értem a minőség alatt, mert egy szakember csak nagyon szép szemekkel tud nézni az ilyenekre. Hanem 1,5 miliméter a hibahatár. Vagy 1 mm. Vagy 0,01. Egy asztalos 30 milivel dolgozik, egy szerszámkészítő 0,01-gyel.)
Maszek is tud szart csinálni, és fog is, ha a Honvédségnek ki lesz adva, hogy mindent vegyen át. A német is legyártja neked a szart, ha azt kérted. (Amerikai minőség skála egyik határa az Ajax. A másik az Abrams tank.) Tényleg döntsék el, hogy mit akarnak azzal a Rábával és utána 5 évig repül mindenki, aki nem képes adott minőségben munkát kiadni a kezéből. És ha a legapróbb hibát találják a katonaságnál átvételkor, akkor "próbáld meg újra, légyszi!" Sokkal kevésbé költséges visszaküldeni a gépet és szombaton majd a hülyék kijavítják, mint 2 év múlva szervizbe küldeni és már nem lehet egy törött alkatrészre rádolgozni, hanem teljes cserélni.