Szerintetek mennyi "H típusú" szállító jármű a leendő magyar haderő igénye ?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ha mindent cserélni akarnak az szerintem minimum 7-8 ezer jármű.Az eredeti gbp program 12 000 jármű lett volna, sztem az kb egy jó viszonyítási alap. Azért én nem élném bele magam a hazai gyártásba… a MAN vezér lenyilatkozta nemrég, hogy a bécsi üzem nem lesz bezárva márpedig az a fő gyártási, fejlesztési központ.Szerintetek mennyi "H típusú" szállító jármű a leendő magyar haderő igénye ?
Milyen éves ütemezéssel számolva?Ha mindent cserélni akarnak az szerintem minimum 7-8 ezer jármű.Az eredeti gbp program 12 000 jármű lett volna, sztem az kb egy jó viszonyítási alap. Azért én nem élném bele magam a hazai gyártásba… a MAN vezér lenyilatkozta nemrég, hogy a bécsi üzem nem lesz bezárva márpedig az a fő gyártási, fejlesztési központ.
“
The main competence center for the production of protected and unprotected logistic vehicles such as the HX vehicle family is the production plant in Vienna. There, the highly mobile trucks are developed, produced and delivered to military customers throughout the world. In addition, commercial vehicles are manufactured and adapted for special applications at the Austrian plant. Complementing their military range, RMMV also offers militarised truck excellence with MAN’s Trucknology Generation, “TG-mil” for short. These vehicles are the perfect solution for domestic deployment and low-threat environments.
Other subsidiaries, among others in the UK and Australia, stand for a strong international presence and customer proximity. Unique truck know-how, constant innovation in the military and commercial truck sector, localisation expertise and the global MAN service network make RMMV a globally attractive partner - for end customers and suppliers.”
Márpedig a MAN 49%-os tulajdonos az RMMV-ben. Max valami szervíz központot tudok elképzelni, esetleg valami végszerelést. A kabin esdig is MAN-volt és jött egy az egyben Ausztriából. Lehet jönni fog az alváz is és itt egyesíti a Rába.. de ennek kb semmi értelme sztem. Plusz költség a semmire.
Bár ha valaki azt mondja nekem az RM beszáll a 4IG-be kinevetem… szóval bármi lehetséges. De azért azt mégsem tudom elképzelni, hogy beszálljon a Rábába, melynek többségi tulajdonos a Magyar Állam. Kiváncsi vagyok a következő negyedéves jelentésnél megkérdezik-e Pappengertől mi volt az ok a 4IG bevásárlásnak, egész pontosan mit várnak ettől?
A 230 mrd s szerződés 15 éves (volt) ?Milyen éves ütemezéssel számolva?
A H jármű összeszerelésével kapcsolatban minden leselejteztekHa mindent cserélni akarnak az szerintem minimum 7-8 ezer jármű.Az eredeti gbp program 12 000 jármű lett volna, sztem az kb egy jó viszonyítási alap. Azért én nem élném bele magam a hazai gyártásba… a MAN vezér lenyilatkozta nemrég, hogy a bécsi üzem nem lesz bezárva márpedig az a fő gyártási, fejlesztési központ.
“
The main competence center for the production of protected and unprotected logistic vehicles such as the HX vehicle family is the production plant in Vienna. There, the highly mobile trucks are developed, produced and delivered to military customers throughout the world. In addition, commercial vehicles are manufactured and adapted for special applications at the Austrian plant. Complementing their military range, RMMV also offers militarised truck excellence with MAN’s Trucknology Generation, “TG-mil” for short. These vehicles are the perfect solution for domestic deployment and low-threat environments.
Other subsidiaries, among others in the UK and Australia, stand for a strong international presence and customer proximity. Unique truck know-how, constant innovation in the military and commercial truck sector, localisation expertise and the global MAN service network make RMMV a globally attractive partner - for end customers and suppliers.”
Márpedig a MAN 49%-os tulajdonos az RMMV-ben. Max valami szervíz központot tudok elképzelni, esetleg valami végszerelést. A kabin esdig is MAN-volt és jött egy az egyben Ausztriából. Lehet jönni fog az alváz is és itt egyesíti a Rába.. de ennek kb semmi értelme sztem. Plusz költség a semmire.
Bár ha valaki azt mondja nekem az RM beszáll a 4IG-be kinevetem… szóval bármi lehetséges. De azért azt mégsem tudom elképzelni, hogy beszálljon a Rábába, melynek többségi tulajdonos a Magyar Állam. Kiváncsi vagyok a következő negyedéves jelentésnél megkérdezik-e Pappengertől mi volt az ok a 4IG bevásárlásnak, egész pontosan mit várnak ettől?
RM közleménye erről.Ha mindent cserélni akarnak az szerintem minimum 7-8 ezer jármű.Az eredeti gbp program 12 000 jármű lett volna, sztem az kb egy jó viszonyítási alap. Azért én nem élném bele magam a hazai gyártásba… a MAN vezér lenyilatkozta nemrég, hogy a bécsi üzem nem lesz bezárva márpedig az a fő gyártási, fejlesztési központ.
“
The main competence center for the production of protected and unprotected logistic vehicles such as the HX vehicle family is the production plant in Vienna. There, the highly mobile trucks are developed, produced and delivered to military customers throughout the world. In addition, commercial vehicles are manufactured and adapted for special applications at the Austrian plant. Complementing their military range, RMMV also offers militarised truck excellence with MAN’s Trucknology Generation, “TG-mil” for short. These vehicles are the perfect solution for domestic deployment and low-threat environments.
Other subsidiaries, among others in the UK and Australia, stand for a strong international presence and customer proximity. Unique truck know-how, constant innovation in the military and commercial truck sector, localisation expertise and the global MAN service network make RMMV a globally attractive partner - for end customers and suppliers.”
Márpedig a MAN 49%-os tulajdonos az RMMV-ben. Max valami szervíz központot tudok elképzelni, esetleg valami végszerelést. A kabin esdig is MAN-volt és jött egy az egyben Ausztriából. Lehet jönni fog az alváz is és itt egyesíti a Rába.. de ennek kb semmi értelme sztem. Plusz költség a semmire.
Bár ha valaki azt mondja nekem az RM beszáll a 4IG-be kinevetem… szóval bármi lehetséges. De azért azt mégsem tudom elképzelni, hogy beszálljon a Rábába, melynek többségi tulajdonos a Magyar Állam. Kiváncsi vagyok a következő negyedéves jelentésnél megkérdezik-e Pappengertől mi volt az ok a 4IG bevásárlásnak, egész pontosan mit várnak ettől?
Én úgy tudom volt egy prezi amiben Rába használt járművek javításánál került képbe. Akkor itt páran azt mondták veszünk esetleg használt Fuchs-ot és azokat fogja a Rába kipofozni. Azóta ez ejtve lett mert valószínűbb az új 8x8 Kaposvárról+ Gidrán/NMS kombó. De pl szerintem teherautó tipikusan az a tétel amit vennék használtan BW-től akár. Szerintem tele vannak alig futott gépekkel ők is meg az angolok… simán lehetne kellő mennyiségben beszerezni ami nekünk kell és nagyjavítani Rábánál. De az csak az én privát véleményem.A H jármű összeszerelésével kapcsolatban minden leselejteztek
Más lesz , készül itt a háttérben.
A 8x8 és a 2 török- magyar-német 4x4 akkor már ismert volt, amikor a felújítás szóba jött.Én úgy tudom volt egy prezi amiben Rába használt járművek javítása került képbe. Akkor itt páran azt mondták veszünk esetleg használt Fuchs-ot és azokat fogja a Rába kipofozni. Azóta ez ejtve lett mert valószínűbb az új 8x8 Kaposvárról+ Gidrán/NMS kombó.
Én úgy tudom futóművet most is beszállít már az RM-nek. Meg alvázakat is elvileg spéci gépekhez. Legalább is az alváz üzletágnál is fel van sorolva az RM mint vevő. Ne kérdezd minek az alvázát szállítják mert nem tudom…Mig gyárthat a Rába a katonai teherautókhoz? Futómű, alváz?
Err, no, pont emiatt nem ok mondjak ki a vegso szot.Márpedig a MAN 49%-os tulajdonos az RMMV-ben.
Szerintem igazad van. Megkaphatjuk a licenszet és hívhatjuk akár még Rábának is csak ennek mi értelme? Jó drágán legyártunk magunknak mondjuk 10 ezer darabot és ott vége is a történetnek. A mi Gáspárunk az mondta ilyesmit ők nem nagyon akarnak, inkább hosszútávon is export képes termékek itteni gyártása lenne a lényeg. Ez a HX-nél kb azt jelentené, hogy a bécsi gyárat elköltöztetik, de a MAN vezér ennek e lehetőségét kizárta. Én emiatt gondolom azt, hogy nem lesz nálunk HX gyártás. De ne legyen igazam azt kívánom!Emellett ha megfigyelted, Maorthek kozvetlenul Pappergerrel targyalnak a legelejetol fogva. Ha a RM csucsmgmt ugy dont, hogy bedobja egy deal kereteben a HX osszeszereles licenszet, akkor az benne lesz es a MAN max annyit fog mondani, hogy "Jawohl, Herr Papperger", mast nemigen.
Valamit még is csak akarnak a Rábával, vagy nem ?Szerintem igazad van. Megkaphatjuk a licenszet és hívhatjuk akár még Rábának is csak ennek mi értelme? Jó drágán legyártunk magunknak mondjuk 10 ezer darabot és ott vége is a történetnek. A mi Gáspárunk az mondta ilyesmit ők nem nagyon akarnak, inkább hosszútávon is export képes termékek itteni gyártása lenne a lényeg. Ez a HX-nél kb azt jelentené, hogy a bécsi gyárat elköltöztetik, de a MAN vezér ennek e lehetőségét kizárta. Én emiatt gondolom azt, hogy nem lesz nálunk HX gyártás. De ne legyen igazam azt kívánom!
Fene tudja, de 10 ezer darabnal mar nem olyan draga az a draga szerintem, figyelembe veve, hogy az atlagos 20-30% haszon az a Rabanal kot ki, nem pedig Ausztriaban, raadasul barmikor osszerakhatunk magunknak akarmennyit (feltetelezzuk, van strategiai tartalek a fobb beszallitoktol, motorbol, hajtasbol stb.) Az ilyesmi (katonai szallitokepesseg) kritikus kepessegnek szamit mindenhol nemzetbiztonsagi szempontbol, en siman bevallalnam meg akar nullszaldosan is, raadasul azert a HX3 az az iparag csucsa jelenleg.Szerintem igazad van. Megkaphatjuk a licenszet és hívhatjuk akár még Rábának is csak ennek mi értelme? Jó drágán legyártunk magunknak mondjuk 10 ezer darabot és ott vége is a történetnek. A mi Gáspárunk az mondta ilyesmit ők nem nagyon akarnak, inkább hosszútávon is export képes termékek itteni gyártása lenne a lényeg. Ez a HX-nél kb azt jelentené, hogy a bécsi gyárat elköltöztetik, de a MAN vezér ennek e lehetőségét kizárta. Én emiatt gondolom azt, hogy nem lesz nálunk HX gyártás. De ne legyen igazam azt kívánom!
10 ezer darabot kb 2 év legyártani egy normális gyárban. Van egy cikk még 2019-ből a bécsi gyárról:Fene tudja, de 10 ezer darabnal mar nem olyan draga az a draga szerintem, figyelembe veve, hogy az atlagos 20-30% haszon az a Rabanal kot ki, nem pedig Ausztriaban, raadasul barmikor osszerakhatunk magunknak akarmennyit (feltetelezzuk, van strategiai tartalek a fobb beszallitoktol, motorbol, hajtasbol stb.) Az ilyesmi (katonai szallitokepesseg) kritikus kepessegnek szamit mindenhol nemzetbiztonsagi szempontbol, en siman bevallalnam meg akar nullszaldosan is, raadasul azert a HX3 az az iparag csucsa jelenleg.
Szerintem igazad van. Megkaphatjuk a licenszet és hívhatjuk akár még Rábának is csak ennek mi értelme? Jó drágán legyártunk magunknak mondjuk 10 ezer darabot és ott vége is a történetnek. A mi Gáspárunk az mondta ilyesmit ők nem nagyon akarnak, inkább hosszútávon is export képes termékek itteni gyártása lenne a lényeg. Ez a HX-nél kb azt jelentené, hogy a bécsi gyárat elköltöztetik, de a MAN vezér ennek e lehetőségét kizárta. Én emiatt gondolom azt, hogy nem lesz nálunk HX gyártás. De ne legyen igazam azt kívánom!
A Rába jelenleg a fülke mögötti acelszerkezetet készíti a HX 2-esekhez, valamint konténerszállító kereteket a magyar járművekhez. Ezen kívül csörlővel is felszereli a HX-eket. Pont azért, mert a pár tucatnyi járművel Bécsben nem babrálnak.10 ezer darabot kb 2 év legyártani egy normális gyárban. Van egy cikk még 2019-ből a bécsi gyárról:
2019-ben volt kapacitás növelés, jelenleg 2 sor van és napi 14 darab HX-et tudnak gyártani. A bécsi gyár egyébként civil piacra is termel nem csak katonai teherautókat gyártanak. Egyébként a kabinok német országban készülnek, és festés után onnan szállítják őket Bécsre.
Van egy rész ahol elmagyarázza mit szoktak helyi szinten beletenni a megrendelő országok:
“Some customers receive complete machines from a factory in Vienna, while others choose to install their own freight or specialized function module in order to increase localization and increase the share of local labor. Additional cab equipment, such as a communications system, a protected combat module, or in some cases a remotely controlled weapon module, are usually supplied as part of government orders”
Ha újat rendelünk valami ilyesmi nálunk is szóba jöhet a Rábánál. Beletesszük a rádiót, vagy a tetejére a vipera tornyot amit úgyis itt akarnak gyártani.
Szerintem az árulkodó hogy Ausztráliába mag Új-Zélandra is Bécsből vitték a gépeket, és nem merült fel teljes helyi gyártás. Sőt angoloknál sem ott is csak végszerelés megy. Csak katonai vonalra gyárat építeni szerintem nem is éri meg, mert túl hektikus a termelési igény. Ez így frankó, hogy van egy civil gyárad, ha beesik a rendelés feldobsz egy max picit módosított civil alvázra egy másik kabint aztán csókolom. Ha nagyon meglódul a piac beállítasz legrosszabb esetben egy plusz műszakot bérelt munkaerővel, aztán akkor mehet éjszaka is sőt akár hétvégén is a meló. Lehet pont Győrből járna át a bérelt munkaerő… Bécs nincs messze…
Bár ők szerintem nem félnek a választási eredmények miatt! Engem ez a Rába érdekelne, akkor csak számolnak vele Hadiipar terén! Valami készül....Nem hiszem, hogy ilyen rövid idő alatt ami a választásokig van a holdingba szervezést és a teljes vagy részleges privatizálását végre tudnák hajtani, ha van is ilyen szándék szerintem egy privatizációra csak nagyobb időtávban kerülhet sor...
Bár ők szerintem nem félnek a választási eredmények miatt! Engem ez a Rába érdekelne, akkor csak számolnak vele Hadiipar terén! Valami készül....
Eldőlt, hogy a Rába igenis részt vesz a haderőfejlesztésben és gyárt hadiipari termékeket.Védelmi holdingba kerül a Rába - Világgazdaság
A Világgazdaság megbízható, naprakész, objektív információforrás, az üzleti élet befolyásos, mértékadó lapja.www.vg.hu
Szakmai befektető nélkül egy 0Eldőlt, hogy a Rába igenis részt vesz a haderőfejlesztésben és gyárt hadiipari termékeket.