[HUN] Rába Magyar Vagon- és Gépgyár / Rába Járműipari Holding Nyrt.

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 731
12 259
113
Volt szerencsém beszélgetni a Rába részéről egy úriemberrel aki annyit, mondott azért is lett olyan amilyen mint amit leírtál, meg mert a HM így is átvette és nem kellett vele foglalkozni. Szóval azt ha valami szar ne mentesítse már attól hogy vannak elvárások felé mert hazai termék. Ezért volt annyi szar termék a személyi felszerelésben is többek közt éveken keresztül. Legyen drágább ha hazai, megértem a kis széria miattai magasabb élőmunka arányt, de akkor ne legyen szar!

Szabotázs miatt azt is pofán kéne lőni RPG-vel, aki ezeket átveszi.
 
  • Tetszik
Reactions: Galthran

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
A cseh haderő is kétdandáros, az az ország is tízmilliós, a szintén szar helyzetben lévő Tatra mégis jó.

123 éves tapasztalat, világszinten is ismert márka. A terepjáró teherautó szegmens beszűkülése őket is megcsapta, ugyanakkor az MRAP őrület miatt komoly kereslet van az alvázaikra. Nagyon sok teherautógyárral nem rendelkező ország Tatra alvázakon legózgatja ezeket a gépeket, mellette minimálisan, de termelnek a civil piacra is.
Másik része a dolognak, ha valaki nagyobb tételben értsd 2-3000 darab teherautót szándékozik beszerezni egy nagy gyártótól, az a gyártó meglévő kapacitásait nem haladja meg. Ráadásnak ilyen esetben a megrendelő próbálja kibulizni az otthoni gyártást, de legalábbis az összeszerelést. Nagyon kicsi az esély arra, hogy akár egy MAN-el vagy Ivecoval, Mercedessel összebútorozva rentábilis legyen egy itthoni katonai teherautógyár.
Esetleg egy alapvetően civil piacra termelő teherautógyár, ahol futhatna a saját nem kimondottan nehéz terepre szánt katonai teherautók gyártása is.
Pl:. a katonai felhasználásra tervezett MAN KAT-okat vennénk a gyártól, az alapvetően civil piacra termelő gyárunk meg legyárthatna évente 30 TGS-t a Honvédség számára. Ezek a gépek nyugodtan használhatóak nyergesvontatónak, konténerszállítónak, üzemanyag szállítónak, dömpernek, járműdarunak stb... Alapvetően építkezéseken használt teherautók, szóval nem esnek kétségbe a tereptől sem, de elsősorban normális körülmények közötti használatra vannak tervezve. Minden nagyobb gyártó kínálatában, megtalálhatóak ezek az alapvetően civil gépek militarizált változatai, sőt olyan gyártók is kínálnak ilyen gépeket akik nem készítenek kimondottan katonai teherautókat pl: Volvo, Scania, de vannak cégek akik már ebből a szegmensből is távoztak pl:. DAF.


A lengyel, a román szintén nem engedi el a témát.

Lengyeleknél is gond, hogy a Jelcz éves kapacitása 500 darab lenne, ehhez képest ilyen 400 darabos rendelések érkeznek a gyárba 3 évre elnyújtva. Nagyából a sor negyede van kihasználva, külföldre gyakorlatilag eladhatatlan, hiszen egy ismeretlen márka.
A ROMAN is vegetál, ugye ennek a része a DAC is, 2015 körül csődbe mentek, pár alkalmazott maradt csak, néha beesik pár darabos rendelés, a 2017-es Taiwani volt a legkomolyabb 100 teherautóval, de az is csak 12 millió eurónyit ért. Ahogy nézem masszívan veszteségesek. Tavaly vagy tavalyelőtt volt hír, hogy a pakik 500 gépet akarnak venni tőlük 100 millió euróért, de nem emlékszem, hogy megegyeztek volna.
A csődbemenés előtti pár évben még tudtak minimális pozitív eredményeket elérni, igaz nem a teherautógyártással, hanem azzal, hogy a gyár körüli területeket szépen eladogatták.


S azért a Rába itt szorította magát a sarokba.... de persze lehet hogy marhaságot beszélek.

Nem beszélsz baromságot, talán annyi, hogy a Rába nem szorította magát, hanem szorították. Volt ott a 90-es évek elején tervben mikrobusz, kisteherautó, könnyű terepjáró teherautó, nyergesvontató de még speciális repülőtéri tűzoltó is.
Olyan pletykát hallottam, hogy a VW LT család jött volna, és abból szerettek volna kialakítani egy furgon, kisteherautó, kisbusz, midibusz családot. A videón minden esetre ilyen gépek is látszanak, szóval nem feltétlenül hülyeség, az Ikarusnál is legyártottak pár 521-est (ez is egy jó sztori), a Rábánál gyártásba került a H9 ami a VW és a MAN közös gyermekének a G90-nek a helyi változata.

Ha megnézed ezek nagyrészt a nyolcvanas években tervezett MAN/WV gépek. Mondjuk, hogy a Vasfogúakhoz honnan volt fülke nem értem, hiszen annak a gyártását tudomásom szerint 88'-ban befejezte a DAF, de ez most lényegtelen is. Annyi kellett volna, hogy szakítani a szoci felfogással, venni modern motorokat, baromi keményen megkövetelni a minőséget és mehettek volna a gépek a civil piacra meg a nagy állami megrendelésekre. Ezek se lettek volna rosszabbak mint a nyugaton már széthajtott ide meg aranyáron eladott használt szarok. Mondjuk az is vicces, mikor a negyedéért dolgozó kelet európai gyártósorral nem sikerül olcsóbbra kihozni a terméket...
Mondjuk erre is van egy jó példám. Diósgyőr, Acélmű. Mikor megjött a nyitás sokan azt gondolták, hogy majd milyen jól letaroljuk az olcsó munkaerővel előállított olcsó termékünkkel a piacot. Aztán jött a hideg zuhany, hogy egy modern gépesített üzem negyed annyi emberrel megcsinálja azt mint Diósgyőr, ráadásul a magasabb fokú gépesítés miatt a minőség is jobb.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
A probléma nem a magyar mérnökökkel van, hanem a magyar szakmunkással.
Az "így is jó lesz", "jóvanazúgy", "beleszarok" mentalitással.
Ez a mentalitás tovább él a volt nagy állami tulajdonban állt cégeknél, amennyiben a tulaj nem külföldi.


:D:D:D

Gyönyörűen álltalánosítottál.

De vannak projektek amiért felelősök a mérnökök. :cool:

Jön a szarházi beleszarok minőségben dolgozó szakmunkás(igen van ilyen).

A minőség ellenőrök többször jelzik a mérnökök felé, hogy ezek az emberek nem megfelelő minőségben gyártanak.:(

Egy idő után a mérnökök a minőség ellenőröket basszák le. Miért baszogatják a munkást.:rolleyes:
Persze a szarházi munkás lehet 4 óra alatt megcsinálja a darabszámot hányinger minőségben.
A normális, kitölti a munkaidejét úgy csinál jó minőséget. :(

Aztán térülnek fordulnak a mérnökök és mit látnak?
A szarházi szakmunkások napi több órát trécselnek a dohányzóban.
Ekkor a mérnökurak gondolkodnak. :rolleyes:
A matek amihez bizton értenek. :cool:

Kiszámolja ha ez 5 óra alatt megcsinálta a munkáját akkor emeljük a darabszámot.

Hogy csinálta meg?
A minőségellenőr megunva, hogy őt basztatja a mérnökök a szarháziknak már bármit átvesz.:mad:
De benne is lévén öntudat, a többieknek nem. o_O

Konklúzió.

Az emelt darabszámot a szarházi ugyancsak játszi könnyedséggel megcsinálja.
Még! enged a minőségből.
Még anyázza is az őt bevédő mérnököket mert több a munkája.
Egy idő után aztán már csak a könnyebb munkákat kapja.
Mert a közvetlen főnöke, tudja ott a minőség könnyen lejön.
Még annyit sem dolgozik mint azelőtt. :mad:


A normálisan dolgozók az emelt darabszámban megszakadnak.:mad:
Nem csinálálják meg. :hadonaszos:
A mérnökök nap mint nap odamennek.
Kérdőre vonják őket.:mad:
Hiába magyarázza neki a munkás/minőségellenőr nem érti.
Egy idő után a jól dolgozó is beleszarik és rosszabb minőségben hozza a darabot, hogy meglegyen a nyugalma. :(


A minőségellenőrt a szar munkás miatt folyton lebasszák.
Miért vett át ilyen darabokat? :eek:
Egy idő múlva mondván ha szóltam az volt a baj lebasztak.
Ha nem volt meg a darabszám az a baj.
Akármit csinálok én vagyok a hülye.
Beleszarok a minősége én is.


A mérnökök ülnek este a teraszon.
Tücskök ciripelnek.
Finom rozét iszogatnak. :D

Nem értik a külföldi anyacégnek miért szállítunk annyi selejtet. :rolleyes:

Visszaküldik nagy pénzért. :mad:
Vagy ki kell küldeni (jó) munkást utómunkázni.:(

De akkor itthon kevesebben lesznek. :confused:
Nem lessz meg a tervezett db. :eek:

Emelni kell a darabszámot!!!:eek::p:rolleyes:


/álltalánosítottam, tudom nem minden mérnök ilyen/
 

Vasgyar

Well-Known Member
2020. július 15.
344
1 636
93
A probléma nem a magyar mérnökökkel van, hanem a magyar szakmunkással.
Az "így is jó lesz", "jóvanazúgy", "beleszarok" mentalitással.
Ez a mentalitás tovább él a volt nagy állami tulajdonban állt cégeknél, amennyiben a tulaj nem külföldi.
Igen vannak ilyen munkások ezt el kell könyvelni. Viszont a mérnökkel van ám baj bőven!!! Én mint szakmunkásként apelláló egyén rengeteget szívok a ménök és tervező urak trehánysága és tudatlansága véget. Rengeteg olyan szerkezetett vagy darabot én magam szabom átt mert a kedves tanult urak vagy gyengére tervezték vagy éppen rossz anyaggal számoltak. Nem mindig a szaki a lusta mocsok egyén
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 868
32 454
113
https://magyarnemzet.hu/belfold/gyorben-keszulhet-a-legmodernebb-pancelos-2-8625207/
Részletek a cikkből:
"A győri Rába is részt vehet a német–magyar együttműködésben készülő modern gyalogsági harcjárművek legyártásában. A csúcstechnológiájú fegyverrendszer előállításába cseh cégek is bekapcsolódnak, tovább mélyítve a két ország közötti hadiipari együttműködést.

Oliver H. Mittelsdorf annyit azonban megjegyzett, hogy a beszerzés kapcsán összehasonlítható a cseh és a magyar hadsereg. Tudni kell, hogy az RM az egyik ajánlattevő a 210 páncélozott lánctalpas gyalogsági harcjármű szállítására kiírt cseh tenderen. Csehország 52 milliárd korona értékben akar beszerezni IFV-ket, az üzlet nagyságrendileg megegyezik az RM által hazánkkal kötött szerződés 700 milliárd forintos volumenével.

Mittelsdorf szerint az ideális az lenne, ha régiónk más – szintén EU- és NATO-tag – országait is bevonhatnák a harcjárműgyártási együttműködésbe."
 

Tegin

Well-Known Member
2020. június 2.
400
1 332
93
A Szijártó féle Szingapúr-Rába rejtélyhez találtam lehetséges megoldást, kapcsolódási pontot.

Az ST engineering a MAN teherjárművek és buszok kizárólagos forgalmazója Szingapúrban és Mianmarban.

In the commercial vehicles segment, we are the exclusive importer and distributor of MAN Truck and Bus in Singapore and Myanmar. We are also the authorised distributor of BYD electric commercial vehicles in Singapore.
https://www.stengg.com/en/land-systems/capabilities/specialty-vehicles-and-automotive-services/

Ez ugyan a civil járművekre vonatkozik, de Szingapúr mellesleg MAN teherautókat alkalmaz a hadseregében is.

Leget találgatni, akinek van kedve, köze van-e ennek a megfejtéshez, és ha igen, akkor hogyan?!
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 299
34 964
113
A Szijártó féle Szingapúr-Rába rejtélyhez találtam lehetséges megoldást, kapcsolódási pontot.

Az ST engineering a MAN teherjárművek és buszok kizárólagos forgalmazója Szingapúrban és Mianmarban.

In the commercial vehicles segment, we are the exclusive importer and distributor of MAN Truck and Bus in Singapore and Myanmar. We are also the authorised distributor of BYD electric commercial vehicles in Singapore.
https://www.stengg.com/en/land-systems/capabilities/specialty-vehicles-and-automotive-services/

Ez ugyan a civil járművekre vonatkozik, de Szingapúr mellesleg MAN teherautókat alkalmaz a hadseregében is.

Leget találgatni, akinek van kedve, köze van-e ennek a megfejtéshez, és ha igen, akkor hogyan?!
Nem sok értelme lenne, közelebb van Németország nekünk.
 

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
1 832
6 188
113
A Szijártó féle Szingapúr-Rába rejtélyhez találtam lehetséges megoldást, kapcsolódási pontot.

Az ST engineering a MAN teherjárművek és buszok kizárólagos forgalmazója Szingapúrban és Mianmarban.

In the commercial vehicles segment, we are the exclusive importer and distributor of MAN Truck and Bus in Singapore and Myanmar. We are also the authorised distributor of BYD electric commercial vehicles in Singapore.
https://www.stengg.com/en/land-systems/capabilities/specialty-vehicles-and-automotive-services/

Ez ugyan a civil járművekre vonatkozik, de Szingapúr mellesleg MAN teherautókat alkalmaz a hadseregében is.

Leget találgatni, akinek van kedve, köze van-e ennek a megfejtéshez, és ha igen, akkor hogyan?!

Valójában az a meglepö - mert annyira adná magát -, hogy miért nincs (egyelöre?) szó RM-Rába JV-röl, ami MAN HX/SX-et gyárt Györött. Nem tudom elképzelni, hogy ez nem volt része a Lynx-es dealnek semmilyen szinten sem.

Persze az egész akkor lenne kerek, ha ezt egy MAN SE (Traton / VW Group / Audi Hungaria) - Rába JV egészítené ki, ami MAN motorokat gyárt - többek közt a HX-ekbe is, de nem csak oda. (Ennek is volt ugye történelmi elözménye és a VW stratégiába is illene.)

És akkor a VW - RMMW - Rába kör be is zárulna.

Most a Renk-et nem említem, mert beleért a bilibe a kezem.
 

Tegin

Well-Known Member
2020. június 2.
400
1 332
93
Mondjuk arra, hogy egy komplex deal kinézhet úgy, hogy az épülő zalaegerszegi RM vegyesvállalat fog MAN teherjárműveket is szerelni. Esetleg nem csak a végszerelést végzi, hanem más munkafázist is.
A Rába marad a futómű beszállító a nekünk gyártott teherjárműveknél, meg esetleg a szingapúrba szállítandóknál is.

Szingapúrba tőlünk készRM-MAN nem fog menni, mert az az ausztrál MILVECHOE terepe, de valami beszállítás esetleg lehet, mondjuk, hogy rába futóművön fognak gurulni a keletázsiai MAN-ok is.

Az ST-engineering cserébe leboltolt a Rábával, hogy ha valaki Európában véletlenül rendelne a katonai cuccaikból, akkor a Rába valamilyen szintű supportot (végszerelést?) nyújt, hoy ne tűnjön a lehetséges vevőknek szingapúr "elérhetetlenül messzinek", megvessék itt a lábukat, még ha szlogen szinten is.

Ennek jó része vágyvezérelt spekuláció, kéretik úgy kezelni.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 299
34 964
113
Mondjuk arra, hogy egy komplex deal kinézhet úgy, hogy az épülő zalaegerszegi RM vegyesvállalat fog MAN teherjárműveket is szerelni. Esetleg nem csak a végszerelést végzi, hanem más munkafázist is.
A Rába marad a futómű beszállító a nekünk gyártott teherjárműveknél, meg esetleg a szingapúrba szállítandóknál is.

Szingapúrba tőlünk készRM-MAN nem fog menni, mert az az ausztrál MILVECHOE terepe, de valami beszállítás esetleg lehet, mondjuk, hogy rába futóművön fognak gurulni a keletázsiai MAN-ok is.

Az ST-engineering cserébe leboltolt a Rábával, hogy ha valaki Európában véletlenül rendelne a katonai cuccaikból, akkor a Rába valamilyen szintű supportot (végszerelést?) nyújt, hoy ne tűnjön a lehetséges vevőknek szingapúr "elérhetetlenül messzinek", megvessék itt a lábukat, még ha szlogen szinten is.

Ennek jó része vágyvezérelt spekuláció, kéretik úgy kezelni.
De ehhez nem kellet volna a Rába vezetőségébe nagytakarítást tartani
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 347
96 736
113
Az ST-engineering cserébe leboltolt a Rábával, hogy ha valaki Európában véletlenül rendelne a katonai cuccaikból, akkor a Rába valamilyen szintű supportot (végszerelést?) nyújt, hoy ne tűnjön a lehetséges vevőknek szingapúr "elérhetetlenül messzinek", megvessék itt a lábukat, még ha szlogen szinten is.

Ennek jó része vágyvezérelt spekuláció, kéretik úgy kezelni.
Egyetértek az utolsó mondattal, de folytatom. :)

Szóval ha vki rendelne Európában a Szingapúriaktól és a Rába ad supportot, akkor az a vki csak mi lehetünk, azaz mi mindenképpen, jó esetben más is.

Ha velünk azonos kategóriájú országról beszélünk, akkor az olyan oda-vissza ipari támogatással lehetséges, ahogy az RM kitalálta a cseh-magyar Lynx-bizniszt. Kölcsönösen előnyös lehet mkinek. Perdze még az is nyitott.

Mindig akadhatnak pénzes ügyfelek, akik a gyártással nem akarnak bajlódni, de ezeknek sok olajuk és kevés melósuk van.

Valószínűleg a gyártási költségek, adók itt jóval kedvezőbbek lennének, mint Szingapúrban. Ezért is pattanhatott ki vkik fejéből ez az ötlet.
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113
Vagy nem “vagy”, hanem “és”.
Az ilyen bizniceknél természetesen mindig van, aki jól jár. És a megnyilvánulásaid alapján úgy sejtem, hogy az a valaki nem szzsolt81.
(Ami ennél nagyobb baj, hogy sajnos nem is én.)
Volt egy szép szó, kremlinológia. Szerintem a Terrex Mbombe vonal nem több, mint az érdekcsoportok akarják lengetni a híreket, hogy "minket válasszatok" Ennyi csak.
 

Tegin

Well-Known Member
2020. június 2.
400
1 332
93
Mi szállítunk alkatrészt szingapúrba a rába gyártásában.
A MILVECHOE tornyot (is?) épít a mi Lynx-einkbe, az ott összeszerelt szingapúri (és ausztrál?) RM-MAN gépek meg Rábán gurulnak, az ST-Kineticstől meg veszünk valamit, vagy segítünk nekik hogy el tudják adni a környéken?!

You scratch my back and I'll schratch yours. ;)