[HUN] Rába Magyar Vagon- és Gépgyár / Rába Járműipari Holding Nyrt.

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 789
17 579
113
Anno a Rheinmetall-nak laza 10 évebe került kifejleszteni a löveget. Egy átlagos cső élettartama 1200-1500 lövés, aztán kuka. Ha most figyelembe vennénk a jelenleg szolgálatban álló 120mm-es löveggel felszerelt katonai berendezéseket, tuti, hogy egy nagyon szép szám jönne ki és erre lehetne kalkulálni egy éves gyártandó mennyiséget.

Viszont erre a piacra bejutni nehéz, és aki már bent van, az ügyel arra, hogy bent is maradjon. Ha NATO-hoz akarsz beszállítani, akkor oda kell a NATO beszállítói rendszer, ez az egész láncolaton kell végigjátszani, biztosítani és garantálni.

Személy szerint ebbe a témába nem szállnék be pénzzel. Nagyjából hasonló beszélgetésem volt úgy 6 éve az akkori főnökömmel, aki a fogát szívta a lineáris mágneses meghajtáshoz szükséges elemek láttán. Horror pénzbe kerül, viszont simán lehet vele 4-5 tonnás szerkezeteket 1,2G-s gyorsulással gyorsítani, minimális a kopás, egyenletes a terhelés (nem úgy, mint mondjuk mechanikus katapultnál...), stb. De a bejutás a piacra, a tanulópénz, meg megtartani a kulcsembereket nem egyszerű.

A Rheinmetall-nak a 120mm-es lövegei 580MPa terhelést képesek elviselni - ez tesók között 5800bar belső nyomás. Figyelembe véve a cső átmérő/vastagság arányát, van egy sejtésem, hogy miből van, ebből kifolyólag meg tudom mondani, hogy ezzel az anyaggal Magyarországon nulla a tapasztalat. A régi munkahelyem egy ehhez "kísértetiesen" hasonló anyagból elég sok nagy igénybevételű tengelyt csináltunk - helyesebben mondva számoltam ki meg írtam hozzá hőkezelési utasítást és lett legyártatva külföldön - magyar partnereknél esélytelen volt. A megmunkálást meg megcsinálták, de hőkezelés és felületkezelésben mind elcsúsztak.

Hol a méretek mentek a hőkezelésnél - pedig leírtam, hogyan tegyék bele, milyen sebességgel, milyen irányból, vagy a fürdő összetétele nem sikerült rendesen - emiatt más lett a fürdő hőelvonó képessége, emiatt meg lágyfoltos lett a termék, vagy a kívánt átkovácsolási számot nem tudták tartani nagyobb szelvényvastagság esetén.

Ehhez komoly ipari és szellemi háttér kell - meg ez nem az a téma, hogy bemész az egyetemre és tudják a 30 éves doktor-hegesztőmérnök-gépészmérnök-docens-kezétmégsohamegnemégetett-tüdejébenmégnincs2kilófémpor oktatók. Egy dolog venni egy csőfuró gépet, egy dolog venni egy alagútkemencét egy másik dolog meg dolgozni vele. A magyar iparnak is vannak korlátai - főként humán oldalon.
Importalni kene par ex DENEL es szakembert, mar ha van meg szabad...
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 033
14 036
113
Anno a Rheinmetall-nak laza 10 évebe került kifejleszteni a löveget. Egy átlagos cső élettartama 1200-1500 lövés, aztán kuka. Ha most figyelembe vennénk a jelenleg szolgálatban álló 120mm-es löveggel felszerelt katonai berendezéseket, tuti, hogy egy nagyon szép szám jönne ki és erre lehetne kalkulálni egy éves gyártandó mennyiséget.

Viszont erre a piacra bejutni nehéz, és aki már bent van, az ügyel arra, hogy bent is maradjon. Ha NATO-hoz akarsz beszállítani, akkor oda kell a NATO beszállítói rendszer, ez az egész láncolaton kell végigjátszani, biztosítani és garantálni.

Személy szerint ebbe a témába nem szállnék be pénzzel. Nagyjából hasonló beszélgetésem volt úgy 6 éve az akkori főnökömmel, aki a fogát szívta a lineáris mágneses meghajtáshoz szükséges elemek láttán. Horror pénzbe kerül, viszont simán lehet vele 4-5 tonnás szerkezeteket 1,2G-s gyorsulással gyorsítani, minimális a kopás, egyenletes a terhelés (nem úgy, mint mondjuk mechanikus katapultnál...), stb. De a bejutás a piacra, a tanulópénz, meg megtartani a kulcsembereket nem egyszerű.

A Rheinmetall-nak a 120mm-es lövegei 580MPa terhelést képesek elviselni - ez tesók között 5800bar belső nyomás. Figyelembe véve a cső átmérő/vastagság arányát, van egy sejtésem, hogy miből van, ebből kifolyólag meg tudom mondani, hogy ezzel az anyaggal Magyarországon nulla a tapasztalat. A régi munkahelyem egy ehhez "kísértetiesen" hasonló anyagból elég sok nagy igénybevételű tengelyt csináltunk - helyesebben mondva számoltam ki meg írtam hozzá hőkezelési utasítást és lett legyártatva külföldön - magyar partnereknél esélytelen volt. A megmunkálást meg megcsinálták, de hőkezelés és felületkezelésben mind elcsúsztak.

Hol a méretek mentek a hőkezelésnél - pedig leírtam, hogyan tegyék bele, milyen sebességgel, milyen irányból, vagy a fürdő összetétele nem sikerült rendesen - emiatt más lett a fürdő hőelvonó képessége, emiatt meg lágyfoltos lett a termék, vagy a kívánt átkovácsolási számot nem tudták tartani nagyobb szelvényvastagság esetén.

Ehhez komoly ipari és szellemi háttér kell - meg ez nem az a téma, hogy bemész az egyetemre és tudják a 30 éves doktor-hegesztőmérnök-gépészmérnök-docens-kezétmégsohamegnemégetett-tüdejébenmégnincs2kilófémpor oktatók. Egy dolog venni egy csőfuró gépet, egy dolog venni egy alagútkemencét egy másik dolog meg dolgozni vele. A magyar iparnak is vannak korlátai - főként humán oldalon.



Szaktudásból ;) :cool: ;)
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 828
4 126
113
Olyan anyagból, ami ezt kibírja :D

ha esetleg munkaadói oldalról olvassák a fórumot:

- havi nettó 2 misi, évi 30 nap fizetett szabadság, kötetlen munkaidő, állítható magasságú asztal, az általam leírt szoftverekkel egy i9-es 2db Quadro 4000-es kártyával, évi 2 millióig fizetett részvétel konferenciákon/továbbképzéseken és heti legfeljebb 4 óra míting + "bármikor lemehetek a gyártásba" engedély és nincs hiszti a home-office miatt.

Ezen feltételek egyidejű megléte esetén sok mindenre eszembe fog jutni a válasz...


Ehh, de gonosz vagy, hogy itten húzod az érdeklődőket... :mad: Na nézd csak :p


35NiCrMoV 12-5 acélból, vagy más néven 1.6959 acélból. Ez egy alacsonyan ötvözött acél, széles (-40-től úgy 450 Celsius fokig) hőmérsékleti tarományban jó mechanikai tulajdonságokkal.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 343
96 713
113
Olyan anyagból, ami ezt kibírja :D

ha esetleg munkaadói oldalról olvassák a fórumot:

- havi nettó 2 misi, évi 30 nap fizetett szabadság, kötetlen munkaidő, állítható magasságú asztal, az általam leírt szoftverekkel egy i9-es 2db Quadro 4000-es kártyával, évi 2 millióig fizetett részvétel konferenciákon/továbbképzéseken és heti legfeljebb 4 óra míting + "bármikor lemehetek a gyártásba" engedély és nincs hiszti a home-office miatt.

Ezen feltételek egyidejű megléte esetén sok mindenre eszembe fog jutni a válasz...
Jöhetsz ezekkel az apróbb módosításokkal. :)
Havi bruttó 2 misi
30 nap szabi, ha 45 fölött vagy, ebből 6 szabadon felhasználható
Kötetlen túlóraidő
Nap 4 óra meeting
Hétvégi meló miatt nincs hiszti
"home office", a cég lesz az új otthonod.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 065
113
Mit mondtam korábban, a Rába egyelőre le van írva:

"Maróth: A Rába létezése vagy nem létezése egy hosszú évtizedek óta húzódó kérdés a mindenkori magyar kormányok számára. Nehéz szembesülni azzal, hogy mi lett mára ebből a nagymúltú vállalatból, köszönhetően a meggondolatlanul végrehajtott privatizációknak, illetve menedzsmenti problémáknak.

A szingapúri együttműködés az én tudomásom szerint beleillik a Rába piaci profiljába és én csak szurkolhatok nekik, hogy találják meg a vállalat pozícióját a nemzetközi piacon.

Az én véleményem az, hogy amíg a Rábában strukturális változások nem történnek; képességeiben, felszereltségében, ipari kultúrájában és mentalitásában, addig a cég a világpiaci hadiipari gyártásra alkalmatlan.

Nem tisztem foglalkozni az ott lévő kapacitásokkal, a probléma sokkal mélyebb a Rábában, amit az államot képviselő, erre hivatott embereknek kell rendezni. Szurkolok nekik és remélem, hogy a jövőben le tudunk ülni egy asztalhoz beszélni a cég jövőjéről."


Tehát semmilyen Rábát érintő projekt nincs jelenleg, a cég nem tekinthető a kiépülő új védelmi ipar részének és az állam nem is tervezi, hogy az legyen. A Rába reorganizációja a cég belügye, maguktól kell felmutatniuk valamit ahhoz, hogy egyáltalán asztalhoz üljenek velük.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 065
113
Akkor viszont a teherautóprogram -mert kell legyen vmi- hova kerül? Lesz egyáltalán vagy csak veszünk német MAN-t és slussz?
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 292
34 951
113
Tehát semmilyen Rábát érintő projekt nincs jelenleg, a cég nem tekinthető a kiépülő új védelmi ipar részének és az állam nem is tervezi, hogy az legyen. A Rába reorganizációja a cég belügye, maguktól kell felmutatniuk valamit ahhoz, hogy egyáltalán asztalhoz üljenek velük.
Hát, saját magammal én se szoktam az asztalhoz ülni, hogy megbeszéljek valamit :D :p De szerintem nem véletlen, hogy most volt vezérkar csere a Rábánál valami lesz ott.
 
  • Tetszik
Reactions: éber

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 343
96 713
113
Mit mondtam korábban, a Rába egyelőre le van írva:

"Maróth: A Rába létezése vagy nem létezése egy hosszú évtizedek óta húzódó kérdés a mindenkori magyar kormányok számára. Nehéz szembesülni azzal, hogy mi lett mára ebből a nagymúltú vállalatból, köszönhetően a meggondolatlanul végrehajtott privatizációknak, illetve menedzsmenti problémáknak.

A szingapúri együttműködés az én tudomásom szerint beleillik a Rába piaci profiljába és én csak szurkolhatok nekik, hogy találják meg a vállalat pozícióját a nemzetközi piacon.

Az én véleményem az, hogy amíg a Rábában strukturális változások nem történnek; képességeiben, felszereltségében, ipari kultúrájában és mentalitásában, addig a cég a világpiaci hadiipari gyártásra alkalmatlan.

Nem tisztem foglalkozni az ott lévő kapacitásokkal, a probléma sokkal mélyebb a Rábában, amit az államot képviselő, erre hivatott embereknek kell rendezni. Szurkolok nekik és remélem, hogy a jövőben le tudunk ülni egy asztalhoz beszélni a cég jövőjéről."


Tehát semmilyen Rábát érintő projekt nincs jelenleg, a cég nem tekinthető a kiépülő új védelmi ipar részének és az állam nem is tervezi, hogy az legyen. A Rába reorganizációja a cég belügye, maguktól kell felmutatniuk valamit ahhoz, hogy egyáltalán asztalhoz üljenek velük.
Igen, de már 70% állami tulajdon a Rába. Ami a cég belügye, az állami ügy is. Nem véletlen volt a decemberi menedzsmentcsere.

Ez alapján évekig tartó takarítás.
Hát az új vezetés nem kapott éveket azt hiszem, hogy hónap végén jár le a megbízásuk.
Május közepéig szól az új vezetés megbízatása. Csak a söprés a feladat és a felkészítés nemzetközi hadiipari együttműködésre.

Maróth december Nemzet.
győri Rába jövőjével kapcsolatban úgy fogalmazott, hogy a nagy múltú állami cég igen komoly átszervezésen megy keresztül.

– Fontos, hogy ez az átalakulás végbemenjen, mert a cég jelen állapotában alkalmatlan arra, hogy az új magyar hadiparban partnerként tudjon beszállni – szögezte le.


Tehát számolnak vele, de csak az átszervezés után!! Fasza lesz ez, no para! o_O
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 343
96 713
113
Igen, de már 70% állami tulajdon a Rába. Ami a cég belügye, az állami ügy is. Nem véletlen volt a decemberi menedzsmentcsere.



Május közepéig szól az új vezetés megbízatása. Csak a söprés a feladat és a felkészítés nemzetközi hadiipari együttműködésre.

Maróth december Nemzet.
győri Rába jövőjével kapcsolatban úgy fogalmazott, hogy a nagy múltú állami cég igen komoly átszervezésen megy keresztül.

– Fontos, hogy ez az átalakulás végbemenjen, mert a cég jelen állapotában alkalmatlan arra, hogy az új magyar hadiparban partnerként tudjon beszállni – szögezte le.


Tehát számolnak vele, de csak az átszervezés után!! Fasza lesz ez, no para! o_O
A tegnapi üzenet a lobbistáknak szólt. Ha sunnyognak az átszervezéssel, nem csapolnak elég vért, akkor no deal, addig nem ül asztalhoz.

Ugyanígy volt üzi Borsodba is. Nem kívánságműsor lesz, azaz lehet, de ahhoz az Ózdi Kohászat is kell, bár nemtom pontosan mire....azt hittem az már befejezett sztori, bár minden szempontból jó lenne ha találnának oda befektetőt.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 065
113
Igen, de már 70% állami tulajdon a Rába. Ami a cég belügye, az állami ügy is. Nem véletlen volt a decemberi menedzsmentcsere.



Május közepéig szól az új vezetés megbízatása. Csak a söprés a feladat és a felkészítés nemzetközi hadiipari együttműködésre.

Maróth december Nemzet.
győri Rába jövőjével kapcsolatban úgy fogalmazott, hogy a nagy múltú állami cég igen komoly átszervezésen megy keresztül.

– Fontos, hogy ez az átalakulás végbemenjen, mert a cég jelen állapotában alkalmatlan arra, hogy az új magyar hadiparban partnerként tudjon beszállni – szögezte le.


Tehát számolnak vele, de csak az átszervezés után!! Fasza lesz ez, no para! o_O
Igen, tavalyhoz képeszt változott ez a nyilatkozat szerint. Már sokkal keményebben fogalmaz és csak reméli, hogy a jövőben egyáltalán lehet majd ötletelni! Magyarán: nincs semmilyen célkitűzés a Rábával kapcsolatban, semmilyen formában nem számolnak vele, a reorganizációnak nincs hadiipari célja, a majdani minőséget termelő civil céggel csak ötletelni fognak, ha lesz ilyen egyáltalán!
 

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 810
8 751
113
Mit mondtam korábban, a Rába egyelőre le van írva:

"Maróth: A Rába létezése vagy nem létezése egy hosszú évtizedek óta húzódó kérdés a mindenkori magyar kormányok számára. Nehéz szembesülni azzal, hogy mi lett mára ebből a nagymúltú vállalatból, köszönhetően a meggondolatlanul végrehajtott privatizációknak, illetve menedzsmenti problémáknak.

A szingapúri együttműködés az én tudomásom szerint beleillik a Rába piaci profiljába és én csak szurkolhatok nekik, hogy találják meg a vállalat pozícióját a nemzetközi piacon.

Az én véleményem az, hogy amíg a Rábában strukturális változások nem történnek; képességeiben, felszereltségében, ipari kultúrájában és mentalitásában, addig a cég a világpiaci hadiipari gyártásra alkalmatlan.

Nem tisztem foglalkozni az ott lévő kapacitásokkal, a probléma sokkal mélyebb a Rábában, amit az államot képviselő, erre hivatott embereknek kell rendezni. Szurkolok nekik és remélem, hogy a jövőben le tudunk ülni egy asztalhoz beszélni a cég jövőjéről."


Tehát semmilyen Rábát érintő projekt nincs jelenleg, a cég nem tekinthető a kiépülő új védelmi ipar részének és az állam nem is tervezi, hogy az legyen. A Rába reorganizációja a cég belügye, maguktól kell felmutatniuk valamit ahhoz, hogy egyáltalán asztalhoz üljenek velük.
Szerintem teherautókra még jó a Rába.
Ezen felül meg nem, erre utalhatott Maróth úr.
 

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 810
8 751
113
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 859
32 426
113
Jelenleg felfelé is indult a Rába részvény. Jelenleg a "nap nyertese" 6,3%-al.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Watson

Active Member
2020. október 27.
130
57
28
A teljes céglista:

Tulajdonosi joggyakorló: Nemzeti Védelmi Ipari Innovációs Zártkörűen Működő Részvénytársaság

1. Belügyminisztérium HEROS Javító, Gyártó, Szolgáltató és Kereskedelmi Zártkörűen Működő Részvénytársaság
2. HDT Védelmi Ipari Korlátolt Felelősségű Társaság
3. NLP Nemzeti Légiipari Projekt Korlátolt Felelősségű Társaság
4. Rába Járműipari Holding Nyrt
5. STU Repülés-technológiai Felületkezelő Korlátolt Felelősségű Társaság
6. ZalaZONE Ipari Park Szolgáltató Zártkörűen Működő Részvénytársaság
7. AEROPLEX Közép-Európai Légijármű Műszaki Központ Korlátolt Felelősségű Társaság
8. HM ArmCom Kommunikációtechnikai Zártkörűen Működő Részvénytársaság
9. HM Arzenál Elektromechanikai Zártkörűen Működő Részvénytársaság
10. HM CURRUS Gödöllői Harcjárműtechnikai Zártkörűen Működő Részvénytársaság
11. HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Mit keres itt a Rába ?