[HUN] Rendőrségi helikopterek és drónok

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 828
4 126
113
<blockquote rel="wolfram"><blockquote rel="emel"><blockquote rel="wolfram"><blockquote rel="formosa">3-szoros ár akkor is túlzás, tehát ebből zsebbe is jutott. De hogy mennyi és pontosan melyik fityiszes zsebébe, azt sose fogjuk megtudni!

De nincs háromszoros ár! Linkeltem árakat. Láthatod, hogy a több, mint 7000 órát repült, 1995-ös gyártású MD-900 (ami alapból jóval olcsóbb, mint az MD-902) is 1.4 millió dollárba kerül.

http://www.aso.com/listings/spec/ViewAd.aspx?id=160500

Ne abból indulj ki, hogy a cseh cég mennyiért vette meg. Az csak egy szám egy papíron, ami mögött nem tudjuk, hogy mi van. Ezen helikopterek valódi értéke annál jóval magasabb. Pont.</blockquote>

A cseh cég persze hogy olcsóbban vette meg lejárt karbantartási és részben lejárt üzemidejű berendezésekkel, csak éppen a nekünk való eladás előtt végre kellett hajtatni egy jogosított karbantartó céggel az éves kötelező ellenőrzéseket, az ellenőrzéseken "megbukott" (törött/repedt/kopott/korrodált/kilazult stb.) alkatrészek és a kötelezően cserélendő berendezések cseréjét, olajcseréket, ami mind pénzbe került nekik, csak ezután dobhatták piacra a portékát.</blockquote>

Így van. De még ezt leszámítva is jóval többet érhetnek darabonként ~1 millió dollárnál.
</blockquote>

Akárhogy is nézzük, pár perc "árkutató" munka után még egy laikusnak is tiszta, hogy nincsenek túlárazva.
Reálisan ennybe kerül a szabadpiacon azzal a "csomaggal" amivel vettük.
A 444 "árazta" kissé túl magát - politikai motiváltságú szenzációhajhász <b>nagyotmondásban</b>.
</blockquote>

Pontosan így látom én is. És mondom ezt úgy, hogy nem vagyok "Fideszbarát".
 
T

Törölt tag 1586

Guest
A hit a fontos! :)
Merthogy számokat sajnos nem látunk (az hogy van a neten egy hasonló gép X áron, sajnos semmit nem jelent. Annak a gépnek sem ismerjük a pontos műszaki állapotát és az üzemóráit (a total repült óra csak egy adat a sok közül))

Mindegy, biztos jó lesz az...
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
A hit a fontos! :)
Merthogy számokat sajnos nem látunk (az hogy van a neten egy hasonló gép X áron, sajnos semmit nem jelent. Annak a gépnek sem ismerjük a pontos műszaki állapotát és az üzemóráit (a total repült óra csak egy adat a sok közül))

Mindegy, biztos jó lesz az...

A Mi-2-nél - ami ugye lakott területek légterébe már be sem repülhet - biztos jobb lesz, és ráadásul elég hosszútávú megoldásnak tűnik (mondjuk én nem tudom, mennyit repülnek évente a Rendőrség gépei).
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 587
12 615
113
A Mi-2-nél - ami ugye lakott területek légterébe már be sem repülhet - biztos jobb lesz, és ráadásul elég hosszútávú megoldásnak tűnik (mondjuk én nem tudom, mennyit repülnek évente a Rendőrség gépei).
?
Vagy két hete(?) láttam Miskolc felett repülni - a belvárosban voltam.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
<blockquote rel="emel">

A Mi-2-nél - ami ugye lakott területek légterébe már be sem repülhet - biztos jobb lesz, és ráadásul elég hosszútávú megoldásnak tűnik (mondjuk én nem tudom, mennyit repülnek évente a Rendőrség gépei).
?
Vagy két hete(?) láttam Miskolc felett repülni - a belvárosban voltam.

</blockquote>

Majd megy érted a nagy fekete - helikopter - mert árulkodsz rájuk! :)
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Bocsánat az offért:
Amikor először lehetett hallani, hogy fejlesztik a NOTAR helikoptereket, akkor mentőtiszt ismerősöm bedobta, hogy nekünk van ilyen...
Mire én:
- Ne már, nektek csak Mi-2-eseitek vannak, még csak most fejlesztik a NOTAR-t, mutatták a Spektrumon!
-De van, kettő is! Körömben van a telephelyük!
-???
- Úgy híjják', hogy Nótár Aladár, meg Nótár Kálmán!
https://www.google.hu/maps/@47.9873502,20.9577854,3a,75y,18.01h,73.8t/data=!3m6!1e1!3m4!1sZpXru1ByAmBolp6Mq0nJgg!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1

Aztán napközben battyogtam az egyik kórház folyosóján, amikor kijött az asszisztensnő az egyik szakrendelő ajtaján, s szólította a következő pácienst:
-Nótár Aladár!
Aki ugrott is rögtön a szólításra.
Azt hittem, rácsikarom magam a falra a röhögéstől.

Délután újra találkoztam a mentőtiszttel, mondom neki:
- Bakker, igazad van!
-?
-Az egyiket már pont láttam is repülni!
-??
-Szép barna fényezése volt! :)
-?!!!
Még egyszer bocs az offért.
Hehe. Ez naggyon jóóóó.
Különben NOTAR heli 1990 óta van.
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 387
19 782
113
Nótár Kálmán ? :)

Volt egy ilyen nevű harcos lövész a századunknál a szombathelyi dandárnál.
Ózdi gyerek volt, 1988-ban történt...
Na, meg is fenyegetett, hogy ha leszerelünk, megkeres.
Kicsit elvettem a fegyverét, amire nem vigyázott, lövészgödör ásása közben és átvittem a harcjármű vezetési pálya túloldalára.
Majd közöltem vele, mehet a fegyveréért, amire nem figyelt, de laposkúszásban, a vezetési pályán keresztül.
Na ott, vagy fél méteres víz volt a lánctalpak kitaposta nyomokban.
Persze, amikor leszereltünk, már kezet rázott és vigyorgott a történteken.
Azóta sem láttam, szerencsére. :)
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 828
4 126
113
A hit a fontos! :)
Merthogy számokat sajnos nem látunk (az hogy van a neten egy hasonló gép X áron, sajnos semmit nem jelent. Annak a gépnek sem ismerjük a pontos műszaki állapotát és az üzemóráit (a total repült óra csak egy adat a sok közül))

Mindegy, biztos jó lesz az...

A hit az (legalábbis bizonyos oldalról), hogy háromszoros áron vettük a heliket (és ez egyértelműen kamu). A konkrét tényeket meg egyelőre nem ismerjük. Ennyi biztos. :)
 

formosa

Member
2015. május 18.
427
2
18
15 után a 42 az közel háromszoros ár. Igaz, a kettő között volt festés, nagyjavítás, illetve lesz még kiképzés is. A számok viszont nem hazudnak: Csak azt mutatják, amit mindenki tud, hogy velejéig korrupt az egész rendszer.
Az viszont furcsa, hogy a mindenhez értő gázszerelő nem ért a helikhez.
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 140
4 998
113
15 után a 42 az közel háromszoros ár. Igaz, a kettő között volt festés, nagyjavítás, illetve lesz még kiképzés is. A számok viszont nem hazudnak: Csak azt mutatják, amit mindenki tud, hogy velejéig korrupt az egész rendszer.
Az viszont furcsa, hogy a mindenhez értő gázszerelő nem ért a helikhez.

Szerintem meg inkább hallgass azokra, akik "kissé" többet tudnak a helikopterek javításáról, üzemeltetéséről és technikai hátteréről és annak anyagi vonzatairól.
Hagyjuk már ezt a "nyugati csak jó, nincs korrupció mert mindenki becsületes szöveget" mert elég uncsi.
Nézz utána az osztrák EF-ügynek, milyen áron lettek beszerezve milyen képességekkel és mekkora botrány volt belőle a bécsi parlamentben.
A nyugati korrupciót úgy hívják, lobbi. Brüsszel egy deklaráltan kiemelkedő lobbifőváros, csak úgy folynak a milliárdok a döntéshozók zsebébe.
Ha egy gázszerelő nem ért a helikhez, vajon Schulz egy érettségivel jogosult lenne az Európát reprezentáló parlament vezetéséhez ?
:)
Vicces is lehetne, de egyre inkább nem az.
 

eSeM

Member
2012. június 12.
719
13
18
ha ennyire kuvára értetek hozzá akkor végre vki logikusan leírhatná, mi a frász került ennyibe ezeken a gépeken? mert nekem piszkosul úgy tűnik, hogy ez egy deficites biznic volt, ez olyan mintha vennél egy lefingott a8-as audit, ocsón 800ért aztán ráköltnél még vagy 2 misit, hogy jó legyen, annyira azért nem tűnik logikusnak, akármennyire is szeretnétek sikernek elkönyvelni
 

silurusglanis

Well-Known Member
2012. augusztus 7.
7 474
5 578
113
Siker, hogy lesz működő gépállomány.
A sok éve tartó pazarlás közben inkább ez számít, mint a milliárdok, amik amúgy is szállnak ki az ablakon.
 

eSeM

Member
2012. június 12.
719
13
18
én ezt nem így veszem, azoknak a milliárdoknak nem kéne kiszállniuk az ablakon, aztán akkor nem lógna ki a sereg segge a gatyából, és nem ilyen beszerzéseink lennének
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
ha ennyire kuvára értetek hozzá akkor végre vki logikusan leírhatná, mi a frász került ennyibe ezeken a gépeken? mert nekem piszkosul úgy tűnik, hogy ez egy deficites biznic volt, ez olyan mintha vennél egy lefingott a8-as audit, ocsón 800ért aztán ráköltnél még vagy 2 misit, hogy jó legyen, annyira azért nem tűnik logikusnak, akármennyire is szeretnétek sikernek elkönyvelni

Összehasonlításul:
- 21 éves MD-500 - egyhajtóműves - 7-ezer órát lerepült gép kopaszon, minden nélkül 1,3 milla (EUR)
- 13-15 éves, átlag 6-ezer órát repült - kéthajtóműves!! - gépek darabára 2,7 milla úgy, hogy
- végrehajtják rajtuk az éves kötelező karbantartást (enélkül lejárt a gépek repülési engedélye!),
- megkapjuk hozzá az összes tartalék-alkatrészt (mivel a germánok más tipusra állnak át)
- felszerelik a ferihegyi bázist az üzemeltetéshez és karbantartáshoz szükséges technikai eszközökkel
- átképzik az új tipusra a műszaki és pilóta-állományt - ami ugye x repült órát és az oktató-pilóták meg a műszaki típus-oktatók óradíjait is tartalmazza
Tájékoztatásul : 15 éve egy Boeing 737 repszerelő alap-típustanfolyam kb. félmillió forint volt/kop - itthon, magyar óradíjakkal.

Szóval a lényeg: szerintem nem jártunk rosszul (persze, új gépek lettek volna az igaziak, de arról kérdezd meg a németeket, nekik mibe kerül ez a csere?!).

Lehet, hogy te sokallod a repüléstechnikai árakat, de azért ne felejtsd el, hogy ezek nem százezres-milliós szériában készülnek, mint az autók, hanem többségükben mindössze náhány-százas vagy szerencsés esetben néhány-ezres szériában, és sokkal magasabb minőségi követelményszinten,ettől ilyen az áruk.

Tájékoztatás: egyetlen vacak kis-fordulatszámú tűgörgős csapágy a Boeing-737 orrsegédszárnyhoz (12 darab van a gépen) 450 dolcsi, szóval lehet számolgatni, egy átlagos lapos-alátét mérettől függően 2-5 dollár.
 

formosa

Member
2015. május 18.
427
2
18
T. emel!
Vannak sejtéseim, hogy nem csak a repülőgép jár a fellegekben, hanem a vételárát, az alkatrészek és a karbantartás árát is hasonló magasságban kell keresni.

De szerintem, ha az általunk fizetett teljes árnak csak a harmada volt a gépek ára, akkor a többi 2/3-ad jelentősen túl van árazva. /Még akkor is, ha tudom, hogy pl. a szétbontott Malév B736-osok többet értek alkatrészként, mint repülőként./

Tehát eSeM példájához hasolóan deficites a biznisz. - Mert helit lehet venni mástól is. Sőt, lehet venni újat is! Pl. ha azonos gyártótól vennénk külön rendőrségi és katonai modelleket, még engedményt is kaphatnánk. Tehát összességében drágábban, de kevesebb karbantartással és hosszabb időre oldódna meg a "helihiányunk".
 
T

Törölt tag 1586

Guest
<blockquote rel="eSeM">

Összehasonlításul:
- 21 éves MD-500 - egyhajtóműves - 7-ezer órát lerepült gép kopaszon, minden nélkül 1,3 milla (EUR)
- 13-15 éves, átlag 6-ezer órát repült - kéthajtóműves!! - gépek darabára 2,7 milla úgy, hogy
- végrehajtják rajtuk az éves kötelező karbantartást (enélkül lejárt a gépek repülési engedélye!),
- megkapjuk hozzá az összes tartalék-alkatrészt (mivel a germánok más tipusra állnak át)
- felszerelik a ferihegyi bázist az üzemeltetéshez és karbantartáshoz szükséges technikai eszközökkel
- átképzik az új tipusra a műszaki és pilóta-állományt - ami ugye x repült órát és az oktató-pilóták meg a műszaki típus-oktatók óradíjait is tartalmazza
Tájékoztatásul : 15 éve egy Boeing 737 repszerelő alap-típustanfolyam kb. félmillió forint volt/kop - itthon, magyar óradíjakkal.

Szóval a lényeg: szerintem nem jártunk rosszul (persze, új gépek lettek volna az igaziak, de arról kérdezd meg a németeket, nekik mibe kerül ez a csere?!).

</blockquote>

@emel

Ha voltál 737 repszerelő tanfolyamon akkor feltételezem érted hogy egy repülőgép/helikopter árát NEM elsősorban a total repült óraszám határozza meg.
Az hogy látsz a neten egy hirdetést hogy egy hasonló helikopter mennyibe kerül pont semmit nem jelet!
Egy helikopter reális piaci árát alapvetően határozza meg a benne lévő üzemidős alkatrészek és rendszerek hátralévő ideje és az esetleg elvégzendő egyéb javítások költsége.
Ahhoz hogy véleményt lehessen formálni arról hogy megérte-e az üzlet:
- pontosan tudni kéne konkrétan ennek az öt helikopternek az összes fontosabb üzemidős komponenséről hogy mennyi idő van még bennük? (tudod a választ?)
- pontosan tudni kéne hogy a cseh cég a felújítás keretében milyen munkákat hajt végre és mennyiért? (egy PW207E-hez hasonló turbina felújítás ~ 300.000 EUR és ugyebár az MD-902-esben kettő van) (tudod a választ?)
- milyen és mennyi pótalkatrészt adnak hozzá? (tudod a választ?)
- a ferihegyi javító bázis felszerelése mit takar? Hol, milyen eszközökkel, kik fognak karbantartani és ami a legfontosabb, milyen certificateket kapnak? (tudod a választ?)
- átképzés keretében milyen hány repült órát biztosítanak mennyiért, a műszakiak milyen jogosultságokat szereznek? (tudod a választ?)

Amíg ezekre valaki nem ad konkrét válaszokat (értsd: SZÁMOKAT) addig lehet hogy SZERINTED nem jártunk rosszul, SZERINTEM meg nem lehet rá választ adni.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
T. emel!



Tehát eSeM példájához hasolóan deficites a biznisz. - Mert helit lehet venni mástól is. Sőt, lehet venni újat is! Pl. ha azonos gyártótól vennénk külön rendőrségi és katonai modelleket, még engedményt is kaphatnánk. Tehát összességében drágábban, de kevesebb karbantartással és hosszabb időre oldódna meg a "helihiányunk".

Igen, lehet venni új helikoptert is, a használthoz képest 3-5-szörös áron, és felejtsd el az árengedményt. Amíg a gyártó cégek a megrendeléseket 2-4 (van ahol 6-7) év szállítási határidővel igazolják vissza (annyi időre szól a meglévő megrendelésállományuk), addig nincs engedmény, hanem beállhatunk a sor végére és várhatunk. Ha nekünk sürgős a szállítás (márpedig a Mi-2-ek kiesése miatt sürgős!), akkor meg fizethetünk soron kívüli felárat, ez az ára az új gépeknek.
Amíg egy normális helikopter-tenderre sem ad a kormány pénzt, csak csurran-cseppen ha "ég a ház", addig az "összességében drágább", de talán egyszerűbb, praktikus, igazán hosszú távú (netán olcsóbb) megoldásokat el lehet felejteni. De lehet helyette tüntetni vagy sztrájkolni, akinek van rá ideje, pénze, energiája... vagy le lehet őket szavazni két év múlva - ha tud valaki jobbat vagy legalább nem rosszabbat helyettük.