<blockquote rel="wolfram"><blockquote rel="emel"><blockquote rel="wolfram"><blockquote rel="formosa">3-szoros ár akkor is túlzás, tehát ebből zsebbe is jutott. De hogy mennyi és pontosan melyik fityiszes zsebébe, azt sose fogjuk megtudni!
De nincs háromszoros ár! Linkeltem árakat. Láthatod, hogy a több, mint 7000 órát repült, 1995-ös gyártású MD-900 (ami alapból jóval olcsóbb, mint az MD-902) is 1.4 millió dollárba kerül.
http://www.aso.com/listings/spec/ViewAd.aspx?id=160500
Ne abból indulj ki, hogy a cseh cég mennyiért vette meg. Az csak egy szám egy papíron, ami mögött nem tudjuk, hogy mi van. Ezen helikopterek valódi értéke annál jóval magasabb. Pont.</blockquote>
A cseh cég persze hogy olcsóbban vette meg lejárt karbantartási és részben lejárt üzemidejű berendezésekkel, csak éppen a nekünk való eladás előtt végre kellett hajtatni egy jogosított karbantartó céggel az éves kötelező ellenőrzéseket, az ellenőrzéseken "megbukott" (törött/repedt/kopott/korrodált/kilazult stb.) alkatrészek és a kötelezően cserélendő berendezések cseréjét, olajcseréket, ami mind pénzbe került nekik, csak ezután dobhatták piacra a portékát.</blockquote>
Így van. De még ezt leszámítva is jóval többet érhetnek darabonként ~1 millió dollárnál.
</blockquote>
Akárhogy is nézzük, pár perc "árkutató" munka után még egy laikusnak is tiszta, hogy nincsenek túlárazva.
Reálisan ennybe kerül a szabadpiacon azzal a "csomaggal" amivel vettük.
A 444 "árazta" kissé túl magát - politikai motiváltságú szenzációhajhász <b>nagyotmondásban</b>.
</blockquote>
Pontosan így látom én is. És mondom ezt úgy, hogy nem vagyok "Fideszbarát".