rudi
Igazad van, sok mindent nem tudunk az "új" MD-902-ek karbantartási/műszaki állapotáról. Amit tudunk (az MD-adatok főleg tőled, köszönet érte):
- az MD sárkány nagyjavítása 20000 óra/40 év után esedékes (ár ismeretlen), a Mi-2-nél ugyanez minden 1500 ó után kötelező!!
- igaz, hogy az MD hajtóművének nagyjavítása 300000 EUR/db, de 4000 óránként, de mennyit kóstál a GTD-350/Mi-2 hajtómű nagyjavítása 1500 óránként?!
- az MD Flt. Ctr. Detent Modul nagyjavítása 18750 ó után, a Spring Ay-k kötelező cseréje 10000 óra után - a Mi-2-nél minden ezeknek kb. megfelelő kormányvezérlő berendezés 1500 ó után a sárkánnyal együtt megy nagyjavításra
- az MD forgószárny-lapátok kötelező cseréje 11460-ó-nál (addig nincs nagyjavítás), a Mi-2-nél 1500 ó-ként nagyjavítás (tehát 1 MD forgószárny-lapátkészlet több mint 7 Mi-2 lapátkészlet nagyjavítási ciklust túlél, ráadásul az MD-hez gyanítom könnyebb alkatrészt szerezni, de meddig lehet még a Mi-2-höz?!)
- az MD-nél a hidraulika-szivattyú 4000, a Dual Servo AHU 2500 ó-nál nagyjavítandó, a Mi-2-nél az összes hidraulikus berendezés 2000 óránként
- az MD transzmisszó/NOTAR berendezéseinek élettartama általában 3500-20000 óra (a legalacsonyabb 2500), a Mi-2-nél a transzmisszió+reduktorai 1500. a faroklégcsavar 1000 ó után kötelezően nagyjavítandó, tehát az MD kb. -analóg berendezéseinek élettartama kb. megfelel 3-5 Mi-2 nagyjavításnak.
Ennél több részegység ciklusidő/élettartam összehasonlítása problémás, mert az eltérő típus miatt sok a műszaki eltérés közöttük (ráadásul az árakról semmit se tudunk), de szerintem ennyiből is látható egy kis különbség. Ha van aki több publikus adatot ismer, az nyugodtan járuljon hozzá a hiányos tudásunk bővítéséhez. Mindenesetre úgy gondolom, hogy akik ezt az üzletet eldöntötték, azok sokkal több infóval rendelkeznek nálunk, és azt is tudják, hogy a Mi-2-ket le kell cserélni mégpedig nagyon gyorsan, tehát se idő nincs tenderre, se pénz új gépekre, így maradt ez a - nyilvánvalóan nem tökéletes - de legalább gyors megoldás (ha "okos" politikusaink jobban látnának előre, akkor ritkábban lenne szükség ilyen "tűzoltó-megoldásokra").
A magam részéről mint Rendőrség/Mi-2/MD-902-n kívülálló, de szakmailag "közelálló"-ként érdekel a téma, és nyilvánvalóan nem minden technikai és pénzügyi paraméter birtokában írtam azt, amit, de is ezért írtam oda azt hogy "szerintem...".
Szóljon mindenki, aki többet és /vagy jobbat tud a témában...
Igazad van, sok mindent nem tudunk az "új" MD-902-ek karbantartási/műszaki állapotáról. Amit tudunk (az MD-adatok főleg tőled, köszönet érte):
- az MD sárkány nagyjavítása 20000 óra/40 év után esedékes (ár ismeretlen), a Mi-2-nél ugyanez minden 1500 ó után kötelező!!
- igaz, hogy az MD hajtóművének nagyjavítása 300000 EUR/db, de 4000 óránként, de mennyit kóstál a GTD-350/Mi-2 hajtómű nagyjavítása 1500 óránként?!
- az MD Flt. Ctr. Detent Modul nagyjavítása 18750 ó után, a Spring Ay-k kötelező cseréje 10000 óra után - a Mi-2-nél minden ezeknek kb. megfelelő kormányvezérlő berendezés 1500 ó után a sárkánnyal együtt megy nagyjavításra
- az MD forgószárny-lapátok kötelező cseréje 11460-ó-nál (addig nincs nagyjavítás), a Mi-2-nél 1500 ó-ként nagyjavítás (tehát 1 MD forgószárny-lapátkészlet több mint 7 Mi-2 lapátkészlet nagyjavítási ciklust túlél, ráadásul az MD-hez gyanítom könnyebb alkatrészt szerezni, de meddig lehet még a Mi-2-höz?!)
- az MD-nél a hidraulika-szivattyú 4000, a Dual Servo AHU 2500 ó-nál nagyjavítandó, a Mi-2-nél az összes hidraulikus berendezés 2000 óránként
- az MD transzmisszó/NOTAR berendezéseinek élettartama általában 3500-20000 óra (a legalacsonyabb 2500), a Mi-2-nél a transzmisszió+reduktorai 1500. a faroklégcsavar 1000 ó után kötelezően nagyjavítandó, tehát az MD kb. -analóg berendezéseinek élettartama kb. megfelel 3-5 Mi-2 nagyjavításnak.
Ennél több részegység ciklusidő/élettartam összehasonlítása problémás, mert az eltérő típus miatt sok a műszaki eltérés közöttük (ráadásul az árakról semmit se tudunk), de szerintem ennyiből is látható egy kis különbség. Ha van aki több publikus adatot ismer, az nyugodtan járuljon hozzá a hiányos tudásunk bővítéséhez. Mindenesetre úgy gondolom, hogy akik ezt az üzletet eldöntötték, azok sokkal több infóval rendelkeznek nálunk, és azt is tudják, hogy a Mi-2-ket le kell cserélni mégpedig nagyon gyorsan, tehát se idő nincs tenderre, se pénz új gépekre, így maradt ez a - nyilvánvalóan nem tökéletes - de legalább gyors megoldás (ha "okos" politikusaink jobban látnának előre, akkor ritkábban lenne szükség ilyen "tűzoltó-megoldásokra").
A magam részéről mint Rendőrség/Mi-2/MD-902-n kívülálló, de szakmailag "közelálló"-ként érdekel a téma, és nyilvánvalóan nem minden technikai és pénzügyi paraméter birtokában írtam azt, amit, de is ezért írtam oda azt hogy "szerintem...".
Szóljon mindenki, aki többet és /vagy jobbat tud a témában...