• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 498
35 702
113
RM zalaegerszegi gyára
Rhein-1.jpg
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 540
20 253
113
Ami azt illeti,egy olyan országban,ahol van termelésre alkalmas szabad kapacitású létező megfelelő üzem,ott gyorsabb lehet a gyártásba vétel.

Nem. Amennyiben az adott kapacitás, addig is azt a harcjárművet nem gyártotta. Attól hogy van egy szabad üzemcsarnokod, meg hozzá 500 szakembered, még nem jelent kimondott előnyt. Sőt egy régi gyár átalakítása, több pénz és idő, mint egy zöldmezős új. Egy adott termék gyártása esetén, a gyártáshoz, összeszereléshez szükséges gépek, berendezések, mindenképp telepítésre kell kerüljenek. Minden kiegészítővel együtt. Zalaegerszeg új gyár. Kaposváron ha jól tudom van valami csarnok, ahova megy a Gidrán ? Na, ha ott van csarnok, az sem fog gyorsabban gyártani attól még. Mert teljesen fel kell szerelni az adott termék sorozatgyártásához. Sőt, lehet először a régi cuccokat ki kellett dobni. Az is idő, amikor egy régi gyárat leszerelnek, ha oda valami újat, mást, terveznek gyártásba venni. Bár gyorsabban megy, mint felszerelni, az igaz.
 
  • Tetszik
Reactions: Vogon

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Amennyiben @krisss pontos információkkal rendelkezik, azt nem adhatja ki mások számára, vagy pedig találgat, mint mindannyiunk.
Krisss tisztában van vele milyen információkat adhat ki.
A görög tender részletei nem esnek titoktartás alá egy magyar katonának.

Hacsak nem valami minősített rendezvényen hallotta.

Krisss nem találgat. Max szökőèvente fèlreèrt valamit.
Pár èv fórumozás alatt 1 ilyennel találkoztam.
Úgyhogy számomra az információi relevánsak.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 736
34 530
113
Nem. Amennyiben az adott kapacitás, addig is azt a harcjárművet nem gyártotta. Attól hogy van egy szabad üzemcsarnokod, meg hozzá 500 szakembered, még nem jelent kimondott előnyt. Sőt egy régi gyár átalakítása, több pénz és idő, mint egy zöldmezős új. Egy adott termék gyártása esetén, a gyártáshoz, összeszereléshez szükséges gépek, berendezések, mindenképp telepítésre kell kerüljenek. Minden kiegészítővel együtt. Zalaegerszeg új gyár. Kaposváron ha jól tudom van valami csarnok, ahova megy a Gidrán ? Na, ha ott van csarnok, az sem fog gyorsabban gyártani attól még. Mert teljesen fel kell szerelni az adott termék sorozatgyártásához. Sőt, lehet először a régi cuccokat ki kellett dobni. Az is idő, amikor egy régi gyárat leszerelnek, ha oda valami újat, mást, terveznek gyártásba venni. Bár gyorsabban megy, mint felszerelni, az igaz.
Dehogynem.Az ilyen manufakturalis üzemek nem specializált gyártósorok.Egy tapasztalt szakembergárda meg hatalmas előny.RM egyszerűen átadja a már kidolgozott szerelési technológiát,sablonokat, szerelő állványokat,vagy jobb üzem esetén csak azok leírását.Ha már a beszállítók is vannak szervezve, szállító képesek,viszonylag gyorsan indulhat a gyártás.Nem kell üzemet építeni,szakembereket toborozni,osszecsiszolni, egyszerűen "csak" gyártásba venni a gépet.
Persze,ennek előfeltétele,hogy az üzem alkalmas legyen, és rendelkezzen a feladathoz szabad kapacitással.
 
  • Tetszik
Reactions: Kopi2000

Király Fika

Well-Known Member
2019. március 22.
2 861
4 693
113
Krisss tisztában van vele milyen információkat adhat ki.
A görög tender részletei nem esnek titoktartás alá egy magyar katonának.

Hacsak nem valami minősített rendezvényen hallotta.

Krisss nem találgat. Max szökőèvente fèlreèrt valamit.
Pár èv fórumozás alatt 1 ilyennel találkoztam.
Úgyhogy számomra az információi relevánsak.
Gratula. Jobban ismered Krisst, mint a családodat. "Krisss tisztában van vele milyen információkat adhat ki, Krisss nem találgat. Max szökőèvente fèlreèrt valamit".
Nem a releváns információit kritizálom, hanem magukat az információkat.
Erről a Mysterious Universe könyvekből Brett Shaw jut eszembe, talán te is olvastál belőlük, mivel ő sem találgat és nem is téved.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Gratula. Jobban ismered Krisst, mint a családodat. "Krisss tisztában van vele milyen információkat adhat ki, Krisss nem találgat. Max szökőèvente fèlreèrt valamit".
Nem a releváns információit kritizálom, hanem magukat az információkat.
Hogy egy itt aktív katonáról idèzzek.

Èn tudom mi krisss beosztása, te akkor nem ha ilyet írsz.

Ebből adódóan tartom relevánsnak amit ír.
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
Nem. Amennyiben az adott kapacitás, addig is azt a harcjárművet nem gyártotta. Attól hogy van egy szabad üzemcsarnokod, meg hozzá 500 szakembered, még nem jelent kimondott előnyt. Sőt egy régi gyár átalakítása, több pénz és idő, mint egy zöldmezős új. Egy adott termék gyártása esetén, a gyártáshoz, összeszereléshez szükséges gépek, berendezések, mindenképp telepítésre kell kerüljenek. Minden kiegészítővel együtt. Zalaegerszeg új gyár. Kaposváron ha jól tudom van valami csarnok, ahova megy a Gidrán ? Na, ha ott van csarnok, az sem fog gyorsabban gyártani attól még. Mert teljesen fel kell szerelni az adott termék sorozatgyártásához. Sőt, lehet először a régi cuccokat ki kellett dobni. Az is idő, amikor egy régi gyárat leszerelnek, ha oda valami újat, mást, terveznek gyártásba venni. Bár gyorsabban megy, mint felszerelni, az igaz.

Ezzel nem értek teljesen egyet. Szerintem valahol Negannak is igaza van, de főleg neked.

1, Abszolút nem értek egyet azzal, hogy egy barna mezős beruházás több időt venne igénybe, mint egy zöld mezős. Már az hatalmas idő előny, hogy a vasbeton bele van öntve. Negannak abban igaza van, hogy hatalmas terek állnak rendelkezésre már felhúzott épületekben Németben, tegyük hozzá akkor, hogy Zala kapacitásának sokszorosa áll rendelkezésre Hazánkban is. De mondjuk ki, hogy miről beszélünk, mert Negan ezt nem teszi! Ha Oroszország megtámadja a NATO-t, akkor kis országunk legyártja 1 év alatt a Honvédség logisztikai gépigényét 50 évre előre. Még akkor is, ha nem kapunk külföldről alkatrészeket és Csepelből kell összerakni mindet. (Nézzétek meg a magyar éves gépjármű gyártás volumenét és hasonlítsátok össze a Honvédség igényeivel!)
Amikor ő Zala kapacitását a német civil ipar kapacitásával hasonlítja össze, akkor erről beszél. Összehasonlítja a Zrínyi által teremtett békeidős termelésünket abban az egy gyárban azzal, hogy a németek világháborús körülmények között teljes mozgósítással mit tudnak termelni.
2, Abban teljesen egyetértek vele, hogy világháború esetén a civil gyárak átállítása hadi termelésre sokkal több időbe kerül, mint pár óra, ahogy Móriczka elképzeli. Ha egy olyan államvédelmi parancs lépne életben, hogy egy mezgaz nehéz gép gyártója mától APC-t vagy MBT-t kell gyártania, akkor nem kevés időt venne igénybe, hogy a tervrajzokat birtokló cég (RM és KMW) és a kivitelezésbe bevont új cég egyeztesse, hogy a gyárcsarnok mire képes és mik a szűk keresztmetszetek, stb.
3, Hiányosak a gyártáshoz kapcsolódó ismereteim. Én még életemben nem láttam olyan gépet, hogy megnyomok egy gombot és egyik oldalt bemegy 50 tonna alapanyag a másik oldalt kijön egy Lynx. Ezek valami UFO tudással létre hozott termelő eszközök leehetnek. Egyedül ezeket gyártjuk űrlények által tervezett gépeken, az összes többit részfeladatokra bontva hosszú beszállítói láncokon keresztül.
Viccet félre téve! Itt nem az a kérdés, hogy melyik magyar vagy német civil gyár van teljesen felszerelve egy teljes Lynx vagy egy egész Leo2 legyártására. Ilyen gyárai még a KMW-nek és az RM-nek sincsenek, ők is beszállítókon keresztül szerzik be mondjuk a motort, mondjuk a váltót. Itt az a kérdés, hogy melyik magyar gyár melyik részfeladatba tudna beszállni.
Papi, kedvenc németünk, mondta az egyik interjúban, hogy ő mindig csodálkozik, hogy a magyarok mennyire lebecsülik saját magukat és cégeiket, miközben ő több száz céggel beszélt a Lynx gyártás kapcsán és ezek nagy része komoly tudással és minőségi termékek bejáratott gyártásával foglalkozik.

Szóval egyetértek, hogy a munkások és a csarnok felkészítése időbe és pénzbe kerül akár Németben, akár nálunk tenné meg a kormány egy rendkívüli (világháborús helyzetben), de azzal nem, hogy egy meglévő gyár átállítása és meglévő munkaerő átképzése több időbe és több pénzbe kerülne, mint egy zöld mezős beruházás és új melósok összetoborzása. De valóban, csak gondoljunk arra, hogy mikor adta át a mi kormányunk a zalai épületet és mennyi időt szán a német cégvezetés arra, hogy megtervezzék a gyártást és elrendezzék! Már ez több hónap, utána fél év próba időszak, ahol finomítják az elképzeléseket.
És nincs értelme egyébként az egész kérdésfelvetésnek, hogy a most beindult békeidős német haderőfejlesztési programot milyen gyorsan lehetne véghez vinni világháborús körülmények között vagy hogy ezt összehasonlítsuk a magyar békeidős termelés szintjével.
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: Negan and Pogány

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Nem a beosztás számít, hanem az, hogy milyen információt oszt, vagy oszthat meg. Remélem így érthető.
Akkor gondolom te tisztában vagy a görög tender rèszleteivel.
Ès hogy abból mi minősített információ.

Ha nem akkor nem tudom milyen gondolatmenet ami miatt meg akarod cáfolni krisss állítását.

Ami egyèrtelmű állítás volt a zeg-i gyárra.

Ha nem oszthatta volna meg, nem tette volna.
Ennyi.
Mint ahogy eddig sem osztott meg ilyen infókat.
Remélem így èrthető.
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 540
20 253
113
2, Abban teljesen egyetértek vele, hogy világháború esetén a civil gyárak átállítása hadi termelésre sokkal több időbe kerül, mint pár óra, ahogy Móriczka elképzeli.

Van amit nem is tudnál mai körülmények között átállítani. Mert pld., Az Audi gyárat mire állítanád át Győrben, ha az csak és kizárólag, Audi személygépkocsikat tud gyártani és nem is hazai tulajdon. Harcjárművet, csak harcjármű gyártással foglalkozó cég tud gyártani.
A Lynx gyár viszont évi 45 db, ha jól emlékszem, kapacitásban. Erről nem tudom, csak gondolom, hogy napi 1 műszakos munkarendben fognak dolgozni. Amennyiben igen, akkor helyzet esetén, fel lehet tornázni a gyártást, 3 műszakkal és hétvégi túlóráztatással, akár évi 150-180 db-ra is. Illetve, bár ezt még békeidőben kell, tovább kell építeni a gyárat, amit ha jól láttam úgy is alakítottak ki, hogy a körülötte lévő zöld nagy területen lehet folytatni. Mármint, a mostani gyárcsarnok körül akkora zöld terület van még kerítésen belül, hogy 2-3 újabb nagy csarnok odafér simán.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Van amit nem is tudnál mai körülmények között átállítani. Mert pld., Az Audi gyárat mire állítanád át Győrben, ha az csak és kizárólag, Audi személygépkocsikat tud gyártani és nem is hazai tulajdon. Harcjárművet, csak harcjármű gyártással foglalkozó cég tud gyártani.
A Lynx gyár viszont évi 45 db, ha jól emlékszem, kapacitásban. Erről nem tudom, csak gondolom, hogy napi 1 műszakos munkarendben fognak dolgozni. Amennyiben igen, akkor helyzet esetén, fel lehet tornázni a gyártást, 3 műszakkal és hétvégi túlóráztatással, akár évi 150-180 db-ra is. Illetve, bár ezt még békeidőben kell, tovább kell építeni a gyárat, amit ha jól láttam úgy is alakítottak ki, hogy a körülötte lévő zöld nagy területen lehet folytatni. Mármint, a mostani gyárcsarnok körül akkora zöld terület van még kerítésen belül, hogy 2-3 újabb nagy csarnok odafér simán.
arra a területre több cég is be fog települni ;) nemcsak RM :) de igen egy közös állami tulajdonrésszel rendelkező komlexum lessz. (többek közötthadi elektronikát gyártó cég is be fog települni oda talán már ott is van ;) csak ide nem jutott el a híre.
 
  • Tetszik
Reactions: Vogon

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 540
20 253
113
arra a területre több cég is be fog települni ;) nemcsak RM :) de igen egy közös állami tulajdonrésszel rendelkező komlexum lessz. (többek közötthadi elektronikát gyártó cég is be fog települni oda talán már ott is van ;) csak ide nem jutott el a híre.

Még préri, kerítésen belül. 3 hete voltam ott, ( lehet 2 hete csak, nem emlékezem pontosan, mikor írtam róla. ) akkor néztem meg alaposan. Nincs ott más a RM cégen kívül. De terület van bőven, bármire is. Viszont kerítésen belül ,szerintem az mind RM.
 

Király Fika

Well-Known Member
2019. március 22.
2 861
4 693
113
Akkor gondolom te tisztában vagy a görög tender rèszleteivel.
Ès hogy abból mi minősített információ.

Ha nem akkor nem tudom milyen gondolatmenet ami miatt meg akarod cáfolni krisss állítását.

Ami egyèrtelmű állítás volt a zeg-i gyárra.

Ha nem oszthatta volna meg, nem tette volna.
Ennyi.
Mint ahogy eddig sem osztott meg ilyen infókat.
Remélem így èrthető.
Te vagy az ügyvédje?
 
K

Kopi2000

Guest
Pontosan. Konkretan en irtam mar tenderekre palyazatokat, sot, raktam is ossze komplett dokumentaciot, teljes kalkulaciot, mar az uzleti eletben is eleve az a megszokott, hogy egy marekkal el fogsz bukni, mire belejossz, mi hany meter, mi fontos, mi nem stb.
Egy ilyen speci, total atpolitizalt teruleten meg ujonckent vegkepp kicsi az eselyed politikai hatszel nelkul...



Dehogynem, ettol is, kulonosen, ha nem is csinaltak meg.



Egyreszt nem az, hanem pontosan a rutin megszerzese, a nev bejaratasa, masreszt de, az is kunszt, hogy a semmibol Marothek osszeraktak egy komplett, ervenyes, komoly palyazatot par honap alatt.
Írjál tendert valamelyik mészáros cégnek... Garantált, hogy nyersz...
 
  • Vicces
Reactions: kamm
K

Kopi2000

Guest
Ezzel nem értek teljesen egyet. Szerintem valahol Negannak is igaza van, de főleg neked.

1, Abszolút nem értek egyet azzal, hogy egy barna mezős beruházás több időt venne igénybe, mint egy zöld mezős. Már az hatalmas idő előny, hogy a vasbeton bele van öntve. Negannak abban igaza van, hogy hatalmas terek állnak rendelkezésre már felhúzott épületekben Németben, tegyük hozzá akkor, hogy Zala kapacitásának sokszorosa áll rendelkezésre Hazánkban is. De mondjuk ki, hogy miről beszélünk, mert Negan ezt nem teszi! Ha Oroszország megtámadja a NATO-t, akkor kis országunk legyártja 1 év alatt a Honvédség logisztikai gépigényét 50 évre előre. Még akkor is, ha nem kapunk külföldről alkatrészeket és Csepelből kell összerakni mindet. (Nézzétek meg a magyar éves gépjármű gyártás volumenét és hasonlítsátok össze a Honvédség igényeivel!)
Amikor ő Zala kapacitását a német civil ipar kapacitásával hasonlítja össze, akkor erről beszél. Összehasonlítja a Zrínyi által teremtett békeidős termelésünket abban az egy gyárban azzal, hogy a németek világháborús körülmények között teljes mozgósítással mit tudnak termelni.
2, Abban teljesen egyetértek vele, hogy világháború esetén a civil gyárak átállítása hadi termelésre sokkal több időbe kerül, mint pár óra, ahogy Móriczka elképzeli. Ha egy olyan államvédelmi parancs lépne életben, hogy egy mezgaz nehéz gép gyártója mától APC-t vagy MBT-t kell gyártania, akkor nem kevés időt venne igénybe, hogy a tervrajzokat birtokló cég (RM és KMW) és a kivitelezésbe bevont új cég egyeztesse, hogy a gyárcsarnok mire képes és mik a szűk keresztmetszetek, stb.
3, Hiányosak a gyártáshoz kapcsolódó ismereteim. Én még életemben nem láttam olyan gépet, hogy megnyomok egy gombot és egyik oldalt bemegy 50 tonna alapanyag a másik oldalt kijön egy Lynx. Ezek valami UFO tudással létre hozott termelő eszközök leehetnek. Egyedül ezeket gyártjuk űrlények által tervezett gépeken, az összes többit részfeladatokra bontva hosszú beszállítói láncokon keresztül.
Viccet félre téve! Itt nem az a kérdés, hogy melyik magyar vagy német civil gyár van teljesen felszerelve egy teljes Lynx vagy egy egész Leo2 legyártására. Ilyen gyárai még a KMW-nek és az RM-nek sincsenek, ők is beszállítókon keresztül szerzik be mondjuk a motort, mondjuk a váltót. Itt az a kérdés, hogy melyik magyar gyár melyik részfeladatba tudna beszállni.
Papi, kedvenc németünk, mondta az egyik interjúban, hogy ő mindig csodálkozik, hogy a magyarok mennyire lebecsülik saját magukat és cégeiket, miközben ő több száz céggel beszélt a Lynx gyártás kapcsán és ezek nagy része komoly tudással és minőségi termékek bejáratott gyártásával foglalkozik.

Szóval egyetértek, hogy a munkások és a csarnok felkészítése időbe és pénzbe kerül akár Németben, akár nálunk tenné meg a kormány egy rendkívüli (világháborús helyzetben), de azzal nem, hogy egy meglévő gyár átállítása és meglévő munkaerő átképzése több időbe és több pénzbe kerülne, mint egy zöld mezős beruházás és új melósok összetoborzása. De valóban, csak gondoljunk arra, hogy mikor adta át a mi kormányunk a zalai épületet és mennyi időt szán a német cégvezetés arra, hogy megtervezzék a gyártást és elrendezzék! Már ez több hónap, utána fél év próba időszak, ahol finomítják az elképzeléseket.
És nincs értelme egyébként az egész kérdésfelvetésnek, hogy a most beindult békeidős német haderőfejlesztési programot milyen gyorsan lehetne véghez vinni világháborús körülmények között vagy hogy ezt összehasonlítsuk a magyar békeidős termelés szintjével.
Az új csarnokok mellett döntő érv, hogy abba már gyárilag egy megszervezett munkafolyamat minden eleme bele van tervezve úgy, ahogy az optimális. Ezért nem régi gyártelepeket keresnek a multicégek, hanem üres ipari területeket. Az egész gyárban nem a csarnok a legdrágább. Sőt, ha változnak az idők, képesek leszerelni a gépeket és az egész csarnokot elhagyni...
 
  • Tetszik
Reactions: arcas and Venom85

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 736
34 530
113
Ezzel nem értek teljesen egyet. Szerintem valahol Negannak is igaza van, de főleg neked.

1, Abszolút nem értek egyet azzal, hogy egy barna mezős beruházás több időt venne igénybe, mint egy zöld mezős. Már az hatalmas idő előny, hogy a vasbeton bele van öntve. Negannak abban igaza van, hogy hatalmas terek állnak rendelkezésre már felhúzott épületekben Németben, tegyük hozzá akkor, hogy Zala kapacitásának sokszorosa áll rendelkezésre Hazánkban is. De mondjuk ki, hogy miről beszélünk, mert Negan ezt nem teszi! Ha Oroszország megtámadja a NATO-t, akkor kis országunk legyártja 1 év alatt a Honvédség logisztikai gépigényét 50 évre előre. Még akkor is, ha nem kapunk külföldről alkatrészeket és Csepelből kell összerakni mindet. (Nézzétek meg a magyar éves gépjármű gyártás volumenét és hasonlítsátok össze a Honvédség igényeivel!)
Amikor ő Zala kapacitását a német civil ipar kapacitásával hasonlítja össze, akkor erről beszél. Összehasonlítja a Zrínyi által teremtett békeidős termelésünket abban az egy gyárban azzal, hogy a németek világháborús körülmények között teljes mozgósítással mit tudnak termelni.
2, Abban teljesen egyetértek vele, hogy világháború esetén a civil gyárak átállítása hadi termelésre sokkal több időbe kerül, mint pár óra, ahogy Móriczka elképzeli. Ha egy olyan államvédelmi parancs lépne életben, hogy egy mezgaz nehéz gép gyártója mától APC-t vagy MBT-t kell gyártania, akkor nem kevés időt venne igénybe, hogy a tervrajzokat birtokló cég (RM és KMW) és a kivitelezésbe bevont új cég egyeztesse, hogy a gyárcsarnok mire képes és mik a szűk keresztmetszetek, stb.
3, Hiányosak a gyártáshoz kapcsolódó ismereteim. Én még életemben nem láttam olyan gépet, hogy megnyomok egy gombot és egyik oldalt bemegy 50 tonna alapanyag a másik oldalt kijön egy Lynx. Ezek valami UFO tudással létre hozott termelő eszközök leehetnek. Egyedül ezeket gyártjuk űrlények által tervezett gépeken, az összes többit részfeladatokra bontva hosszú beszállítói láncokon keresztül.
Viccet félre téve! Itt nem az a kérdés, hogy melyik magyar vagy német civil gyár van teljesen felszerelve egy teljes Lynx vagy egy egész Leo2 legyártására. Ilyen gyárai még a KMW-nek és az RM-nek sincsenek, ők is beszállítókon keresztül szerzik be mondjuk a motort, mondjuk a váltót. Itt az a kérdés, hogy melyik magyar gyár melyik részfeladatba tudna beszállni.
Papi, kedvenc németünk, mondta az egyik interjúban, hogy ő mindig csodálkozik, hogy a magyarok mennyire lebecsülik saját magukat és cégeiket, miközben ő több száz céggel beszélt a Lynx gyártás kapcsán és ezek nagy része komoly tudással és minőségi termékek bejáratott gyártásával foglalkozik.

Szóval egyetértek, hogy a munkások és a csarnok felkészítése időbe és pénzbe kerül akár Németben, akár nálunk tenné meg a kormány egy rendkívüli (világháborús helyzetben), de azzal nem, hogy egy meglévő gyár átállítása és meglévő munkaerő átképzése több időbe és több pénzbe kerülne, mint egy zöld mezős beruházás és új melósok összetoborzása. De valóban, csak gondoljunk arra, hogy mikor adta át a mi kormányunk a zalai épületet és mennyi időt szán a német cégvezetés arra, hogy megtervezzék a gyártást és elrendezzék! Már ez több hónap, utána fél év próba időszak, ahol finomítják az elképzeléseket.
És nincs értelme egyébként az egész kérdésfelvetésnek, hogy a most beindult békeidős német haderőfejlesztési programot milyen gyorsan lehetne véghez vinni világháborús körülmények között vagy hogy ezt összehasonlítsuk a magyar békeidős termelés szintjével.
Iszónyú nagy marhaságot irtál.Mo-nak semmiféle önálló gyártó kapacitása nincs.A PSZH-1et nem tudnánk már gyártani,nemhogy egy annál komolyabb gépet.Egyszerűen nincs meg hozzá a háttéripar.(mellesleg nem csak mi vagyunk ezzel igy,a románok se tudnák már önállóan gyártani a puma helit,vagy a TR85 tankot,mert ott sincs meg már hozzá a háttéripar).ZEG meg egy manufakturális üzem,csak többszörös méretnövekedéssel és specializált nagysorozatú gyártósor kialakitásával lehetne10-20x-os kapacitásnövelést elérni.Egy teljesen más tipusú gyártástechnika az.És ezt kéne megérteni.A nagysorozatú gyártósor átállitása a nehéz dolog,de a manufakturális gyártásé nem az.Bármelyik nehézgépek kis sorozatú gyártására berendezkedett üzem képes ráállni a gyártásra.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Még préri, kerítésen belül. 3 hete voltam ott, ( lehet 2 hete csak, nem emlékezem pontosan, mikor írtam róla. ) akkor néztem meg alaposan. Nincs ott más a RM cégen kívül. De terület van bőven, bármire is. Viszont kerítésen belül ,szerintem az mind RM.
egy ilyen fekete kerűmiával borított tornynak pedig lennie kell? olyat nem láttál? (ha igen az egy külön cégé ha nem akkor valami csúszás van amiről nem tudok valamiért)
 
  • Tetszik
Reactions: Vogon