• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 361
96 809
113
A Rheinmetall és az UVision stratégiai partnerségi megállapodást írt alá a öngyilkos drónok gyártásáról
ideteszem mer valszeg mink is gyártsuk majd üket
A sok zsoltizás közben ez ne sikkadjon el!!

E partnerség révén a Rheinmetall és az UVision teljes körű megoldásokat kínál a lőszerek ácsorgására Európa fegyveres erői számára. A Rheinmetall átveszi az ipari, technológiai és kereskedelmi vezető szerepet a fegyverrendszer képességeinek javításában;

Rheinmetall_and_UVision_sign_strategic_partnership_agreement_for_loitering_munitions.jpg


A felek azt tervezik, hogy a harcban bevált Hero sorozatot beépítik a Rheinmetall legénységi és pilóta nélküli járműplatformokba, hordozórakétákba, harckezelő rendszerekbe és olyan páncélozott járművekbe, mint a Lynx.
 

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
2 387
8 959
113
A sok zsoltizás közben ez ne sikkadjon el!!

E partnerség révén a Rheinmetall és az UVision teljes körű megoldásokat kínál a lőszerek ácsorgására Európa fegyveres erői számára. A Rheinmetall átveszi az ipari, technológiai és kereskedelmi vezető szerepet a fegyverrendszer képességeinek javításában;

Rheinmetall_and_UVision_sign_strategic_partnership_agreement_for_loitering_munitions.jpg


A felek azt tervezik, hogy a harcban bevált Hero sorozatot beépítik a Rheinmetall legénységi és pilóta nélküli járműplatformokba, hordozórakétákba, harckezelő rendszerekbe és olyan páncélozott járművekbe, mint a Lynx.

Akkor ez a Raytheon Coyote (USA OMFV tender) mellett ez lenne az alternatíva az EU -s meg ausztrál (?) piacra. Azt mondjuk nem tudom melyik a jobb-rosszabb vagy éppen az olcsóbb-drágább ... Ugye ezen esetekben is válna értelme különösen a 2x2 indítónak amibe lehet tárazni majd ATGM -ek mellett ilyeneket meg adott esetben egyebeket is ...

Az alábbi idézetet követően egy YouTube "látványvideó" egy ilyen Lynx -ről történő indításával ...


([HUN] Lynx KF41 / 2020. szeptember 17.)

Amennyire jól látom ez egy Raytheon-Rheinmetall promo videó. Nem rossz egyébként. Vannak benne ilyen dolgok - pl. CIWS az MSSA/SEOSS-2 -re (azaz nem a főfegyvezet gpá. -val) alapozva "hunter-killer" képességgel meg hasonlókkal. Aztán meg lehet nézni a Raytheon APS koncepciót működés közben (persze leegyszerűsítve) - négy konténer a jármű négy sarkában besüllyesztve, érzékelők 360° -ban stb.

Ami még érdekes az a Raytheon Coyote drón indításának lehetősége. Két dolog miatt is. Az egyik, hogy a Rheinmetall -nak is van a gyakorlatban is használt (pl. ausztrál Boxer CRV -ben) ahol hátul levő konténelből csúszik ki hátra egy tálca rajta a drónnal és már reppen is. Ez viszont teljesen más. Tubusból is indítható (ld. a képet alább - igaz ez nem Lynx). A Lynx -en kétoldalt lesz 2*2 indító. Eredeti deklaráció alapján is meg lehet választani, hogy melyik tárolóba milyen fegyverrendszer kerüljön. Ezen videó szerint meg még azt is lehet keverni, hogy egy oldali tárolóba az egyik tubus ATGM (ugye azt is lőnek a videóban) - a másik pedig ez a Coyote. Azaz elméletileg lehet olyan konfig is, hogy: 3 db ATGM + 1 db Coyote ...

Mi is ez a Coyote? Rengeteg mindenre használható drón. Felderítés, tartós őrjáratozás, akár robbanófejjel és "keres és megsemmisít" üzemmódban is stb.

coyote-hero_lg.jpg


A kilövése tubusból - ezt a videóból a Lynx zárható tárolójának egyik tubusából teszik:

5e7242c144035-Raytheon_Coyote_Block_2.jpg






Igen, hozzátéve hogy semmi sincs ingyen azért nem képzelném azt, hogy majd egy olyan portfólióval, hogy Leo 2, PzH-2000 (ugye itt is egy raklap közös alkatrész lesz a Lynx -el - pl. a lánctalpas hajtás stb.), Lynx (gyárastul, tesztpályástul) és RM MAN Military teherautókkal amennyiben elkezdenénk Boxer fronton érdeklődni, akkor elhajtanának a francba.

Ez akár olyan módon is, hogy lemegy a magyar/katari (utóbbi, ha lenne) Lynx adag, akkor Boxer -re átállva. Amennyiben meg annyian vinnék mint a cukrot mindkettőt, akkor akár némi kapacitásbővítéssel. Azért a Lynx-Boxer vonalon is rengeteg áthallás lehet - pl. akár a komplett torony, érzékelők, szoftver, fegyverrendszerek stb. stb. Azaz elméletileg ezek párhuzamosan is futhatnának amennyiben az üzem erre fel van készítve. Ugyanakkor nálunk, ha lenne is Boxer az baromira nem mostanában lenne. Alhangon akkor amikorra a Lynx gyártás lefutna - sőt ... Így meg már azért nem elképzelhetetlen.

 
K

kamm

Guest
Megítélésem szerint, a Honvédség igényeinek tökéletesen megfelelne, ha a Boxert kezdenénk gyártani, annak minden olyan verzióját, amire szükségünk van.
Még nagyon az elején van ez az elektromos hajtás. Hagyjuk kiforrni. Mert még változhat az irány.
A Boxer nem tud uszni, eleve kiesik.

A hibrid fuel cell hajtas csak annyira van az elején, hogy lassan egy éve róják az utakat a Mercedes hidrogenes kamionjai, megy a tesztelés nonstop.

A Daimler AG teljesen atszervezte a ceget, az osszes haszongépjármű (tgk, busz, kamion, vontató, akarmi) businesst a világon egy Daimer Trucks Holding nevu cég alá vitte ki, külön jegyzese is indul Frankfurtban, mig a személyautók Mercedes Benz Group neven megoroklik az eddig Daimler reszvenyjegyzeset.
A Mercinel 4-5 év múlva semmi mást nem akarnak már gyartani, csak fuel cell teherautókat meg kamionokat, a long-haul teherhordasra egyértelműen a fuel cell mellett szavazott az iparág (figyeld meg, beingul.majd a toltohelyek kiepitese az EUban.) Ja és a RM Automotive szállít pár kulcselemet a Mercineo a fuel cell hajtásba. ;)
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
K

kamm

Guest
De minek, amikor a lítiumos akkuk kockázatosabbak talán még a hidrogénnél is begyulladás szempontjából? A kapacitást arányosítva értem persze a gép tömegéhez, hajtáslánc teljesítményéhez, nem a Suzuki Swift anyósülés alatt elférő aktatáskányi akkupakkjára gondolok itt én sem. De egy max 5-10 km tisztán akkus üzemre elegendő csomag kell csak.
Már van több új aksi tech, nekünk pont időben érkeznek:





 
  • Tetszik
Reactions: Venom85

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 736
42 277
113
Évek óta hallani, hogy "ez aztán már igazi áttörés az akkumulátor-technológiában!" - aztán alig hallani róluk többet, pláne konkrét alkalmazásukról. Jó lenne, ha tényleg lenne kézzel fogható eredménye már ennek a sok bejelentett "áttörésnek"...
 
K

kamm

Guest
Évek óta hallani, hogy "ez aztán már igazi áttörés az akkumulátor-technológiában!" - aztán alig hallani róluk többet, pláne konkrét alkalmazásukról. Jó lenne, ha tényleg lenne kézzel fogható eredménye már ennek a sok bejelentett "áttörésnek"...
Nem hallani kell rola, hanem utanaolvasni es akkor megerted. :cool: Tudjuk, tudjuk, te nem olvasol vissza... :p :p
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 736
42 277
113
Nem hallani kell rola, hanem utanaolvasni es akkor megerted. :cool: Tudjuk, tudjuk, te nem olvasol vissza... :p :p
Szinte biztos voltam benne hogy tőled megint valami személyeskedő beszólás jön majd.

Számos megújuló energiáról és elektromos közlekedésről szóló YouTube csatornát "követek" szóval nagyjából képben vagyok az irányokról, de a konkrét sorozatgyártható energiatároló megoldás még messze van a rendszeresen felbukkanó "áttörések" ellenére.
 

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
5 279
13 898
113
  • Tetszik
Reactions: SilvioD
H

Hummen23

Guest
Ez a cikk csali is a cseheknek. De Isten tudja, mikor lesz ott döntés. Új kormány, új szabályok, én azon sem lepődnék meg, ha újra új tender lenne. Tippre még másfél év mire döntenek.
Egy valamit nem értek a Rheinmetall politikájában.
Rengeteg megállapodást kötnek potenciális cseh és szlovák beszállítókkal, egy pánközépeurópai beszállítói hálózatot létrehozva a lynxek gyártásához.
Mindezt abban a reményben teszik, hogy így majd ott is nyernek a tendereken.
Viszont minden bizonytalan. A hegyi magyarok nem annyira reménytelenek (egyenlőre), habár elég lehetetlen határidőket szabtak meg. A csehek pedig elég csehül állnak.
A zalai gyárnak 23-ban már működnie kell. Amennyiben egyik vagy másik, esetleg egyik helyen sem nyernek a lynx-el, akkor mi mit teszünk a gépekbe?
Már most meg kell szervezni a beszállítói hálózatot, nekünk egyértelmű határidőink vannak, míg a lehetséges beszállítói hálózat mind a szlovák és cseh politikai döntéseken múlik.
Nem lehetséges kizárólag német-magyar kooperációban lynxet gyártani?
Számunkra pontosan meghatározott a gyártható részegységek listája és az nem bővíthető (felvidéki és cseh kudarc esetén sem) , miközben a németek a saját részüket ígérgetik mindenkinek?
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
5 279
13 898
113
Egy valamit nem értek a Rheinmetall politikájában.
Rengeteg megállapodást kötnek potenciális cseh és szlovák beszállítókkal, egy pánközépeurópai beszállítói hálózatot létrehozva a lynxek gyártásához.
Mindezt abban a reményben teszik, hogy így majd ott is nyernek a tendereken.
Viszont minden bizonytalan. A hegyi magyarok nem annyira reménytelenek (egyenlőre), habár elég lehetetlen határidőket szabtak meg. A csehek pedig elég csehül állnak.
A zalai gyárnak 23-ban már működnie kell. Amennyiben egyik vagy másik, esetleg egyik helyen sem nyernek a lynx-el, akkor mi mit teszünk a gépekbe?
Már most meg kell szervezni a beszállítói hálózatot, nekünk egyértelmű határidőink vannak, míg a lehetséges beszállítói hálózat mind a szlovák és cseh politikai döntéseken múlik.
Nem lehetséges kizárólag német-magyar kooperációban lynxet gyártani?
Számunkra pontosan meghatározott a gyártható részegységek listája és az nem bővíthető (felvidéki és cseh kudarc esetén sem) , miközben a németek a saját részüket ígérgetik mindenkinek?
Attol meg hogy nem nyernek attol meg beszallithatnak. Melyik marha vonna el millios uzleteket a sajat cegetol?
 
H

Hummen23

Guest
Attol meg hogy nem nyernek attol meg beszallithatnak. Melyik marha vonna el millios uzleteket a sajat cegetol?
Ezt mondom én is. Ha nem nyernek ott, akkor jobb volna a minél több magyar beszállító.
Ha nem nyernek, akkor a Rheinmetall - nak nem fűződik érdeke hozzájuk. (legalábbis sokkal kevesebb)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 327
81 346
113
Ezt mondom én is. Ha nem nyernek ott, akkor jobb volna a minél több magyar beszállító.
Ha nem nyernek, akkor a Rheinmetall - nak nem fűződik érdeke hozzájuk. (legalábbis sokkal kevesebb)
Ha jobban megnézed, akkor eddig szinte csak olyan cégeket jelentettek be cseh-/szlovák beszállítóként, akik már korábban is RM beszállítók voltak és a cseh-/szlovák beszállítói gyáraik bővítése beleillene a beszállítók elképzelésébe. Viszont az hogy még egy magyarországi beszállító sincs, az tényleg furcsa.