[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 117
49 994
113
Urak, én azt elhiszem, hogy így írták le az aranysasban, nem ezen hitetlenkedem:p... Azon, hogy a long range scan mód helyett track while scant használt egy olyan F-16 géppár, aminek még tudomása sem volt az előtte lévő gripen géppárról, akik meg ezek szerint nem használtak saját radart, mert nem érzékelte az F-16osok besugárzás jelzője sem őket. Konkrétan ez egy olyan hír, hogy köszönjük, nem mondtak vele semmit, a gripenek saját radar használata nélkül kifordultak egy F-16 géppár elől, akik azt sem tudták, hogy ott van a 2 gripen... És? Nem tudunk semmi konkrétumot. Ha valaki azt írta volna le, hogy konkréran, AVIANO-ban állomásozó 31 FW ből egy F-16C géppár, Apg-68 radarokkal 2014 es gyakorlaton szembe repülve a gripenjeinkkel még nem tudta őket detektálni, csak a besugárzásjelőn érzékelték a jelenlétüket, a mieink már indíani tudtak volna rájuk, mert követni voltak képesek akár TWS módban a 2 F-16 ost, AZ HÍR. Ez így semmi, csak egy aranysas cikk. Se időpont, se pilóták neve, se ellenfél, se konkrét típus. Egyszer, Olaszországan, random F-16 géppár.
 
M

molnibalage

Guest
<blockquote rel="zsolti">:D Ez az info valóban elég kemény... Ne vicceljünk már... Kifordultak, mert azt hitték rakétát indított rájuk egy olyan géppár, ami még nem is látta őket. Aha. A besugárzásjelző gondolom a Gripenben is jelez, ha befogtak. Itt nekem valami sántít, ez egy ordas nagy urban legend lesz... Honnan van az info?

Az nem úgy van, h track while scan esetén nem kell befogni és besugározni az ellent? Rakétaindításra figyelmeztető rendszer hiányában csak tippelni lehet, h jön-e már néhány AMRAAM. Pont ezért nem fog szólni a besugárzásjelző. Nekem hihető, h betippelték, ha mondjuk 40km a távolság akkor már biztos indítottak. Bár az nagyon hihetetlen, h AMRAAM indítási távolságon beülről nem látja egy APG-68. Még ha esetleg földháttérben is történt a Gripi RCS-e nagyon kicsi kell hogy legyen. vagy/nagyon jó ECM? lehet, h a kettő együtt nagyon megnehezíti a felderítést.

</blockquote>
Ez egyáltalán nem biztos. A harcréti eredmények és marketing adatok köztt igen nagy a szórás. Az 1999-es AF alatt a beamingelő földháttérben replő 29-es az F-15C kb. 20-25 km távolságban egy időre elvesztették. A Gripen kisebb is, az is lehetett földháttérben, stb.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 117
49 994
113
Nyilván ha valóban nem tudtak az F-16 ok a jelenlétükről, akkor csakis az lehet a megoldás, hogy máshonnan kapták ŐK is az info-t hogy előttük F-16 osok vannak Amraam indítási távolságon belül. Viszont akkor kérdezem én, miért fordultak ki? Meg mit bizonyít akkor ez az egész történet? Mert így azt BIZTOSAN nem, hogy a Gripen annyival jobb(kisebb) a kis mérete, fejlettebb technológiája miatt a RCS -ben, hogy az F-16 nem látja, mikor Ő meg viszont már látja az F-16 ost. Értem én, hogy mit akart sugallni ez a sztori, csak ez logikailag nálam elvérzik, és amúgy nem mellékesen SEMMI konkrét info nincs, csak annyi hogy megírta az aranysas, az meg a köszi puszi kategória...
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 117
49 994
113
<blockquote rel="amos"><blockquote rel="zsolti">:D Ez az info valóban elég kemény... Ne vicceljünk már... Kifordultak, mert azt hitték rakétát indított rájuk egy olyan géppár, ami még nem is látta őket. Aha. A besugárzásjelző gondolom a Gripenben is jelez, ha befogtak. Itt nekem valami sántít, ez egy ordas nagy urban legend lesz... Honnan van az info?

Az nem úgy van, h track while scan esetén nem kell befogni és besugározni az ellent? Rakétaindításra figyelmeztető rendszer hiányában csak tippelni lehet, h jön-e már néhány AMRAAM. Pont ezért nem fog szólni a besugárzásjelző. Nekem hihető, h betippelték, ha mondjuk 40km a távolság akkor már biztos indítottak. Bár az nagyon hihetetlen, h AMRAAM indítási távolságon beülről nem látja egy APG-68. Még ha esetleg földháttérben is történt a Gripi RCS-e nagyon kicsi kell hogy legyen. vagy/nagyon jó ECM? lehet, h a kettő együtt nagyon megnehezíti a felderítést.

</blockquote>
Ez egyáltalán nem biztos. A harcréti eredmények és marketing adatok köztt igen nagy a szórás. Az 1999-es AF alatt a beamingelő földháttérben replő 29-es az F-15C kb. 20-25 km távolságban egy időre elvesztették. A Gripen kisebb is, az is lehetett földháttérben, stb.
</blockquote>
Na, történelmi pillanat, végre valamiben egyetértünk! A marketing és a harcászat néha nagy a különbség, így van. A Gripenről több helyen olvastam, hogy igen kicsi az RCS-je, persze hogy mennyi az annyi, azt megint nem lehet tudni, gyanúsan kisebb mint az új F-16-nak, sanszosan a Rafi/Typhoon/SH hármashoz közelebb van.

Ettől függetlenül, továbbgondolva ezt a story-t, csak úgy történhetett meg ez reálisan, ha a két low profile-ban, saját radar használata nélkül repülő gripenünket másoktól származó utasításokkal terelték szembe a mit sem sejtő falconoknak, de ha valaki (másik gripen, vagy Awacs) a két TWS módban operáló tudatlan F-16 elé vezette be őket frontálisan, ahelyett hogy oldalra/hátukba küldte volna, akkor annak is csak gratulálni lehet. Magam részéről azért továbbra is arra teszek, hogy ilyen nem történt meg...
 
T

torsen

Guest
Ez lesz a az. Az utolsó harmada...anno átvette az AS is.
http://www.jetfly.hu/regi-jetfly/3928-szardiniai-vakacio
 
M

molnibalage

Guest
Na, történelmi pillanat, végre valamiben egyetértünk!
Csak az oka tér el ennek sanszosan, amit nem részleteztemm, hogy miért. A mechanikus radar pásztázási módja ennek az egyik fő oka. Ezt most nem részletezem jobban.

Ettől függetlenül, továbbgondolva ezt a story-t, csak úgy történhetett meg ez reálisan, ha a két low profile-ban, saját radar használata nélkül repülő gripenünket másoktól származó utasításokkal terelték szembe a mit sem sejtő falconoknak, de ha valaki (másik gripen, vagy Awacs) a két TWS módban operáló tudatlan F-16 elé vezette be őket frontálisan, ahelyett hogy oldalra/hátukba küldte volna, akkor annak is csak gratulálni lehet. Magam részéről azért továbbra is arra teszek, hogy ilyen nem történt meg...
Pedig teljesen reális. Azt sem tudjuk, hogy melyik félnek volt AWACS támogatása és melyik nem. Gyakorlatokon elő szokták adni azt, hogy az egyik félnek nem adnak, hogy ezt is gyakorolják.

1998-ban is jártak itt hollandus F-16-ok és AWACS supporttal esélye sem volt a magyar 29-eseknek. AWACS nélkül meg sikerült WVR közelésbe kerülni és tüzelő helyzetbe kerülni.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
akkor csakis az lehet a megoldás

SEMMI konkrét info nincs, csak annyi hogy megírta az aranysas, az meg a köszi puszi kategória...

"csakis az lehet a megoldás... (egyetlen ember tudja megmenteni az USA-t/Földet/emberiséget....stb.") és azt csak te tudod, hogy ki vagy mi :)
Ha meg a fenti neked nem számít információnak - nem tagadva, lehet, hogy nem 100%-os az infó - de ezek után akkor hivatkozz te is bármilyen infóra, ha mellé tudod tenni a "Szigorúan titkos/Titkos/Szolgálati használatra" minősítést és a minősítést feloldó igazolást/forrást, anélkül fölösleges beszélgetnünk, mert minden más forrás csak "köszi puszi kategória", tehát fölösleges időtöltés neked leírni, másnak meg elolvasni. Akkor folytassuk ennek alapján?!

Szóval azért azt ne tessék elfelejteni, hogy a komplex légi harcászati gyakorlatokon nem mindig mindenki Durr-bele-mindent módon működik (akkor eléggé kiszámítható lenne a végeredmény), hanem a résztvevők egy része kiosztott szerepeket játszik, és annak megfelelően kapcsolnak le vagy be, használnak vagy nem használnak különböző korlátozásokkal vagy max üzemmódokon rendszereket, üzemmódokat és adatkapcsolatokat, ráadásul sokszor nem is tudják előre, milyen szerep van kiosztva másnak, az majd a levegőben derül ki - ezt hívják reális harcszerű körülménynek/modellezésnek.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 117
49 994
113
<blockquote rel="zsolti"> akkor csakis az lehet a megoldás

SEMMI konkrét info nincs, csak annyi hogy megírta az aranysas, az meg a köszi puszi kategória...

"csakis az lehet a megoldás... (egyetlen ember tudja megmenteni az USA-t/Földet/emberiséget....stb.") és azt csak te tudod, hogy ki vagy mi :)
Ha meg a fenti neked nem számít információnak - nem tagadva, lehet, hogy nem 100%-os az infó - de ezek után akkor hivatkozz te is bármilyen infóra, ha mellé tudod tenni a "Szigorúan titkos/Titkos/Szolgálati használatra" minősítést és a minősítést feloldó igazolást/forrást, anélkül fölösleges beszélgetnünk, mert minden más forrás csak "köszi puszi kategória", tehát fölösleges időtöltés neked leírni, másnak meg elolvasni. Akkor folytassuk ennek alapján?!

Szóval azért azt ne tessék elfelejteni, hogy a komplex légi harcászati gyakorlatokon nem mindig mindenki Durr-bele-mindent módon működik (akkor eléggé kiszámítható lenne a végeredmény), hanem a résztvevők egy része kiosztott szerepeket játszik, és annak megfelelően kapcsolnak le vagy be, használnak vagy nem használnak különböző korlátozásokkal vagy max üzemmódokon rendszereket, üzemmódokat és adatkapcsolatokat, ráadásul sokszor nem is tudják előre, milyen szerep van kiosztva másnak, az majd a levegőben derül ki - ezt hívják reális harcszerű körülménynek/modellezésnek.</blockquote>

Hogy lehetett az másként Emel, ha nem kikapcsolt radarral repültek a mieink, és mástól kapott adatokkal rendelkeztek csak a helyzetképről, hogy a szemben repülő F-16 géppár a Gripen géppárról egyáltalán nem szerzett tudomást? Jelen ismereteim szerint, a PS-05 Ericson nem LPI AESA, hogy kijátsza az akár régebbi F-16 RWR rendszereket. Nem, nem ragaszkodom egyébként ahhoz, hogy folytassuk ezután, nekem ez a "hír" köszi puszi kategória:p.

A mondandód második felével egyet értek, nem is mondtam mást én sem, ettől függetlenül, ha a saját vörös oldaluk a semmit sem sejtő F-16 gépek ELÉ terelte be őket, ahogy mondtam, ahhoz csak gratulálni lehet. Mert olyan életszerű gyakorlatról én még nem hallottam, ahol az az irányítás célja, hogy ráterelje szembe a saját vadászokat akiknek van helyzetképe, a róluk tudomással nem rendelkező ellenséges vadászokra.
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Indításra való jelzés nincs, de azért azért a besugárzásjelző dolgozik, azt hogy a Track While Scan módban mennyire más egy radar hullámhossza, pulzus ismétlési freqvenciája, miközben rávezet egy rakétát, azt nem tudom. Nem hiszem hogy ugyan az mint sima keresésnél, amiben dolgozni kellett volna logikusan egy olyan géppárnak, aki NEM LÁTTA a gripeneket. Ha nem látták őket, 1. nem használtak radart, akkor nincs mitől kifordulni,

Teljesen rosszul látod a dolgot. Attól, hogy a Falcon pilóta nem tudja, hogy ott vannak a Griffek, az nem jelenti azt, hogy a Griff egyértelműen tudja, hogy őt nem látják. Sőt, határozottan azt is gondolhatja, hogy őt bizony látják. Miért?

Baromi egyszerű. Az ellen radarja még pásztázó üzemmódban is simán beriaszthatja a másik RWR-jét. Érzékelni fogja, hogy ott van valaki, és kereső üzemmódban dolgozik. Az megvan, hogyan csökken a távolsággal a radarhullámok az energiája, és a saját hullámnak kétszerannyi utat kell megtennie, tehát jóval több energiát veszít?

Ha meg csak röviden áthúz feletted a radar, akkor nagyon nem biztos, hogy érzékelni fog. Te viszont kapod a sugárzást ugyanúgy.

Egyszerűen arról van szó, hogyha te látsz az RWR-en egy forrást ami feléd néz, és nem teljesen extrém helyzetben vagy (tökéletes notch, menekülés távolról, vagy alapból kibaszott messze van) akkor NEM lehet eldönteni, hogy az a gép lát-e vagy nem. Még sokszor akkor sem lehet eldönteni, hogy látnak-e vagy nem, ha egyébként radarral nem feléd néz. Főleg, ha a célnak van IRST-je vagy egyéb olyan eszköze amivel lehet passzívan figyelni, pl datalink.

Gyakorlatilag egy nagy kivétel van, ha olyan cél ellen repülsz, amiről brutálisan pontos információ van, mert akkor lehetne tudni, hogy milyen messziről tud észlelni. De szerintem ez még ugyanazon légierőn belül sem áll fenn sehol, nemhogy különböző országok légiereje között. Hülyék is lennének megosztani ilyen kényes információt.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 117
49 994
113
<blockquote>Akkor folytassuk ennek alapján?!
Pontosan ez az, ami irritál zsoltiban. Folyamatosan a semmit sem tudnuk és semmit sem tudsz mantrát tolja, kivéve addig, amíg nem kezd el érvelni a nagy büdös semmivel...</blockquote>

MIT tudunk ebben a sztoriban, azon kívül, hogy két random F-16 elől kitért 2 gripenünk amraam indítási táv közelében, akiknek a tudomásáról az a két F-16 bár szemben voltak, nem is tudott. No meg ebből mit lehet levonni? Bizony, szerintem semmit.

Bele akarunk menni, hogy engem mi irritál benned? Vagy inkább kommentelünk szépen tovább, és nem tiltódunk ki, 3x is? Hmm?
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 544
18 402
113
Egyébként ha jól emlékszem, Kőváriék személyesen kinn voltak azon a hadgyakorlaton, beszéltek pilótákkal. Semmit sem tudunk biztosan, azt sem, hogy nem az olasz pilóták mesélték el nekik, hogy mi történt.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 117
49 994
113
<blockquote rel="zsolti">Indításra való jelzés nincs, de azért azért a besugárzásjelző dolgozik, azt hogy a Track While Scan módban mennyire más egy radar hullámhossza, pulzus ismétlési freqvenciája, miközben rávezet egy rakétát, azt nem tudom. Nem hiszem hogy ugyan az mint sima keresésnél, amiben dolgozni kellett volna logikusan egy olyan géppárnak, aki NEM LÁTTA a gripeneket. Ha nem látták őket, 1. nem használtak radart, akkor nincs mitől kifordulni,

Teljesen rosszul látod a dolgot. Attól, hogy a Falcon pilóta nem tudja, hogy ott vannak a Griffek, az nem jelenti azt, hogy a Griff egyértelműen tudja, hogy őt nem látják. Sőt, határozottan azt is gondolhatja, hogy őt bizony látják. Miért?

Baromi egyszerű. Az ellen radarja még pásztázó üzemmódban is simán beriaszthatja a másik RWR-jét. Érzékelni fogja, hogy ott van valaki, és kereső üzemmódban dolgozik. Az megvan, hogyan csökken a távolsággal a radarhullámok az energiája, és a saját hullámnak kétszerannyi utat kell megtennie, tehát jóval több energiát veszít?

Ha meg csak röviden áthúz feletted a radar, akkor nagyon nem biztos, hogy érzékelni fog. Te viszont kapod a sugárzást ugyanúgy.

Egyszerűen arról van szó, hogyha te látsz az RWR-en egy forrást ami feléd néz, és nem teljesen extrém helyzetben vagy (tökéletes notch, menekülés távolról, vagy alapból kibaszott messze van) akkor NEM lehet eldönteni, hogy az a gép lát-e vagy nem. Még sokszor akkor sem lehet eldönteni, hogy látnak-e vagy nem, ha egyébként radarral nem feléd néz. Főleg, ha a célnak van IRST-je vagy egyéb olyan eszköze amivel lehet passzívan figyelni, pl datalink.

Gyakorlatilag egy nagy kivétel van, ha olyan cél ellen repülsz, amiről brutálisan pontos információ van, mert akkor lehetne tudni, hogy milyen messziről tud észlelni. De szerintem ez még ugyanazon légierőn belül sem áll fenn sehol, nemhogy különböző országok légiereje között. Hülyék is lennének megosztani ilyen kényes információt.</blockquote>

Tudom hogy hogy működik egy RWR rendszer. Ezek azért ha jól tudom, a különféle üzemmódokat is tudják észlelni, és meg tudja különböztetni a keresés közbeni követést, a max. hatótávolságra törekedő távoli felderítő kereső üzemmódtól. Ha TWS-be reptették bele őket szembe, az balfékség volt, hogy onnan ki kelljen térni. Ha LRS módban repültek maguknak kutatva lehetséges célokat, akkor azért azt gondolom, nem kell még ha érzékeli is a gripen RWR-je, úgy venni, hogy mindjárt kaphatod a rakétát, hisz csak scan mód. Sztem elbeszélünk egymás mellett egyébként. Nekem csak nem életszerű ez az egész story. 2007 ben, frissen a gripen beszerzés után, ez egy nagyon jól hangzó cikk volt, hogy olyan jó az új HuAf gripen fegyverrendszere, hogy még az F-16 sem látja, kicsengéssel, konkrétan zéró konkrét tartalommal. Csak ennyit voltam bátor megemlíteni belőle, hogy ez így semmi nekem.
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Tudom hogy hogy működik egy RWR rendszer. Ezek azért ha jól tudom, a különféle üzemmódokat is tudják észlelni, és meg tudja különböztetni a keresés közbeni követést, a max. hatótávolságra törekedő távoli felderítő kereső üzemmódtól. Ha TWS-be reptették bele őket szembe, az balfékség volt, hogy onnan ki kelljen térni. Ha LRS módban repültek maguknak kutatva lehetséges célokat, akkor azért azt gondolom, nem kell még ha érzékeli is a gripen RWR-je, úgy venni, hogy mindjárt kaphatod a rakétát, hisz csak scan mód

Még ha tudja is érzékelni a különböző kereső üzemmódokat, az sem jelent semmit. LRS-ből TWS-be váltani és rakétát indítani az kb 1 másodperc. Azt meg egyenesen kötve hiszem, hogy az RWR saját magától el tudja dönteni, hogy pont melyik kereső üzemmódban van az ellenség. Ez kb. max akkor működik, ha előre be van programozva a másik radar összes üzemmódja a te RWR-edbe, amí még egy leírva is röhelyes elképzelés.

Az, hogy mi a balfékség meg mi nem az egy relatív dolog. Ha éppen más cél is volt előttük akkor simán lehet indokolt a TWS használat, sima LRS üzemmódban elég nehéz hasznos információt gyűjteni a célról, TWS-ben ezzel szemben..

Sztem elbeszélünk egymás mellett egyébként.

Szerintem meg nem. Azt írtad, hogyha a Falconok nem látták a Griffeket, akkor nincs mitől kifordulni. Szó szerint. Csak ez nagyon nem igaz, mint írtam. A támadó pilóta néhány fentebb leírt ritka kivételen kívül szinte soha nem tudhatja biztosra, hogy a másik látja-e vagy nem. Ha telibe előtte repülsz akkor meg naná, hogy feltételezed, hogy lát, ha egyszer mutatja az RWR. Az, hogy az RWR-en kereső radar jelent meg, az nem jelenti, hogy lát is, csak éppen csak egy őrült alapozna arra, hogy nem.

Nekem csak nem életszerű ez az egész story. 2007 ben, frissen a gripen beszerzés után, ez egy nagyon jól hangzó cikk volt, hogy olyan jó az új HuAf gripen fegyverrendszere, hogy még az F-16 sem látja, kicsengéssel, konkrétan zéró konkrét tartalommal. Csak ennyit voltam bátor megemlíteni belőle, hogy ez így semmi nekem.

Engem meg ez nem érdekel, a sztori teljesen ködös, pusztán arra reagáltam, hogyha a Griff pilóták kifordultak amikor a Falcon pilóták még rohadtul nem látták őket, az nem feltétlen rossz döntés. Persze utólag mindenki kurva okos. Pilótának első és fő feladata, hogy a saját és gépe épségét óvja, ha minden jel arra utal (pl. az RWR-eden látod, hogy elvileg feléd nézhetnek), hogy az ellenséges gép téged minimum lát, de adott esetben már tüzelhet vagy tüzelhetett is akkor bolond leszel nyílegyenesen felé repülni.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 117
49 994
113
Ahogy én tudom, hogy tényleg már csak egy részletre reagáljak, és utána elengedem ezt a sztorit, tényleg, mert ebben ennyi nincs, hogy megint összerúgjam a port 3-4 emberrel, az RWR rendszereknek PONT az a lényege, hogy meg tudja mondani jó eséllyel, hogy milyen típusú radar, milyen üzemmódban kisugárzott hulláma mért el hozzád... Az elektronikai szivacs gépek meg pont ezeket az adatbázisokat frissen tartandó cirkálnak az éterben. Nem vagyok tévedhetetlen, sem nem a bölcsek kövének birtokában, de én úgy gondolom, amennyire csak lehet, frissek ezek az adatbázisok...
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Szerintem irreális azt teljesen pontosan tudni, hogy adott gép pontosan milyen verziójú radarral rendelkezik, az éppen mire van állítva, illetve simán lehetnek olyan üzemmódok, amit korábban még soha nem is használtak. Meg önmagában az a feltételezés, hogyha valaki LRS üzemmódban tartja a radart, akkor biztosan nem tüzelt, eléggé őrültség. Lehet olyat is játszani ám, hogy ellövöm a slammert, utána meg visszarakom LRS-be. Lehet, hogy kidobtam a lockot, meg az MCG supportot, de ha az ellen azt hiszi, hogy nagyon fasza minden, és közel egyenesen repül, akkor még így is elkapja a rakéta. Ha meg AESA van nálam akkor olyat is tudok játszani, hogy egyszerre megy a kereső üzemmód meg közbe tűnyalábbal megy az MCG support. Na akkor mit mond az RWR?

Azt próbálom ecsetelni, hogy a pilcsi a biztosra fog menni, nem ilyen marhaságokra, hogy úgysem lát, meg úgysem indított, meg stb. Nyilván az elektronika fejlődésével egyre nagyobb biztonsággal tudja eldönteni, hogy mi a helyzet, de sosem lehet biztos. Amikor annyit látsz, hogy az ellenség kereső üzemmódban téged néz, az nem éppen az arra bíztató jel, hogy csak így tovább repüljünk neki egyenesen, mert gőze sincs arról, hogy mi ott vagyunk.

Azt nem tudom mire vélni, hogy "össze rúgjuk a port", szerintem normális hangnemben írtam.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 117
49 994
113
Persze, el lehet lőni egyébként LRS re visszaváltva MCG nélkül is egy Amraamot, csak kb. 2 millió darabja... Dollárban.

Azt mondja az RWR, ha tűnyaláb megy, és nem sikerül az LPI miatt láthatatlannak maradnod, hogy be vagy fogva, és visít mint a disznó, esélyesen... Sok F-16 egyébként nincs, amin LPI-s AESA van, tudtommal, kb. block 60 asokon van ha jól emlékszem össze vissza, elolvasva a cikket, 2007 ben, meg még kevesebb ilyen volt.

Még a hagyományos TWS mód sem teljesen így működik, hogy tűnyaláb, és erősen valószínű, hogy azt is meg tudja különböztetni egy értelmesebb RWR rendszer, hogy LRS, vagy TWS de mindegy, hagyjuk, tényleg, amíg normális hangnemben írunk...
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Azt mondja az RWR, ha tűnyaláb megy, és nem sikerül az LPI miatt láthatatlannak maradnod, hogy be vagy fogva, és visít mint a disznó, esélyesen.

Nem hiszem, hogy annyi energia lenne a tűnyalábos TWS jellegű követésbe, hogy ettől STT jellegű visítást produkáljon a rendszer. Azt meg értelmetlennek tartom, hogy átprogramozzák, hogy ez legyen az alap működés, mert ez inkább zavarná a pilótát a dolgában, mint segítene.

Szerintem az sem lenne lehetetlen, hogy LRS adat alapján csináljon MCG-t. Lehet, hogy nem lenne olyan jó, mint a TWS, de arra meg pont jól működne, hogy átbaszd a másik RWR-jét.

Sok F-16 egyébként nincs, amin LPI-s AESA van, tudtommal, kb. block 60 asokon van ha jól emlékszem össze vissza, elolvasva a cikket, 2007 ben, meg még kevesebb ilyen volt.

Ezt most nem tudom hogyan került megint képbe, na de mindegy.

Még a hagyományos TWS mód sem teljesen így működik, hogy tűnyaláb, és erősen valószínű, hogy azt is meg tudja különböztetni egy értelmesebb RWR rendszer, hogy LRS, vagy TWS de mindegy, hagyjuk, tényleg, amíg normális hangnemben írunk.

Én nem fogok ezen elborulni, csupán annyit próbáltam elmagyarázni, hogy hiába van hiper szuper ELINT programozás meg RWR a gépben, azt megítélni, hogy a másik pilóta a kabinban éppen mit nyomkod és mit lát a képernyőjén, és mit forgat a fejében, azt megítélni szinte lehetetlen. Lehet tippelni és valószínűsíteni az alaján, hogy te mit látsz a saját avionikádon, de ettől függetlenül maximálisan óvatosnak kell lenni és ha a jelek arra utalnak, hogy az ellenfél lát, és még akár indíthatott is, akkor érdemes úgy tenni, mintha ez meg is történt volna, mert ellenkező esetben minimum ejtőernyős de valószínűleg halott is leszel.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 117
49 994
113
Ezen a vonalon tovább, akkor tehát az a helyes harceljárás, hogy ha szerinted lát az ellenfél(aki a sztori szerint nem látott egyébként), azonnal nyúlcipő:D? Hogy lesz ebből győzelem:D? DC-ben ha feléd repül 2 Szuhoj, és track módban követ, 40 km-en belülről, ha indít R-27-et, ha nem, kifordulsz head-on ból?