[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

Szerintem irreális azt teljesen pontosan tudni, hogy adott gép pontosan milyen verziójú radarral rendelkezik, az éppen mire van állítva, illetve simán lehetnek olyan üzemmódok, amit korábban még soha nem is használtak. Meg önmagában az a feltételezés, hogyha valaki LRS üzemmódban tartja a radart, akkor biztosan nem tüzelt, eléggé őrültség. Lehet olyat is játszani ám, hogy ellövöm a slammert, utána meg visszarakom LRS-be. Lehet, hogy kidobtam a lockot, meg az MCG supportot, de ha az ellen azt hiszi, hogy nagyon fasza minden, és közel egyenesen repül, akkor még így is elkapja a rakéta. Ha meg AESA van nálam akkor olyat is tudok játszani, hogy egyszerre megy a kereső üzemmód meg közbe tűnyalábbal megy az MCG support. Na akkor mit mond az RWR?

Azt próbálom ecsetelni, hogy a pilcsi a biztosra fog menni, nem ilyen marhaságokra, hogy úgysem lát, meg úgysem indított, meg stb. Nyilván az elektronika fejlődésével egyre nagyobb biztonsággal tudja eldönteni, hogy mi a helyzet, de sosem lehet biztos. Amikor annyit látsz, hogy az ellenség kereső üzemmódban téged néz, az nem éppen az arra bíztató jel, hogy csak így tovább repüljünk neki egyenesen, mert gőze sincs arról, hogy mi ott vagyunk.

Azt nem tudom mire vélni, hogy "össze rúgjuk a port", szerintem normális hangnemben írtam.
 
Persze, el lehet lőni egyébként LRS re visszaváltva MCG nélkül is egy Amraamot, csak kb. 2 millió darabja... Dollárban.

Azt mondja az RWR, ha tűnyaláb megy, és nem sikerül az LPI miatt láthatatlannak maradnod, hogy be vagy fogva, és visít mint a disznó, esélyesen... Sok F-16 egyébként nincs, amin LPI-s AESA van, tudtommal, kb. block 60 asokon van ha jól emlékszem össze vissza, elolvasva a cikket, 2007 ben, meg még kevesebb ilyen volt.

Még a hagyományos TWS mód sem teljesen így működik, hogy tűnyaláb, és erősen valószínű, hogy azt is meg tudja különböztetni egy értelmesebb RWR rendszer, hogy LRS, vagy TWS de mindegy, hagyjuk, tényleg, amíg normális hangnemben írunk...
 
Azt mondja az RWR, ha tűnyaláb megy, és nem sikerül az LPI miatt láthatatlannak maradnod, hogy be vagy fogva, és visít mint a disznó, esélyesen.

Nem hiszem, hogy annyi energia lenne a tűnyalábos TWS jellegű követésbe, hogy ettől STT jellegű visítást produkáljon a rendszer. Azt meg értelmetlennek tartom, hogy átprogramozzák, hogy ez legyen az alap működés, mert ez inkább zavarná a pilótát a dolgában, mint segítene.

Szerintem az sem lenne lehetetlen, hogy LRS adat alapján csináljon MCG-t. Lehet, hogy nem lenne olyan jó, mint a TWS, de arra meg pont jól működne, hogy átbaszd a másik RWR-jét.

Sok F-16 egyébként nincs, amin LPI-s AESA van, tudtommal, kb. block 60 asokon van ha jól emlékszem össze vissza, elolvasva a cikket, 2007 ben, meg még kevesebb ilyen volt.

Ezt most nem tudom hogyan került megint képbe, na de mindegy.

Még a hagyományos TWS mód sem teljesen így működik, hogy tűnyaláb, és erősen valószínű, hogy azt is meg tudja különböztetni egy értelmesebb RWR rendszer, hogy LRS, vagy TWS de mindegy, hagyjuk, tényleg, amíg normális hangnemben írunk.

Én nem fogok ezen elborulni, csupán annyit próbáltam elmagyarázni, hogy hiába van hiper szuper ELINT programozás meg RWR a gépben, azt megítélni, hogy a másik pilóta a kabinban éppen mit nyomkod és mit lát a képernyőjén, és mit forgat a fejében, azt megítélni szinte lehetetlen. Lehet tippelni és valószínűsíteni az alaján, hogy te mit látsz a saját avionikádon, de ettől függetlenül maximálisan óvatosnak kell lenni és ha a jelek arra utalnak, hogy az ellenfél lát, és még akár indíthatott is, akkor érdemes úgy tenni, mintha ez meg is történt volna, mert ellenkező esetben minimum ejtőernyős de valószínűleg halott is leszel.
 
Ezen a vonalon tovább, akkor tehát az a helyes harceljárás, hogy ha szerinted lát az ellenfél(aki a sztori szerint nem látott egyébként), azonnal nyúlcipő:D? Hogy lesz ebből győzelem:D? DC-ben ha feléd repül 2 Szuhoj, és track módban követ, 40 km-en belülről, ha indít R-27-et, ha nem, kifordulsz head-on ból?
 
Csönd a túlfutott Gripen ügyében...

http://www.baon.hu/bacs-kiskun/kozelet/csond-a-tulfutott-gripen-ugyeben-662302
 
Ezen a vonalon tovább, akkor tehát az a helyes harceljárás, hogy ha szerinted lát az ellenfél(aki a sztori szerint nem látott egyébként), azonnal nyúlcipő:D? Hogy lesz ebből győzelem:D? DC-ben ha feléd repül 2 Szuhoj, és track módban követ, 40 km-en belülről, ha indít R-27-et, ha nem, kifordulsz head-on ból?

Ne extrapoláljunk már a végtelenbe a semmiből. Azt írtam óvatosnak kell lenni. Ha azt látod, hogy a te adataid alapján lehetséges és valószínű, hogy az ellenfél ismeri a helyzeted, akkor úgy kell repülni, hogy ezt számításba veszed. Ha az adatok alapján várható egy indítás, akkor úgy kell repülni, hogy erre maradjon megfelelő reakcióidő, amennyiben bebizonyosodik. Nem pedig nyílegyenesen a rakéta felé repülni, mert meglottóztad, hogy a másik nem lát annak ellenére, hogy a te RWR-ed mutatja, hogy feléd is nézett a radar.

Értelemszerűen ha nem csali vagy, vagy valami egyéb elvetemült taktikát eszeltél ki, ha valaki felé repülsz, akiről az a benyomásod, hogy ismeri a helyzeted, akkor ott általában nagy oldalszöben crank, legyen minimális a közeledés, amíg nem akarsz indítani, plusz a lehetséges legmagasabb energiaszintet meg kell próbálni elérni (ami az egyéb körülmények között ésszerű). Aztán ha a közeledés folyamán azt látod, hogy hozzád hasonlóan viselkedik, vagy legalább valami hasonló reakciót mutat a te manővereidre, akkor szinte biztos, hogy tényleg lát. Ha azt látod, hogy nyíl egyenesen repül valamerre, és nem igazán csinál semmit, akkor vagy csali, vagy nem tudja, hogy mi a helyzet.

Ha nem szorít a helyzet praktikusabb elölről kezdeni az egészet, ha mindenféle szar helyzetbe belemész amikor már közel vagy, rohadt nehéz kikerülni belőle. Ha 20-30 mérföldnél hátat fordítasz akkor rendkívül valószínűtlen, hogy egy reális helyzetben majd téged meg akarnak kergetni. Kétes helyzetben jobb ha a biztos mellett dönt, lehet, hogy néha bejönne a másik is, de nem azért képzik a pilótát, hogy lottózzon a saját életével meg a géppel.

Félreértés ne essék, bármilyen harcban a pilóta hatalmas kockázatokat vállal. De a fölösleges, ésszerűtlen és túlságosan is kontrollálhatatlanul kockázatos szituációkba nincs értelme belemenni, ha nem muszáj.

Az meg a pilóta számára teljesen mindegy, hogy a másik kit látott meg kit nem, azt kell megítélni, hogy a körülményekhez képest elfogadható kockázattal lehet-e optimális tüzelő helyzetbe kerülni. A nyílegyenesen célgép felé repülés abban az esetben, ha te RWR-en besugárzást látsz a céltól, az igen messze van az elfogadható kockázattól.

Azt, hogy a sztori szerint éppen mit csináltak a Griff pilóták, rengeteg minden más befolyásolja. Igazából az sincs világosan leírva, hogy a kifordulás alatt mit értettek, mert ugy mindenki a 180 fokos hátra arcot érti ez alatt, de az közel sem biztos, hogy ez történt. Egy ilyen reakció szerintem is eltúlzott a helyzet vázlatos leírása alapján, bár határozottan jobb, mint az, ha egyenesen a cél felé repültek volna. Itt a végleges döntés leginkább a pilóták tapasztalatától, alkalmazkodóképességétől és a higgadtságuktól függ. Akiben ez a 3 megvan az olyan dolgokra is tud jól reagálni amiket korábban soha nem látott, de a rendelkezésre álló rövid idő alatt nagyjából elemezni tudja helyzetet.
 
A tájékoztatás szerint a Dubajból induló Boeing utasszállító repülőgép a román légtéren áthaladva nem lépett kapcsolatba a civil légi irányítással. A Magyar Honvédség légvédelmi készenléti szolgálatának a legmagasabb szintű riasztást rendelték el.
http://www.bumm.sk/kulfold/2016/04/30/a-british-airways-szabalyserto-gepe-miatt-riasztottak-a-magyar-honvedseg-gripenjeit
 
Ugyanez képen:

13087366_10154734583689338_7879528498656758097_n.jpg
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
A kommenteket olvastátok? A Daily Mirror írt a srácnak, hogy ezen a sztorin dolgoznak épp.
 
A video alatt volt a komment, megadta a mail címét a srácnak. Még vissza is kérdezett, hogy tényleg ez egy sztori? :)
 
<blockquote rel="arbalest">A kommenteket olvastátok? A Daily Mirror írt a srácnak, hogy ezen a sztorin dolgoznak épp.


Amúgy ilyenkor kapnak egy ingenyrepülőnapot, vagy a BAW állja a cehhet?</blockquote>

L.t. 11.§
(4). "...köteles a légvédelmi készültségi szolgálat riasztásával keletkezett költségeknek a MH részére történő megtérítésére az, aki felróható magatartásával a riasztást eredményező eseményt okozta."
2015 nov. 15.-i módosítás

Mivel felróható nekik a rádióforgalmazás elmulasztása, így a költség elvileg behajtható a BAw-en.
Nem lesz túl olcsó szerintem, a gép személyzete meg egy ideig nem kap jutalomüdülést, vagy max Mallorca helyett Szíriába. :-)
 
Szerintem picit majd sérelmezni fogják.. :D :D

Viszont jogos.. főleg, hogy elfogadták ugye, de azért a SAR szolgálattal kapcsolatban pedig... szerintem más meg simán minket perelhetne...
 
"Akkor is a 2105-ös Lada a király, mert még ma is jól lehet vele driftelni, egy csavarhúzóval és egy villáskulccsal pedig mindent meg tudok rajta szerelni."
 
Zord Gábornál egy hír! :D

http://legiero.blog.hu/2016/05/17/42-es_helyett_842-esbol_44-es