[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 736
76 810
113
Csönd a túlfutott Gripen ügyében...

http://www.baon.hu/bacs-kiskun/kozelet/csond-a-tulfutott-gripen-ugyeben-662302
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Ezen a vonalon tovább, akkor tehát az a helyes harceljárás, hogy ha szerinted lát az ellenfél(aki a sztori szerint nem látott egyébként), azonnal nyúlcipő:D? Hogy lesz ebből győzelem:D? DC-ben ha feléd repül 2 Szuhoj, és track módban követ, 40 km-en belülről, ha indít R-27-et, ha nem, kifordulsz head-on ból?

Ne extrapoláljunk már a végtelenbe a semmiből. Azt írtam óvatosnak kell lenni. Ha azt látod, hogy a te adataid alapján lehetséges és valószínű, hogy az ellenfél ismeri a helyzeted, akkor úgy kell repülni, hogy ezt számításba veszed. Ha az adatok alapján várható egy indítás, akkor úgy kell repülni, hogy erre maradjon megfelelő reakcióidő, amennyiben bebizonyosodik. Nem pedig nyílegyenesen a rakéta felé repülni, mert meglottóztad, hogy a másik nem lát annak ellenére, hogy a te RWR-ed mutatja, hogy feléd is nézett a radar.

Értelemszerűen ha nem csali vagy, vagy valami egyéb elvetemült taktikát eszeltél ki, ha valaki felé repülsz, akiről az a benyomásod, hogy ismeri a helyzeted, akkor ott általában nagy oldalszöben crank, legyen minimális a közeledés, amíg nem akarsz indítani, plusz a lehetséges legmagasabb energiaszintet meg kell próbálni elérni (ami az egyéb körülmények között ésszerű). Aztán ha a közeledés folyamán azt látod, hogy hozzád hasonlóan viselkedik, vagy legalább valami hasonló reakciót mutat a te manővereidre, akkor szinte biztos, hogy tényleg lát. Ha azt látod, hogy nyíl egyenesen repül valamerre, és nem igazán csinál semmit, akkor vagy csali, vagy nem tudja, hogy mi a helyzet.

Ha nem szorít a helyzet praktikusabb elölről kezdeni az egészet, ha mindenféle szar helyzetbe belemész amikor már közel vagy, rohadt nehéz kikerülni belőle. Ha 20-30 mérföldnél hátat fordítasz akkor rendkívül valószínűtlen, hogy egy reális helyzetben majd téged meg akarnak kergetni. Kétes helyzetben jobb ha a biztos mellett dönt, lehet, hogy néha bejönne a másik is, de nem azért képzik a pilótát, hogy lottózzon a saját életével meg a géppel.

Félreértés ne essék, bármilyen harcban a pilóta hatalmas kockázatokat vállal. De a fölösleges, ésszerűtlen és túlságosan is kontrollálhatatlanul kockázatos szituációkba nincs értelme belemenni, ha nem muszáj.

Az meg a pilóta számára teljesen mindegy, hogy a másik kit látott meg kit nem, azt kell megítélni, hogy a körülményekhez képest elfogadható kockázattal lehet-e optimális tüzelő helyzetbe kerülni. A nyílegyenesen célgép felé repülés abban az esetben, ha te RWR-en besugárzást látsz a céltól, az igen messze van az elfogadható kockázattól.

Azt, hogy a sztori szerint éppen mit csináltak a Griff pilóták, rengeteg minden más befolyásolja. Igazából az sincs világosan leírva, hogy a kifordulás alatt mit értettek, mert ugy mindenki a 180 fokos hátra arcot érti ez alatt, de az közel sem biztos, hogy ez történt. Egy ilyen reakció szerintem is eltúlzott a helyzet vázlatos leírása alapján, bár határozottan jobb, mint az, ha egyenesen a cél felé repültek volna. Itt a végleges döntés leginkább a pilóták tapasztalatától, alkalmazkodóképességétől és a higgadtságuktól függ. Akiben ez a 3 megvan az olyan dolgokra is tud jól reagálni amiket korábban soha nem látott, de a rendelkezésre álló rövid idő alatt nagyjából elemezni tudja helyzetet.
 

szuvorov

Well-Known Member
2014. május 16.
7 449
23 631
113
A tájékoztatás szerint a Dubajból induló Boeing utasszállító repülőgép a román légtéren áthaladva nem lépett kapcsolatba a civil légi irányítással. A Magyar Honvédség légvédelmi készenléti szolgálatának a legmagasabb szintű riasztást rendelték el.
http://www.bumm.sk/kulfold/2016/04/30/a-british-airways-szabalyserto-gepe-miatt-riasztottak-a-magyar-honvedseg-gripenjeit
 

silurusglanis

Well-Known Member
2012. augusztus 7.
7 501
5 593
113
Ugyanez képen:

13087366_10154734583689338_7879528498656758097_n.jpg
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 461
18 023
113
A kommenteket olvastátok? A Daily Mirror írt a srácnak, hogy ezen a sztorin dolgoznak épp.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 461
18 023
113
A video alatt volt a komment, megadta a mail címét a srácnak. Még vissza is kérdezett, hogy tényleg ez egy sztori? :)
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
<blockquote rel="arbalest">A kommenteket olvastátok? A Daily Mirror írt a srácnak, hogy ezen a sztorin dolgoznak épp.


Amúgy ilyenkor kapnak egy ingenyrepülőnapot, vagy a BAW állja a cehhet?</blockquote>

L.t. 11.§
(4). "...köteles a légvédelmi készültségi szolgálat riasztásával keletkezett költségeknek a MH részére történő megtérítésére az, aki felróható magatartásával a riasztást eredményező eseményt okozta."
2015 nov. 15.-i módosítás

Mivel felróható nekik a rádióforgalmazás elmulasztása, így a költség elvileg behajtható a BAw-en.
Nem lesz túl olcsó szerintem, a gép személyzete meg egy ideig nem kap jutalomüdülést, vagy max Mallorca helyett Szíriába. :)
 

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 638
876
113
Szerintem picit majd sérelmezni fogják.. :D :D

Viszont jogos.. főleg, hogy elfogadták ugye, de azért a SAR szolgálattal kapcsolatban pedig... szerintem más meg simán minket perelhetne...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 736
76 810
113
"Akkor is a 2105-ös Lada a király, mert még ma is jól lehet vele driftelni, egy csavarhúzóval és egy villáskulccsal pedig mindent meg tudok rajta szerelni."
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 825
2 550
113
Zord Gábornál egy hír! :D

http://legiero.blog.hu/2016/05/17/42-es_helyett_842-esbol_44-es
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 145
5 003
113
És még azt is hozzátehetjük: még a jelenlegiek sincsenek kifizetve, nemcsak a használattal van baj.
Több pilóta kéne, műszakiak, képzés, repóra, fegyver- és képességfejlesztés, még egy század gép, és ehhez forrás...
Haha, aztán csörög a vekker, jó reggelt kívánok.

Kíváncsi leszek, a svájciak rácuppannak-e, ismételten.
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Több pilóta? A meglévők sem repülnek eleget. Ha ennél több pilótát tesznek be, az vicces lesz.

Műszaki tényleg nem ártana, de először ésszerű pénzfelhasználás kellene..