Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
http://airbase.blog.hu/2018/02/06/a_masik_otven_szazalek
"Erre jó esélye van, hiszen 2017 nyarára sikerült megszereznie a jelentkezéshez szükséges összes jogosítást, és szeptemberben sikeresen felvételizett az egyik légitársaságnál. A típusátképzés után rövidesen utasokkal teli járatokat vezethet majd."
Itt már úgysem kell ugrani.
Úgy emlékszem, hogy az első pár évben nem kaptunk hozzáférést valamiért. Talán technikai gond volt, vagy a svédek vacakoltak valamit."2009-ben kint voltunk Belgiumban, Kleine Brogelben a Tiger Meet-en. ...amikor a Puma század az első Tiger Meet feladatát repülte egy kisebb francia légtérben, 24 gép harcolt 6-8 ellen. Nekiindulni egy ekkora kötelékben relatíve kezdőként, Link 16 nélkül az nem volt semmi! "
Link 16 nélkül? Nem használhatta? Vagy a többi gép nem volt kompatibilis? Vagy mi volt vele a baj 2009-ben? Erre már nem emlékszem.
http://airbase.blog.hu/2018/02/06/a_masik_otven_szazalek
"Erre jó esélye van, hiszen 2017 nyarára sikerült megszereznie a jelentkezéshez szükséges összes jogosítást, és szeptemberben sikeresen felvételizett az egyik légitársaságnál. A típusátképzés után rövidesen utasokkal teli járatokat vezethet majd."
A fizetésekről nem nagyon beszél itthon senki, mert a kultúra olyan, amilyen. Mivel a pilóták sokszor külföldi cégnél dolgoznak még 0 seniority mellett is évi 100k EUR tájáról indulhatnak és egybek. Persze az elején szar beosztással.Lehet tudni,hogy nagyságrendileg mennyit keresnek a pilótáink a gripeneken,és ehhez képest mennyit a kereskedelmi repülésben,pl a wizz budapest-london járaton?
Ebbe több űrhajós belekötne. Több asztronauta csak egy lépcsőfoknak tekintette a karrierje során. Volt olyan, aki a Gemini vagy a Mercury után akkor sem ment volna fel többször, ha lehetősége lett volna. (Most név szerint nem jut eszembe, hogy ki volt.)Jól sejtem,hogy a vadászpilóták a repülés csúcsa,az asztronauták után?
Kivéve, amikor manuálisan kell lejönni, az SS-sel is főleg manálisan jöttek le számítógépes segítséggel. Ezen felül rakétát indítanak és nem kilőnek. Legfeljebb az UB blokkból (és más eszközök) esetén van kiövésről, mert csőben van. Az szabadon álló vagy állvány által megtámasztott rakétát indítanak.Bár az asztronauták lóf@szt sem " repülnek" az űrhajóval,kilövik őket, majd landolnak a vízen,de mégiscsak magasan vannak.
Úgy emlékszem, hogy az első pár évben nem kaptunk hozzáférést valamiért. Talán technikai gond volt, vagy a svédek vacakoltak valamit.
A fizetésekről nem nagyon beszél itthon senki, mert a kultúra olyan, amilyen. Mivel a pilóták sokszor külföldi cégnél dolgoznak még 0 seniority mellett is évi 100k EUR tájáról indulhatnak és egybek. Persze az elején szar beosztással.
A pilóták jellemzően meg nem egy útvonalon repülnek, hanem összevissza. Ajánlom ezt a csatornát.
https://www.youtube.com/channel/UC88tlMjiS7kf8uhPWyBTn_A
Ebbe több űrhajós belekötne. Több asztronauta csak egy lépcsőfoknak tekintette a karrierje során. Volt olyan, aki a Gemini vagy a Mercury után akkor sem ment volna fel többször, ha lehetősége lett volna. (Most név szerint nem jut eszembe, hogy ki volt.)
Kivéve, amikor manuálisan kell lejönni, az SS-sel is főleg manálisan jöttek le számítógépes segítséggel. Ezen felül rakétát indítanak és nem kilőnek. Legfeljebb az UB blokkból (és más eszközök) esetén van kiövésről, mert csőben van. Az szabadon álló vagy állvány által megtámasztott rakétát indítanak.
(Az angol is ezért különbözteti meg a launch és fire szavakkal...)
A Gripen még mindig egy P-vel írandó. Ezen felül az alapfizu ismert, hiszen lényegében senki nem repül századosi rang alatt. Persze erre egy rakás pótlék jön rá.Azért remélem a mi Grippen pilótáink is megkeresik az évi 100 ropit,ami szerintem nevetségesen kevés,a válság előtt nehézgép kezelőként,heti 70-80 órával simán kerestem,szabadságokkal együtt 50+ropit/év.(Írország)
A Gripen még mindig egy P-vel írandó. Ezen felül az alapfizu ismert, hiszen lényegében senki nem repül századosi rang alatt. Persze erre egy rakás pótlék jön rá.
Az évi 100K EUR-t tuti nem keresik meg, mert akkor nem lépett le volna egy sem sanszosan. Ennek negyede sem igazán realitás, amennyire tudomásom van a dologról.
Volt már,hogy 1 pével írtam,nekem kettővel jobban hangzik,mint a big mac,duplán jobb.
Az évi 25 ropi az botrány,az kb 7.7 misi/év,az olyan 645 000ft/hó,ez még nettóban is arcpirítóan kevés ilyen munkáért.
Én kérek elnézést,de utoljára kb 15 éve dolgoztam otthon alkalmazottként,a fenti vezető beosztásban,a fenti óraszámmal,ennek a mostani 650-nek a felét hazavittem,fizették a bejárást,és a töltőállomásokra csak illatosítóért jártam,meg jégkrémért.
Fel vagyok háborodva,manapság,a vadászpilótáinknak a havi másfelet alapból a számlájára kellene utalni/hó,az öcsém cugszführer Bács-kiskun-Stuttgartban,450 körül keres nettó,most megy valami újabb tanfolyásra,ami után 1 egyenes körül lesz a nettója.
Egy autógyárban.
Akkor most már legalább mindenki tudhatja, hogy mekkora a különbség Bács-Kiskun-Stuttgart és Bács-Kiskun-Kecskemét között!!Volt már,hogy 1 pével írtam,nekem kettővel jobban hangzik,mint a big mac,duplán jobb.
Az évi 25 ropi az botrány,az kb 7.7 misi/év,az olyan 645 000ft/hó,ez még nettóban is arcpirítóan kevés ilyen munkáért.
Én kérek elnézést,de utoljára kb 15 éve dolgoztam otthon alkalmazottként,a fenti vezető beosztásban,a fenti óraszámmal,ennek a mostani 650-nek a felét hazavittem,fizették a bejárást,és a töltőállomásokra csak illatosítóért jártam,meg jégkrémért.
Fel vagyok háborodva,manapság,a vadászpilótáinknak a havi másfelet alapból a számlájára kellene utalni/hó,az öcsém cugszführer Bács-kiskun-Stuttgartban,450 körül keres nettó,most megy valami újabb tanfolyásra,ami után 1 egyenes körül lesz a nettója.
Egy autógyárban.
Azt ugye tudod,hogy az a 650.000 közel van a vezérkarfőnök alap illetményéhez márpedig ő vezérezredes.Szóval simán van olyan pilóta őrnagy aki többet keres mint a vezérezredes.Na így nézd ezt az összeget.
"2009-ben kint voltunk Belgiumban, Kleine Brogelben a Tiger Meet-en. ...amikor a Puma század az első Tiger Meet feladatát repülte egy kisebb francia légtérben, 24 gép harcolt 6-8 ellen. Nekiindulni egy ekkora kötelékben relatíve kezdőként, Link 16 nélkül az nem volt semmi! "
Link 16 nélkül? Nem használhatta? Vagy a többi gép nem volt kompatibilis? Vagy mi volt vele a baj 2009-ben? Erre már nem emlékszem.
Nem tudtam,de jobb is volt ,kb 5 másodperc alatt találnánk a vízfejben annyi feleslegesen kifizetett bért,amiből ki lehetne egészíteni annak a 40-50 vadászpilótánknak a havi másfelet,meg lakás,kocsi,mint minimum szerintem,fenntartom,hogy botrányosan kevés egy nato vadászpilótának havi 700,és minimum másfelet haza kellene vinniük.
Igen,havi 650 is jó fizetés mo-n,egy kamionsofőrnek,vagy egy jó kőművesnek,de nem egy vadászpilótának,egy vadászpilóta ne lakjon panelban,vagy düledező kertes házban,ne járjon 10 éves vectrával,stb,sokkal megbecsültebb embereknek kellene lenniük anyagilag.