http://hvg.hu/tudomany/20090213_raytheon_maverick_raketa_arzenal_tesztDe nem ezekhez létesült valami üzem Nyírteleken talán, hogy meg tudják oldani? Vagy csak a Mawerickhez van?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
http://hvg.hu/tudomany/20090213_raytheon_maverick_raketa_arzenal_tesztDe nem ezekhez létesült valami üzem Nyírteleken talán, hogy meg tudják oldani? Vagy csak a Mawerickhez van?
Nem mondom hogy próbáld ki egyszer mert nem éri meg...Idén még nem írtam le, de tavaly többször is, hogy NEM számlázzák ki.Ez bizony költségvetésből megy.
Nem mondom hogy próbáld ki egyszer mert nem éri meg...
Minden ilyen eset incidensnek minősül amit a hatóság kivizsgál.
Ha bebizonyosodik hogy a személyzet hibázott egy időre ugrik a szakszó és megy a bünti.
Szep kis vallas, ha szerintuk ezt jelenti a vallasi szabadsag.... jo, mondjuk eddig is tudtam, hogy az iszlam meg szektanak is tul primitiv, nem hogy rendes vallasnak...Ez aranyos.
Hogy vennéd el egy ETIHAD pilóta szakszóját?
Pilóta ismerős mondta, hogy az arabok rendszeresen leszarják, ha éppen ima idő van, mert hát vallási szabadság. Legalábbis erre hivatkoznak, azt mondjuk Budapestnek és Pozsonynak nem jelentkeznek be. Nem is mindig riasztják a készültséget, ha látják, hogy amúgy rendben van, vagy már át is ment és ott meg bejelentkezett, akkor nem foglalkoznak vele.
Jó, én lerángatnék mindenkit a francba Kecsóra, kiszámláznám az egészet, a gépet meg vigyék haza a hátukon.
De nem ezt csinálják.
Pilóta ismerős mondta, hogy az arabok rendszeresen leszarják, ha éppen ima idő van, mert hát vallási szabadság.
és még köszönjük meg, hogy nem fordulnak a géppel Mekka felé.....
Na, a meglevő fejezetek újraírása kb. kész, csak ettől lett majd 30%-kal hosszabb. Az új fejezet legfeljebb pár oldal lesz. Jövő héten akár készen is lehet.Na, készül a Gripen FAQ ráncfelvarrása. Nem csak új fejezet készül, az eddigi részeit is kicsit felpolírozom.
Jövő héten kiadásra kész állapotban lesz a Gripen FAQ még várok pár dolgot hozzá és még egyszer átolvasom.
Flottákat vetettem össze. Még azt sem lehet felhozni metegeni a mundért, hogy a magyar flotta 14 gépes, mert lényegében a svéd flotta 14 gépes külföldön állomásozó részének tekinthető. Ők adják hozzá a pótalkatrészt és a gépek az ő tulajdonuk, 800 órás nagyjavítást is ők csinálják. Mi lényegébem csak a "csík melletti üzemet" adjuk. Attól pl. nem repül sokkal dárgábban a szingapúri F-16, hogy nem otthon van a flotta egy része. Ehhez képest mi elég vicces áron kapjuk a világ legolcsóbban üzememlő (04.01-i viccnek még elmegy ez a kijelentés), de én ezen nevetni nem tudok. Ez már túl van a vastagbőrősség határán.12. fejezet. Bár harmadszor futok neki, de a szokásos "zavart" az erőben még mindig nem tudtam feloldani:
- USAF vs HuAF, egy beszerzés nem csak a gépről szól, le is irod, ezért bárminemű hasonlitás a beszerzési/fenntartási költségekről már eleve nem lehet korrekt.(37.oldal)
Az ellentételezésről sokkal, de sokkal korábban már volt szó (11. oldal), ami beszerzsnél faktor, nem az üzemeltetésnél...- az ellentételezésről szó sem esik, pedig elég nyomós "politikai" ill. gazdasági faktor
Ha meg kell venni egy gépet, akkor a drága értelmezését kérlek bontsd ki.- a cseheknél is hivatalosan drága volt az F-16. Ez cáfolhatatlan tény.
Igen, de nem ennyire. Egy lízingelt autó és egyből fullra fizetett autó ára között nincs 2-3-szoros eltérés. Vagy tévednék? Egy Skoda Octavia azonnali elvitelre 4 milla és több éves hitelre meg 12 milla lenne?- szerintem nyilvánvaló, hogy ma drágábban bérelsz mindent, mint ha más forrásból megfinaszirozva megveszed és csak fenntartod...(pl. ingatlan, kocsi stb. -saját tapasztalat), minden bizonnyal a könnyebb anyagi terhekkel járó indulás kedvez a lízingnek a vadászgépeknél is.
Ez mire és hanyadik oldalra vonatkozik?- román példa nem jó, ha emliteni szeretnéd, a rakétavédelmi rendszer telepitése, patriot beszerzés, stb. világosan rámutat arra, miért is lett ott az ami...
Én egyáltalán nem érzem egyoldalúnak. Sajnos az előrelépések is látszatelőrelépések meg egy lépes előre és kettő hátra.Szóval a vége kicsit egyoldalú lett, de a lényeges pontokban jók a megállapitások, és korrekt az irás
Flottákat vetettem össze. Még azt sem lehet felhozni metegeni a mundért, hogy a magyar flotta 14 gépes, mert lényegében a svéd flotta 14 gépes külföldön állomásozó részének tekinthető. Ők adják hozzá a pótalkatrészt és a gépek az ő tulajdonuk, 800 órás nagyjavítást is ők csinálják. Mi lényegébem csak a "csík melletti üzemet" adjuk. Attól pl. nem repül sokkal dárgábban a szingapúri F-16, hogy nem otthon van a flotta egy része. Ehhez képest mi elég vicces áron kapjuk a világ legolcsóbban üzememlő (04.01-i viccnek még elmegy ez a kijelentés), de én ezen nevetni nem tudok. Ez már túl van a vastagbőrősség határán.
Az ellentételezésről sokkal, de sokkal korábban már volt szó (11. oldal), ami beszerzsnél faktor, nem az üzemeltetésnél...
Ha meg kell venni egy gépet, akkor a drága értelmezését kérlek bontsd ki.
A 20 évre számolt költsége volt magas az F-16-nak vagy az, hogy 3 év alatt nem képesek kiköhögni az árát új gépeknek, de a 10+10 év lízing magasabb éves díja kiköhöghető minden évben, mert kevesebb ez, mint egy 3-4 éves időszaké, de összeségében mégis drágább? Isten hozott Észak-Balkánon, a szarunk a jövőbe világába...
Egy 3 millás autó is drága, ha hirtelen egy összegben kell kifizetni és olcsó (?) lesz, ha 100 hónap alatt 5% THM-re... A baj az, hogy a svéd gép részletekben és lízigben mért ára horror...
Igen, de nem ennyire. Egy lízingelt autó és egyből fullra fizetett autó ára között nincs 2-3-szoros eltérés. Vagy tévednék? Egy Skoda Octavia azonnali elvitelre 4 milla és több éves hitelre meg 12 milla lenne?
Márpedig a Gripen ennyivel drágább úgy, hogy MEG SEM VESSZÜK. Mert a cikkben szereplő összegek után sem lesz a miek. Hoppácska. Majd ma nem közölt pénzért maradhatnak itt. A magyar viszonyokat ismerve előre fogadok, hogy kb. mennyit kell fizetin értük, csak a szokásos túlárazás lesz...
Ez mire és hanyadik oldalra vonatkozik?
Én egyáltalán nem érzem egyoldalúnak. Sajnos az előrelépések is látszatelőrelépések meg egy lépes előre és kettő hátra.
- Teszük egy vállalást (V4 EU BG), amihez baszunk beszerezni a dolgokat...
- Amire végre megtörténik csak a vas függesztése 1,5-2 év késéssel - oldalás és képesítés még sehol - addigra meg a AIM-9 tűnik el a hadrendből...
- Aztán a teljesen koncepciótlan Mi-24 történet...
- Majd azt követően a kiképzőgépek beszerzésének teljesen agyament ötlete. Egy 14 vadászgépes légierőbe? Tessék? Ja persze, a NFTC-ből nem lehet lopni, de a gépek beszerzéséből igen. Aztán majd repülnek majd havi 4-5 órát, mint az Albák..
http://legiero.blog.hu/2009/11/25/bucsu_az_albatol_az_alca_helyet_ker/full_commentlist/1#c7811836- Papíron hadrendben levő helik fegyvereinek és logisztikájának eladása az milyen büntetőjogi kategóriába esik vajon?
Te hol látsz fejlődést? Hány olyan eset volt, ami kb. szabotázs szinten van és kb. insta tarkónlövéssel járna egyes országokban?
Még igen kesztyűs kézzel bántam azokkal, akik illet és nagy levegőt véve számoltam el húszig. Ezeknek nem szemrehányó cikk, hanem instant lámpavas járna már lassan. Miért?
Mert a jelek szerint másból nem értenek.
Az ellentételezésről sokkal, de sokkal korábban már volt szó (11. oldal), ami beszerzsnél faktor, nem az üzemeltetésnél...
A 20 évre számolt költsége volt magas az F-16-nak vagy az, hogy 3 év alatt nem képesek kiköhögni az árát új gépeknek...
Ez mire és hanyadik oldalra vonatkozik?
Én egyáltalán nem érzem egyoldalúnak...
Te hol látsz fejlődést?
A románok akciós árú MLU-kat vettek, amik 20-30 év közöttiek. Nagyon nem referencia a kismértékben használt szárnyas, de új C Griffekkel szemben, amik még át is vannak alakítva magyar igényeknek megfelelően....arra vonatkozott volna, ha a román példát emlitetted volna. Egyébként pont ők lesznek majd jó referencia pont, onnan kellen minnél több infót megszerezni...sokat segitene.
..Amit leirsz, abban teljesen igazad van, sőt a vázolt felelősségre vonást még enyhének is találom...De ugye ez a folyamat kormányokon átivelő dolog volt,...nem csak a 8 év termése...az csak sajnálatos, hogy még mindig nincs egészséges szemléletváltás.
Az első érzésem ez volt. Aztán vártam, hogy akkor dobjanak vagy cipeljék őket. Meg ezek ugye kékek, tehát gyakorló.Hol van az éles? Aztán az AIM-9 kiesése után legyintettem, hogy semmi sem vátlozott. Ötletszerű elképzelések, vállalások nem teljesítése, fillérbaszó hülyeségek miatt képességvesztés. Ez a hungarikum nem a tokaji...Ilyesmiről nem beszéltem...,de a kiszenvedett "tudom hogy végre már vannak bombák" is kisebb orgazmussal felér nálam...,már ilyen kis csodának is tudok örülni annak ellenére hogy tényleg szánalamas az ami és ahogyan folyik...
RGR.A megjegyzéseimet term. teljesen épitő jelleggel irtam..
Ez ebben a formában nem igaz. A tisztességesen üzemeltetett 29-es flotta azért sokkal drágább lett volna. A 29-esek meg kb. szart sem repültek, lásd HT összefoglaló. 43 óra/év gépenként. Nem pilótaként. Ez ma 120 óra/év. És nem szétrohasztva a flottát.Summa-summárum az akkor,frissen felújított 29-esekkel még évekig elláthattuk volna a feladatainkat,és mondjuk minden 2. évben veszünk 1-2db F16-t,és 20 év alatt kicserélődik a flotta,esetleg a használt 29-eseket sorban eladni,ahogy jönnek az új gépek,ami olcsóbb is lett volna,mint a Grippenek,ami 20 év múlva sem lesz a mienk..