Ja, akkor meg:Ne keseredj el, megáll ez rövidebb(re állított) lábakon is, és akkor már sokkal kisebb!!
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ja, akkor meg:Ne keseredj el, megáll ez rövidebb(re állított) lábakon is, és akkor már sokkal kisebb!!
Jézusom ez mekkora!
A méret ismeretében már értem a fenntartásaidat. Már csak a szőrös-nyeles mikrofont* tartó ember hiányzik.
(*: igen, ez így leírva valóban furán hangzik).
A képen nem csak a ROVER van.
Azt azért nem árt tudni hogy ezeknek az elfogásoknak a költsége kiszámlázásra kerül az érintett légijármű üzemeltetőjének (és valószínűleg nem csak a puszta önköltség)Igen, de ez egyszerűen röhej hogy a mi nyomorult kis 14 gépes flottánk old meg minden problémát az említett térségben. A többi ország meg csak bezsebeli a pénzt és vigyorogva közli hogy bocsi de Alojz most nem tud felszállni.
A képen nem csak a ROVER van.
Szerintem ez igy van kitalalva a NATO-ban, hogy magyar gepek szallnak fel itt, Olasz gepek meg ott. Egyszeruen sok ertelme nem lenne szloven vagy szlovak gepeknek felszallni amikor a civil gep elobb hagyja el a legteruket az orszag meretebol adodoan minthogy lenne eselyuk barmit csinalni (pl. szelsoseges esetben foldre kenyszeriteni).Ezt most pozitívumként mondod, hogy úgy tűnik, csak nekünk vannak bevethető gépeink a környéken?
Nem tudom, hány riasztásunk volt idén, de kb. minden hónapban volt 1-2. Azon azért én is elgondolkodtam, hogy lehet az, hogy az olaszoknál is csak 15 alfa riasztás volt 2017-ben.
Azt nem tudjuk, mikor jött az olaszországi központból a riasztás és mikor történt ez hazai kérésre, hogy fel kell szállni azonosítani egy gépet.
Szerintem ez igy van kitalalva a NATO-ban, hogy magyar gepek szallnak fel itt, Olasz gepek meg ott. Egyszeruen sok ertelme nem lenne szloven vagy szlovak gepeknek felszallni amikor a civil gep elobb hagyja el a legteruket az orszag meretebol adodoan minthogy lenne eselyuk barmit csinalni (pl. szelsoseges esetben foldre kenyszeriteni).Igen, de ez egyszerűen röhej hogy a mi nyomorult kis 14 gépes flottánk old meg minden problémát az említett térségben. A többi ország meg csak bezsebeli a pénzt és vigyorogva közli hogy bocsi de Alojz most nem tud felszállni.
Ausztria és Svájc nem része a NATO légtérvédelmi rendszerének, mindkettő semleges kívülálló.Van amelyik Münchentől idáig nem jelentkezik be. Biztos valamelyik stewardessel múlatja az időt vagy nem tudom... Általában mire körbetelefonálnak (München-Aviano(?) addigra belép a Kárpát medencébe aztán lehet hívni Kecskemétet meg BP-t, az elfogás meg megtörténik valahol az Alföld felett. Az osztrákok meg svájciak mintha nem is léteznének, szlovákok néha vannak.
Szerintem ez igy van kitalalva a NATO-ban, hogy magyar gepek szallnak fel itt, Olasz gepek meg ott. Egyszeruen sok ertelme nem lenne szloven vagy szlovak gepeknek felszallni amikor a civil gep elobb hagyja el a legteruket az orszag meretebol adodoan minthogy lenne eselyuk barmit csinalni (pl. szelsoseges esetben foldre kenyszeriteni).
Az alacsony olasz riasztas oka lehet meg, hogy ott ritkabban vannak hatarok, a lusta civil pilota egyszer meg bejelentkezik, de amikor fel oran belul 5-szor kellene kozepkelet europaban akkor megprobal parat "elfelejteni" es ez mondjuk bejon neki Macedonaiban, Mo folott meg nem.
Jó hát Svajcban max kővel dobálnak meg egy eltérített gépet:Ausztria és Svájc nem része a NATO légtérvédelmi rendszerének, mindkettő semleges kívülálló.
Pont a fenti eset volt ami a botrányt kirobbantotta ami miatt leszavazták a Gripent, mondván hogy félidős légierőnek nem veszünk gépet!! Egy ideje már dolgoznak a folyamatos készültség felállításán, és folyik a svájci pilóták éjszakai repülésre való kiképzése.Jó hát Svajcban max kővel dobálnak meg egy eltérített gépet:
"...a 767-est az európai légtérben olasz Typhoonok, majd francia vadászgépek kísérték. A svájci légierő gépei azonban érdekes módon nem szálltak fel, noha a gép hosszan körözött landolás előtt Genf légterében. Mint az AFP hírügynökség megírta, a svájci légibázisok csak meghatározott „hivatali órákban” működnek, reggel nyolctól délig, majd egytől délután ötig, éjszaka és hétvégén pedig zárva vannak a támaszpontok, pénzügyi okokból nincs készültség. Ezért maradtak a földön a svájciak jelenlegi harci gépei, az F-5-ösök és az F-18-asok"
Tanulság: gépeltérítés előtt tessék két héttel bejelentkezni írasban, két példányban, hivatali pecséttel.
A tripodon felül lehet gondolom a nagy optikával, alatta meg a lézeres célzó, az alatt meg nemtom mi lehet az a diafilm-vetítő formájú dolog. A táska meg gondolom a hordozó szütyő.
AK-ra integrálva azért jobb lenne...
http://airbase.blog.hu/2011/04/05/szunnyado_kepessegOke, ciki vagy nem, de: mi az a ROVER?
Mármint üzem közben? Mert a földön beleülhetett aki akart Ostravában.Nálunk a Gripen kabinbelsője titkos (svéd kérésre), de itt van egy svéd videó a youtuberól, ahol 30m-es magasságban a nyílt tenger felett gyorsítanak igen szép nagy sebességre, majd belehúzva elérik a 11000 métert, kb egy perc alatt (10-11 sec-nél kezdődik a zoom climb és kb 1:20-nál már 33000 láb felett vannak. A videóból nem derül ki a pontos max magasság elérése, de a másfél perc se rossz, csak nekünk sajna nem releván, mivel sanszosan itt hangsebesség felett gyorsítottak, nyílván függesztények nélkül. Egy magyar keszi Gripen ezt nem teheti meg, mert vinne magával mindent.
Ha minden igaz, akkor a sidewindereink üzemideje lejárt, és elfelejtették az üzemidő hosszabítást elvégezni( ennek oka nem ismert). Úgyhogy a készültség most csak AMRAAM-mal repül, nincs IR rakétánk Az IRIS-T szerintem csak Zord vágyálma.
Azt azért nem árt tudni hogy ezeknek az elfogásoknak a költsége kiszámlázásra kerül az érintett légijármű üzemeltetőjének (és valószínűleg nem csak a puszta önköltség)
Ha meg nem fizet akkor az illető társaság akkor gépei kitilthatóak a hazai légtérből...
Pedig ki kellene... nekem is ki kell fizetnem ha a rendor megallit gyorshajtasert... de lehet direkt nem csinaljak mert jo gyakorlasnak, repora novelesnek? Igazabol nem hiszem, mert ezzel kb. semmit sem lehet gyakorolni amit ne lehetne amugy is.Idén még nem írtam le, de tavaly többször is, hogy NEM számlázzák ki.Ez bizony költségvetésből megy.
Nálunk a Gripen kabinbelsője titkos (svéd kérésre), de itt van egy svéd videó a youtuberól, ahol 30m-es magasságban a nyílt tenger felett gyorsítanak igen szép nagy sebességre, majd belehúzva elérik a 11000 métert, kb egy perc alatt (10-11 sec-nél kezdődik a zoom climb és kb 1:20-nál már 33000 láb felett vannak. A videóból nem derül ki a pontos max magasság elérése, de a másfél perc se rossz, csak nekünk sajna nem releván, mivel sanszosan itt hangsebesség felett gyorsítottak, nyílván függesztények nélkül. Egy magyar keszi Gripen ezt nem teheti meg, mert vinne magával mindent.