[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

Egy civil gép elfogása alatt lehet gyakorolni egy katonai gép elfogását ill. támadási helyzetbe kerülést vagy egészen más kategória a kettő?
 
Egy civil gép elfogása alatt lehet gyakorolni egy katonai gép elfogását ill. támadási helyzetbe kerülést vagy egészen más kategória a kettő?


Egy katonai gépnél kérdés,hogy milyen gép,és,hogy engedi e magát elfogni,pl.
Egy civil utasszállító nem sokat tehet,max füstölögve lezuhan, esetleg chuk norris kivágja az ajtaját,és M50 Browninggal,félkézzel leszedi az elfogó F35-öt,a csába. :D
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd
Maga a manőver ami érdekel. Másképp közelítenek-e meg egy civil gépet még az elején, mint tennék azt egy bizonytalan vagy egy ellenséges géppel? Elméletileg egy civil gépnél is benne van a pakliban, hogy le kellhet lőni. Tüzelni az természetesen nem tud a katonai gépekkel ellentétben, így elkerülő manőverekre nincs szükség az elfogók részéről, ógy ahogy lenne egy katonai gépnél. A lényeg az, hogy jó-e valamire ez a civil gépek kergetése vagy csak felesleges repóra pazarlás.
 
  • Tetszik
Reactions: Pal
Maga a manőver ami érdekel. Másképp közelítenek-e meg egy civil gépet még az elején, mint tennék azt egy bizonytalan vagy egy ellenséges géppel? Elméletileg egy civil gépnél is benne van a pakliban, hogy le kellhet lőni. Tüzelni az természetesen nem tud a katonai gépekkel ellentétben, így elkerülő manőverekre nincs szükség az elfogók részéről, ógy ahogy lenne egy katonai gépnél. A lényeg az, hogy jó-e valamire ez a civil gépek kergetése vagy csak felesleges repóra pazarlás.
Civil gépet megközelítenek, katonait meg nem, szerintem. Arra ott az Amraam. De szerintem teljesen más az eljárás, más útvonalat repülnek hogy lőhelyzetbe kerüljenek,netán ne vegyék észre őket stb. Max a startot gyakorolják meg a gép vezetését így.
 
  • Tetszik
Reactions: Pal
Civil gépet megközelítenek, katonait meg nem, szerintem. Arra ott az Amraam. De szerintem teljesen más az eljárás, más útvonalat repülnek hogy lőhelyzetbe kerüljenek,netán ne vegyék észre őket stb. Max a startot gyakorolják meg a gép vezetését így.
Az elfogás hasonló; a géppár egyik tagja biztosít (lőhelyzetben) a másik igazoltat. Szerintem.
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd
Miért? És megint csak, miért?

Egy tűzharc közepén elég valószerűtlen előkapni egy laptopt és azon pötyögni...
A JTAC katona ha lövészekkel vagy SF-el mozog együtt ugyan úgy lövész mint a többiek ugyan úgy kell biztosítania,alakzatot tartani stb amellett,hogy ha szükség van rá képes légi vagy tüzérségi támogatást kérni.Ne úgy képzeljétek el a JTAC katonát mint aki csak ott van az alegységgel és semmit nem csinál azon kívül,hogy ha kell irányítja a tűztámogatást.Ezen kívül egy jó JTAC előbb elmondja,hogy mire lőjenek mint amennyi idő alatt a ROVERT előveszi beüzemeli stb.Hasznos a ROVER,nagyon hasznos de nem minden esetben az a legjobb megoldás.
 
Egy tűzharc közepén elég valószerűtlen előkapni egy laptopt és azon pötyögni...
A JTAC katona ha lövészekkel vagy SF-el mozog együtt ugyan úgy lövész mint a többiek ugyan úgy kell biztosítania,alakzatot tartani stb amellett,hogy ha szükség van rá képes légi vagy tüzérségi támogatást kérni.Ne úgy képzeljétek el a JTAC katonát mint aki csak ott van az alegységgel és semmit nem csinál azon kívül,hogy ha kell irányítja a tűztámogatást.Ezen kívül egy jó JTAC előbb elmondja,hogy mire lőjenek mint amennyi idő alatt a ROVERT előveszi beüzemeli stb.Hasznos a ROVER,nagyon hasznos de nem minden esetben az a legjobb megoldás.
Oke, ciki vagy nem, de: mi az a ROVER?
 
Lassan olyan érzésem lesz hogy csak a mi gépeink riaszthatók,meg repkednek itt a civil gépek után Salzburgtól Záhonyig, meg a Tátrától az Adriáig...

Ezt most pozitívumként mondod, hogy úgy tűnik, csak nekünk vannak bevethető gépeink a környéken?

Nem tudom, hány riasztásunk volt idén, de kb. minden hónapban volt 1-2. Azon azért én is elgondolkodtam, hogy lehet az, hogy az olaszoknál is csak 15 alfa riasztás volt 2017-ben.

Azt nem tudjuk, mikor jött az olaszországi központból a riasztás és mikor történt ez hazai kérésre, hogy fel kell szállni azonosítani egy gépet.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
hát ezt írták 2006!-banaz Aranysas magazinban:
A korszerűsítések ellenére ugyanis meg kell állapítani, hogy a típus képességei változatlanul az előző generációt idézik, hatótávolsága, manőverező képessége, korlátozásai messze rosszabbak, mint a vadonatúj AIM-9X, vagy az európai közös fejlesztésű IRIT-T típusoké. Ugyancsak tényként kell tudomásul venni, hogy a Gripen-jeink közelharc fegyvere a MiG-29-esek R-73-asához viszonyítva mindenképpen visszalépés lesz.

Az AIM-9L/I-1 azonban a légi rendészeti feladatok ellátáshoz megfelelő, így átmeneti időszakra kielégítheti az igényeket. A kiválasztás szempontjai között sajnos elsődleges volt a beszerzési ár, és mivel Nyugat-Európában éppen ezeknek a fegyvereknek a generáció váltása kezdődött meg, ezért kedvező anyagi feltételekkel megkaphatók. Nem véletlen, hogy a távlati tervek között szerepel az IRIS-T beszerzése, amely egyébként integrálva lesz a Gripen fedélzetén.

http://www.superfighter.hu/Article/AzAIM9LSidewinderlgiharcrakta/index.html
 
  • Tetszik
Reactions: endre and sirdavegd
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas
Az IRIS-T integrálásra került, sőt a Svéd Légierő is rendszeresítette, bár nem minden ezred van felszerelve vele. Én is örülnék ennek és a sisakcélzónak, azonban reálisabb, a "second hand" AIM-9M beszerzése. Ennek annyi előnye tudomásom szerint, hogy minden pilonra felszerelhető a mi gépeinknél is, ellentétben a L-1 változattal, amely a szárny törővégein használható.
 
Ezt most pozitívumként mondod, hogy úgy tűnik, csak nekünk vannak bevethető gépeink a környéken?

Nem tudom, hány riasztásunk volt idén, de kb. minden hónapban volt 1-2. Azon azért én is elgondolkodtam, hogy lehet az, hogy az olaszoknál is csak 15 alfa riasztás volt 2017-ben.

Azt nem tudjuk, mikor jött az olaszországi központból a riasztás és mikor történt ez hazai kérésre, hogy fel kell szállni azonosítani egy gépet.
Igen, de ez egyszerűen röhej hogy a mi nyomorult kis 14 gépes flottánk old meg minden problémát az említett térségben. A többi ország meg csak bezsebeli a pénzt és vigyorogva közli hogy bocsi de Alojz most nem tud felszállni.
 
hát ezt írták 2006!-banaz Aranysas magazinban:
A korszerűsítések ellenére ugyanis meg kell állapítani, hogy a típus képességei változatlanul az előző generációt idézik, hatótávolsága, manőverező képessége, korlátozásai messze rosszabbak, mint a vadonatúj AIM-9X, vagy az európai közös fejlesztésű IRIT-T típusoké. Ugyancsak tényként kell tudomásul venni, hogy a Gripen-jeink közelharc fegyvere a MiG-29-esek R-73-asához viszonyítva mindenképpen visszalépés lesz.

Az AIM-9L/I-1 azonban a légi rendészeti feladatok ellátáshoz megfelelő, így átmeneti időszakra kielégítheti az igényeket. A kiválasztás szempontjai között sajnos elsődleges volt a beszerzési ár, és mivel Nyugat-Európában éppen ezeknek a fegyvereknek a generáció váltása kezdődött meg, ezért kedvező anyagi feltételekkel megkaphatók. Nem véletlen, hogy a távlati tervek között szerepel az IRIS-T beszerzése, amely egyébként integrálva lesz a Gripen fedélzetén.

http://www.superfighter.hu/Article/AzAIM9LSidewinderlgiharcrakta/index.html
Végül is eddig bejött a spórolás ilyen téren, sokkal olcsóbban megúsztuk tehát a régi Sidewinderrel. Ha akkor beszerezzük 12 évvel ezelőtt akkor most az Iris T üzemideje járt volna le?
 
  • Tetszik
Reactions: endre