[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

Ha jól emlékszem, akkor....

- az első gripenes csoport tapasztalt pilótákból lett átképezve
- később kezdtek le külsősöket válogatni (diploma, középfokú angol nyelvvizsga volt, orvosi alkalmassági stb. volt a felvétel)
- a MiG-29 leállítása után nem tudom mi lett a pilótákkal, de lehet hogy onnan is átképeztek valakit

A hangsebesség feletti pilóták korábban 35 éves kor körül mentek nyugdíjba, egészségügyi okokból.
 
joker

Nincs az a hülye aki azért maradna évekig százados vagy főhadnagy,hogy repülhessen,És igen vagy előlépteted vagy leszereled más nincs!A honvédség tervezhet akárkivel akármennyi időre ha ő azt mondja,hogy pl leszerel akkor leszerel.

Ez biztos? :)
 
Nincs az a hülye aki azért maradna évekig százados vagy főhadnagy,hogy repülhessen
Erre nem vennék mérget. Szerintem a pilóták nagytöbbségének a világot, a lételemét jelenti a repülés. Annyi tanulás, vizsga és erőfeszítés lehet amíg eljutsz a Gripenbe űlésig, hogy valószínűleg nem a rangok hanem a repülési vágy és az elhivatottság az ami motivál.
 
joker

Szerinted...arról nem is beszélve,hogy a pilóták is pénzből élnek ami minden rendfokozattal és magasabb beosztással nő.Felejtsük már ela Top Gun szerű romantikus faszságot!
 
Joker :-) tudod a vadaszgep vezetes hasonlo a sportkocsiehoz.
Amikor megveszed elvezed es alog varod hoggy ujra vezesd.
De ez az ezes idovel csokken es megszokod egy ido utan egy ket elozes meg megdobbantja a szived de aztan annyi utanna meg mar annyise rutin hozzaszoksz megsziokod...
De ennek igy is kell lennie mert mert egy bizonyos szintu adrenalin nem art ha van de a sok mar nemm jo.
 
Ha jól emlékszem, akkor....

- az első gripenes csoport tapasztalt pilótákból lett átképezve
- később kezdtek le külsősöket válogatni (diploma, középfokú angol nyelvvizsga volt, orvosi alkalmassági stb. volt a felvétel)
- a MiG-29 leállítása után nem tudom mi lett a pilótákkal, de lehet hogy onnan is átképeztek valakit...

Korában linkelt cikkekben ill. riportvideóban is van ill. említik az átképzéseket...aszerint több korábbi Mig-keszit adó pilóta is ma Griffen ül(het).
Egyébként aki szeretne még egy picit elmélyedni a kecskeméti hétköznapokban annak egy érdekes cikk,amit most találtam:
http://wingsandwheelshungary.blogspot.sk/2013/07/a-gripenek-es-akik-mogottuk-allnak.html
 
joker

Szerinted...arról nem is beszélve,hogy a pilóták is pénzből élnek ami minden rendfokozattal és magasabb beosztással nő.Felejtsük már ela Top Gun szerű romantikus faszságot!

Egyértelmű, hogy magasabb rang több pénzt jelent, de pl századosként sem halt éhen a pilóta. Nem hiszem, hogy kényszerből lenne bárki is pilóta, inkább életcélnak képzelem el, ami nem múlik el olyan könnyen.
 
Joker :-) tudod a vadaszgep vezetes hasonlo a sportkocsiehoz.
Amikor megveszed elvezed es alog varod hoggy ujra vezesd.
De ez az ezes idovel csokken es megszokod egy ido utan egy ket elozes meg megdobbantja a szived de aztan annyi utanna meg mar annyise rutin hozzaszoksz megsziokod...
De ennek igy is kell lennie mert mert egy bizonyos szintu adrenalin nem art ha van de a sok mar nemm jo.

Látom nem sok autósportot nézel és a sofőrökkel kapcsolatos egyéb hírek is messze elkerülnek téged.
 
(A 2013-as év egyik "újdonsága" volt hogy három magyar spotter/rajongó csoport is fotózási lehetőséget kapott a bázison. Kettő egész jó beszámolót is írt a képanyag mellé.)
 
A hangsebesség feletti pilóták korábban 35 éves kor körül mentek nyugdíjba, egészségügyi okokból.

Mikor és hol...? Mert nálunk biztos nem, de még a jenkiknél és más légierőben is vannak ennél sokkal korosabb pilóták, bár az tény, hogy a komolyabb légierőkben 25-28 éves pilótáknak is van komoly óraszáma...
 
joker

Ne,hogy azt hidd,hogy ezekben az emberekben nincs ambíció és örök életükre a"négerek"akarnak maradni.
 
A fenti linkemben egyébként egy interjúban Asztalos István alezredesről ezt olvasni: "Idén nyáron átlépte a 2.000. repült órát, amiből több mint 800 Gripen botkormánya mögött telt. "
hmmm?
 
A kinti pilótáknál a pénz is nagyon számít, meg az, hogy a civil életben azért nincs olyan, hogy a US Navy 9 hónapra elzavar és dekkolsz egy hajón. Lehet akármennyire szeretni a repülést, azért ez abnormális élet, akáhogyan nézem. A jenkiknél a legtöbb Navy pilóta 4 turnust bír ki és utána tele van a töke az egésszel. A családi élet hiányát a legtöbb ember egy idő után képtelen elviselni, meg sokminden mást is. Irgalmatlan rotáció van minden poszton, a hosszú ideig szolgáló kemény mag arány elég kicsi.

Mivel nagy a rotáció és kevés az ember, emiatt egyre hosszabb bevetések vannak, és picit öngerjesztő folyamat lett a vége..
 
joker

Ne,hogy azt hidd,hogy ezekben az emberekben nincs ambíció és örök életükre a"négerek"akarnak maradni.

Sőt, szerintem nagyon ambíciósak, de megkockáztatom, hogy nagyrészüknek az ambíciója pont a pilótaságig vezet és nem tovább. Viszont nem látom, hogy hol négermunka vadászpilótának lenni.
 
joker

Szerinted...arról nem is beszélve,hogy a pilóták is pénzből élnek ami minden rendfokozattal és magasabb beosztással nő.Felejtsük már ela Top Gun szerű romantikus faszságot!

Topi mindig azt mondja hogy ha csak az anyagi részét nézte volna akkor nem csinálta volna. (Így is hogy már semmi köze a Honvédséghez és mondhatna bármit.)
 
Az ami pilótáknál a pénz nagyon számít. Egyre többet ígérnek nekik de még így is kevés a jelentkező és nagy a civil szféra szívóhatása.
 
arcas 7-8 év alatt 800 Gripen óra az úgy rendben van, ennek gondolom egy része szimulátoros.

molni a Navy-nél azért más a helyzet, mint a magyarországi Gripen pilótáknál. Itt (gondolom) nem nagyon küldözgetik 9 hónapra sehova őket.
 
<blockquote>A hangsebesség feletti pilóták korábban 35 éves kor körül mentek nyugdíjba, egészségügyi okokból.

Mikor és hol...? Mert nálunk biztos nem, de még a jenkiknél és más légierőben is vannak ennél sokkal korosabb pilóták, bár az tény, hogy a komolyabb légierőkben 25-28 éves pilótáknak is van komoly óraszáma...
</blockquote>

A pilótáknál volt korkedvezményes nyugdíj. A hangsebesség feletti típuson eltöltött év többszörösen számított, mint pl. a bányászoknál. Feltételezem hogy amikor még volt több repülőgépünk akkor választhatott hogy átkerül más típusra vagy nyugdíjba megy.

http://index.hu/belfold/pilotak6036/