[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

szittya88

Member
2010. október 23.
916
5
18
Joker :) tudod a vadaszgep vezetes hasonlo a sportkocsiehoz.
Amikor megveszed elvezed es alog varod hoggy ujra vezesd.
De ez az ezes idovel csokken es megszokod egy ido utan egy ket elozes meg megdobbantja a szived de aztan annyi utanna meg mar annyise rutin hozzaszoksz megsziokod...
De ennek igy is kell lennie mert mert egy bizonyos szintu adrenalin nem art ha van de a sok mar nemm jo.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 992
23 114
113
Ha jól emlékszem, akkor....

- az első gripenes csoport tapasztalt pilótákból lett átképezve
- később kezdtek le külsősöket válogatni (diploma, középfokú angol nyelvvizsga volt, orvosi alkalmassági stb. volt a felvétel)
- a MiG-29 leállítása után nem tudom mi lett a pilótákkal, de lehet hogy onnan is átképeztek valakit...

Korában linkelt cikkekben ill. riportvideóban is van ill. említik az átképzéseket...aszerint több korábbi Mig-keszit adó pilóta is ma Griffen ül(het).
Egyébként aki szeretne még egy picit elmélyedni a kecskeméti hétköznapokban annak egy érdekes cikk,amit most találtam:
http://wingsandwheelshungary.blogspot.sk/2013/07/a-gripenek-es-akik-mogottuk-allnak.html
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 815
30 844
113
joker

Szerinted...arról nem is beszélve,hogy a pilóták is pénzből élnek ami minden rendfokozattal és magasabb beosztással nő.Felejtsük már ela Top Gun szerű romantikus faszságot!

Egyértelmű, hogy magasabb rang több pénzt jelent, de pl századosként sem halt éhen a pilóta. Nem hiszem, hogy kényszerből lenne bárki is pilóta, inkább életcélnak képzelem el, ami nem múlik el olyan könnyen.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 815
30 844
113
Joker :) tudod a vadaszgep vezetes hasonlo a sportkocsiehoz.
Amikor megveszed elvezed es alog varod hoggy ujra vezesd.
De ez az ezes idovel csokken es megszokod egy ido utan egy ket elozes meg megdobbantja a szived de aztan annyi utanna meg mar annyise rutin hozzaszoksz megsziokod...
De ennek igy is kell lennie mert mert egy bizonyos szintu adrenalin nem art ha van de a sok mar nemm jo.

Látom nem sok autósportot nézel és a sofőrökkel kapcsolatos egyéb hírek is messze elkerülnek téged.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 653
76 630
113
(A 2013-as év egyik "újdonsága" volt hogy három magyar spotter/rajongó csoport is fotózási lehetőséget kapott a bázison. Kettő egész jó beszámolót is írt a képanyag mellé.)
 
M

molnibalage

Guest
A hangsebesség feletti pilóták korábban 35 éves kor körül mentek nyugdíjba, egészségügyi okokból.

Mikor és hol...? Mert nálunk biztos nem, de még a jenkiknél és más légierőben is vannak ennél sokkal korosabb pilóták, bár az tény, hogy a komolyabb légierőkben 25-28 éves pilótáknak is van komoly óraszáma...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 533
79 658
113
joker

Ne,hogy azt hidd,hogy ezekben az emberekben nincs ambíció és örök életükre a"négerek"akarnak maradni.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 992
23 114
113
A fenti linkemben egyébként egy interjúban Asztalos István alezredesről ezt olvasni: "Idén nyáron átlépte a 2.000. repült órát, amiből több mint 800 Gripen botkormánya mögött telt. "
hmmm?
 
M

molnibalage

Guest
A kinti pilótáknál a pénz is nagyon számít, meg az, hogy a civil életben azért nincs olyan, hogy a US Navy 9 hónapra elzavar és dekkolsz egy hajón. Lehet akármennyire szeretni a repülést, azért ez abnormális élet, akáhogyan nézem. A jenkiknél a legtöbb Navy pilóta 4 turnust bír ki és utána tele van a töke az egésszel. A családi élet hiányát a legtöbb ember egy idő után képtelen elviselni, meg sokminden mást is. Irgalmatlan rotáció van minden poszton, a hosszú ideig szolgáló kemény mag arány elég kicsi.

Mivel nagy a rotáció és kevés az ember, emiatt egyre hosszabb bevetések vannak, és picit öngerjesztő folyamat lett a vége..
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 815
30 844
113
joker

Ne,hogy azt hidd,hogy ezekben az emberekben nincs ambíció és örök életükre a"négerek"akarnak maradni.

Sőt, szerintem nagyon ambíciósak, de megkockáztatom, hogy nagyrészüknek az ambíciója pont a pilótaságig vezet és nem tovább. Viszont nem látom, hogy hol négermunka vadászpilótának lenni.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 653
76 630
113
joker

Szerinted...arról nem is beszélve,hogy a pilóták is pénzből élnek ami minden rendfokozattal és magasabb beosztással nő.Felejtsük már ela Top Gun szerű romantikus faszságot!

Topi mindig azt mondja hogy ha csak az anyagi részét nézte volna akkor nem csinálta volna. (Így is hogy már semmi köze a Honvédséghez és mondhatna bármit.)
 
2013. december 7.
934
4
18
Az ami pilótáknál a pénz nagyon számít. Egyre többet ígérnek nekik de még így is kevés a jelentkező és nagy a civil szféra szívóhatása.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 815
30 844
113
arcas 7-8 év alatt 800 Gripen óra az úgy rendben van, ennek gondolom egy része szimulátoros.

molni a Navy-nél azért más a helyzet, mint a magyarországi Gripen pilótáknál. Itt (gondolom) nem nagyon küldözgetik 9 hónapra sehova őket.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 653
76 630
113
<blockquote>A hangsebesség feletti pilóták korábban 35 éves kor körül mentek nyugdíjba, egészségügyi okokból.

Mikor és hol...? Mert nálunk biztos nem, de még a jenkiknél és más légierőben is vannak ennél sokkal korosabb pilóták, bár az tény, hogy a komolyabb légierőkben 25-28 éves pilótáknak is van komoly óraszáma...
</blockquote>

A pilótáknál volt korkedvezményes nyugdíj. A hangsebesség feletti típuson eltöltött év többszörösen számított, mint pl. a bányászoknál. Feltételezem hogy amikor még volt több repülőgépünk akkor választhatott hogy átkerül más típusra vagy nyugdíjba megy.

http://index.hu/belfold/pilotak6036/
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 653
76 630
113
A fenti linkemben egyébként egy interjúban Asztalos István alezredesről ezt olvasni: "Idén nyáron átlépte a 2.000. repült órát, amiből több mint 800 Gripen botkormánya mögött telt. "
hmmm?

Asztalos István az első csoportban volt kinn és oktatói képesítést is szerzett a típusra.

http://www.jetfly.hu/rovatok/tipusok/jas39/gripen_050125/

http://www.mh59.hu/rovatok/hu/bazis/diploma_040730/


"2004 Július 29-én diplomaosztással zárult a Gripen átképzési program aktuális szakasza. "

Akkor most mikor kezdődött az átképzés?



"Asztalos István alezredes, a legtapasztaltabb magyar Gripen-hajózó."

http://www.baon.hu/bacs-kiskun/kozelet/minden-repules-uj-kihivas-531274
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 653
76 630
113
Van kedvetek összegyűjteni a megjelent cikkekből azokat a magyar pilótákat, akik Gripen átképzést kaptak?

Beírod ide a pilóta nevét és hozzá a belinkeled a cikket, amiből ez kiderül:

http://www.jetfly.hu/rovatok/tipusok/jas39/gripen_050125/

Tóth Gábor őrnagy
Fekete Tamás őrnagy
Asztalos István őrnagy
Murguly Gusztáv őrnagy
Hajdu Attila őrnagy

És a végén majd összesítünk.

Egyrészt így újraolvassátok a régi cikkeket, másrészt aki még nem olvasta most új infókhoz juthat.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 653
76 630
113
Kádár Sándor őrnagy
Langó Viktor százados

http://www.jetfly.hu/rovatok/tipusok/jas39/bemutatkozott_a_magyar_legiero_jas-39-ese_fairfordban/
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 653
76 630
113
Molnár Tibor őrnagy

http://hvg.hu/itthon/20110818_gripen_pilota_kituntetes