[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 654
76 632
113
Lázár Csaba főhadnagy
http://www.youtube.com/watch?v=YOEWul6rV5Q


Ványik Attila őrnagy
http://jets.hu/news?id=178


Zakariás Zoltán főhadnagy
http://feol.hu/hirek/pilotak-talalkozoja-a-legfiatalabb-a-legidosebb-pumaval-fogott-kezet-1553622


Kilián Nándor dandártábornok
http://www.honvedelem.hu/nyomtat/27530


Gróf Gergely őrnagy
http://www.youtube.com/watch?v=O3d8LhtoY9g


Ugrik Csaba ezredes
http://www.baon.hu/bacs-kiskun/kozelet/ket-magyar-gripen-pilota-megy-parizsba-158323


Beke András őrnagy
http://www.honvedelem.hu/cikk/30589/gripenek-legi-loveszeten-


Tősér Péter százados
http://www.kormany.hu/hu/honvedelmi-miniszterium/honved-vezerkar/hirek/siker-a-legibemutaton



Kálló Sándor százados
http://www.honvedelem.hu/cikk/13416



Horváth Gábor ?
https://www.google.hu/#q=gripen+pil%C3%B3ta&start=30
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 815
30 844
113
Az utolsó videón 1:40-nél van egy Szatmári László nevű uriember, őrnagy.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 654
76 632
113
Kocsis Csaba főhadnagy
Kocka Attila őrnagy

http://airbase.blog.hu/2013/07/07/tortenetek_a_pilotafulkebol
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 654
76 632
113
Szatmári László őrnagy

Akkor vele együtt ez eddig 20 pilóta.



Szabadi Vilmos hadnagy ?
http://www.jetfly.hu/rovatok/legter/mh86/kirepules/

A két kérdőjeles pedig megkezdte a képzést.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 815
30 844
113
Lehet tudni, hogy mennyit fizetnek a védett / fogadó országok a repülés költségeiből (Szlovénia és majd a balti államok)? Elméletileg ők állják a költségeket, de ez magábafoglal mindent, beleértve a lízingdíjat is, a pilóták, karbantartók költségit meg a kerozint, vagy csak a kerozint? Nyilvános ez az infó?
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 815
30 844
113
A kétszemélyes Gripenekbe a két pilóta gondolom nem felcserélhető egymással. Ilyenkor azt hogyan kell számolni vagy honnan lehet tudni, hogy ki a másodpilóta?
 

imike

Well-Known Member
2013. január 29.
2 128
7 142
113
Volt egy riport a Dongó század egyik pilótájával a Mig-29-esek megszűnése után, akkor ő azt mondta, hogy a végére csak 7-en maradtak, a többiek mind átkerültek a Pumába és Gripen átképzést kaptak.
Az a 7, aki maradt a Dongóban tudta, hogy ez azt is jelenti, hogy a század megszűnése után többé nem replülhetnek (ezt mondta).

Egyébként egy kérdés:
A Gripen-ek alján a felfestett fekete kamu kabin mennyire hasznos (a Mig-29-eseken is ilyen volt)? Van olyan pilóta, akit ezzel meg lehetne téveszteni?
 

szittya88

Member
2010. október 23.
916
5
18
<blockquote rel="szittya88">Joker :) tudod a vadaszgep vezetes hasonlo a sportkocsiehoz.
Amikor megveszed elvezed es alog varod hoggy ujra vezesd.
De ez az ezes idovel csokken es megszokod egy ido utan egy ket elozes meg megdobbantja a szived de aztan annyi utanna meg mar annyise rutin hozzaszoksz megsziokod...
De ennek igy is kell lennie mert mert egy bizonyos szintu adrenalin nem art ha van de a sok mar nemm jo.

Látom nem sok autósportot nézel és a sofőrökkel kapcsolatos egyéb hírek is messze elkerülnek téged.</blockquote>

Valoban nem nagyon nezek autosportot de a hitkoznapokban sportkocsit vezetek /szerntem nagyobb tapasztalat mint nezni/
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 992
23 114
113
Jó ötlet volt ez a pilótavadászat,...A TopiDoc-on a 10.000-es repülésről készült csoportképeken 16 tag van,gondolom a katapultülések véges száma végett :DDD ott jónéhányat azonosítani lehet... :)
 
M

molnibalage

Guest
A pilótáknál volt korkedvezményes nyugdíj. A hangsebesség feletti típuson eltöltött év többszörösen számított, mint pl. a bányászoknál. Feltételezem hogy amikor még volt több repülőgépünk akkor választhatott hogy átkerül más típusra vagy nyugdíjba megy

A VSZ korszak tablóképein nem ezt látom. A magyar és a VSZ pilóták átlagéletkora valahogy mindig magasabb volt, mint mondjuk a jenkiknél vagy az IAF-nél. Nézd meg, hogy a Osirak elleni támadásban hány olyan pilóta volt, aki még 25 sem volt talán. Igen, ott is voltak tapasztalt és hosszabb ideig repülő pilóták, csak ott már 22 (!) évesen volt, aki szuperszonikus jetet repült. Nálunk ilyen korú jelölt, aki akkor kezd szinte nincs is...
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 992
23 114
113
Szerintem ez a korkülönbség most s szembetűnő lenne, ha szembeállítanánk pl. az US és az orosz pilótákat...

Más: viszont mindíg felteszem magamban a kérdést, hogy pl. képzettség szerint (nem a reptechnikára és repülésre gondolok) vannak-e olyan dolgokkal "terhelve" pl. az US vagy angol pilóták mint mondjuk valamilyen szövetséges idegen nyelv a kellő fokon (nem ép a magyarra gondolok persze),...azaz kell-e egyáltalán annyit elméletben letennie egy ami polótának az asztalra mint pl. egy nem angolszász NATO tagnak! Mert azért valljuk be, nem anyanyelveden tanulni ezt a szakmát azért nem kis feadat...(magamból indulok ki persze)

Arról nem is beszélve,hogy bizony ahogy az az airbase.blogon egy riportban elhangzott azért kanadában is előjöttek a világháborús sérelmek...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 654
76 632
113
<blockquote>A pilótáknál volt korkedvezményes nyugdíj. A hangsebesség feletti típuson eltöltött év többszörösen számított, mint pl. a bányászoknál. Feltételezem hogy amikor még volt több repülőgépünk akkor választhatott hogy átkerül más típusra vagy nyugdíjba megy

A VSZ korszak tablóképein nem ezt látom. A magyar és a VSZ pilóták átlagéletkora valahogy mindig magasabb volt, mint mondjuk a jenkiknél vagy az IAF-nél. Nézd meg, hogy a Osirak elleni támadásban hány olyan pilóta volt, aki még 25 sem volt talán. Igen, ott is voltak tapasztalt és hosszabb ideig repülő pilóták, csak ott már 22 (!) évesen volt, aki szuperszonikus jetet repült. Nálunk ilyen korú jelölt, aki akkor kezd szinte nincs is...</blockquote>


Nekem is ilyenek jutottak eszembe tegnap óta.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 654
76 632
113
A TopiDoc-on a 10.000-es repülésről készült csoportképeken 16 tag van,gondolom a katapultülések véges száma végett :DDD
:)

Épp ez adja a fejtörőt. 11 együléses és két kétüléses gép repült. Az csak 15 pilótaülés. Egy együléses gép svédben volt. Ha nem csak a kötelékben résztvevő pilóták vannak a csoportképen akkor miért nincs rajta az összes pilóta? Lehet hogy ennyi kiképzett gripen pilótánk van? És a többiek még képzés alatt állnak, esetleg épp Kanadában vannak?
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 654
76 632
113
>Forrás: Magyar Honvédség facebook-oldala

Akiknek sikerült a hírhez svéd Gripeneket ábrázoló képet mellékelni:

https://www.facebook.com/magyarhonvedseg/posts/562396940514364:0
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 815
30 844
113
<blockquote rel="joker"><blockquote rel="szittya88">Joker :) tudod a vadaszgep vezetes hasonlo a sportkocsiehoz.
Amikor megveszed elvezed es alog varod hoggy ujra vezesd.
De ez az ezes idovel csokken es megszokod egy ido utan egy ket elozes meg megdobbantja a szived de aztan annyi utanna meg mar annyise rutin hozzaszoksz megsziokod...
De ennek igy is kell lennie mert mert egy bizonyos szintu adrenalin nem art ha van de a sok mar nemm jo.

Látom nem sok autósportot nézel és a sofőrökkel kapcsolatos egyéb hírek is messze elkerülnek téged.</blockquote>

Valoban nem nagyon nezek autosportot de a hitkoznapokban sportkocsit vezetek /szerntem nagyobb tapasztalat mint nezni/
</blockquote>

Az hogy te mit vezetsz annak az égvilágon semmi köze ahoz, hogy egy autóversenyző hogyan él. Általában versenyezik a saját sportjában, emellett még másokban ha a szerződése megengedi, plusz még néhány extrémsportot űz rendszeresen, mert ez az életük, a versenyzés, a rivalizálás, az adrenalin, a veszély és a győzelem utáni hajtás. 70 éves korukra meg kinövik (vagy nem) esetleg belehalnak még azelőtt. Egy vadászpilótát is így képzelek el, egy olyan személynek, akinek az első a repülés és aztán jön a fizetés kérdése meg hogy lehet-e fennebb lépni a ranglétrán.
 

hiryu

Active Member
2012. december 9.
4 661
8
38
autóversenyzőfélék? hát a napisajtót elnézve akkor nem győznék gyártani a cégek a vadászgépeket ahelyett amit összetörnének...
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 815
30 844
113
autóversenyzőfélék? hát a napisajtót elnézve akkor nem győznék gyártani a cégek a vadászgépeket ahelyett amit összetörnének...

Sikerült a lehető lehülyébb módon "felfognod" azt amit írtam. Gratulálok!
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 992
23 114
113
<blockquote rel="arcas">
A TopiDoc-on a 10.000-es repülésről készült csoportképeken 16 tag van,gondolom a katapultülések véges száma végett :DDD
:)

Épp ez adja a fejtörőt. 11 együléses és két kétüléses gép repült. Az csak 15 pilótaülés. Egy együléses gép svédben volt. Ha nem csak a kötelékben résztvevő pilóták vannak a csoportképen akkor miért nincs rajta az összes pilóta? Lehet hogy ennyi kiképzett gripen pilótánk van? És a többiek még képzés alatt állnak, esetleg épp Kanadában vannak? </blockquote>

Bocsi, egy másik csoportfotón 18-an vannak + 1háttal letett sisak URI felirattal, gondolom a fényképész Ugrik :) mivel pont Ő nincs a képen...
Tehát legalább 19-en!