[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

A fenti linkemben egyébként egy interjúban Asztalos István alezredesről ezt olvasni: "Idén nyáron átlépte a 2.000. repült órát, amiből több mint 800 Gripen botkormánya mögött telt. "
hmmm?

Asztalos István az első csoportban volt kinn és oktatói képesítést is szerzett a típusra.

http://www.jetfly.hu/rovatok/tipusok/jas39/gripen_050125/

http://www.mh59.hu/rovatok/hu/bazis/diploma_040730/


"2004 Július 29-én diplomaosztással zárult a Gripen átképzési program aktuális szakasza. "

Akkor most mikor kezdődött az átképzés?



"Asztalos István alezredes, a legtapasztaltabb magyar Gripen-hajózó."

http://www.baon.hu/bacs-kiskun/kozelet/minden-repules-uj-kihivas-531274
 
Van kedvetek összegyűjteni a megjelent cikkekből azokat a magyar pilótákat, akik Gripen átképzést kaptak?

Beírod ide a pilóta nevét és hozzá a belinkeled a cikket, amiből ez kiderül:

http://www.jetfly.hu/rovatok/tipusok/jas39/gripen_050125/

Tóth Gábor őrnagy
Fekete Tamás őrnagy
Asztalos István őrnagy
Murguly Gusztáv őrnagy
Hajdu Attila őrnagy

És a végén majd összesítünk.

Egyrészt így újraolvassátok a régi cikkeket, másrészt aki még nem olvasta most új infókhoz juthat.
 
Kádár Sándor őrnagy
Langó Viktor százados

http://www.jetfly.hu/rovatok/tipusok/jas39/bemutatkozott_a_magyar_legiero_jas-39-ese_fairfordban/
 
Molnár Tibor őrnagy

http://hvg.hu/itthon/20110818_gripen_pilota_kituntetes
 
Lázár Csaba főhadnagy
http://www.youtube.com/watch?v=YOEWul6rV5Q


Ványik Attila őrnagy
http://jets.hu/news?id=178


Zakariás Zoltán főhadnagy
http://feol.hu/hirek/pilotak-talalkozoja-a-legfiatalabb-a-legidosebb-pumaval-fogott-kezet-1553622


Kilián Nándor dandártábornok
http://www.honvedelem.hu/nyomtat/27530


Gróf Gergely őrnagy
http://www.youtube.com/watch?v=O3d8LhtoY9g


Ugrik Csaba ezredes
http://www.baon.hu/bacs-kiskun/kozelet/ket-magyar-gripen-pilota-megy-parizsba-158323


Beke András őrnagy
http://www.honvedelem.hu/cikk/30589/gripenek-legi-loveszeten-


Tősér Péter százados
http://www.kormany.hu/hu/honvedelmi-miniszterium/honved-vezerkar/hirek/siker-a-legibemutaton



Kálló Sándor százados
http://www.honvedelem.hu/cikk/13416



Horváth Gábor ?
https://www.google.hu/#q=gripen+pil%C3%B3ta&start=30
 
Az utolsó videón 1:40-nél van egy Szatmári László nevű uriember, őrnagy.
 
Kocsis Csaba főhadnagy
Kocka Attila őrnagy

http://airbase.blog.hu/2013/07/07/tortenetek_a_pilotafulkebol
 
Szatmári László őrnagy

Akkor vele együtt ez eddig 20 pilóta.



Szabadi Vilmos hadnagy ?
http://www.jetfly.hu/rovatok/legter/mh86/kirepules/

A két kérdőjeles pedig megkezdte a képzést.
 
Lehet tudni, hogy mennyit fizetnek a védett / fogadó országok a repülés költségeiből (Szlovénia és majd a balti államok)? Elméletileg ők állják a költségeket, de ez magábafoglal mindent, beleértve a lízingdíjat is, a pilóták, karbantartók költségit meg a kerozint, vagy csak a kerozint? Nyilvános ez az infó?
 
A kétszemélyes Gripenekbe a két pilóta gondolom nem felcserélhető egymással. Ilyenkor azt hogyan kell számolni vagy honnan lehet tudni, hogy ki a másodpilóta?
 
Volt egy riport a Dongó század egyik pilótájával a Mig-29-esek megszűnése után, akkor ő azt mondta, hogy a végére csak 7-en maradtak, a többiek mind átkerültek a Pumába és Gripen átképzést kaptak.
Az a 7, aki maradt a Dongóban tudta, hogy ez azt is jelenti, hogy a század megszűnése után többé nem replülhetnek (ezt mondta).

Egyébként egy kérdés:
A Gripen-ek alján a felfestett fekete kamu kabin mennyire hasznos (a Mig-29-eseken is ilyen volt)? Van olyan pilóta, akit ezzel meg lehetne téveszteni?
 
<blockquote rel="szittya88">Joker :-) tudod a vadaszgep vezetes hasonlo a sportkocsiehoz.
Amikor megveszed elvezed es alog varod hoggy ujra vezesd.
De ez az ezes idovel csokken es megszokod egy ido utan egy ket elozes meg megdobbantja a szived de aztan annyi utanna meg mar annyise rutin hozzaszoksz megsziokod...
De ennek igy is kell lennie mert mert egy bizonyos szintu adrenalin nem art ha van de a sok mar nemm jo.

Látom nem sok autósportot nézel és a sofőrökkel kapcsolatos egyéb hírek is messze elkerülnek téged.</blockquote>

Valoban nem nagyon nezek autosportot de a hitkoznapokban sportkocsit vezetek /szerntem nagyobb tapasztalat mint nezni/
 
Jó ötlet volt ez a pilótavadászat,...A TopiDoc-on a 10.000-es repülésről készült csoportképeken 16 tag van,gondolom a katapultülések véges száma végett :DDD ott jónéhányat azonosítani lehet... :)
 
A pilótáknál volt korkedvezményes nyugdíj. A hangsebesség feletti típuson eltöltött év többszörösen számított, mint pl. a bányászoknál. Feltételezem hogy amikor még volt több repülőgépünk akkor választhatott hogy átkerül más típusra vagy nyugdíjba megy

A VSZ korszak tablóképein nem ezt látom. A magyar és a VSZ pilóták átlagéletkora valahogy mindig magasabb volt, mint mondjuk a jenkiknél vagy az IAF-nél. Nézd meg, hogy a Osirak elleni támadásban hány olyan pilóta volt, aki még 25 sem volt talán. Igen, ott is voltak tapasztalt és hosszabb ideig repülő pilóták, csak ott már 22 (!) évesen volt, aki szuperszonikus jetet repült. Nálunk ilyen korú jelölt, aki akkor kezd szinte nincs is...
 
Szerintem ez a korkülönbség most s szembetűnő lenne, ha szembeállítanánk pl. az US és az orosz pilótákat...

Más: viszont mindíg felteszem magamban a kérdést, hogy pl. képzettség szerint (nem a reptechnikára és repülésre gondolok) vannak-e olyan dolgokkal "terhelve" pl. az US vagy angol pilóták mint mondjuk valamilyen szövetséges idegen nyelv a kellő fokon (nem ép a magyarra gondolok persze),...azaz kell-e egyáltalán annyit elméletben letennie egy ami polótának az asztalra mint pl. egy nem angolszász NATO tagnak! Mert azért valljuk be, nem anyanyelveden tanulni ezt a szakmát azért nem kis feadat...(magamból indulok ki persze)

Arról nem is beszélve,hogy bizony ahogy az az airbase.blogon egy riportban elhangzott azért kanadában is előjöttek a világháborús sérelmek...
 
<blockquote>A pilótáknál volt korkedvezményes nyugdíj. A hangsebesség feletti típuson eltöltött év többszörösen számított, mint pl. a bányászoknál. Feltételezem hogy amikor még volt több repülőgépünk akkor választhatott hogy átkerül más típusra vagy nyugdíjba megy

A VSZ korszak tablóképein nem ezt látom. A magyar és a VSZ pilóták átlagéletkora valahogy mindig magasabb volt, mint mondjuk a jenkiknél vagy az IAF-nél. Nézd meg, hogy a Osirak elleni támadásban hány olyan pilóta volt, aki még 25 sem volt talán. Igen, ott is voltak tapasztalt és hosszabb ideig repülő pilóták, csak ott már 22 (!) évesen volt, aki szuperszonikus jetet repült. Nálunk ilyen korú jelölt, aki akkor kezd szinte nincs is...</blockquote>


Nekem is ilyenek jutottak eszembe tegnap óta.
 
A TopiDoc-on a 10.000-es repülésről készült csoportképeken 16 tag van,gondolom a katapultülések véges száma végett :DDD
:)

Épp ez adja a fejtörőt. 11 együléses és két kétüléses gép repült. Az csak 15 pilótaülés. Egy együléses gép svédben volt. Ha nem csak a kötelékben résztvevő pilóták vannak a csoportképen akkor miért nincs rajta az összes pilóta? Lehet hogy ennyi kiképzett gripen pilótánk van? És a többiek még képzés alatt állnak, esetleg épp Kanadában vannak?
 
>Forrás: Magyar Honvédség facebook-oldala

Akiknek sikerült a hírhez svéd Gripeneket ábrázoló képet mellékelni:

https://www.facebook.com/magyarhonvedseg/posts/562396940514364:0