[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
A magyar Gripenek eddig összesítve ~10ezer órát repültek le a szerződésben levő 32800 órából. A szimulátorozás is benne van a szerződésben, de az nem a gépek repült idejébe számít bele, hanem a pilóta repült idejébe. Szerintem.

Köszönöm. Tehát a 38200 óra az szigorúan a valódi (nem virtuális) Gripenekkel történő repülésre vonatkozik. Erre rájön a szimulátoros órák száma, aminek semmi köze a 32800-as óraszámhoz, de lehet ha arra is vonatkozik valamilyen megkötés és ebből a kettőből jön majd ki a pilóták óraszáma. Ennyit akartam.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 225
81 112
113
A fent belinkelt egyik cikkben volt benne:

" Orosz Zoltán altábornagy tájékoztatása szerint a szimulációs program során egy hét alatt közel kétszáz akciót hajtanak végre a pilóták, aminek a költsége közel 55 millió forint. Ha ezt valós repülési időben, valós körülmények között kellene végrehajtani, legalább egymilliárdos költséget jelentene a honvédelmi büdzsének."
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 431
612
113
Az adminok meg idecsalhatnának egy pilótát a fórumra, hátha adna hasznos és nem titkos infókból 1-1 oldalnyi hozzászólást, amin elcsámcsoghatunk egy ideig.

Tegyétek olyan színvonalúvá a fórumot a hozzászólásaitokkal, hogy érdemes is legyen idejönnie egy pilótának...
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
<blockquote rel="joker">Az adminok meg idecsalhatnának egy pilótát a fórumra, hátha adna hasznos és nem titkos infókból 1-1 oldalnyi hozzászólást, amin elcsámcsoghatunk egy ideig.

Tegyétek olyan színvonalúvá a fórumot a hozzászólásaitokkal, hogy érdemes is legyen idejönnie egy pilótának...
</blockquote>

Szóval mi vagyunk a hibásak, ők alig várják, hogy idejöjjenek? Mindenki nem katonai szakértő a fórumon, szóval a hülye kérdések meg a hülye vélemények kiirtása csak a fórumozók kb 99%-ának kitiltásával megoldható. És nem várhatod el, hogy a béke-, nyugalom-, egyetértés- meg tolerancia szigete legyen a fórum, ha sok témában szöges ellentétben vannak a vélemények, nagyok a tudásbeli eltérések és egyes fórumozók (ha tájékozottabbak is a többinél) de csak kioktató / lekezelő módban tudnak írni.
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 431
612
113
Látod, látod joker, pontosan erre gondoltam.

Még csak eszedbe se jutott megkérdezni, hogy mégis konkrétan mire gondoltam, vagy esetleg mivel van a bajom. Nem, én vagyok a szemét, a hülye, mert meg van a saját véleményem...

Ha most ide jönne egy Gripen pilóta és szépen leírná, hosszan fejtegetve, hogy mondjuk 300 órát repül minden pilóta, vagy hogy az a 80-100 óra bőven elég nekik a képességek elsajátításához és szinten tartásához, akkor se hinnél neki. Jár erre az oldalra aktív katona, vagy aki repülőgépek közelében dolgozik, uram bocsá', repüli is azokat, de rendre le vannak ugatva, mert hülyék, nem értenek hozzá, és aki otthon a fejében űzi a katonáskodást, az jobban tudja. Akkor meg mi a fenének jöjjön ide egy Gripen pilóta?
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
<blockquote rel="joker">emel nem kell idegbajt kapni, arra már van dedikált ember a fórumon. Tudom mi a szimulátor lényege, meg azt is értem, hogy kevesebben halnak meg szimulátorban, mint vadászgépben, és az ezzel járó anyagi oldallal is tisztában vagyok.
<blockquote>

Nem kaptam idegbajt, csak csodálkozok, hogy ha ennyire tisztában vagy a szimulátor lényegével, akkor miért fokozod le egy játékgép szintjére? Egyébként az üzemeltetési költsége biztos kisebb, mint egy vadászgépé, de tekintve, hogy még a kis-szériás Gripenhez képest is jóval kevesebb készülhetett belőle, ez azért elég rendesen megdobja a vételárat, nem lehet túl olcsó szerkezet (gyanítom, hogy kevesebb Gripen-szimulátor üzemel a világon, mint repülőgép-hordozó). Persze azt nem tudom, hogy ez a szimulátor milyen pénzügyi konstrukcióban került Kecskemétre, de gyanús, hogyha a gépeket csak béreljük, akkor valószínűleg ezt se vettük meg, ugyanúgy része lehet a bérletnek.
Üdv ML
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
GrGLY

Egyúttal ki is fejthetted volna, hogy mire gondolsz, nem kellett volna megvárd a válaszom és főleg kár volt azt levond belőle, hogy te vagy a szemét hülye a véleményed miatt.

Ha idejönne egy Gripen pilóta akkor valószínűleg nem üldöznénk el, hanem örülnénk neki mint majom a farkának és valószínűleg te is. Ha azzal állna elő, hogy 300 órát repül / pilóta / év, akkor valószínűleg ferdeszemmel néznénk és megkérnénk, hogy bontsa ezt le valós géppel repülés + szimulátor formájában, a valós repülést szorozzuk be a pilóták számával, ezt beszorozva 7-8 évvel ki kell jöjjön a kb 10000. Ha nem ennyi akkor vagy nem mond igazat vagy rájöttek, hogy titokban hogyan repüljenek többet a svédek tudta nélkül. A számok nem hazudnak.
"<i>vagy hogy az a 80-100 óra bőven elég nekik a képességek elsajátításához és szinten tartásához</i>" - elmagyarázhatná, hogy ez a képesség elsajátítás meg szintentartás egy F-15 pilótának miért kerül többe, pl a kevesebb gép miatt könnyebben összejött a MH-nek kéttucat übermensch akiket a gépekbe ültessenek és nekik elég a 80 óra is, míg az F-15-be csak jóközepes pilóták vannak, vagy akármi.
Jár erre az oldalra aktív katona, vagy aki repülőgépek közelében dolgozik, uram bocsá', repüli is azokat, de rendre le vannak ugatva, mert hülyék, nem értenek hozzá, és aki otthon a fejében űzi a katonáskodást, az jobban tudja.
- az hogy valaki aktív katona az még nem garancia semmire. Pár hónapja a GRU Glock 17-eseinek beszerzésekor megfuttattam a beszerzés összegét, egyszerű matek, és kijött hogy a kellékek mennyiségétől függően 6x-10x túl van árazva. Ha jól emlékszem veled meg dudival szemben akkor én voltam a hülye, bármennyire is a számok engem igazoltak, mert katonai beszerzés és a szokásos bla bla bla. Hiába magyaráztam nektek, hogy ez egy elkényelmesedett álláspont, hogy attól hogy katonai még irreálisan drága is kell legyen, és ebben is csak a korrupció meg pénzlenyúlás van, akkoris én voltam a hülye és a szűklátókörű. Két hétre rá megírta egy orosz blogger ugyanezt és lefújták a beszerzést azon az áron. Szóval igen, aktív katona is ragaszkodik körömszakadtáig katonai témában hülyeséghez, annak az igazával szemben, aki "<b>otthon a fejében űzi a katonáskodást</b>".
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
emel a szimulátorhoz a pilótafülke ugyanaz, mint a gépnél, azt nem kellett fejleszteni csak egyszerűsíteni, a szoftver ugyanaz, mint a gépen, a képernyős megjelenítés az, amit meg kellett csinálniuk, de a grafikán nem sokat törték magukat (igaz nem is fontos) lényeg a valósághűség abban amit a repülési helyzetekben tapasztalsz. Töredéke egy gép árának a szimulátor és ugyanígy a vele való repülés is.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 427
113
A "mi"-ben szerintem ő is beleértette magát,ha nem így lett volna akkor azt írta volna,hogy "ti".
 
M

molnibalage

Guest
A szimulátoros óra meg szintén úgy drága, mint a gép teljes életciklusára vetített költség.

Egyfelől az is meghibásodhat, mert rendkívül komplex szerkezet. Másfelől (tudtommal) részben a valódi harci gép avionikája van beleépítve, csak a bemenő oldal jeleit szimulálják. Mivel nagyon kevés készül belőle, ezért nem olcsó egy ilyen.

A kereskedelmi gépek szimulátora asszem tízmillió dolláros nagyságrendben van. Akkor a katonai sem lehet sokkal olcsóbb.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
<blockquote>Szóval mi vagyunk a hibásak, ők alig várják, hogy idejöjjenek?

Most mondjam azt, hogy nem "mi", hanem te (is)...? [fejvakarás]</blockquote>

Szerintem a "mi" elég egyértelműen leírja, hogy magamat is beleértettem.

A kereskedelmi gépek szimulátora asszem tízmillió dolláros nagyságrendben van. Akkor a katonai sem lehet sokkal olcsóbb.

Még mindig egy gép csupasz beszerzési ára alatt marad, üzemeltetni, szervízelni, lezuhanni vele stb egy valódi géphez képest szinte semmibe nem kerül.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 225
81 112
113
Már megint megy a hangulatkeltés.

Ha idejönne egy Gripen pilóta akkor ... akkor valószínűleg semmi olyat nem mondhatna ami érdemi infót jelentene. Majd ha már leszerelt és a Gripent kivonták, akkor esetleg.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 735
12 261
113
Már megint megy a hangulatkeltés.

Ha idejönne egy Gripen pilóta akkor ... akkor valószínűleg semmi olyat nem mondhatna ami érdemi infót jelentene. Majd ha már leszerelt és a Gripent kivonták, akkor esetleg.

Még a Mig-21 karbantartási technológiáját is minősített adatként kezelik. :D :D :D
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
Egy-két témához vagy vitás kérdéshez csak hozzaszolhatna anélkül, hogy titkos infókat árulna el.
 

Littlejohn

Well-Known Member
2010. április 20.
3 639
16 023
113
Jó estét, BUÉK...... Gripen-pilóta vagyok..... Nincs megtiltva az érdemi hozzászólás, csak a sárkány, a hajtómű, az elektronika és a fegyverzet tekintetében. Ja és a kerékgumi-nyomás is titkos még. Ellenben a Gripenhez jutáshoz használt Csepel kerékpárról közölhetők harcászati adatok....
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
Jó estét, BUÉK...... Gripen-pilóta vagyok..... Nincs megtiltva az érdemi hozzászólás, csak a sárkány, a hajtómű, az elektronika és a fegyverzet tekintetében. Ja és a kerékgumi-nyomás is titkos még. Ellenben a Gripenhez jutáshoz használt Csepel kerékpárról közölhetők harcászati adatok....

Hány küllője van? Töri-e a segged az üllés? Szoktad-e megoljaozni? :D
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 225
81 112
113
Spotter kollégát újabb írása. Ezúttal Fekete Tamással beszélgettek.

http://www.jetfly.hu/rovatok/tipusok/jas39/ut-a-gripen-pilotafulkejebe/

Ezt emelném ki az írásból:
"Azonban az oxigénellátó rendszer miatt 2007 nyaráig érvényben volt a Gripenre egy 3g-s műrepülési korlátozás, ezért ugyan a Gripen bemutató 2007-től kezdve került bevezetésre."

Erre a problémára nem emlékszem, illetve a kereső sem adott rá találatot.