[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

Akkor végülis hogy számolják? Most akkor a kurvadrága lízingelt repórák fogynak egy szteroidos playstation használata miatt is?

Szia joker
Ha egy harcigép kiképző-szimulátora szerinted "szteroidos playstation", akkor javaslom, próbálj kissé még bővebben ismerkedni a repüléstechnikával és a repülőgépek üzemeltetésével meg a pilótaképzéssel.
A szimulátornak pont az a lényege, (nem is biztos, hogy sokkal olcsóbban, mint a tényleges repidő-költség), hogy a méregdrága repülőgép és a hasonlóan drága pilóta tényleges veszélyeztetése nélkül lehet ritkán előforduló vészhelyzeti és harcászati eljárásokat gyakoroltatni a pilótákkal, sokszor és ismételten. Itt nyugodtan lehet mondani, hogy "Főhadnagy úr megoldotta ugyan a problémát, kár hogy már öt másodperccel korábban gépestől beleállt a földbe, úgyhogy jövő héten újra lehet próbálkozni, addig nincs repülés! Következő, százados úr...". Éles helyzetben ilyenkor jöhet az exkavátor a roncsokat kitúrni a földből (régebben volt ilyen a MiG-21/23-korszakban!), és még jó, ha nincs benne a pilóta is! Na, az lenne az igazi "kurvadrága" megoldás.
Üdv ML
 
A magyar Gripenek eddig összesítve ~10ezer órát repültek le a szerződésben levő 32800 órából. A szimulátorozás is benne van a szerződésben, de az nem a gépek repült idejébe számít bele, hanem a pilóta repült idejébe. Szerintem.
 
  • Tetszik
Reactions: Tumpek
emel nem kell idegbajt kapni, arra már van dedikált ember a fórumon. Tudom mi a szimulátor lényege, meg azt is értem, hogy kevesebben halnak meg szimulátorban, mint vadászgépben, és az ezzel járó anyagi oldallal is tisztában vagyok.
A szimulátornak pont az a lényege, (nem is biztos, hogy sokkal olcsóbban, mint a tényleges repidő-költség)
- ez úgy hülyeség ahogy van, egy szimulátoros repóra nagyságrendekkel kevesebbe kell kerüljön, mint egy valódi vadászgépben eltöltött. Maga a szimulátor valószínűleg olcsóbb, mint a vadászgép, üzemanyag / energiafogyasztás sokkal kevesebb, karbantartási költségek egész más dimenzió, fenntartó szeméyzet jóval kevesebb. Mégis mitől kerülne majdnem annyiba a szimulátoros repóra, mint a valódi?!
Választ meg még mindig nem kaptam a kérdésemre, hogy a lízingelt repórák fogynak-e a szimulátorban eltöltött órákkal vagy abból legalább a hivatalossal, ha van nem hivatalos / önkéntes gyakorlásra is lehetőség. Az adminok meg idecsalhatnának egy pilótát a fórumra, hátha adna hasznos és nem titkos infókból 1-1 oldalnyi hozzászólást, amin elcsámcsoghatunk egy ideig.
 
235 darabot adtak már el, a svájci, brazil, és a tájföldi utórendelést nem számítva (csak a leszállított darabokat).
Nem hinném hogy "fennmaradásukért küzdenek". Az természetes hogy elbocsátanak 100 alaklmazottat, fluktuáció mndig van, pl a gyártás csökken jelenleg mert előbb fejleszteni kell az E/F változatot. Az EADS ebben az évben pl. több tízezer embert bocsátott el.

Drága lenne? Ha mi rosszul csináltuk (szerződésmódósítás felesleges és be nem fejezett képességnövelésért) az nem a gép hibája.
 
A magyar Gripenek eddig összesítve ~10ezer órát repültek le a szerződésben levő 32800 órából. A szimulátorozás is benne van a szerződésben, de az nem a gépek repült idejébe számít bele, hanem a pilóta repült idejébe. Szerintem.

Köszönöm. Tehát a 38200 óra az szigorúan a valódi (nem virtuális) Gripenekkel történő repülésre vonatkozik. Erre rájön a szimulátoros órák száma, aminek semmi köze a 32800-as óraszámhoz, de lehet ha arra is vonatkozik valamilyen megkötés és ebből a kettőből jön majd ki a pilóták óraszáma. Ennyit akartam.
 
A fent belinkelt egyik cikkben volt benne:

" Orosz Zoltán altábornagy tájékoztatása szerint a szimulációs program során egy hét alatt közel kétszáz akciót hajtanak végre a pilóták, aminek a költsége közel 55 millió forint. Ha ezt valós repülési időben, valós körülmények között kellene végrehajtani, legalább egymilliárdos költséget jelentene a honvédelmi büdzsének."
 
Az adminok meg idecsalhatnának egy pilótát a fórumra, hátha adna hasznos és nem titkos infókból 1-1 oldalnyi hozzászólást, amin elcsámcsoghatunk egy ideig.

Tegyétek olyan színvonalúvá a fórumot a hozzászólásaitokkal, hogy érdemes is legyen idejönnie egy pilótának...
 
<blockquote rel="joker">Az adminok meg idecsalhatnának egy pilótát a fórumra, hátha adna hasznos és nem titkos infókból 1-1 oldalnyi hozzászólást, amin elcsámcsoghatunk egy ideig.

Tegyétek olyan színvonalúvá a fórumot a hozzászólásaitokkal, hogy érdemes is legyen idejönnie egy pilótának...
</blockquote>

Szóval mi vagyunk a hibásak, ők alig várják, hogy idejöjjenek? Mindenki nem katonai szakértő a fórumon, szóval a hülye kérdések meg a hülye vélemények kiirtása csak a fórumozók kb 99%-ának kitiltásával megoldható. És nem várhatod el, hogy a béke-, nyugalom-, egyetértés- meg tolerancia szigete legyen a fórum, ha sok témában szöges ellentétben vannak a vélemények, nagyok a tudásbeli eltérések és egyes fórumozók (ha tájékozottabbak is a többinél) de csak kioktató / lekezelő módban tudnak írni.
 
Látod, látod joker, pontosan erre gondoltam.

Még csak eszedbe se jutott megkérdezni, hogy mégis konkrétan mire gondoltam, vagy esetleg mivel van a bajom. Nem, én vagyok a szemét, a hülye, mert meg van a saját véleményem...

Ha most ide jönne egy Gripen pilóta és szépen leírná, hosszan fejtegetve, hogy mondjuk 300 órát repül minden pilóta, vagy hogy az a 80-100 óra bőven elég nekik a képességek elsajátításához és szinten tartásához, akkor se hinnél neki. Jár erre az oldalra aktív katona, vagy aki repülőgépek közelében dolgozik, uram bocsá', repüli is azokat, de rendre le vannak ugatva, mert hülyék, nem értenek hozzá, és aki otthon a fejében űzi a katonáskodást, az jobban tudja. Akkor meg mi a fenének jöjjön ide egy Gripen pilóta?
 
<blockquote rel="joker">emel nem kell idegbajt kapni, arra már van dedikált ember a fórumon. Tudom mi a szimulátor lényege, meg azt is értem, hogy kevesebben halnak meg szimulátorban, mint vadászgépben, és az ezzel járó anyagi oldallal is tisztában vagyok.
<blockquote>

Nem kaptam idegbajt, csak csodálkozok, hogy ha ennyire tisztában vagy a szimulátor lényegével, akkor miért fokozod le egy játékgép szintjére? Egyébként az üzemeltetési költsége biztos kisebb, mint egy vadászgépé, de tekintve, hogy még a kis-szériás Gripenhez képest is jóval kevesebb készülhetett belőle, ez azért elég rendesen megdobja a vételárat, nem lehet túl olcsó szerkezet (gyanítom, hogy kevesebb Gripen-szimulátor üzemel a világon, mint repülőgép-hordozó). Persze azt nem tudom, hogy ez a szimulátor milyen pénzügyi konstrukcióban került Kecskemétre, de gyanús, hogyha a gépeket csak béreljük, akkor valószínűleg ezt se vettük meg, ugyanúgy része lehet a bérletnek.
Üdv ML
 
GrGLY

Egyúttal ki is fejthetted volna, hogy mire gondolsz, nem kellett volna megvárd a válaszom és főleg kár volt azt levond belőle, hogy te vagy a szemét hülye a véleményed miatt.

Ha idejönne egy Gripen pilóta akkor valószínűleg nem üldöznénk el, hanem örülnénk neki mint majom a farkának és valószínűleg te is. Ha azzal állna elő, hogy 300 órát repül / pilóta / év, akkor valószínűleg ferdeszemmel néznénk és megkérnénk, hogy bontsa ezt le valós géppel repülés + szimulátor formájában, a valós repülést szorozzuk be a pilóták számával, ezt beszorozva 7-8 évvel ki kell jöjjön a kb 10000. Ha nem ennyi akkor vagy nem mond igazat vagy rájöttek, hogy titokban hogyan repüljenek többet a svédek tudta nélkül. A számok nem hazudnak.
"<i>vagy hogy az a 80-100 óra bőven elég nekik a képességek elsajátításához és szinten tartásához</i>" - elmagyarázhatná, hogy ez a képesség elsajátítás meg szintentartás egy F-15 pilótának miért kerül többe, pl a kevesebb gép miatt könnyebben összejött a MH-nek kéttucat übermensch akiket a gépekbe ültessenek és nekik elég a 80 óra is, míg az F-15-be csak jóközepes pilóták vannak, vagy akármi.
Jár erre az oldalra aktív katona, vagy aki repülőgépek közelében dolgozik, uram bocsá', repüli is azokat, de rendre le vannak ugatva, mert hülyék, nem értenek hozzá, és aki otthon a fejében űzi a katonáskodást, az jobban tudja.
- az hogy valaki aktív katona az még nem garancia semmire. Pár hónapja a GRU Glock 17-eseinek beszerzésekor megfuttattam a beszerzés összegét, egyszerű matek, és kijött hogy a kellékek mennyiségétől függően 6x-10x túl van árazva. Ha jól emlékszem veled meg dudival szemben akkor én voltam a hülye, bármennyire is a számok engem igazoltak, mert katonai beszerzés és a szokásos bla bla bla. Hiába magyaráztam nektek, hogy ez egy elkényelmesedett álláspont, hogy attól hogy katonai még irreálisan drága is kell legyen, és ebben is csak a korrupció meg pénzlenyúlás van, akkoris én voltam a hülye és a szűklátókörű. Két hétre rá megírta egy orosz blogger ugyanezt és lefújták a beszerzést azon az áron. Szóval igen, aktív katona is ragaszkodik körömszakadtáig katonai témában hülyeséghez, annak az igazával szemben, aki "<b>otthon a fejében űzi a katonáskodást</b>".
 
emel a szimulátorhoz a pilótafülke ugyanaz, mint a gépnél, azt nem kellett fejleszteni csak egyszerűsíteni, a szoftver ugyanaz, mint a gépen, a képernyős megjelenítés az, amit meg kellett csinálniuk, de a grafikán nem sokat törték magukat (igaz nem is fontos) lényeg a valósághűség abban amit a repülési helyzetekben tapasztalsz. Töredéke egy gép árának a szimulátor és ugyanígy a vele való repülés is.
 
A "mi"-ben szerintem ő is beleértette magát,ha nem így lett volna akkor azt írta volna,hogy "ti".
 
A szimulátoros óra meg szintén úgy drága, mint a gép teljes életciklusára vetített költség.

Egyfelől az is meghibásodhat, mert rendkívül komplex szerkezet. Másfelől (tudtommal) részben a valódi harci gép avionikája van beleépítve, csak a bemenő oldal jeleit szimulálják. Mivel nagyon kevés készül belőle, ezért nem olcsó egy ilyen.

A kereskedelmi gépek szimulátora asszem tízmillió dolláros nagyságrendben van. Akkor a katonai sem lehet sokkal olcsóbb.
 
<blockquote>Szóval mi vagyunk a hibásak, ők alig várják, hogy idejöjjenek?

Most mondjam azt, hogy nem "mi", hanem te (is)...? [fejvakarás]</blockquote>

Szerintem a "mi" elég egyértelműen leírja, hogy magamat is beleértettem.

A kereskedelmi gépek szimulátora asszem tízmillió dolláros nagyságrendben van. Akkor a katonai sem lehet sokkal olcsóbb.

Még mindig egy gép csupasz beszerzési ára alatt marad, üzemeltetni, szervízelni, lezuhanni vele stb egy valódi géphez képest szinte semmibe nem kerül.
 
Már megint megy a hangulatkeltés.

Ha idejönne egy Gripen pilóta akkor ... akkor valószínűleg semmi olyat nem mondhatna ami érdemi infót jelentene. Majd ha már leszerelt és a Gripent kivonták, akkor esetleg.
 
Már megint megy a hangulatkeltés.

Ha idejönne egy Gripen pilóta akkor ... akkor valószínűleg semmi olyat nem mondhatna ami érdemi infót jelentene. Majd ha már leszerelt és a Gripent kivonták, akkor esetleg.

Még a Mig-21 karbantartási technológiáját is minősített adatként kezelik. :D :D :D
 
Egy-két témához vagy vitás kérdéshez csak hozzaszolhatna anélkül, hogy titkos infókat árulna el.