A huszadik felugró ablak után meguntam.Videó a magyar Gripenek levegő-föld fegyverzetének használatáról:
https://zoom.hu/hir/2018/11/23/igy-bombaznak-a-magyar-gripenek-video/
A huszadik felugró ablak után meguntam.Videó a magyar Gripenek levegő-föld fegyverzetének használatáról:
https://zoom.hu/hir/2018/11/23/igy-bombaznak-a-magyar-gripenek-video/
AdBlockot javaslom. Utálom ha az arcomba tolják a reklmámokat.A huszadik felugró ablak után meguntam.
Nekem is van. Csak ami átjut.AdBlockot javaslom. Utálom ha az arcomba tolják a reklmámokat.
Érdekes,hogy amcsi századképen sem látsz és azok is bírják...Azért ha az ember járatos a különféle múltidéző facebook csoportokban, mint pl az "Akik nélkül nem lehetett volna Magyar katonai repülés", akkor az ottani, régi, még a 21-es, vagy 23-as előtt pózoló századképeken, nem látott ennyi mackós alkatú, kikerekedett képű vitézt.
Sokat változott a világ, mert ahhoz viszont kétségem sincs, hogy ezek a srácok is bírják a 9g-t.
Ezek nem mind repülnek szerintem. Legalábbis arcról mintha pár még a Mig-29 időkből rémlene, vagy mintha úgy rémlik hogy átnyergelt már An-26-ra vagy az új Airbusokra. Amúgy nem te írtad pár hónapja hogy az apró zömökebb pilóták jobban bírják a G-t? Lehet Tindalos volt...Azért ha az ember járatos a különféle múltidéző facebook csoportokban, mint pl az "Akik nélkül nem lehetett volna Magyar katonai repülés", akkor az ottani, régi, még a 21-es, vagy 23-as előtt pózoló századképeken, nem látott ennyi mackós alkatú, kikerekedett képű vitézt.
Sokat változott a világ, mert ahhoz viszont kétségem sincs, hogy ezek a srácok is bírják a 9g-t.
Ezek nem apró, zömök emberek, ahogy az amerikaiak se azok. A képen látható srácok mind a 30-40-es kikerekedett képű átlag lakos.
Elméletben az ideális vadászpilóta alkat 160 "magas", magas vérnyomású, rövid artériás útvonalú delikvens.
Ennek a tézisnek alaposan ellentmond a gyakorlat.
Az amerikai pilóták soha nem voltak úgynevezett "háborús gyerekek", míg napjainkban még az olyan, kifejezetten nagy túlterhelésekkel repülő orosz sztárpilóták is, mint Szergej Bogdan se épp törpék. Ahogy Vári Gyula se volt ilyen. Akiről legendákat zengtek, hogy milyen félelmetesen jól tűrte a túlterheléseket, az a néhai Varga "Tömör" Imre, vagy épp a szintén néhai Bakó Ferenc, egykori ezredparancsnok és veszprémi előljáró. Egyikük se volt magas ember, rájuk tehát igaz volt a klasszikus papírforma.
Nem akarok hülyeségeket írni de akik így rémlenek arcról azok közül az orrnál hátul álló kettő, és az előttük levő 3 még Mig-29-pilóta volt. De lehet a negyedik is. A 6-7 a 2000-es években mintha Albán repült volna. Hátul a kacsaszárny tövénél a kesehajú pilóta is régi motoros, mintha ő menne át Airbusra vagy Falconra. Neveket nem tudok de én nem is vagyok annyira képben mint ti.
Amikor ezt kb. 10 éve firtattam, hogy mik is voltak azok a beruházások, akkor bezzeg lehurrogtak az SG-n, egy ottani közgazdász. (Bucser volt talán?)
Azóta sem láttam erről összefoglaló listát. Jah, hát ebben szutyok országban a transzparancia nagy 0.
Köszi.Azóta már "könyvet" is írtak róla...
![]()
https://play.google.com/store/books/details/Impact_of_the_Gripen_Offset_Agreement_on_the_Hunga?id=QN9eDQAAQBAJ&hl=sr__#Latn
https://sldinfo.com/2015/10/the-gripen-sale-to-hungary-a-look-back-at-the-results/
https://www.scribd.com/book/273233430/Impact-of-the-Gripen-Offset-Agreement-on-the-Hungarian-Economy
Köszi.
Bár a táblázat ismerős. Valaki erre azt reagálta le, hogy ezek nagy része amúgy is megvalósult volna. Kb. olyan, mint amikor az előzetesben eltöltött időt beleszámolják a büntetésbe...
"A Rafael Advanced Defense Systems Ltd. nyerte – egyetlen ajánlattevőként – összesen 377.732.987 forintos ajánlatával a „Litening G-III FLIR/LDP típusú konténerek kiegészítése ROVER képesség elérése céljából lesugárzó modulokkal, képzés megtartása 8 fő részére, üzemképesség biztosítása” elnevezésű eljárást, amit a Honvédelmi Minisztérium Védelemgazdasági Hivatal írt ki."
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..