[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

A Gripen FAQ frissítésében akkor majd segítség kell, mert ennyi mindent összefogni és írni róla lassan már emberes lesz. Van miről írni.
Nem irigyellek, ha tényleg mindent aktualizálni akarsz - hál Istennek - van mit újraolvasni és kiegésziteni. Erre az évre visszatekintve már kezdem hinni, hogy a Sidewinderek hiánya, éles Amraamok reptetése sem véletlen és lesz valami változás a légiharc-rakéták körül is...
Lényegében -megint csak hál Istennek - az összes magyar haderőt érintő résszel újra foglalkozhatsz :)
Végül is, mit is csinálnál karácsonyi szünetben?! ;):D
 
Nem irigyellek, ha tényleg mindent aktualizálni akarsz - hál Istennek - van mit újraolvasni és kiegésziteni. Erre az évre visszatekintve már kezdem hinni, hogy a Sidewinderek hiánya, éles Amraamok reptetése sem véletlen és lesz valami változás a légiharc-rakéták körül is...
Lényegében -megint csak hál Istennek - az összes magyar haderőt érintő résszel újra foglalkozhatsz :)
Végül is, mit is csinálnál karácsonyi szünetben?! ;):D
Repteljesítmény cikk, angol fordítás, sorozat, nő, játék, film és sorozatok nem meg egy csíz a csupasz körtefán. :)
 
  • Tetszik
Reactions: arcas
Mitől lenne olcsóbb a sátoros Gripen karbantartó, mint a fix?
Különben a kis videóban fordítva áll C-130as :)
 
Azért elférne még egy 14 gépes század Pápára, nemsokára felszabadul a Svéd C/D állomány, szerintem jutányos áron be lehetne szállni.... nem elég ez a gépmennyiség pláne egy helyen pláne bádoghangárban. Egy jól irányzott robotgép csapás és ammen magyar air force....
 
Azért elférne még egy 14 gépes század Pápára, nemsokára felszabadul a Svéd C/D állomány, szerintem jutányos áron be lehetne szállni.... nem elég ez a gépmennyiség pláne egy helyen pláne bádoghangárban. Egy jól irányzott robotgép csapás és ammen magyar air force....
Innen a fotelból úgy vélem, vállalva a jelentő nehézségeket és költségeket, erősen szét kellene telepíteni.
 
Készülnek a következő repülőnapra. Vagy a 20 ezer repült órára. Vagy valamire, amihez nemzeti színű füstöt húzó Gripen kell.

A májusi ajánlatkérés eredménye:

2018/S 245-562369

Adásvételi keretszerződés „Füstképző pirotechnikai eszköz (füstgenerátor) beszerzése SAAB JAS-39 Hu J2 Gripen típusú repülőgéphez” tárgyban

4 készlet színes füstgenerátor (4 darab 9000-5C és 4 darab 9000-6C)
Opciós tételek:
Fsz. Megnevezés Típus Tervezett mennyiség (darab / feltöltés)
1. Ground operational control box SWGT-1 1
2. Launch Rail Test Box SWRT-1 1
3. Restrictor Fitting GT-815R 1
4. Zöld színező festék - 10
5. Piros színező festék - 10
 
Ez így igaz. Ha technikailag lehetséges évi 300 órát repülni egy géppel, akkor több pilóta is repülhetne több pénz esetén. Az más kérdés, hogy így igen hamar kikopna az idő a gépekből is...

Valahol írtad a múltkor, hogy melyik Gripen lett kijelölve "fleet leader"-nek, csak nem találja meg a kereső. Melyiket írtad? Csak arra emlékszem hogy nyelvészeti vita lett belőle.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Valahol írtad a múltkor, hogy melyik Gripen lett kijelölve "fleet leader"-nek, csak nem találja meg a kereső. Melyiket írtad? Csak arra emlékszem hogy nyelvészeti vita lett belőle.
Gripennél nem tudok ilyenről, F-15E kapcsán volt ilyen. Google-vel is érdemes keresni, jobb mint beépített, mert a szókapcsolatokat jobban megtalálja. Ezt is azzal találtam.
https://forum.htka.hu/threads/lockheed-martin-f-22-raptor.116/page-64#post-475009

MiG-29
https://forum.htka.hu/threads/mikojan-gurjevics-mig-29-35-fulcrum.129/page-18#post-21513

https://forum.htka.hu/threads/hun-saab-jas-39ebs-hu-gripen.203/page-203#post-446480

https://forum.htka.hu/threads/lockheed-martin-f-35-lightning-ii.119/page-163#post-406491

Arra még emlékszem, hogy volt élettartamos összefoglaló komment is. Hogy hol arra már nem, de még idén volt.
 
Innen a fotelból úgy vélem, vállalva a jelentő nehézségeket és költségeket, erősen szét kellene telepíteni.

"Közvetlen háborús veszély" harckészültségi fokozat elrendelésekor, biztosan van erre terv és gyakorlati megvalósítás. Persze, ha van még ilyen készenléti fokozat. A Néphadseregben volt egykor ilyen is, a HKSZ 3 fokozata közül. Ma nem tudom van e ilyesmi.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
Minden relatív. Meg kéne nézni, hogy hogyan áll mostanság a zónába kivitt és az abból repülési feladatra elmenni is képes gépek aránya.
Kevés a hajózó és kevés a rájuk fordítható lerepülhető órakeret is, ez tény, de kérdés, hogy mennyi a repülőképes gép a 14-ből és abból mennyit tudnak egy repülési váltásra betervezni és abból mennyi megy el végül feladatra.

Bőven 2000 óra felett repültek idén is, olyan nagy probléma nem lehet...

A 43-as gép már másodszor volt kinn 800 órás karbantartáson idén, vagyis az elmúlt 12 évben 133 órát repült évente átlagoan.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas
Ezt a 800 órás témát kéne valahogy idehaza elvégezni. Iszonyat nagy rezsi rakódik rá ahhoz képest, hogy milyen sűrűn kerül rá sor.
Főleg, ha idővel növelni akarjuk majd a flottát.
Gondolom ha növelve lesz a flotta, akkor többféle karbantartás is lesz itt végezhető. Ennél a gépnél hogyan vannak a fő karbantartási óraszámok?
 
Ezt a 800 órás témát kéne valahogy idehaza elvégezni. Iszonyat nagy rezsi rakódik rá ahhoz képest, hogy milyen sűrűn kerül rá sor. Főleg, ha idővel növelni akarjuk majd a flottát.

2200 óra évente / 14 gép = 157 óra/gép évente átlagosan.

800 óra / 157 óra = 5 év

Azaz egy gép átlagosan 5 évente megy ki egy ilyen 800 órás karbantartásra. És ki van fizetve a lízing díjban.

Ha a meglévő gépekkel többet szeretnének repülni, akkor először a kecskeméti karbantartó hangár kapacitását kellene növelni 2 gépről 3-ra vagy 4-re, hogy jobban pörögjenek a 200 és 400 órás karbantartások. Ehhez pedig a műszaki katonák számát kellene növelni először.

De szerintem ezeket te is tudod.
 
2200 óra évente / 14 gép = 157 óra/gép évente átlagosan.

800 óra / 157 óra = 5 év

Azaz egy gép átlagosan 5 évente megy ki egy ilyen 800 órás karbantartásra. És ki van fizetve a lízing díjban.

Ha a meglévő gépekkel többet szeretnének repülni, akkor először a kecskeméti karbantartó hangár kapacitását kellene növelni 2 gépről 3-ra vagy 4-re, hogy jobban pörögjenek a 200 és 400 órás karbantartások. Ehhez pedig a műszaki katonák számát kellene növelni először.

De szerintem ezeket te is tudod.

Igen, róka fogta csuka.
Állunk egyhelyben.
 
Ha a meglévő gépekkel többet szeretnének repülni, akkor először a kecskeméti karbantartó hangár kapacitását kellene növelni 2 gépről 3-ra vagy 4-re, hogy jobban pörögjenek a 200 és 400 órás karbantartások. Ehhez pedig a műszaki katonák számát kellene növelni először.
Befér a négy gép, sőt... :)
46452944222_55f4ee5eb8_o.jpg
 
Befér a négy gép, sőt... :)
46452944222_55f4ee5eb8_o.jpg

"A hangár felépítése megváltozott a MiG-29-es időkhöz képest. Két javítócsoport és két időszakos munkákat végző csoport működik, szükség szerint két műszakban, hogy a gép minél előbb visszakerülhessen a rendszerbe. A két csoport tagjai között előfordulhat csere, de ha bent van egy 200 vagy 400 órás időszakos karbantartáson lévő repülőgép, akkor egy állandó személyzet dolgozik rajta. Kettőnél több gépet nincs értelme bevinni a hangárba, egyrészt a létszám, másrészt a rendelkezésre álló technikai eszközök miatt. "
 
  • Tetszik
Reactions: borisz