[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Azért elférne még egy 14 gépes század Pápára, nemsokára felszabadul a Svéd C/D állomány, szerintem jutányos áron be lehetne szállni.... nem elég ez a gépmennyiség pláne egy helyen pláne bádoghangárban. Egy jól irányzott robotgép csapás és ammen magyar air force....
Innen a fotelból úgy vélem, vállalva a jelentő nehézségeket és költségeket, erősen szét kellene telepíteni.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 212
81 109
113
Készülnek a következő repülőnapra. Vagy a 20 ezer repült órára. Vagy valamire, amihez nemzeti színű füstöt húzó Gripen kell.

A májusi ajánlatkérés eredménye:

2018/S 245-562369

Adásvételi keretszerződés „Füstképző pirotechnikai eszköz (füstgenerátor) beszerzése SAAB JAS-39 Hu J2 Gripen típusú repülőgéphez” tárgyban

4 készlet színes füstgenerátor (4 darab 9000-5C és 4 darab 9000-6C)
Opciós tételek:
Fsz. Megnevezés Típus Tervezett mennyiség (darab / feltöltés)
1. Ground operational control box SWGT-1 1
2. Launch Rail Test Box SWRT-1 1
3. Restrictor Fitting GT-815R 1
4. Zöld színező festék - 10
5. Piros színező festék - 10
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 212
81 109
113
Ez így igaz. Ha technikailag lehetséges évi 300 órát repülni egy géppel, akkor több pilóta is repülhetne több pénz esetén. Az más kérdés, hogy így igen hamar kikopna az idő a gépekből is...

Valahol írtad a múltkor, hogy melyik Gripen lett kijelölve "fleet leader"-nek, csak nem találja meg a kereső. Melyiket írtad? Csak arra emlékszem hogy nyelvészeti vita lett belőle.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
M

molnibalage

Guest
Valahol írtad a múltkor, hogy melyik Gripen lett kijelölve "fleet leader"-nek, csak nem találja meg a kereső. Melyiket írtad? Csak arra emlékszem hogy nyelvészeti vita lett belőle.
Gripennél nem tudok ilyenről, F-15E kapcsán volt ilyen. Google-vel is érdemes keresni, jobb mint beépített, mert a szókapcsolatokat jobban megtalálja. Ezt is azzal találtam.
https://forum.htka.hu/threads/lockheed-martin-f-22-raptor.116/page-64#post-475009

MiG-29
https://forum.htka.hu/threads/mikojan-gurjevics-mig-29-35-fulcrum.129/page-18#post-21513

https://forum.htka.hu/threads/hun-saab-jas-39ebs-hu-gripen.203/page-203#post-446480

https://forum.htka.hu/threads/lockheed-martin-f-35-lightning-ii.119/page-163#post-406491

Arra még emlékszem, hogy volt élettartamos összefoglaló komment is. Hogy hol arra már nem, de még idén volt.
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 400
19 812
113
Innen a fotelból úgy vélem, vállalva a jelentő nehézségeket és költségeket, erősen szét kellene telepíteni.

"Közvetlen háborús veszély" harckészültségi fokozat elrendelésekor, biztosan van erre terv és gyakorlati megvalósítás. Persze, ha van még ilyen készenléti fokozat. A Néphadseregben volt egykor ilyen is, a HKSZ 3 fokozata közül. Ma nem tudom van e ilyesmi.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 212
81 109
113
Minden relatív. Meg kéne nézni, hogy hogyan áll mostanság a zónába kivitt és az abból repülési feladatra elmenni is képes gépek aránya.
Kevés a hajózó és kevés a rájuk fordítható lerepülhető órakeret is, ez tény, de kérdés, hogy mennyi a repülőképes gép a 14-ből és abból mennyit tudnak egy repülési váltásra betervezni és abból mennyi megy el végül feladatra.

Bőven 2000 óra felett repültek idén is, olyan nagy probléma nem lehet...

A 43-as gép már másodszor volt kinn 800 órás karbantartáson idén, vagyis az elmúlt 12 évben 133 órát repült évente átlagoan.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 592
7 849
113
Ezt a 800 órás témát kéne valahogy idehaza elvégezni. Iszonyat nagy rezsi rakódik rá ahhoz képest, hogy milyen sűrűn kerül rá sor.
Főleg, ha idővel növelni akarjuk majd a flottát.
Gondolom ha növelve lesz a flotta, akkor többféle karbantartás is lesz itt végezhető. Ennél a gépnél hogyan vannak a fő karbantartási óraszámok?
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 212
81 109
113
Ezt a 800 órás témát kéne valahogy idehaza elvégezni. Iszonyat nagy rezsi rakódik rá ahhoz képest, hogy milyen sűrűn kerül rá sor. Főleg, ha idővel növelni akarjuk majd a flottát.

2200 óra évente / 14 gép = 157 óra/gép évente átlagosan.

800 óra / 157 óra = 5 év

Azaz egy gép átlagosan 5 évente megy ki egy ilyen 800 órás karbantartásra. És ki van fizetve a lízing díjban.

Ha a meglévő gépekkel többet szeretnének repülni, akkor először a kecskeméti karbantartó hangár kapacitását kellene növelni 2 gépről 3-ra vagy 4-re, hogy jobban pörögjenek a 200 és 400 órás karbantartások. Ehhez pedig a műszaki katonák számát kellene növelni először.

De szerintem ezeket te is tudod.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 755
66 546
113
2200 óra évente / 14 gép = 157 óra/gép évente átlagosan.

800 óra / 157 óra = 5 év

Azaz egy gép átlagosan 5 évente megy ki egy ilyen 800 órás karbantartásra. És ki van fizetve a lízing díjban.

Ha a meglévő gépekkel többet szeretnének repülni, akkor először a kecskeméti karbantartó hangár kapacitását kellene növelni 2 gépről 3-ra vagy 4-re, hogy jobban pörögjenek a 200 és 400 órás karbantartások. Ehhez pedig a műszaki katonák számát kellene növelni először.

De szerintem ezeket te is tudod.

Igen, róka fogta csuka.
Állunk egyhelyben.
 

T.Tom

Well-Known Member
2016. november 6.
365
1 711
93
Ha a meglévő gépekkel többet szeretnének repülni, akkor először a kecskeméti karbantartó hangár kapacitását kellene növelni 2 gépről 3-ra vagy 4-re, hogy jobban pörögjenek a 200 és 400 órás karbantartások. Ehhez pedig a műszaki katonák számát kellene növelni először.
Befér a négy gép, sőt... :)
46452944222_55f4ee5eb8_o.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 212
81 109
113
Befér a négy gép, sőt... :)
46452944222_55f4ee5eb8_o.jpg

"A hangár felépítése megváltozott a MiG-29-es időkhöz képest. Két javítócsoport és két időszakos munkákat végző csoport működik, szükség szerint két műszakban, hogy a gép minél előbb visszakerülhessen a rendszerbe. A két csoport tagjai között előfordulhat csere, de ha bent van egy 200 vagy 400 órás időszakos karbantartáson lévő repülőgép, akkor egy állandó személyzet dolgozik rajta. Kettőnél több gépet nincs értelme bevinni a hangárba, egyrészt a létszám, másrészt a rendelkezésre álló technikai eszközök miatt. "
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 212
81 109
113
Érdekes, amikor én abban a hangárban jártam, 4 gép volt éppen javítás alatt.

Arról van fotód? Abból látszana hogy mennyire vannak megbontva a gépek, milyen munkát végeznek épp rajtuk.

Lehet hogy a létszámprobléma azóta már megoldódott és a szükséges eszközöket is megduplázták?
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 212
81 109
113
Igen, róka fogta csuka.
Állunk egyhelyben.

Számolgattam a repült órákat a publikus adatok alapján ...

2010 decemberében vonták ki a MiG-29-eseket
2015 május és 2016 júliusa között csak 1 kétüléses gép volt. (de itt volt a 823-as svéd kétüléses is valameddig "kölcsönben")
2015 júniusától 2016 decemberéig nem repült a hasraszállt 30-as Gripen.


2006 március: megérkeznek az első Gripenek
2011 szeptember: 6000 óra.
2013 december: 10 000 óra
2016 márc: 14 000 óra
2018 dec : 19 600 óra


Ha a teljes 2006-2018 időszakot nézzük, akkor
19600 óra 153 hónap (12,75 év) alatt = 1537 óra évente átlagosan; 109,8 óra/év gépenként átlagosan.


Ha csak a 2011-2018 időszakot nézzük, akkor:
13600 óra 87 hónap (7,25 év) alatt = 1875,9 óra évente átlagosan; 134 óra/év gépenként átlagosan.



Ha a részidőszakokat külön nézzük, akkor:

2006 márc. - 2011 szept. között
6000 óra 66 hónap ( 5,5 év) alatt = 1091 óra évente átlagosan; 77,9 óra/év gépenként átlagosan.

2011 szept. - 2013 dec. között
4000 óra 27 hónap (2,25 év) alatt = 1777,8 óra évente átlagosan; 127 óra/év gépenként átlagosan.

2013 dec. - 2016 márc. között:
4000 óra 27 hónap ( 2,25 év) alatt = 1777,8 óra évente átlagosan; 127 óra/év gépenként átlagosan.

2016 márc. - 2018 dec. között:
5600 óra 33 hónap (2,75 év) alatt = 2036 óra évente átlagosan; 145,45 óra/év gépenként átlagosan.




(Azért számoljátok át ti is, mert lehet hogy benéztem valamit így hajnalban.)
 
M

molnibalage

Guest
Számolgattam a repült órákat a publikus adatok alapján ...

2010 decemberében vonták ki a MiG-29-eseket
2015 május és 2016 júliusa között csak 1 kétüléses gép volt. (de itt volt a 823-as svéd kétüléses is valameddig "kölcsönben")
2015 júniusától 2016 decemberéig nem repült a hasraszállt 30-as Gripen.


2006 március: megérkeznek az első Gripenek
2011 szeptember: 6000 óra.
2013 december: 10 000 óra
2016 márc: 14 000 óra
2018 dec : 19 600 óra


Ha a teljes 2006-2018 időszakot nézzük, akkor
19600 óra 153 hónap (12,75 év) alatt = 1537 óra évente átlagosan; 109,8 óra/év gépenként átlagosan.


Ha csak a 2011-2018 időszakot nézzük, akkor:
13600 óra 87 hónap (7,25 év) alatt = 1875,9 óra évente átlagosan; 134 óra/év gépenként átlagosan.



Ha a részidőszakokat külön nézzük, akkor:

2006 márc. - 2011 szept. között
6000 óra 66 hónap ( 5,5 év) alatt = 1091 óra évente átlagosan; 77,9 óra/év gépenként átlagosan.

2011 szept. - 2013 dec. között
4000 óra 27 hónap (2,25 év) alatt = 1777,8 óra évente átlagosan; 127 óra/év gépenként átlagosan.

2013 dec. - 2016 márc. között:
4000 óra 27 hónap ( 2,25 év) alatt = 1777,8 óra évente átlagosan; 127 óra/év gépenként átlagosan.

2016 márc. - 2018 dec. között:
5600 óra 33 hónap (2,75 év) alatt = 2036 óra évente átlagosan; 145,45 óra/év gépenként átlagosan.




(Azért számoljátok át ti is, mert lehet hogy benéztem valamit így hajnalban.)
Az adatok honnan vannak?