1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

Diskurzus a(z) 'Vadász-/csapásmérő/kiképző repülőgépek' témában - Nightstalker által indítva @ 2011. április 4..

  1. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A konkrét okot senki nem írta le, nem volt public. Nagyságrendileg 10 olyan ülést találtak, ahol a kés nem volt éles. Mármint nem itthon, hanem világszerte.
     
    fishbed likes this.
  2. arcas

    arcas Well-Known Member

  3. Loken

    Loken Well-Known Member

    fishbed and honved like this.
  4. ZRÍNYI 20!026

    ZRÍNYI 20!026 Well-Known Member

    Kassa felett köröz egy Gipenünk. Szerintem lesz pár aggódó szlovák hazafi, aki ezt jelezni fogja a hatóságoknak! :) Hacsak nem valami nemzetközi gyakorlat folyik ott éppen.
     
    tindalos likes this.
  5. tindalos

    tindalos Well-Known Member

    Jártak már ott,biztos csak nosztalgiazik a pilcsi. :D
     
  6. Sharid

    Sharid Well-Known Member

    indexen kérdezték kb mire jön ki a magyar gépek repórája dollárban?
    mintha azt írtátok volna, jóval több egy hasonló kat. USAF gépé, de nem találom azt a hozzászólás
     
  7. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    endre likes this.
  8. arcas

    arcas Well-Known Member

  9. Sharid

    Sharid Well-Known Member

    Tankiszt; aa magyar honvedseg megsemmisult topicban
     
  10. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Az akkori döntéshozók valószínűleg úgy gondolták, hogy mindegy mennyibe kerül a Gripen ügylet, mert a svédek 110 %-os gazdasági ellentételezést vállalnak, így akkor több pénzt hoznak a magyar gazdaságba, mint amennyit mi kifizetünk a gépekért. Így a Gripen-t tulajdonképpen "ingyen" kapjuk. Aztán valamiért mégsem teljesen így alakult az ellentételezési program...
     
    fishbed and fip7 like this.
  11. Terminator

    Terminator Well-Known Member


    Két hete meg ezt sikerült mondania Michael Kelley-nek Pozsonyban, amikor a szlovákok kérdezték hogy mi mennyi...

    "Kelley declined to specify the cost of a flight hour, either. He only said that although the cost of Gripens might be lower, their service life would be less than those of F-16s."

    https://spectator.sme.sk/c/20800805/us-presents-f-16-aircraft-in-bratislava.html

    (Ennek helyes értelmezésén azóta is gondolkozom.)
     
  12. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Neked vannak ilyen adataid izraeli gépekre vonatkozóan? Ott hogy számolják és mennyire jön ki?
     
  13. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ja, hát igen, egy ordas hazugságot cáfol.
     
  14. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Olyan országokban, ahol évi 120 órákat sem repülnek a gépekkel ez az élettartam difi nem számít. Az USAF-nál sanszosan már nem repülne Gripen. A tervezési óraszáma a Gripennek eleve alacsonyabb volt, ehhez képest a fleet leader F-16 majdnem 10 ezer óránál van...
     
    endre likes this.
  15. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Ezt én is tudom. Azt nem értem, hogy mit akart ezzel mondani. Hogy drágább az F-16os üzemeltetés?
    Ezzel most elismerte vagy megkérdőjelezte hogy olcsóbb a Gripen repült óra költsége?
    Ha elismerte, akkor ő is elhitte a marketing adatokat?
     
    arcas likes this.
  16. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    A cseh gripen adatok hogy viszonyulnak a magyarhoz? Ott mennyire jön ki egy repült óra költsége?
    A többi Gripen üzemeltetőről tudunk ilyen adatot?
     
  17. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Egyikről sincs adatom.
     
  18. emel

    emel Well-Known Member

    Nem ismert el semmit, csak szerényen felhívta a figyelmet hogy lehet ugyan hogy a Gripen olcsóbb/an üzemeltethető, de rövidebb is az élettartama mint az F-16-nek. Illetve ezzel azt ismerte el áttételesen, hogy fogalma sincs a Közép-Európai országok haderőinek anyagi lehetőségeiről, hiszen itt a "rövid élettartamú" Griff is előbb fog szétrohadni a rozsdától, mint hogy elérné a repülhető óráinak a limitjét!! Szóval itt a magasabb élettartammal eladni egy drágább gépet nehezen fog, ha mégis azt választják a szlovákok akkor más is számít nekik (pl. hogy ne olyan legyen nekik mint a magyaroknak, vagy/és a valamilyen módon az üzletből kivehető "zsebpénz", stb.).
     
    alfa74, fishbed, endre and 2 others like this.
  19. yangwenli

    yangwenli Active Member

    Viszont az is jatszhat, hogy regebben kozoskodni is szerettek volna a legterukon a csehekkel. Az ugy gondolom konnyebben menne talan logisztikailag, ha hasonlo tipust rendszeresitenenek.

    Mint sok mas esetben a dontes itt is inkabb politikai lesz szerintem: V4 vs. Amik felallasban. A vegeredmeny igy elorevetitheti a jovobeni kulpol. csapasiranyt. (igen-igen nyelvcspas iranyt :p)
     
    blitzkrieg, tonyo, fip7 and 1 other person like this.
  20. arcas

    arcas Well-Known Member

    Igen, igen,...ha valami na ez tipikus Molni írás ;)

    Anno a cseheknek drága volt az F-16, és gondolhatjuk hogy nem csak a gép árát nézték. A friss szlovák ajánlat ismert, írtam...le kéne fejteni róla a fegyvercsomagot.
    Az említett fejezetben a 14db bérelt cucc visszámolt árából próbálsz üzemeltetési költségeket párhuzamba állítani szokás szerint az USAF nyilvános adataival. Soxor álltam neki úgy, hogy megpróbáltam a szövegkörnyezetből kiérződő előitéleteket nem észre venni, de számomra evidens hogy alma körte esete áll fent. Az hogy a beszerzésük ára drága volt az egy dolog, de a köré font gazdasági/fizetési/ellentételezési és fenntarthatósági konstrukció az betolja a dobogóra...szinte mindenhol.
     

Ezen oldal megosztása