Ma este 19 óra körül egy Gripen Várpalota felett szórt néhány infracsapdát.
Loter felett ertem, de mashol miert?
http://www.blikk.hu/aktualis/belfol...2TOhfBRO-3Na2FBlj5Wn3AdhWu1kAzzsZYYPMdZoB1fhM
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ma este 19 óra körül egy Gripen Várpalota felett szórt néhány infracsapdát.
Tudja valaki mi értelme van Gripen gépágyúval éjszaka földi célpontra lövöldözni?Tegnap NVG-s éleslövészet volt Hajmáskéren:
Nem tudtam hogy asszimetrikus hadvidelésre készítjük fel az úgymond "légierőnket"...Szíria óta meg lehet ideologizálni, hogy az aszimmetrikus hadviselésben egy éjszaka érkező Gripen NVG-vel mennyire olcsón tud gépágyúval leküzdhető célokat gépágyúval leküzdeni.
Nos...ez nem igaz.Nem látják, nem tudják hova ráfordítani a MANPADS keresőjét vagy a ZSzu-23-as szálkeresztjét.
Nos...ez nem igaz.
Nem tudtam hogy asszimetrikus hadvidelésre készítjük fel az úgymond "légierőnket"...
Nos...ez nem igaz.
Pongyola megfogalmazás volt.Mert éjjel kapásból tudod hova nézz...? Fényes nappal is soxor gond megtalálnom a gépet, ha hallom,...mert rendszerint már távolodik tőlem mire szemmel észreveszem...
Próbálkozzon valaki nappal 20-szor nagyítás mellett digi fényképezővel követni egy gépet úgy, hogy felkapja csak úgy maga elé. Én már csináltam. Kurvára nem egyszerű. És az nappal volt, nem 20 kiló és nem forgott veszélyben az életem sem...
Tudja valaki mi értelme van Gripen gépágyúval éjszaka földi célpontra lövöldözni?
Ha vontatatott célzsákra gyakorolnának A-A lövészetet akkor az OK lenne, de ennek így nem igazán látom a gyakorlati hasznát...
(remélem nem gondolják komolyan hogy èles helyzetben ilyen feladatra küldenék a Gripeneket...)
Nem tudtam hogy asszimetrikus hadvidelésre készítjük fel az úgymond "légierőnket"...
Ezt azt hiszem ezt csak te találtad ki….Éjjellátó esetén viszont nagyon pontos koordinátákkal kell ellátni a MANPAD operátort és nem kis gyakorlat kell, hogy néhány fokos látószögben megtaláld a célt. Valós idejű adatszolgáltatás kell. Inkább helik ellen hatásos ez az NVG-s cucc, de gyorsan mozgó vadászgépek ellen? Izé....
Ez is egy lehetőség, csak hát COIN feladatokhoz semmi szükség Gripenre...szimplán overkillAz úgymond "légierőnk" realisan leküzdhető céljai a toyotás harcosok. Az NVG-s gépágyús lövészetek célpontjai pedig nem Sz-300-as állások vagy megerősített vezetési pontok, hanem kb az Avia teherautók által játszott menetoszlopok.
Ezt azt hiszem ezt csak te találtad ki….
A MANPAD operátor kb. ezt fogja látni az éjjelátóján:
Már elnézést, de miért is? Kb. 800 km/h-val lehet támadni, de elvi felső határa nemigen van a sebességnek, a pilóta ügyességén múlik.Gyorsan mozgó vadászgép...ha éjjel, egy háborúban, Gripennel, földi célra akarsz lövöldözni az minden lesz csak gyors nem.
A Gripennek először is oda kell menni a célpont közelébe olyan alacsonyan hogy a pilcsi szabad szemmel megkereshesse, azonosíthassa a célpontot, felmérje a terepet, kitalálja hogy milyen irányból tud rácsapni a célra, és majd csak ez után indíthat támadást. Ez egész pontosan azt jelenti hogy nem több mint 5-6000 láb magasan el kell kezdenie körözni a cél felett és ha már biztos minden fent írt feltételben akkor kezdheti a rácsapást. A MANPAD team bőven rá fog érni megkeresni a gépet és seggbe lőni a támadásból való felvételnél...Izé…
Na ezzel egyetértek.Ez is egy lehetőség, csak hát COIN feladatokhoz semmi szükség Gripenre...szimplán overkill
A UCAV olcsóbb és tartósabb jelenlétet ad. Nem értem ezt az ALCA mániát. Hány ALCA kell ahhoz, hogy csak 20 km-es célkörzetben legyen 0/24 órás CAS 2 napig? Kurvasok.Ha az elvárás Toyotás harcosok leküzdése akkor tényleg az lenne a legjobb ha vennének mondjuk egy tucat Alcát (vagy valami hasonló korszerű gyakorló / light attack gépet) és azokra bíznák a Toyoták éjszakai gépágyúzását..
Ezt azt hiszem ezt csak te találtad ki….
A MANPAD operátor kb. ezt fogja látni az éjjelátóján:
Gyorsan mozgó vadászgép...ha éjjel, egy háborúban, Gripennel, földi célra akarsz lövöldözni az minden lesz csak gyors nem. A Gripennek először is oda kell menni a célpont közelébe olyan alacsonyan hogy a pilcsi szabad szemmel megkereshesse, azonosíthassa a célpontot, felmérje a terepet, kitalálja hogy milyen irányból tud rácsapni a célra, és majd csak ez után indíthat támadást. Ez egész pontosan azt jelenti hogy nem több mint 5-6000 láb magasan el kell kezdenie körözni a cél felett és ha már biztos minden fent írt feltételben akkor kezdheti a rácsapást. A MANPAD team bőven rá fog érni megkeresni a gépet és seggbe lőni a támadásból való felvételnél...Izé…
Ez is egy lehetőség, csak hát COIN feladatokhoz semmi szükség Gripenre...szimplán overkill
Ha az elvárás Toyotás harcosok leküzdése akkor tényleg az lenne a legjobb ha vennének mondjuk egy tucat Alcát (vagy valami hasonló korszerű gyakorló / light attack gépet) és azokra bíznák a Toyoták éjszakai gépágyúzását...
Pontosan. A JTAC +SAR alapján (ha mozog a cél) a Griff TGP-vel befogja a célt. TD ott a HUD-on. Lehet menni, nincs semmiféle körözgetés MANPAD zónában.Na, itten leledzik a tévedés!
Szóval aszimmetrikus hadviselés, éjszakai csapásmérés, Gripen.
Először is, vagy van NVG szemüvege a toyotás harcosnak, vagy nincs. Vagy csak a Stingerhez van egy párhuzamosított éjjellátó. Vagy még az se.
Nem ugyanaz.
Az aszimmetrikus hadviselésnél a legnagyobb veszélyt a MANPADS jelenti, ennek hatótávjánál magasabbra emelkedni szükségtelen.
Hanem alacsonyan éjjel nem szokás célokat felderíteni, pláne nem szabad szemmel. Az ember ha éjjel repül éjszaka, még NVG-vel is csak a tereptárgynak repülést kockáztatja, de célokat nem fog azonosítani.
Erre ott van a TGP, infraszenzorok, a képernyőre kitehető infrakép, a GPS alapú útvonalrepülés amihez a földi előretolt csapat (JTAC) adja meg a paramétereket.
Tehát mikor éjjel a Gripen már a célra a gépágyús rácsapást végzi, a hajózó az NVG-vel úgy fog operálni, mintha nappal lenne. és eddigre már megvoltak a lőkörök, vagy csak az az egy ami az optimális szektor megtalálásához kell.
Ezzel szemben a toyotás harcosoknak nem biztos, hogy rendelkezésére áll ugyanez, azaz ha hallanak is valahol az éjszakában egy rájuk csapó gépet közeledni (nem könnyű, ha ezt a gép kb 3000 méterről kezdi meg és a tűzmegnyitás 1500-ról indul), nem biztos, hogy a böhönye Stingert rá is tudják majd egyből emelni a rájuk csapó vadászgépre.
Ha van éjjellátójuk és az jó minőségű, akkor persze könnyebb a dolguk, de fontos, hogy egy korszerű harcászati vadászgép éjjel többet lát a toyotás harcosokból, mint a toyotás harcosok belőle.
Aha..éjjel, éjellátóval a fején földközeli rácsapásnál. Ezt gondold át villámgyorsan..Már elnézést, de miért is? Kb. 800 km/h-val lehet támadni, de elvi felső határa nemigen van a sebességnek, a pilóta ügyességén múlik.
Erről beszéltem...ez volt a kérdés...minek gyakorolnak olyat amire - nagyon remélem - soha nem fog sor kerülni?Ilyen környezetben nem adsz gépágyús CAS-t. Sőt, szerintem soha sem. Bakker, a XXI. században vagyunk...
A lézer és a GPS koordináta csak arra elég hogy megtalálja a célpontot. Ha megtalálta akkor pozitív módon azonosítania kell 100%-os biztonsággal. Ez a pilóta szemével fog történni. Maradjunk a Toyota célpontnál..Ahhoz hogy egy terepjárót felismerjen, ellenségként azonosítson max. 5-6000 lábra le kell mennie. Ezt nem lehet FL30-ról megcsinálni és nem is egy szempillantás az egész. Ha valamit elnéz akkor vagy nekimegy a földnek vagy öngólt lő.Bár mondjuk lézerrel megvilágított célnál nem értem, hogy hol kell körözgetni sokat, mert NVG-n látszik tudtommal.
Sőt, ha GPS koordinátát felküldenek, akkor bakker talán TD is van a HUD-n. Azt kell megcélozni és odalőni. Nem kell semmit körözgetni.
Na ezzel egyetértek...A UCAV olcsóbb és tartósabb jelenlétet ad.
Ha van tanker akkor elég egy század, ha nincs tanker akkor meg kettő.Hány ALCA kell ahhoz, hogy csak 20 km-es célkörzetben legyen 0/24 órás CAS 2 napig? Kurvasok.
Persze azt is feltételezhetjük hogy a Toyotás harcosok inkább megadják magukat, de mi van ha mégse.Ezzel szemben a toyotás harcosoknak nem biztos, hogy rendelkezésére áll ugyanez, azaz ha hallanak is valahol az éjszakában egy rájuk csapó gépet közeledni (nem könnyű, ha ezt a gép kb 3000 méterről kezdi meg és a tűzmegnyitás 1500-ról indul), nem biztos, hogy a böhönye Stingert rá is tudják majd egyből emelni a rájuk csapó vadászgépre.