[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen


Tudok róla. De köszönöm hogy szóltál.

Ha minden igaz, október 25-én jött haza Svédországból. Valószínűleg sokat repültek vele, mert egy ideig egyetlen kétüléses gépként a megsemmisült 42-est is kellett pótolnia, így gyorsabban elfogyott az újabb 800 óra és másodjára is ki kellett küldeni ipari nagyjavításra.
 
  • Tetszik
Reactions: Mike
Tegnap NVG-s éleslövészet volt Hajmáskéren:
45054168874_61a04b09f1_o.jpg
 
Tegnap NVG-s éleslövészet volt Hajmáskéren:
Tudja valaki mi értelme van Gripen gépágyúval éjszaka földi célpontra lövöldözni?
Ha vontatatott célzsákra gyakorolnának A-A lövészetet akkor az OK lenne, de ennek így nem igazán látom a gyakorlati hasznát...
(remélem nem gondolják komolyan hogy èles helyzetben ilyen feladatra küldenék a Gripeneket...:confused:)
 
Ez a Bk27-es elég pontos fegyver. A pilóta éjjel is tud vele célokat leküzdeni és a MiG/Szu gépek NIR-lövészet utáni érában a következő olcsó lövészet a Bk27-es ágyúval tüzelés. Neves elődeivel ellentétben viszont itt már éjszaka is van mód célleküzdésre.

De az tény, hogy egy gépágyúval nem lehet akkora csapást mérni, akár szabadesésű bombákkal.

Szíria óta meg lehet ideologizálni, hogy az aszimmetrikus hadviselésben egy éjszaka érkező Gripen NVG-vel mennyire olcsón tud gépágyúval leküzdhető célokat gépágyúval leküzdeni.
Nem látják, nem tudják hova ráfordítani a MANPADS keresőjét vagy a ZSzu-23-as szálkeresztjét.

Én ennek ellenére azt mondom, ha komolyan akarunk csapást mérni, akkor még ezek ellen a célok ellen is inkább Mk-82-eseket kéne hajigálni NVG-vel, mint 27mm-es sorozatokkal pengetni a képzeletbeli Toyota terepjárókat.
 
Szíria óta meg lehet ideologizálni, hogy az aszimmetrikus hadviselésben egy éjszaka érkező Gripen NVG-vel mennyire olcsón tud gépágyúval leküzdhető célokat gépágyúval leküzdeni.
Nem tudtam hogy asszimetrikus hadvidelésre készítjük fel az úgymond "légierőnket"...
Nem látják, nem tudják hova ráfordítani a MANPADS keresőjét vagy a ZSzu-23-as szálkeresztjét.
Nos...ez nem igaz.
518299_detay.jpg
 
Nem tudtam hogy asszimetrikus hadvidelésre készítjük fel az úgymond "légierőnket"...

Nos...ez nem igaz.
518299_detay.jpg
Mert éjjel kapásból tudod hova nézz...? Fényes nappal is soxor gond megtalálnom a gépet, ha hallom,...mert rendszerint már távolodik tőlem mire szemmel észreveszem...
Pongyola megfogalmazás volt.

Éjjellátó esetén viszont nagyon pontos koordinátákkal kell ellátni a MANPAD operátort és nem kis gyakorlat kell, hogy néhány fokos látószögben megtaláld a célt. Valós idejű adatszolgáltatás kell. Inkább helik ellen hatásos ez az NVG-s cucc, de gyorsan mozgó vadászgépek ellen? Izé....

Próbálkozzon valaki nappal 20-szor nagyítás mellett digi fényképezővel követni egy gépet úgy, hogy felkapja csak úgy maga elé. Én már csináltam. Kurvára nem egyszerű. És az nappal volt, nem 20 kiló és nem forgott veszélyben az életem sem...
 
Próbálkozzon valaki nappal 20-szor nagyítás mellett digi fényképezővel követni egy gépet úgy, hogy felkapja csak úgy maga elé. Én már csináltam. Kurvára nem egyszerű. És az nappal volt, nem 20 kiló és nem forgott veszélyben az életem sem...

Kb. erről beszéltem...nekem gyakorlatilag egyszer sem sikerült értékelhető képet lőni, fel is adtam az ilyen fotópróbálkozásaimat.
 
Tudja valaki mi értelme van Gripen gépágyúval éjszaka földi célpontra lövöldözni?
Ha vontatatott célzsákra gyakorolnának A-A lövészetet akkor az OK lenne, de ennek így nem igazán látom a gyakorlati hasznát...
(remélem nem gondolják komolyan hogy èles helyzetben ilyen feladatra küldenék a Gripeneket...:confused:)

Az az értelme, hogy itthon mással nem tudunk lőni, a hülye (persze nézőpont kérdése) lőtéri biztonsági szabályok miatt. Legalábbis ez az egyik ok, amiért nem volt itthon bombaoldâs pl.
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero and borisz
Nem tudtam hogy asszimetrikus hadvidelésre készítjük fel az úgymond "légierőnket"...

Az úgymond "légierőnk" realisan leküzdhető céljai a toyotás harcosok. Az NVG-s gépágyús lövészetek célpontjai pedig nem Sz-300-as állások vagy megerősített vezetési pontok, hanem kb az Avia teherautók által játszott menetoszlopok.
Ha így nézzük, ezek a feladatok technikailag az aszimmetrikus hadviselésre készítik a légierőnket.

Amúgy, ha innen nézzük, mind a délszláv hadviselés, mnd az ukrán válság aszimmetriksu hadviselés volt, hiszen mind a JNA légiereje a horvátok ellen, mind pedig az ukrán légierő a szakadárok ellen gerilla, illetve félreguláris erőkkel szemben került bevetésre, főleg.
 
  • Tetszik
Reactions: Python and fishbed
Éjjellátó esetén viszont nagyon pontos koordinátákkal kell ellátni a MANPAD operátort és nem kis gyakorlat kell, hogy néhány fokos látószögben megtaláld a célt. Valós idejű adatszolgáltatás kell. Inkább helik ellen hatásos ez az NVG-s cucc, de gyorsan mozgó vadászgépek ellen? Izé....
Ezt azt hiszem ezt csak te találtad ki….
A MANPAD operátor kb. ezt fogja látni az éjjelátóján:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Gyorsan mozgó vadászgép...ha éjjel, egy háborúban, Gripennel, földi célra akarsz lövöldözni az minden lesz csak gyors nem. A Gripennek először is oda kell menni a célpont közelébe olyan alacsonyan hogy a pilcsi szabad szemmel megkereshesse, azonosíthassa a célpontot, felmérje a terepet, kitalálja hogy milyen irányból tud rácsapni a célra, és majd csak ez után indíthat támadást. Ez egész pontosan azt jelenti hogy nem több mint 5-6000 láb magasan el kell kezdenie körözni a cél felett és ha már biztos minden fent írt feltételben akkor kezdheti a rácsapást. A MANPAD team bőven rá fog érni megkeresni a gépet és seggbe lőni a támadásból való felvételnél...Izé…
Az úgymond "légierőnk" realisan leküzdhető céljai a toyotás harcosok. Az NVG-s gépágyús lövészetek célpontjai pedig nem Sz-300-as állások vagy megerősített vezetési pontok, hanem kb az Avia teherautók által játszott menetoszlopok.
Ez is egy lehetőség, csak hát COIN feladatokhoz semmi szükség Gripenre...szimplán overkill
Ha az elvárás Toyotás harcosok leküzdése akkor tényleg az lenne a legjobb ha vennének mondjuk egy tucat Alcát (vagy valami hasonló korszerű gyakorló / light attack gépet) és azokra bíznák a Toyoták éjszakai gépágyúzását...