[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 829
82 357
113
10.22-én a 32-es Gripen elment valahová Észak-Európába. (nem látszik pontosan hogy hova)

A 605-ös A319 ugyanezen a napon Linköpingben járt, de elindult haza, még mielőtt a Gripen odaérhetett volna. (ha oda ment egyáltalán)

Kíváncsi vagyok, hová mehetett a Gripen. A Trident Juncture 18 hadgyakorlaton nem írják a magyar részvételt.
 
M

molnibalage

Guest
Úgy értettem (volna), hogy a régi C/D gépek maradványértéken "beszámitódnának" az új E/F gépekbe, egy új szerződéssel...tehát annyival kedvezőbben juthatánk új épitésű és modernebb bérelt gépekhez... :rolleyes:
Hát, ezt is nehéz elképzelni, mert mit kezdjen a svéd öreg és kifutó típusokkal úgy, hogy az E/F gépeket először saját piacra gyártja tudtommal? A Gripen E/F nem igazán lesz elérhető az exportpiacon ekkora, amennyire a program ütemén látszik.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 838
12 562
113
Hát, ezt is nehéz elképzelni, mert mit kezdjen a svéd öreg és kifutó típusokkal úgy, hogy az E/F gépeket először saját piacra gyártja tudtommal? A Gripen E/F nem igazán lesz elérhető az exportpiacon ekkora, amennyire a program ütemén látszik.

Viszont az elektronikát állítólag lehet reszelni.
 
M

molnibalage

Guest
Viszont az elektronikát állítólag lehet reszelni.
Az E/F változatba tervezett radar emlékeim szerint nem fér el a C/D orrkúpjába. Innentől fogva kb. értelmét is veszti a történet. Külön radart meg nem fog a mi kedvünkért fejleszteni a svéd vagy méregdrága. A C/D Gripen még 10 évre maradjon - főleg, ha már képességei végre realizálódnának - aztán 2028/30 táján lehet töprengeni, hogy 2036 után mi legyen.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 838
12 562
113
Én viszont határozottan emlékszem arra, talán Aranysasban volt, hogy például pont a radar, de akár más komponensek is átrakhatóak, de attól még nem szabad majd E-nek hívni.
 
M

molnibalage

Guest
Én viszont határozottan emlékszem arra, talán Aranysasban volt, hogy például pont a radar, de akár más komponensek is átrakhatóak, de attól még nem szabad majd E-nek hívni.
A C/D Gripen legnagyobb hátrányával nem tudunk mit kezdeni. 3 pótos és AG konfig esetén nincs BVR AAM. Ez baj. Ha már 30 év után gépet akarunk, akkor legyen valami olyan, ami tudja ezt.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 888
6 134
113
Én viszont határozottan emlékszem arra, talán Aranysasban volt, hogy például pont a radar, de akár más komponensek is átrakhatóak, de attól még nem szabad majd E-nek hívni.

Már a jelenlegi radar legújabb változatánál is reszelni kell a Griff orrán, kizárt, hogy az E változat Raven radarja simán beférne a régebbi griffekbe
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Az E/F változatba tervezett radar emlékeim szerint nem fér el a C/D orrkúpjába. Innentől fogva kb. értelmét is veszti a történet. Külön radart meg nem fog a mi kedvünkért fejleszteni a svéd vagy méregdrága. A C/D Gripen még 10 évre maradjon - főleg, ha már képességei végre realizálódnának - aztán 2028/30 táján lehet töprengeni, hogy 2036 után mi legyen.
négy éve még arról szóltak a hírek hogy be lehet építeni.
"Selex and parent company, Finmeccanica, are expecting to supply up to 200 sets of sensor ( mármint Raven ES-05 AESA radar) equipment over the next ten to 15 years, considering the upgrade opportunities on the Gripen C/D aircraft and new Gripen NG purchases."
Nyilván kellenének átalakítások (erősebb hűtőrendszer és energia ellátás, némi lakatos munka a gép orr részénél), de ezek egy nagyobb mélységű modernizációba (esetleg új EW rendszer…) szerintem bele kéne hogy férjen egy ilyen átalakítás.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Amúgy a Google ha beírod hogy "Gripen C/D upgrade" ez az első találat...
aa.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 829
82 357
113

Tudok róla. De köszönöm hogy szóltál.

Ha minden igaz, október 25-én jött haza Svédországból. Valószínűleg sokat repültek vele, mert egy ideig egyetlen kétüléses gépként a megsemmisült 42-est is kellett pótolnia, így gyorsabban elfogyott az újabb 800 óra és másodjára is ki kellett küldeni ipari nagyjavításra.
 
  • Tetszik
Reactions: Mike