[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

Azt nem kérdezted meg, hogy miért nem hordozzák soha a szárny alatt?
Ez még 2016-ban volt. Meg elfelejtettem.
Sajnos egyre inkább azt érzem, hogy lassan kérdezni sincs értelme kimenni, mert néha nem egészen őszintén válaszolnak a technikai dolgokban. Olyan kérdéseket kell kitalálni, amik inkább személyes és az ember-gép illetve az ember-szolgálati rendszer viszonyára vonatkoznak.
 
Ez még 2016-ban volt. Meg elfelejtettem.
Sajnos egyre inkább azt érzem, hogy lassan kérdezni sincs értelme kimenni, mert néha nem egészen őszintén válaszolnak a technikai dolgokban. Olyan kérdéseket kell kitalálni, amik inkább személyes és az ember-gép illetve az ember-szolgálati rendszer viszonyára vonatkoznak.


A 2018-as ostravai beszámolód mikor készül el?

Vagy már volt, csak nem találom?
 
A 2018-as ostravai beszámolód mikor készül el?

Vagy már volt, csak nem találom?
Félig készen, a nyelvtani lektorálás és videovágás hiányzik hozzák. Nem szeretném az előbbi nélkül kiadni, mert az igényesség hajt. A havi 1 bejegyzés így is meg lesz átlagban és közben már a következő HTKA és egy offline írás munkái is zajlanak háttérben.
 
Lehet hogy már volt ez a régi videó...én még nem láttam.
Kicsit meglepett hogy azt mondja a szerelő hogy a fegyfer felfüggesztő pilonokban a nitrogén a fegyverek vészledobásához kell...
Én bevallom azt hittem hogy a Sidewinder hűtéséhez van rá szükség.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
https://airbase.blog.hu/2013/09/06/fegyvermesterek_ii
Tamás hívta fel rá a figyelmem. .
 
10.22-én a 32-es Gripen elment valahová Észak-Európába. (nem látszik pontosan hogy hova)

A 605-ös A319 ugyanezen a napon Linköpingben járt, de elindult haza, még mielőtt a Gripen odaérhetett volna. (ha oda ment egyáltalán)

Kíváncsi vagyok, hová mehetett a Gripen. A Trident Juncture 18 hadgyakorlaton nem írják a magyar részvételt.
 
Úgy értettem (volna), hogy a régi C/D gépek maradványértéken "beszámitódnának" az új E/F gépekbe, egy új szerződéssel...tehát annyival kedvezőbben juthatánk új épitésű és modernebb bérelt gépekhez... :rolleyes:
Hát, ezt is nehéz elképzelni, mert mit kezdjen a svéd öreg és kifutó típusokkal úgy, hogy az E/F gépeket először saját piacra gyártja tudtommal? A Gripen E/F nem igazán lesz elérhető az exportpiacon ekkora, amennyire a program ütemén látszik.
 
Hát, ezt is nehéz elképzelni, mert mit kezdjen a svéd öreg és kifutó típusokkal úgy, hogy az E/F gépeket először saját piacra gyártja tudtommal? A Gripen E/F nem igazán lesz elérhető az exportpiacon ekkora, amennyire a program ütemén látszik.

Viszont az elektronikát állítólag lehet reszelni.
 
Viszont az elektronikát állítólag lehet reszelni.
Az E/F változatba tervezett radar emlékeim szerint nem fér el a C/D orrkúpjába. Innentől fogva kb. értelmét is veszti a történet. Külön radart meg nem fog a mi kedvünkért fejleszteni a svéd vagy méregdrága. A C/D Gripen még 10 évre maradjon - főleg, ha már képességei végre realizálódnának - aztán 2028/30 táján lehet töprengeni, hogy 2036 után mi legyen.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Én viszont határozottan emlékszem arra, talán Aranysasban volt, hogy például pont a radar, de akár más komponensek is átrakhatóak, de attól még nem szabad majd E-nek hívni.
 
Én viszont határozottan emlékszem arra, talán Aranysasban volt, hogy például pont a radar, de akár más komponensek is átrakhatóak, de attól még nem szabad majd E-nek hívni.
A C/D Gripen legnagyobb hátrányával nem tudunk mit kezdeni. 3 pótos és AG konfig esetén nincs BVR AAM. Ez baj. Ha már 30 év után gépet akarunk, akkor legyen valami olyan, ami tudja ezt.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas
Én viszont határozottan emlékszem arra, talán Aranysasban volt, hogy például pont a radar, de akár más komponensek is átrakhatóak, de attól még nem szabad majd E-nek hívni.

Már a jelenlegi radar legújabb változatánál is reszelni kell a Griff orrán, kizárt, hogy az E változat Raven radarja simán beférne a régebbi griffekbe
 
Az E/F változatba tervezett radar emlékeim szerint nem fér el a C/D orrkúpjába. Innentől fogva kb. értelmét is veszti a történet. Külön radart meg nem fog a mi kedvünkért fejleszteni a svéd vagy méregdrága. A C/D Gripen még 10 évre maradjon - főleg, ha már képességei végre realizálódnának - aztán 2028/30 táján lehet töprengeni, hogy 2036 után mi legyen.
négy éve még arról szóltak a hírek hogy be lehet építeni.
"Selex and parent company, Finmeccanica, are expecting to supply up to 200 sets of sensor ( mármint Raven ES-05 AESA radar) equipment over the next ten to 15 years, considering the upgrade opportunities on the Gripen C/D aircraft and new Gripen NG purchases."
Nyilván kellenének átalakítások (erősebb hűtőrendszer és energia ellátás, némi lakatos munka a gép orr részénél), de ezek egy nagyobb mélységű modernizációba (esetleg új EW rendszer…) szerintem bele kéne hogy férjen egy ilyen átalakítás.
 
Amúgy a Google ha beírod hogy "Gripen C/D upgrade" ez az első találat...
aa.jpg