A Gripen C/D PS05Mk4 verizójú lokátor modernizálása mér évek óta folyik komoly eredeményekkel.
https://saab.com/globalassets/comme...r-radar/ps-05a/product_folder_ps-05-a-mk4.pdf
Ami fontos, hogy a kecsoi gépek is megkapták az uprade-t és nekem hajozó mondta, hogy "ég és föld a modernizálás után a lokátor".. részletesebben nem fejtette ki, érthető okokból.
A hűtési elégtelenség miatt nem kerülhet bele a Raven. Kisebb méretű (olaz/izraeli) AESA beleférne valószínűleg, és még a hűtés is megoldható lenne, de nincs rá fizetőképes kereslet jelenleg. Nézzük meg a SAAB-ot hány repülőgépet szerelt össze és hol van üzemben, modjunk az 1980-as évektől. Nincs rá finanszírozó ország..
Nagyrészt felesleges fejtegetni szerintem a szlovák F-16 vs magyar Gripen dolgot, mert egyrészt a szlovák gép mégcsak lesz, a mienk meg hány éves is? Aztán az két lokátor nem azonos képességű. A magyar gépek légiharc fegyverzete egy korszakkal elötti winder.. Az IRIS-T ha beszereznénk, hasonló tudású sisakcélzóval mint az amerikai 9X.. A pilótáktól harchelyzettől és még 1000 dologtól függ.. Nagy a probléma, ha már dogfight kell. Az AIM120C-k használatáról még mindig vannak kétségeim egymás ellen..
ráadásul légiharc magyar-szlovák vadászgépek között Fiat Cr32 vs Avia B 534 között 1939-ben volt.. Azóta minden világrendszerben, és jelenleg is szövetségesek vagyunk
(tengelyhatalmak, VSZ, EU, NATO)