1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

Diskurzus a(z) 'Vadász-/csapásmérő/kiképző repülőgépek' témában - Nightstalker által indítva @ 2011. április 4..

  1. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  2. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  3. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  4. jani22

    jani22 Well-Known Member

  5. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    https://honvedelem.hu/cikk/112986_riasztottak_a_honvedseg_gripenjeit

    "Magyarország légterébe történő belépésekor nem létesített kapcsolatot a Magyar Polgári Légiforgalmi Irányítással egy francia nemzetiségű, WT-9 típusú kisrepülőgép, ezért október 18-án, a kora délutáni órákban a NATO Integrált Légivezetési Központ riasztotta a Magyar Honvédség készenléti szolgálatában lévő Gripenjeit."
     
  6. rudi

    rudi Well-Known Member

    Lehet hogy már volt ez a régi videó...én még nem láttam.
    Kicsit meglepett hogy azt mondja a szerelő hogy a fegyfer felfüggesztő pilonokban a nitrogén a fegyverek vészledobásához kell...
    Én bevallom azt hittem hogy a Sidewinder hűtéséhez van rá szükség.
     
  7. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Engem meg a nitrogén lepne meg, mert Ostravában azt mondta a személyzet, hogy a AIM-9-nek ezt a változatát érdekes módon levegővel hűtik.
    https://htka.hu/2016/10/14/ostrava-2016-nato-day/

    Néhány technikai részletre is rákérdeztem. Az AIM-9L-1 hűtése nem semleges gázzal történik, hanem nagynyomású levegővel (~250 bar asszem). Számomra ez furcsa, de úgy látszik, akkor ma már képesek annyira kiszárítani a levegőt, hogy ez nem okoz problémát, nem válik ki akkor sem nedvesség, ha a levegő ilyen komoly mértékben lehűl. Az iparban -40 foknál jobb harmatpontot nem vár el senki, bár ott nem is több száz bar-os levegő rendszerek vannak.)
     
  8. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Azt nem kérdezted meg, hogy miért nem hordozzák soha a szárny alatt?
     
  9. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ez még 2016-ban volt. Meg elfelejtettem.
    Sajnos egyre inkább azt érzem, hogy lassan kérdezni sincs értelme kimenni, mert néha nem egészen őszintén válaszolnak a technikai dolgokban. Olyan kérdéseket kell kitalálni, amik inkább személyes és az ember-gép illetve az ember-szolgálati rendszer viszonyára vonatkoznak.
     
  10. Terminator

    Terminator Well-Known Member


    A 2018-as ostravai beszámolód mikor készül el?

    Vagy már volt, csak nem találom?
     
  11. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Félig készen, a nyelvtani lektorálás és videovágás hiányzik hozzák. Nem szeretném az előbbi nélkül kiadni, mert az igényesség hajt. A havi 1 bejegyzés így is meg lesz átlagban és közben már a következő HTKA és egy offline írás munkái is zajlanak háttérben.
     
  12. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    https://airbase.blog.hu/2013/09/06/fegyvermesterek_ii
    Tamás hívta fel rá a figyelmem. .
     
    fishbed and rudi like this.
  13. rudi

    rudi Well-Known Member

  14. arcas

    arcas Well-Known Member

    Gripen téma után érdeklődőknek 'kötelező olvasmány' a témával kapcsolatos bejegyzései. Sok apró érdekes részlet elhangzik nála, gyakran újra olvasgatom én is...
     
  15. jani22

    jani22 Well-Known Member

  16. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    10.22-én a 32-es Gripen elment valahová Észak-Európába. (nem látszik pontosan hogy hova)

    A 605-ös A319 ugyanezen a napon Linköpingben járt, de elindult haza, még mielőtt a Gripen odaérhetett volna. (ha oda ment egyáltalán)

    Kíváncsi vagyok, hová mehetett a Gripen. A Trident Juncture 18 hadgyakorlaton nem írják a magyar részvételt.
     
  17. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Hát, ezt is nehéz elképzelni, mert mit kezdjen a svéd öreg és kifutó típusokkal úgy, hogy az E/F gépeket először saját piacra gyártja tudtommal? A Gripen E/F nem igazán lesz elérhető az exportpiacon ekkora, amennyire a program ütemén látszik.
     
  18. borisz

    borisz Well-Known Member

    Viszont az elektronikát állítólag lehet reszelni.
     
  19. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Az E/F változatba tervezett radar emlékeim szerint nem fér el a C/D orrkúpjába. Innentől fogva kb. értelmét is veszti a történet. Külön radart meg nem fog a mi kedvünkért fejleszteni a svéd vagy méregdrága. A C/D Gripen még 10 évre maradjon - főleg, ha már képességei végre realizálódnának - aztán 2028/30 táján lehet töprengeni, hogy 2036 után mi legyen.
     
    antigonosz likes this.
  20. borisz

    borisz Well-Known Member

    Én viszont határozottan emlékszem arra, talán Aranysasban volt, hogy például pont a radar, de akár más komponensek is átrakhatóak, de attól még nem szabad majd E-nek hívni.
     

Ezen oldal megosztása