Átnéztem az elmúlt 20 év költségvetéseit és kigyűjtöttem belőle a "Gripen bérleti díj és egyéb járulékos költségek" nevű tételeket:
[milliárd HUF]
2003 : 11,875
2004 : 14,7609
2005 : 18,137
2006 : 23,6552
2007 : 27,6925
2008 : 32,7322
2009 : 27,6957
2010 : 24,6665
2011 : 32,17
2012 : 32,6977
2013 : 9,5164
2014 : 22,779
2015 : 22,7679
2016 : 27,4806
2017 : 30,8649
2018 : 26,5056
2019 : 27,238
2020 : 27,169
"2020 végére a fennálló tartozás várhatóan 62,1 milliárd forint lesz."
Ha ezt mind összeadom akkor 502,5 milliárd HUF jön ki.
2012 végéig kifizetve: 246,1 milliárd HUF
2016 végéig kifizetve: 328,63 milliárd HUF
2019 végéig kifizetve: 413,2 milliárd HUF
2013-2019 kifizetve: 167,2 milliárd HUF
Mivel 2013 után is nagyon magas a törlesztőrészlet, valószínű hogy törlesztik a gépek teljes értékét.
A 2017-es költségvetésben még ezt írták:
"A Gripen-szerződés keretében 14 repülőgép NATO-kompatibilissé tétele vált lehetővé, ezzel párhuzamosan kiépültek a földi irányítási és más kiszolgáló rendszerek. A magyar fél oktatási-képzési szolgáltatásokat is igénybe vesz, a gépek tulajdonjoga azonban a svéd partnernél marad. A rendelkezésre állás időpontjától kezdődően eredetileg 10 éves bérleti periódus indult, melyet később további 10 évvel hosszabbítottak meg, mely időszak a szakértők szerint mintegy kétharmada a repülőgépek felújítás után kalkulálható hasznos élettartamának. A magyar fél rendelkezik vételi opcióval, a vásárlásról az Országgyűlés jogosult dönteni."
A 2019-es és a 2020-as költségvetésekben már csak az alábbi mondatok szerepelnek:
"A Gripen-szerződés keretében 14 repülőgép NATO-kompatibilissé tétele vált lehetővé, ezzel párhuzamosan kiépültek a földi irányítási és más kiszolgáló rendszerek. A magyar fél oktatási-képzési szolgáltatásokat is igénybe vesz, a gépek tulajdonjoga azonban a svéd partnernél marad. "