Lényegtelen, hogy nyílt, vagy zárt végű. A futamidő alatt végig a lízingbe adó tulajdonában marad a jármű. Az autó esetén, mivel csak 1 darabos tétel, zárják a szerződést, és ki kell fizetni a szerződésből fennmaradó részt. Ha volt biztosításod, akkor az segít a dolgon.
A Gripenek esetében egy picit más a helyzet. Ha az akkor kifizetett összegből akarsz a maradványértékre, vagy úgy általában a szerződés volumenére következtetni, akkor az sem lesz egyszerű . Ugyanis tudtommal nem EBS-HU verziót kaptunk, hanem egy D-t. Ami egyrészt szerintem drágább mulatság, mint a sima C, vagy az EBS-HU.
Az, meg hogy hogyan állapodtak meg a felek a szerződésben ilyen esetekre, azt nem tudhatjuk.
Mivel nekünk 14db gépre van szükségünk, ezért mi pótlást kértünk, nem leírást. Utóbbi esetben simán kifizettetik a szerződésből fennmaradó összeget, és slussz, mintha végtörlesztettél volna.
Csakhogy nekünk kellett egy plusz gép.
A verziók:
- a kifizetett díj az új gép - használt - teljes ára volt, és egyszerűen csak futtatjuk tovább az eredeti szerződést, mintha csak +1 gépet rendeltünk volna az eredetihez. Ebben az esetben így ez a gép már az átvétel pillanatától a mi gépünk a lízing díjban pedig a megsemmisült helyett fizetjük a fenntartását.
- a kifizetett díj a szerződés lezárása (az összetört gépből a futamidőből hátralévő ráeső rész) és az új gépre már rövidebb futamidőre (2026ig tartó) kaptunk egy új kalkulációt
Nagyon fontos, hogy mindkét esetben úgy van kiszámolva, hogy mindig legyen fedezete a lízingbe adónak.
Rosszul kérdeztem, de értetted a kérdés lényegét.