1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

Diskurzus a(z) 'Vadász-/csapásmérő/kiképző repülőgépek' témában - Nightstalker által indítva @ 2011. április 4..

  1. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A C/D Gripen legnagyobb hátrányával nem tudunk mit kezdeni. 3 pótos és AG konfig esetén nincs BVR AAM. Ez baj. Ha már 30 év után gépet akarunk, akkor legyen valami olyan, ami tudja ezt.
     
    arcas likes this.
  2. borisz

    borisz Well-Known Member

    Azt mondtam, hogy a SAAB ajánl ilyen opciót. Nyugalom.
     
  3. ms07

    ms07 Well-Known Member

    Már a jelenlegi radar legújabb változatánál is reszelni kell a Griff orrán, kizárt, hogy az E változat Raven radarja simán beférne a régebbi griffekbe
     
  4. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    A 43-as kétüléses Gripent látta valaki repülni 2018. július 19. óta?
     
  5. ms07

    ms07 Well-Known Member

    Én amikor lent voltam, aug vége, okt eleje, akkor a 44-es repült. Lehet, csak pihentetik, ne egyszerre essen ki x órás javítás miatt mind2
     
  6. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  7. rudi

    rudi Well-Known Member

    négy éve még arról szóltak a hírek hogy be lehet építeni.
    "Selex and parent company, Finmeccanica, are expecting to supply up to 200 sets of sensor ( mármint Raven ES-05 AESA radar) equipment over the next ten to 15 years, considering the upgrade opportunities on the Gripen C/D aircraft and new Gripen NG purchases."
    Nyilván kellenének átalakítások (erősebb hűtőrendszer és energia ellátás, némi lakatos munka a gép orr részénél), de ezek egy nagyobb mélységű modernizációba (esetleg új EW rendszer…) szerintem bele kéne hogy férjen egy ilyen átalakítás.
     
    Masztiff, fishbed, borisz and 3 others like this.
  8. rudi

    rudi Well-Known Member

    Amúgy a Google ha beírod hogy "Gripen C/D upgrade" ez az első találat...
    [​IMG]
     
  9. luperator

    luperator Active Member

    Üdv!

    Először is Neked molnibalage, mivel most olvastam el a Gripen/Mig-29/Honvédelem cikked és nagyon tetszett, mint általában az írásaid.

    Ha sugalltad a sorok között maximálisan egyetértek Veled a harcihelikopter kérdésben és tovább menve inkább szerezzenek be még ugyanennyi Gripent és szereljék fel rendesen (csapásmérő képesség - mi van most a sidewinderekkel? ) Ha már megy az "E" változat tesztelése, azt sem bánnám ha azt vennének de nyilván ezer sebből vérzik az elgondolás, mint a Honvédség.
     
  10. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A Gripen E vétele a holdban levő lehetőség.
     
  11. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    És amilen ára lesz várhatóan,akkor inkább már az F35öst érdemes megvenni-márha az amik hajlandóak lesznek eladni nekünk
     
    Masztiff and rappali_ like this.
  12. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    A Gripen szerződés éves törlesztő részlete beleszámít az ígért GDP 2%-osra emelt honvédelmi költségvetésbe? (2024-re vállalták, hogy teljesítik) Mert ha igen, akkor a svéd 2023 körül biztos adni fog egy ajánlatot. És akkor már csak Gipen E/F-et tud ajánlani. Más európai típust költségesebb lenne rendszeresíteni helyett.
     
    luperator and arcas like this.
  13. emel

    emel Well-Known Member

    2023 táján a svédek a jelenlegi Griffek maradvány-árára adhatnak ajánlatot ha meg akarjuk venni azokat a lízing lejártakor, vagy esetleg a további lízing-hosszabbításra. További új gépek ehhez képest még további plusz költséget jelentenének.
     
    svajcibeka likes this.
  14. rudi

    rudi Well-Known Member

    Vagy abból a 96 Gripen C/D ből párat amit a 60 E/F beszerzése után le akarnak állítani...
     
    gacsat, Masztiff, fishbed and 4 others like this.
  15. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Én is így gondoltam, de összekötve a kettőt. Nem tudom, hogy pl. mennyi új földi kiszolgáló eszköz kell az új Gripenekhez, de valószínűleg kevesebb, mint egy teljesen más típus rendszeresítéséhez. Ez is kedvezőbbé teheti az ajánlatot. Vagy esetleg a fel nem használt órák átvitele, pilótaképzésből ha marad nem felhasznált létszám, olcsóbb típusátképzés C/Dről E/F-re stb.

    Persze az is lehet, hogy Magyarország lesz az első külföldi megrendelője a török lopakodónak.
    Vagy ha az amerikaiak addig mindent kiépítenek az F-35 üzemeltetésére Kecskeméten, akkor vesznek azt.
    Vagy megvárják a típusváltással az új német-francia vagy orosz csodafegyvert. Majd az aktuális politikai helyzet eldönti, hová akarnak az ország vezetői akkor tartozni.
     
  16. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    Ár-érték arányban jobbak az amerikai tipusok.F16V,F35 érik meg legjobban a énzüket.Én titkon reménykedem egy T-X alappú "olcsó" könnyűvadász,amolan F5 utód megjelenésében,de nem úgy nézz ki,hogy lesz.Legvalószinübb a lizinghosszabbitás,vagy a maradványértéken megvétel-sajna valószin botrányossan magas áron.Esetleg használt C/D Gripenek,vagy talán használt F16,ha jöhet melléjük.
    kinai JF17 nég egy érdekes tipus.Nekünk elég lenne,de igazábol nemtudni,mennyibe is kerül,és megéri e az árát?És olitikailag is érdekes lépés lenne.
    Kfir block60 is egy olyan lehetőség,amit számba lehet venni.Márha elég olcsón adják.
    Igazábol nem látom azt a komoly hadseregfejlesztési vonalat kibontakozni.Nemlátom azokat az egymásraépülő átgondolt beszerzési rendszert,ami egy átgondolt hadseregfejlesztést jellemezne.
     
  17. arcas

    arcas Well-Known Member

    Értelmezhetetlen kijelentés, forrást :hadonaszos: mert ez igy gyenge:

    :D:D:D

    Még én sem teljesen, de messzemenően a leglátványosabban elindultak dolgok, sűrű évünk lesz, hála a kormány szemléletváltásának (bár nevezhessük úgy is hogy lejjebb már nem lehetett menni). Megnyiltak a pénzcsapok, majd meglátjuk mennyire ésszerűen használják fel. A Mi-24-esek és a kiképzőszázad gondolata elbizonytalanit, a szállitógépek, BREN-2 licensz, Airbus helikopterek viszont bizalomra adnak okot. ;)
     
  18. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    • Az F-16V esetén remeg a léc orosz szintű csapatlégvédelem ellen, sőt, még annál kevesebb ellen is.
    • Az F-35A USAF-nak ajánlott darabáron elmenne, de nézd meg a szlovák ajánlatot, még a minimál csomaggal sem lett annyira olcsó az F-16.
    • A könnyű vadászgép mániádról képtelen vagy leszokni, mint valami drog. Nem tűnik fel, hogy ezzel pontosan ellentétesek a fejlesztési trendek? Ha lenne, akkor sem lenne erre szükségünk.
    • Vegyük már észre, hogy még a hozzánk képest kőgazdag Hollandia vagy Belgium is egytípusos légierők lesznek az F-16-->F-35 váltás után, ahogy a svédeknél is az C/D --> E/F átmenetet követően.
    • Tehát mi a fenének akarsz F-16-ot Gripen mellé? Az egyetlen reális húzás azonos típus mennyiségének növelése. Számomra elképesztő, hogy mi a frászkarikáért akarsz állandóan új típusokat rendszeresíteni...
    • Kfir Block 60...?:confused::eek: Dél-Amerikába elég az, mert ott nincs fegyverkezési verseny, de azért ne az legyen már a cél, hogy hosszútávra cirka 50 éves gépeket állítsunk hadrendbe, amik aerodinamikailag 2 generációnyival korábbiak, mert lehidalok. Már, ha egyáltalán van még erre elég gép.
    • Érdekes, hogy hiányolod az egymásra épülést, amikor nálad sem jelenik meg és ötletszerű, felesleges dolgokról fantáziálsz folyamatosan. Mert, hogy a te javaslataid nincsenek átgondolva, az ziher...:confused:
     
    megazez, fishbed, fip7 and 4 others like this.
  19. Cifu

    Cifu Well-Known Member

    Szerinted a jelen helyzetben tovább bővíteni a légierőt az átgondolt beszerzés lenne? o_O:eek::confused:
    Páncélosok, személyi felszerelés, kézifegyverek, tüzérség, légvédelem, logisztika, drónok, kommunikáció.
    Ezek mind sokkal fontosabbak, mint az amúgy régiós tekintetben annyira nem rossz állapotú légierőnkre további jelentős összegeket fordítani.
     
    fishbed, fip7, arcas and 3 others like this.
  20. kelepisti

    kelepisti Well-Known Member

    A svéd AESA lokátor fejlesztés érdekes lenne C/D-nél, hiszen egyrészt a E-nél nem volt megoldható a "hazai" fejlesztés ezért is a Raven ES-05 lesz a Griff orrészében és nem Svéd radar. A Gripen szemináriumon stb. nekünk az ide is belinkelt PS-05Mk4 az újdonság, amely nemhivatalos forrásból összehozva nálunk is komoly képességnövekedést okozott. (az MS20 szoftver mellett nem írtak HW változtatást az első fázisban, a másodikban pedig az orrész minimális átépítésével (szerintem hűtéssel függ össze) lehet további upgrade. Az Raven ASEA nem fér a gép orrába, de hát több más (olasz, izraeli) AESA belefér, tehát akár a svédek is készíthetnek ilyet).
    További C/D gyártást viszont nem feltételezek, különösen azért, mert nincs két gyártósor, és jelenleg ninc Gripen C/D építés, csak az E protok gyártása. Amig az nincs sorozatgyártásra előkészítve, addig még van lehetőség C/D-re aztán már valószínűleg nem lesz.
    A C/D modernizálásban viszont sok ráció van, hiszen a gépekben jelentős üzemidő tartalék van, és lehetőség akár a lokátor, akár az avionika, akár a elektronikai harcrendszer modernizálására. Utóbbiak elsősorban az E-hez fejlesztett berendezésekkel, rendszerekkel lehetséges, de pld. van önvédelmi konténer is. A fegyverintegráció is bővülhet, hiszen robotrepülőgépeket és radarelhárító rakétákat is integrálnak a E-hez (svéd védelmi miniszétriumban program szinten fut a dolog) és ezeket valószínűleg az C/D-hez is lehet majd használni.
     
    Masztiff and fishbed like this.

Ezen oldal megosztása