Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
"Igyekeznek a légierő összes pilótájának lehetőséget adni arra, hogy kiutazzanak, hiszen Magyarországon nincs lehetőség éles bevetésen orosz repülőket igazoltatni, emellett többet is tudnak gyakorlatozni."
Ezt látja egy gripen vadászpilótája a Baltikum felett...
igen ez óriási teljesítmény. Az oroszok rendszeresen, szinte napi sűrűséggel repülnek a saját exklávéjukba, saját terület lévén gyakorlandó a szuverenitás okán a jogos államhatalmat - amint azt más országok is teszik - szomszéd államok engedélyének (légi, szárazföldi) híján természetesen a tenger felől közelítik meg, nemzetközi vizek felől. És mi pedig elfogunk (?) igazoltatunk (persze nem az, de ezt kommunikálják)
Annyit árulj el hogy egy G osztályú légtérben ugyan miért kéne bekapcsolniuk a transpondert és minek (kinek) kéne repülési tervet leadniuk?Csak a mihez tartás véget az állításod nem igaz: a készenléti gépeket csak akkor emelik a levegőbe, ha a három balti ország légterét
Ha csak a nemzetközi légtérben szabályosan közlekednének (ahogy leírod), akkor a készenléti gépek nem indulnának el...
- Transzpondert nem használó gép közelíti meg (katonai gépeknél is kötelező a használata békeidőben)
- Ha van is transpondere, de repülési tervet le nem adott gép lépi át
- Ha van is transzpondere és leadott repülési terve, de a belépéskor nem vette fel a kapcsolatot a helyi légi irányítással.
Annyit árulj el hogy egy G osztályú légtérben ugyan miért kéne bekapcsolniuk a transpondert és minek (kinek) kéne repülési tervet leadniuk?
Ehhez kvázi nem értek, de egy gyors kereséssel azt látom, hogy a G osztály az földközeli (ground layer) felfelé ameddig valami más layer vagy időjárási limit nincs (Zárt felhőzet?).Annyit árulj el hogy egy G osztályú légtérben ugyan miért kéne bekapcsolniuk a transpondert és minek (kinek) kéne repülési tervet leadniuk?
Azt hiszem te nem érted a kérdést..Szerintem olvasd el még egyszer, hogy mit írtam le.
Azt hiszem te nem érted a kérdést..
Amennyiben G osztályú (nem ellenőrzött) légtérben ( <FL180) maradnak nem kötelesek transpondert kapcsolni
A fölött - A osztály - elvileg kell transpordert használniuk, viszont katonai gépek lévén vannak kivételek. A rádiókapcsolatot viszont fenn kell tartaniuk az illetékes ATC vel
Mivel fingod sincs, hogy hol történtek az elfogások, szerintem ne feltételezzük már a NATO területi vezetéséről (ha jól tudom Németországban van, és ők küldik a gépeket), hogy nem tudja hol vannak a felügylete álló légtér határai.Azt hiszem te nem érted a kérdést..
Amennyiben G osztályú (nem ellenőrzött) légtérben ( <FL180) maradnak nem kötelesek transpondert kapcsolni
A fölött - A osztály - elvileg kell transpordert használniuk, viszont katonai gépek lévén vannak kivételek. A rádiókapcsolatot viszont fenn kell tartaniuk az illetékes ATC vel
Milyen légtérről beszélsz? Ahol az Orosz gépek repülnek az "A" osztályú FIR légtér. A FIR légtér jelentése "Flight Information Region" ahol az irányításnak technikai feladatai vannak. ICAO Article 3/a a FIR légterekről: “This Convention shall be applicable only to civil aircraft and shall not be applicable to state aircraft”Én pedig mit írtam? Hogy ha az adott balti légtérhatárhoz transzponder nélküli gép közeledik vagy egy transzponderes gép átlépi útvonalterv nélkül, vagy ha az átlépés után nem jelentkezik be, akkor emelik, emelhetik a levegőbe a készenléti gépeket.
Én pedig mit írtam? Hogy ha az adott balti légtérhatárhoz transzponder nélküli gép közeledik vagy egy transzponderes gép átlépi útvonalterv nélkül, vagy ha az átlépés után nem jelentkezik be, akkor emelik, emelhetik a levegőbe a készenléti gépeket.
Mikor volt olyan, hogy G osztályú nemzetközi légtérben haladó orosz gépre emeltek levegőbe készenléti gépet?
Milyen légtérről beszélsz? Ahol az Orosz gépek repülnek az "A" osztályú FIR légtér. A FIR légtér jelentése "Flight Information Region" ahol az irányításnak technikai feladatai vannak. ICAO Article 3/a a FIR légterekről: “This Convention shall be applicable only to civil aircraft and shall not be applicable to state aircraft”
Tehát 6 nm-en túl a FIR légtér NEM nemzeti légtér, tehát ha oda egy másik állam katonai repülőgépe berepül akkor az nem köteles se repülési tervet leadni, se transpordert kapcsolni. Ez nyilván kellemetlen az adott FIR ért felelős ATC nek, de ebben az esetben a felelősség sem az ővé.
Amúgy pontosan ez a probléma Grörög - Török viszonylatban az Égei tenger fölött ahol a FIR Görög irányítás alatt van. A Görögög rendszeresen emelnek vadászokat a nem együttműködő Török katonai gépekre. Jó hír viszont hogy oda nem kell mennünk Air Policyt adni...
Milyen légtérről beszélsz? Ahol az Orosz gépek repülnek az "A" osztályú FIR légtér. A FIR légtér jelentése "Flight Information Region" ahol az irányításnak technikai feladatai vannak. ICAO Article 3/a a FIR légterekről: “This Convention shall be applicable only to civil aircraft and shall not be applicable to state aircraft”
Tehát 6 nm-en túl a FIR légtér NEM nemzeti légtér, tehát ha oda egy másik állam katonai repülőgépe berepül akkor az nem köteles se repülési tervet leadni, se transpordert kapcsolni. Ez nyilván kellemetlen az adott FIR ért felelős ATC nek, de ebben az esetben a felelősség sem az ővé.
Amúgy pontosan ez a probléma Grörög - Török viszonylatban az Égei tenger fölött ahol a FIR Görög irányítás alatt van. A Görögög rendszeresen emelnek vadászokat a nem együttműködő Török katonai gépekre. Jó hír viszont hogy oda nem kell mennünk Air Policyt adni...
Már írták itt is, hogy az orosz katonai gépeken nincs transzponder. Illetve a légierők nagyon kevés esetben használják ads-bt.Transzpondert nem használó gép közelíti meg (katonai gépeknél is kötelező a használata békeidőben)
De nem lépte át.Ha van is transpondere, de repülési tervet le nem adott gép lépi át
A nemzetközi légtérben közlekedtek, saját reptérről sajátra, idegen ország lépterébe (és légiirányítás körzetébe) nem léptek be. A belépés a NATO által felügyelt balti államok légterébe orosz katonai gépek részére nem engedélyezett a kalinyingrádi átrepüléskor, éppen ezért repülnek nemzetköziben, kilép oroszból nemzetközibe, majd átrepülvén azt belép az exklávé parti vizei feletti, szintén orosz légtérbe.Ha van is transzpondere és leadott repülési terve, de a belépéskor nem vette fel a kapcsolatot a helyi légi irányítással.
Csak hogy egész világos legyek….A tengeri határ 12 tengeri mérföld, onnantól nemzetközi vizek, és légtér. Hogy mire riasztanak, azok valószínűleg a Cifu által leírtak, de nem tudjuk. Kevéssé valószínű, hogy a 12 mérföldes határt ennyiszer megsértenék.
Már írták itt is, hogy az orosz katonai gépeken nincs transzponder. Illetve a légierők nagyon kevés esetben használják ads-bt.
"Ugrik Csaba azt is elárulta: kedd délutánig az éles riasztásokkal együtt a Magyar Honvédség Gripenjeit május óta negyvenkét alkalommal riasztották. Az elfogott, azonosított repülőgépek között voltak An–12-es, An–26-os, Il–18-as, Il–38-as, Il–76-os, Tu–204 szállító- és felderítőgépek, valamint Szu–27-es, Szu–30-as és a legmodernebb, Szu–35-ös orosz vadászbombázók is. A legkülönlegesebb „trófeáknak” az A–50-es orosz légtérellenőrző (AWACS), valamint a Tu–160 szuperszonikus nehézbombázó elfogása és azonosítása bizonyult. Az elfogások kapcsán azt is hangsúlyozta, hogy azok minden esetben nemzetközi vizek felett történtek, a NATO légterét nem sértették meg az igazoltatott gépek."
(Arra azért kíváncsi volnék, hogy a NATO gépek mikor adnak át katonai reptervet az oroszoknak, akár nemzetközi légtérben való közlekedéskor.)
....
Mindenesetre a dolog több osztatban vizsgálható, nemzetbiztonsági, katonai, jogi szemszögből.
Konklúzióként az ismételten megállapítható, hogy az eltérő hatalmi szempontok miatt ekvivalens értelmezési keret nem fedezhető fel a kérdésben, és nagyon úgy tűnik, nem is lesz.
Így van, ebben egyetértünk. Ez egy elég debil farok méregetős játék aminek adott esetben megint egy civil utasgép issza meg a levét.Abban teljesen egyetértünk, hogy itt mindkét fél játssza a saját kis politikai / erőfitogtató játékait,