Nos,maradva a konkrétumoknál:
"A 2008-as lövészetről is maradt egy Sidewinder és ehhez vittünk még hetet. (Megjegyzés: Ezeket az éles rakétákat az egyes országok légterében éles fegyverrel történő repüléshez szükséges engedélyek birtokában, a Gripenek szárnyán vitték ki, megtakarítva ezzel egy An-26-os utat.) Egy gépen egy rakéta volt."
http://airbase.blog.hu/2013/07/07/tortenetek_a_pilotafulkebol
Egyébként akit tényleg érdekel a téma egy picit beleolvashatna a feni blogba, sok érdekesség lejön a fent taglalt témához...
"A gép mozgásán az indításkor szinte semmi nem érződik, csak a hssssss, és megy a rakéta. A rakétát először nem látni, de a Litening konténer képén ott volt. A konténert ezért is vittük ki, a kiértékeléshez. A szabály szerint, amikor elment a rakéta, egy jobb fordulóval kiválsz, hogy ne szaladj bele a törmelékbe. Nyolc főből ketten telitalálatot értek el, a többi rakéta 2-3 méter közelségben robbant." -ami a rendszerísetett típus pontosságát illeti egy ilyen célra.
És a gépágyú:
"A gépágyú maximális javadalmazása 120 darab lőszer, kint 60-at lőttünk. A célnak megfelelő, acélmagvas lőszert a svédek adták."
Ami a kismagasságú repülést illet:
"Arra számítottam, hogy megmondják, merre lehet menni, de kaptam egy térképet azzal, hogy arra repülsz, amerre akarsz, de kerüld a falvakat, városokat, és ha egy repülőtér közelkörzetébe repülsz be, akkor rádiózz."-ez nálunk elképzelhetetlen
"Az éleslövészeten az oda-vissza úttal és a kismagasságú útvonallal együtt mindenki nagyjából 10 órát repült, egy-egy gépágyús lövészet 50 percet vett igénybe, a rakétás is gyorsan megvolt. A feladatokat két póttartállyal repültük..."
Joccakát