[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

Az még megoldható, mert GPS csak van, de a reptéri irányítótoronnyal csak beszélniük kell leszállás előtt, hanem ütközés lehet a vége.
 
A tévében azt mondták a gripenesek hogy volt mellérepülés, de az iraki pilóták nem válaszoltak a jelzéseikre.
 
Hogy legyen min vitatkozni...

A Titan1 (a 38-as Gripen) útvonala

http://www.flightradar24.com/2014-02-25/16:57/12x/TITAN1/2c7a137
 
UTC 16:48-kor lépi át a határt az iraki gép.
UTC 16:56-kor tűnik fel a Titan1 Cegléd körül.

Persze a flightradar nagyon sokszor mutat hülyeségeket pl. utasszállító gépeket rossz helyen.
 
A szlovak mig29es az egesz felvideken felzarkozva repult az iraki mellett. Majd hazank gripenjei, mire emeltek, addigra az iraki a Tiszat mar keresztezte. Aztan ugy "elfogtak" az irakit, hogy tulajdonkeppen utol sem ertek.

Csao
 
UTC 15:35-kor jelenik meg a radaron Düsseldorfnál.

UTC 16:12-kor éri el a cseh határt.

UTC 16:36-kor lép be Szlovákiába.

UTC 16:48-kor éri el a magyar határt.

UTC 17:03-kor lép be Romániába.

Németország felett: 37 perc.
Cseho. : 24 perc.
Szlovák: 12 perc.
Magyaro: 15 perc.


Ha felszállás után már nem rádiózott szerintem a németek már nem küldtek rá semmit, viszont valaki (NATO vagy német légi irányítás?) szólt a cseheknek, szlovákoknak, nekünk stb.


Kecskemét - Salgótarján légvonalban ~140 km. A gripennek ez ~9 perc.

Az ezerszer belinkelt videó szerint a riasztás után ~10 perccel száll fel a gripen.

https://www.youtube.com/watch?v=f8UEgBnqixY


Ha a flightradart nézzük, akkor 8 perccel az után hogy az iraki gép belépett az országba, a gripen a levegőben volt, azaz gyorsabbak voltak mint a videón.


Ha a Gripen már Salgótarjánnál várta az iraki gépet, akkor legalább 20 perccel korábban meg kellett kapni a riasztást hogy odaérjen. Akkor még valahol Csehország közepén járt az iraki gép.

Hasonló reakcióidőt feltételezve a többi országnál is, a németek már nem küldtek rá semmit, inkább szóltak a cseheknek. A szlovákokat pedig már akkor riasztani kellett, amikor az iraki gép elérte a cseh légteret.

A cseh-szlovák együttműködés hogy áll? A cseh gép kísérhette volna az iraki gépet a magyar határig? Vagy ez csak terv még?
 
A tévében azt mondták a gripenesek hogy volt mellérepülés, de az iraki pilóták nem válaszoltak a jelzéseikre.

Ha jól emlékszem a Tv2 Tényekben láttam a riportot. Érdemes megnézni hogy a gripen pilóta mit válaszolt arra a riporteri kérdésre hogy mennyire közelítették meg az iraki gépet.
 
sziasztok! nincs valami fejlemeny mk82/gbu-12 beszerzés terén? korábban többször felmerült itt elméleti síkon. amúgy forest vagyok csak ugrott a régi nickem. és képernyő billentyűzetről pötyögök.
 
<blockquote rel="Terminator">A tévében azt mondták a gripenesek hogy volt mellérepülés, de az iraki pilóták nem válaszoltak a jelzéseikre.

Ha jól emlékszem a Tv2 Tényekben láttam a riportot. Érdemes megnézni hogy a gripen pilóta mit válaszolt arra a riporteri kérdésre hogy mennyire közelítették meg az iraki gépet.</blockquote>

http://tv2.hu/musoraink/tenyek/145079_tenyek_teljes_adas_2014.02.26._szerda.html
16:55-től kezdődik a gripenes rész
 
Szép munka Terminator! Én nem hiszek a hivatalos maszkirovkának, fenntartásokkal kezelem a hasonló ügyeket már régóta. Ezt mondtam pár hete,elég necces így az elfogás... (kicsit morbid,de ha seggbe lettek volna lőve egy rakettával valszeg utána mindenki bejelentkezne.)
 
A pilóta azt mondta, hogy a szlovák határtól a románig kísérték a gépet, tehát végig vadászellenőrzés alatt állt.

Egyébként a videón 17:55-től mi az a sötét folt az álló Grpien orrának bal oldalán? Piszok, vagy festékkopás?
 
kicsit morbid,de ha seggbe lettek volna lőve egy rakettával valszeg utána mindenki bejelentkezne
az drága meg nem indokolt, de ha a gép elé a gépágyúval leadnának egy sorozatot (lehetőleg úgy, hogy a 10-20 km-rel arrébb becsapódó lövedékek ne irtsanak ki egy fél falut) az instant rádiójavításra ösztönözné a pilótákat.
 
A pilóta azt mondta, hogy a szlovák határtól a románig kísérték a gépet, tehát végig vadászellenőrzés alatt állt.

<i>Érdemes megnézni hogy a gripen pilóta mit válaszolt arra a riporteri kérdésre hogy mennyire közelítették meg az iraki gépet. </i>

Arra gondoltam hogy a pilóta nem tudta vagy akarta megmondani hogy mennyire közelítették meg az iraki gépet.
 
Hát én se értem, hogy lehet egy nemzetközi utasszállító személyzete ennyire sügér, amikor ezerkétszáz fölött még egy xaros helyi kisgépnek is kell rádiókapcsolat.
 
Ez amúgy nem azt jelenti, hogy az égvilágon semmit nem ér ez a légtérellenőrzés? Még egy utasszállító gép is azt csinál amit akar. Lehetett volna válogatni a módszerek közül, gépágyútűz a gép orra elé / leszállítani és kipakolni a teljes gépet átellenőrizve mindent és mindenkit (eltartott volna egy hétig az utasok és a légitársaság nagy örömére) / bevonatni a pilóta engedélyét / kifizettetni a Gripenek óradíját / kitiltani a légitársaság gépeit a magyar légtérből egy fél évre, stb.
 
joker: Ezt már én is kérdeztem, viszont azt tudom,hogy régen alapszabály volt,hogy utasszállítóra nem lőnek.

A pilótát viszont és tudjátok mire húztam volna, ha 1 légitársaságnál 3x megismétlődik, akkor bírság vagy kitiltás..
 
A riport végén : " A gép végül elhagyta az ország légterét." Az lett volna szép ha maradt volna :DDD
 
Nem a gépre kellett volna lőni, hanem eléje, mint figyelmeztető lövés. A legjobb megoldás még mindig az lett volna, ha leszállítják, kipakolják a gépet, kihallgatják és átkutatják az összes utast, átvizsgálják a teljes rakományt, egy jó hét alatt meglett volna. Aztán a végén rákenhették volna az egészet a légi társaaságra, hogy az ők hibájuk volt és útjukra engedik az utasokat.
 
joker: Azért az utasoknak is van joga, kihallgatás után nem igazán csinálhatnál velük semmit, vagy a "szökés,elrejtőzés veszélye" igazán hülye indok lenne. A pilótát talán kényszerintézkedés alá vonhatnák, de mi van ha kiderül,hogy a rádió halt meg? Szerintem a földön felesleges galiba lett volna, maximum akkor ha alapos gyanúd lenne, vagy az nkh megszabja,hogy csak folyamatosan működő repülőgép tartózkodhat a légtérben. De valószínű akkor is a legközelebb eső reptérre kellene leszállni. (Ami ha nem Bp akkor bukó van)