[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
21 075
33 736
113
Az még megoldható, mert GPS csak van, de a reptéri irányítótoronnyal csak beszélniük kell leszállás előtt, hanem ütközés lehet a vége.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
47 410
90 927
113
A tévében azt mondták a gripenesek hogy volt mellérepülés, de az iraki pilóták nem válaszoltak a jelzéseikre.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
47 410
90 927
113
Hogy legyen min vitatkozni...

A Titan1 (a 38-as Gripen) útvonala

http://www.flightradar24.com/2014-02-25/16:57/12x/TITAN1/2c7a137
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
47 410
90 927
113
UTC 16:48-kor lépi át a határt az iraki gép.
UTC 16:56-kor tűnik fel a Titan1 Cegléd körül.

Persze a flightradar nagyon sokszor mutat hülyeségeket pl. utasszállító gépeket rossz helyen.
 

pennybabe

New Member
2014. február 26.
1
0
1
A szlovak mig29es az egesz felvideken felzarkozva repult az iraki mellett. Majd hazank gripenjei, mire emeltek, addigra az iraki a Tiszat mar keresztezte. Aztan ugy "elfogtak" az irakit, hogy tulajdonkeppen utol sem ertek.

Csao
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
47 410
90 927
113
UTC 15:35-kor jelenik meg a radaron Düsseldorfnál.

UTC 16:12-kor éri el a cseh határt.

UTC 16:36-kor lép be Szlovákiába.

UTC 16:48-kor éri el a magyar határt.

UTC 17:03-kor lép be Romániába.

Németország felett: 37 perc.
Cseho. : 24 perc.
Szlovák: 12 perc.
Magyaro: 15 perc.


Ha felszállás után már nem rádiózott szerintem a németek már nem küldtek rá semmit, viszont valaki (NATO vagy német légi irányítás?) szólt a cseheknek, szlovákoknak, nekünk stb.


Kecskemét - Salgótarján légvonalban ~140 km. A gripennek ez ~9 perc.

Az ezerszer belinkelt videó szerint a riasztás után ~10 perccel száll fel a gripen.

https://www.youtube.com/watch?v=f8UEgBnqixY


Ha a flightradart nézzük, akkor 8 perccel az után hogy az iraki gép belépett az országba, a gripen a levegőben volt, azaz gyorsabbak voltak mint a videón.


Ha a Gripen már Salgótarjánnál várta az iraki gépet, akkor legalább 20 perccel korábban meg kellett kapni a riasztást hogy odaérjen. Akkor még valahol Csehország közepén járt az iraki gép.

Hasonló reakcióidőt feltételezve a többi országnál is, a németek már nem küldtek rá semmit, inkább szóltak a cseheknek. A szlovákokat pedig már akkor riasztani kellett, amikor az iraki gép elérte a cseh légteret.

A cseh-szlovák együttműködés hogy áll? A cseh gép kísérhette volna az iraki gépet a magyar határig? Vagy ez csak terv még?
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
47 410
90 927
113
A tévében azt mondták a gripenesek hogy volt mellérepülés, de az iraki pilóták nem válaszoltak a jelzéseikre.

Ha jól emlékszem a Tv2 Tényekben láttam a riportot. Érdemes megnézni hogy a gripen pilóta mit válaszolt arra a riporteri kérdésre hogy mennyire közelítették meg az iraki gépet.
 

forest2

New Member
2013. november 18.
1
0
1
sziasztok! nincs valami fejlemeny mk82/gbu-12 beszerzés terén? korábban többször felmerült itt elméleti síkon. amúgy forest vagyok csak ugrott a régi nickem. és képernyő billentyűzetről pötyögök.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
21 075
33 736
113
<blockquote rel="Terminator">A tévében azt mondták a gripenesek hogy volt mellérepülés, de az iraki pilóták nem válaszoltak a jelzéseikre.

Ha jól emlékszem a Tv2 Tényekben láttam a riportot. Érdemes megnézni hogy a gripen pilóta mit válaszolt arra a riporteri kérdésre hogy mennyire közelítették meg az iraki gépet.</blockquote>

http://tv2.hu/musoraink/tenyek/145079_tenyek_teljes_adas_2014.02.26._szerda.html
16:55-től kezdődik a gripenes rész
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 260
113
Szép munka Terminator! Én nem hiszek a hivatalos maszkirovkának, fenntartásokkal kezelem a hasonló ügyeket már régóta. Ezt mondtam pár hete,elég necces így az elfogás... (kicsit morbid,de ha seggbe lettek volna lőve egy rakettával valszeg utána mindenki bejelentkezne.)
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
9 047
20 525
113
A pilóta azt mondta, hogy a szlovák határtól a románig kísérték a gépet, tehát végig vadászellenőrzés alatt állt.

Egyébként a videón 17:55-től mi az a sötét folt az álló Grpien orrának bal oldalán? Piszok, vagy festékkopás?
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
21 075
33 736
113
kicsit morbid,de ha seggbe lettek volna lőve egy rakettával valszeg utána mindenki bejelentkezne
az drága meg nem indokolt, de ha a gép elé a gépágyúval leadnának egy sorozatot (lehetőleg úgy, hogy a 10-20 km-rel arrébb becsapódó lövedékek ne irtsanak ki egy fél falut) az instant rádiójavításra ösztönözné a pilótákat.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
47 410
90 927
113
A pilóta azt mondta, hogy a szlovák határtól a románig kísérték a gépet, tehát végig vadászellenőrzés alatt állt.

<i>Érdemes megnézni hogy a gripen pilóta mit válaszolt arra a riporteri kérdésre hogy mennyire közelítették meg az iraki gépet. </i>

Arra gondoltam hogy a pilóta nem tudta vagy akarta megmondani hogy mennyire közelítették meg az iraki gépet.
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 140
4 999
113
Hát én se értem, hogy lehet egy nemzetközi utasszállító személyzete ennyire sügér, amikor ezerkétszáz fölött még egy xaros helyi kisgépnek is kell rádiókapcsolat.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
21 075
33 736
113
Ez amúgy nem azt jelenti, hogy az égvilágon semmit nem ér ez a légtérellenőrzés? Még egy utasszállító gép is azt csinál amit akar. Lehetett volna válogatni a módszerek közül, gépágyútűz a gép orra elé / leszállítani és kipakolni a teljes gépet átellenőrizve mindent és mindenkit (eltartott volna egy hétig az utasok és a légitársaság nagy örömére) / bevonatni a pilóta engedélyét / kifizettetni a Gripenek óradíját / kitiltani a légitársaság gépeit a magyar légtérből egy fél évre, stb.
 

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 655
979
113
joker: Ezt már én is kérdeztem, viszont azt tudom,hogy régen alapszabály volt,hogy utasszállítóra nem lőnek.

A pilótát viszont és tudjátok mire húztam volna, ha 1 légitársaságnál 3x megismétlődik, akkor bírság vagy kitiltás..
 

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 655
979
113
A riport végén : " A gép végül elhagyta az ország légterét." Az lett volna szép ha maradt volna :DDD
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
21 075
33 736
113
Nem a gépre kellett volna lőni, hanem eléje, mint figyelmeztető lövés. A legjobb megoldás még mindig az lett volna, ha leszállítják, kipakolják a gépet, kihallgatják és átkutatják az összes utast, átvizsgálják a teljes rakományt, egy jó hét alatt meglett volna. Aztán a végén rákenhették volna az egészet a légi társaaságra, hogy az ők hibájuk volt és útjukra engedik az utasokat.
 

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 655
979
113
joker: Azért az utasoknak is van joga, kihallgatás után nem igazán csinálhatnál velük semmit, vagy a "szökés,elrejtőzés veszélye" igazán hülye indok lenne. A pilótát talán kényszerintézkedés alá vonhatnák, de mi van ha kiderül,hogy a rádió halt meg? Szerintem a földön felesleges galiba lett volna, maximum akkor ha alapos gyanúd lenne, vagy az nkh megszabja,hogy csak folyamatosan működő repülőgép tartózkodhat a légtérben. De valószínű akkor is a legközelebb eső reptérre kellene leszállni. (Ami ha nem Bp akkor bukó van)