[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 863
6 049
113

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 508
41 785
113
Mielőtt elkezdené mindenki verni a nyálát. Ha a litvánok azért, hogy őrizzük a légterület elviszik cuccot szívesen. Mi a tökömnek pazaroljuk a stratégiai tartalék repült óráinkat.
Ha egy adott évben marad C-17 kvótánk, akkor azt át lehet vinni a következő évre?
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
  • Tetszik
Reactions: Giskard

fitom

Well-Known Member
2020. szeptember 30.
2 981
5 302
113
Mielőtt elkezdené mindenki verni a nyálát. Ha a litvánok azért, hogy őrizzük a légterület elviszik cuccot szívesen. Mi a tökömnek pazaroljuk a stratégiai tartalék repült óráinkat.
Elviszik a cuccot szívesen??Milyen rendesek!Én most nagyon meghatódtam...! Kb. 1 millió dollár reptérhasználatot számítottam volna fel nekik...!
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 708
12 190
113
És persze arról sem szólnak a hírek, hogy egy litván C-27 Spartan is jött segíteni a kitelepülést, mert nincs megfelelő rámpás szállítógépünk...

Ennyit arról, hogy ha nem lenne (még nincs itt ugye) szállító kapacitásunk, hol lenne a prioritásban a nato-n belül a magyar hadsereg kisegítése.

Vazze, hozzájuk mentünk légteret védeni.
 

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 212
13 728
113
Vazze, hozzájuk mentünk légteret védeni.
Igen, de a tények tenyek maradnak meg nincsenek rámpas gépeink! Tudom jönnek, de csak a történelmi tények ismeretében (az 2.vh oroszorszagi visszavonulás, afgán visszavonulás mostanság) mindig megmutatja a nagy szövi öri barik hozzánk állását ilyen kellemetlen helyzetekben. Csak emiatt aggódunk többen és türelmetlenkedünk!
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 708
12 190
113
Igen, de a tények tenyek maradnak meg nincsenek rámpas gépeink! Tudom jönnek, de csak a történelmi tények ismeretében (az 2.vh oroszorszagi visszavonulás, afgán visszavonulás mostanság) mindig megmutatja a nagy szövi öri barik hozzánk állását ilyen kellemetlen helyzetekben. Csak emiatt aggódunk többen és türelmetlenkedünk!

Tény az, hogy hozzájuk mentünk.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 065
80 855
113
A késő délutáni órákban landolt a honvédség Airbus csapatszállító repülőgépe Siauliai légibázison, Litvániában: a balti légtérvédelmi feladatokat ellátó magyar kontingens első váltása hivatalosan augusztus elsején lép szolgálatba.

Miként támogatja a szállítószázad a magyar csapatot Litvániaban, erről számol be Torma Béla őrnagy, a kecskeméti repülőbázis megbízott szállítószázad parancsnoka.

Miben tudja támogatni a szállítószázad a kiutazó kontingenst? Hogyan készült rá a század?

A század állományában tevékenykedő Navigátorok segítettek elkészíteni a Gripenek kirepüléséhez szükséges diplomáciai engedélykérő nyomtatványokat és segítettek megtervezni a kirepülés útvonalát. Maga a Szállítórepülő század, a rendelkezésre álló szállító repülőgépekkel hajtja végre a BAP személyi állományának a ki- és hazatelepítését, valamint az időközben felmerülő bármilyen műszaki, logisztikai jellegű támogatást, után szállításokat.


A legutóbbi balti feladatok tapasztalatait fel tudja e a század használni most, vagy minden szállítási feladat új és más?

A század állománya folyamatosan gyűjti és megosztja egymással a repülési feladatok során szerzett tapasztalatokat, így a korábbi balti tapasztalatok is felhasználásra kerültek. Természetesen a változtatás lehetőségét az élet mindig fenntartja magának, de a jól kiképzett és tapasztalt személyzetek ezeket megfelelően tudják kezelni.


Lesz- e ügyeleti rendszer a szállító századnál erre a négy hónapra?

A Szállítórepülő századnál folyamatosan, a BAP-tól függetlenül is működik az Ügyletes Flight Manageri szolgálat, amit a Navigátoraink látnak el. Ezen kívül pedig a WOC, mint Bázis Hadműveleti Központ minden felmerülő igényt és problémát kell hogy tudjon kezelni.


Milyen az együttműködés a litván féllel?

Külön egyeztetést és kapcsolat tartást a század nem folytat a litván féllel, minden a szokásos módon és úton zajlik.


Szigorodott-e a nemzetközi helyzeteket figyelembe véve a katonákat szállító utak szervezése, végrehajtása?

Magyar- Litván viszonylatban nincs változás, minden a korábbi nemzetközi és diplomáciai előírások szerint történik.

"Megérkezett Litvániába, a Śiauliai repülőbázisra augusztus 3-án, szerda délután a fennmaradó állomány is: mindannyian a balti légtérvédelmi feladatokat (BAP) ellátó kontingens tagjai (24 fő). A velük kiegészült teljes BAP állomány így 79 fő. A négy hónapos misszió alatt a személyi állomány rotálása miatt közel 170 főt érint ez a kiemelt, nemzetközi feladat, melynek javát az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis állománya adja."
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 065
80 855
113
TETTREKÉSZEN: A Gripen készültségi géppár egyik vadászgépe, a litván támasztponton.

298104449_5549972065065546_519917904496754448_n.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 065
80 855
113

Az első hét forgalma (nem tudjuk, hogy ebből mennyi volt a magyar elfogás.)

2022.08.01. - 2022.08.07.

Augusztus 1-7-én a balti államokban a NATO légi rendfenntartó misszióját végző vadászgépek háromszor indultak a Balti-tenger feletti nemzetközi légtérben az Orosz Föderáció katonai repülőgépeinek elfogására, amelyek a nemzetközi repülési szabályok megsértésével repültek.

Augusztus 2-án a balti államokban légi rendfenntartó missziót végző NATO vadászrepülőgépek öt, az Orosz Föderáció szárazföldje felől a nemzetközi légtérbe és Kalinyingrád felé tartó Szu-27-es elfogására indultak. A fedélzeti jeladók nem működtek, a személyzet nem rendelkezett előre elkészített repülési tervvel, és nem tartották a rádiókapcsolatot a regionális légiforgalmi irányító központtal.

Augusztus 2-án a NATO vadászgépei elfogtak egy AN-26-os repülőgépet, amely az orosz szárazföldről a nemzetközi légtérbe és Kalinyingrád felé tartott. A fedélzeti válaszjeladója kikapcsolt állapotban volt, a személyzet nem rendelkezett előre elkészített repülési tervvel, de fenntartotta a rádiókapcsolatot.

Augusztus 4-én a NATO vadászrepülőgépei elfogtak egy SzU-30-ast, amely Kalinyingrádból a nemzetközi légtéren keresztül a szárazföldi Oroszországba repült, a fedélzeti válaszjeladója be volt kapcsolva, repülési terv nélkül, bár a rádiókapcsolatot fenntartotta.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 322
96 634
113
Az első hét forgalma (nem tudjuk, hogy ebből mennyi volt a magyar elfogás.)

2022.08.01. - 2022.08.07.

Augusztus 1-7-én a balti államokban a NATO légi rendfenntartó misszióját végző vadászgépek háromszor indultak a Balti-tenger feletti nemzetközi légtérben az Orosz Föderáció katonai repülőgépeinek elfogására, amelyek a nemzetközi repülési szabályok megsértésével repültek.

Augusztus 2-án a balti államokban légi rendfenntartó missziót végző NATO vadászrepülőgépek öt, az Orosz Föderáció szárazföldje felől a nemzetközi légtérbe és Kalinyingrád felé tartó Szu-27-es elfogására indultak. A fedélzeti jeladók nem működtek, a személyzet nem rendelkezett előre elkészített repülési tervvel, és nem tartották a rádiókapcsolatot a regionális légiforgalmi irányító központtal.

Augusztus 2-án a NATO vadászgépei elfogtak egy AN-26-os repülőgépet, amely az orosz szárazföldről a nemzetközi légtérbe és Kalinyingrád felé tartott. A fedélzeti válaszjeladója kikapcsolt állapotban volt, a személyzet nem rendelkezett előre elkészített repülési tervvel, de fenntartotta a rádiókapcsolatot.

Augusztus 4-én a NATO vadászrepülőgépei elfogtak egy SzU-30-ast, amely Kalinyingrádból a nemzetközi légtéren keresztül a szárazföldi Oroszországba repült, a fedélzeti válaszjeladója be volt kapcsolva, repülési terv nélkül, bár a rádiókapcsolatot fenntartotta.
Mi Litvániában allomásozunk, márpedig az van a kalinyingrádi körzethez a legközelebb.