<blockquote rel="GrGLy"><blockquote rel="antigonosz">Ezek szerint mindenből csak egy készlet van? 1 létra Kecskemétre pl, vagy egy szerszámos láda, és annyi? Ha 2 gép Taszárra települne, 4 Kunmadarasra, 2 meg valami autópálya szakaszra akkor megállna az élet? Földön ragadnának?
Függetlenül attól, hogy mennyire igaz, vagy nem, szerintem meg van a hazai, több helyszínes kitelepítéshez a készletmennyiség, pluszba még tartalék is, csak mivel a hazai légvédelem az elsődleges, ezért ezt nyilván nem fogják elvinni a Baltikumba. Ha ilyesmit szereznek be, akkor én ezt gondolnám oknak, mert egyébként az életben nem adnának rá pénzt.
Ne felejtsük el, hogy a Gripeneket hazai légvédelemre lízingeltük, nem missziós feladatokra, mint a haderő többi modernebb eszközét, ehhez mérten válogathatták össze anno a felszereléseket is.</blockquote>
Ok, tegyük fel hogy van itthon minden géphez minden, és nem akarják kivinni a Baltikumba. De akkor miért nem bérlik a felszerelést a svédektől vagy a csehektől? Határozott időre fix összegért.
</blockquote>
Nem biztos, hogy akár a cseheknek, akár a svédeknek van fölöslegben felszerelésük, és ha van is, nem az a céljuk, hogy velünk jótékonykodjanak (főleg a svédek, mikor el is adhatják jó pénzért).
Az autópályás üzemelésről meg csak annyit, hogy ha a gépek alkalmasak is erre, a szervezet és az autópálya akkor sem biztos hogy alkalmas.
Szervezet : van annyi műszaki szakszemélyzet, hogy szétszórva is képesek felszerelni a gépeket ismételt bevetésekre (pl. sárkány-hajtóműves, fegyveres szakág). Van annyi tankerkocsi, hogy szétszórva is képesek elég kerót adni az újratankolásokhoz? Hogyan szállítják ki a fegyverzetet a települési helyekre biztonságosan? Túl messzire nem is települhetnek, mert ugye a Griffek 5-10 perc alatt elég messzire eljutnak, de mikorra ér oda a földi részleg, ill. ha korábban elindulnak, akkor egy csomó cucc kell a bázison is, meg a fogadó helyen is, tehát dupla a szükséglet.
Autópálya : megvan-e a megfelelő felületi teherbírása a Griffek leszállásához (ne hivatkozzunk a nehéz kamionokra, azoknak "kicsit" több és nagyobb kerekei vannak, viszont csak vízszintes sebességvektoruk van, a Griffeknek kevesebb és kisebb a kerekük, leszállásnál viszont jókora függőleges sebességük is adódik)? Vannak-e elég hosszú egyenesei műtárgyak (hidak/felüljárók, áthidaló táblatartó traverzek) nélkül, vannak-e gép-állóhelynek alkalmas kialakítású és méretű területei stb.? Lehet még kérdezni egy párat szerintem.