[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

Én ezt elsőre úgy értelmezem, hogy a tavalyi 1650 óra oszlott el 24 pilóta között, de nincsenek sokan 14 géphez? Talán valószínűbb, hogy a rendszerbeállítás óta összesen 24 pilóta lett kiképezve a Gripenre, de vannak, akik már leszereltek azóta.
 
Szerintem messzemenő következtetéseket nehéz ebből a két-három számból levonni.

Az is lehet, hogy a 10 000 óra oszlik meg 24 pilóta között, de az is, hogy az 1650. Az is lehet, hogy összesen 24 pilóta volt tavaly, de mondjuk nem egyszerre, mert menet közben történtek személyi változások. Az is elképzelhető, hogy van mondjuk 8 pilóta, akik mostanában kerültek a típusra és csak 5-10 órát repültek, az 1650 óra nagyrészét meg a többi 16 pilóta repülte le.

Túl sok itt a kérdőjel, de legalább a pilótákra kaptunk egy számot.
 
http://ujnemzedek.hu/multimedia/897/VIDEO_Katonai_pilota_lennel_Ez_var_rad__.html
 
Faxa, még a végén 14 griff marad az egész környéknek. Ez aztán a demilitarizált övezet. A horvátok szvsz elfelejthetik a migeket.
 
Lassan elő kéne készíteni a következő 14 gripen beszerzését, lassan az összes szomszédunkat mi fogjuk "védeni"!
 
> lassan az összes szomszédunkat mi fogjuk "védeni"!

Saját magunktól :)

Ha a horvát légteret is mi védjük, akkor Szlovéniának a semleges Ausztria, a szövetséges olaszok és mi leszünk a szomszédjai.

Tudom csak légirendészet, azaz utasszállítógépkergetés, az meg nekünk nincs is.
 
Lassan elő kéne készíteni a következő 14 gripen beszerzését, lassan az összes szomszédunkat mi fogjuk "védeni"!

Még a mostani Gripen-"adag" sincs kifizetve ... Elég masszív gazdasági növekedés kéne ahhoz.
Bár Martonyi azt nyilatkozta, hogy 2016-ra 1,39 %-ra emelik a honvédelmi költségvetés arányszámát, szép dolog, de hiszem ha látom. Mármint a honvédség állapotán. Nyolc éve nálunk vannak a Griffek, de a kihasználtságuk messze nem éri el a lehetőségeik elvárható szintjét.
 
Szerintem ez nem rossz dolog. A Gripen flotta ugyan leterheltebb lenne, de sok tapasztalatot gyűjthetnek a pilótáink, diplomáciailag jó színben tünteti fel Magyarországot, és talán picit még a NATO szemében is felértékelődnék, hiszen egy-két éven belül lenne a szlovén légvédelem, a horvát, 2015-ben Balti légtérrendészet. Nem rossz teljesítmény egy légierőtől, ami csak 14 géppel és elenyésző költségvetéssel rendelkezik. (Persze, ha a dolgok így alakulnak)
 
Ehhez a horvát "mókához" kb Zadarba kellene kitelepülni, ha fizetnének is valamennyit a horvátok, mi pénzünk is lenne benne, még többet elvonva a HM többi területéről. Szóval én inkább drukkolok az ukrán gyárnak.

1,39% a mostani 0,7-ről?? :D
 
Az a 14 Gripen csak 12, mert a két kétüléses (ugyan teljes értékű harci gépek) mégsicsak kiképzésre vannak.
 
ms: Szlovéniához se kell kitelepülni. Riasztás amúgy ritkán van, a Gripen repóra pedig ki van fizetve. Ha tetszik nincs lényeges +költéség. Ellenben diplomáciailag ez egy jó pont.

ezt hirtelen nem hittem el, de tényleg. A szégyenletes 0.85%ra vágták (2010 1.14%, 2011-13 ~0.85%) 2014re 0.79%ra csökkentetteék a hm költségvetését. De lesz sok stadion.
 
A szégyenletes 0.85%ra vágták (2010 1.14%, 2011-13 ~0.85%) 2014re 0.79%ra csökkentetteék a hm költségvetését. De lesz sok stadion.

A költségvetési zárolás MINDEGYIK tárcát érintette, nemcsak a HM-ét. Az ok pedig egész egyszerűen prózai: volt egy 8,8 milliárd eurós (és szépen felélt) hitel, amelyet 2011-14 között kellett visszafizetnünk ...
A stadionok építésére szánt milliárdok arányaiban még mindig jóval kisebb tételt képeznek (nem beszélve arról, hogy ezek az építmények itt maradnak, nem egy bécsi bankszámlán landolnak) mint mondjuk a BKV-ból, autópályákból, Paksból vagy a honvédségtől évek alatt kisíbolt (tábornok-per) összegek ...

(...)
Azt írják, már tavaly dec. 31-ig át kellett volna adni öt Mig-21-est a horvátoknak, de ez nem történt meg. Tehát már a múlt évben késében voltak az ukránok.
A felújító odesszai gyár szerint a cseh CSL cég késik a navigációs berendezések telepítésével. Beraktak egy rendszert, de nem működött rendesen, így egy másikat fognak beszerelni. Elvileg ez a problema.
 
1. 1 Géppel készültséget adni??
2. Nem tudni,hogy mikorra fognak működni a navigációs rendszerek.
3. Ebből adódóan csak feltételezés, nem biztos,hogy mi fogjuk, sőt az sem biztos,hogy az olaszok. Lehet,hogy közösen, sőt szerintem ez a legvalószínűbb,mert akkor kitelepülés nélkül megoldható = alacsonyabb költségek, nagyobb erő marad itthon.
4. Szinte csak jól járhatunk vele,hiszen erősödik a baráti kapcsolat és a bizalom,ez soha sem lehet negatív. Erre még rá jön az,hogy fizetik a költségeket, vagy azoknak egy jelentős részét, ezért lényegében ingyen, vagy olcsó tapasztalatokat szerezhetnek a pilóták.

5. Látok egy olyan lehetőséget,hogy pár géppel kitelepülünk,egy horvát bázisra, mondjuk 1 vagy 2 géppárral és onnan koordinálnák Szlovénia és Horvátország légterének védelmét.


De szerintem a legvalószínűbb az ,hogy az országok keleti felét mi védjük a nyugatit meg az olaszok..
 
Tudjuk már hogy működik az alpha riasztás? Mert itt ugyanaz a probléma: mennyi idő alatt ér oda a gripen? És hogy hol kell észlelni a problémát (pl. nem rádiózik az utasszállító gép) ahhoz hogy a kecskeméti készültségnek rendeljék el a felszállást.