[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Status
Not open for further replies.

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 438
611
113
Ezek szerint mindenből csak egy készlet van? 1 létra Kecskemétre pl, vagy egy szerszámos láda, és annyi? Ha 2 gép Taszárra települne, 4 Kunmadarasra, 2 meg valami autópálya szakaszra akkor megállna az élet? Földön ragadnának?

Függetlenül attól, hogy mennyire igaz, vagy nem, szerintem meg van a hazai, több helyszínes kitelepítéshez a készletmennyiség, pluszba még tartalék is, csak mivel a hazai légvédelem az elsődleges, ezért ezt nyilván nem fogják elvinni a Baltikumba. Ha ilyesmit szereznek be, akkor én ezt gondolnám oknak, mert egyébként az életben nem adnának rá pénzt.

Ne felejtsük el, hogy a Gripeneket hazai légvédelemre lízingeltük, nem missziós feladatokra, mint a haderő többi modernebb eszközét, ehhez mérten válogathatták össze anno a felszereléseket is.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 783
65 154
113
<blockquote rel="antigonosz">Ezek szerint mindenből csak egy készlet van? 1 létra Kecskemétre pl, vagy egy szerszámos láda, és annyi? Ha 2 gép Taszárra települne, 4 Kunmadarasra, 2 meg valami autópálya szakaszra akkor megállna az élet? Földön ragadnának?

Függetlenül attól, hogy mennyire igaz, vagy nem, szerintem meg van a hazai, több helyszínes kitelepítéshez a készletmennyiség, pluszba még tartalék is, csak mivel a hazai légvédelem az elsődleges, ezért ezt nyilván nem fogják elvinni a Baltikumba. Ha ilyesmit szereznek be, akkor én ezt gondolnám oknak, mert egyébként az életben nem adnának rá pénzt.

Ne felejtsük el, hogy a Gripeneket hazai légvédelemre lízingeltük, nem missziós feladatokra, mint a haderő többi modernebb eszközét, ehhez mérten válogathatták össze anno a felszereléseket is.</blockquote>
Ok, tegyük fel hogy van itthon minden géphez minden, és nem akarják kivinni a Baltikumba. De akkor miért nem bérlik a felszerelést a svédektől vagy a csehektől? Határozott időre fix összegért.
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 438
611
113
<blockquote rel="GrGLy"><blockquote rel="antigonosz">Ezek szerint mindenből csak egy készlet van? 1 létra Kecskemétre pl, vagy egy szerszámos láda, és annyi? Ha 2 gép Taszárra települne, 4 Kunmadarasra, 2 meg valami autópálya szakaszra akkor megállna az élet? Földön ragadnának?

Függetlenül attól, hogy mennyire igaz, vagy nem, szerintem meg van a hazai, több helyszínes kitelepítéshez a készletmennyiség, pluszba még tartalék is, csak mivel a hazai légvédelem az elsődleges, ezért ezt nyilván nem fogják elvinni a Baltikumba. Ha ilyesmit szereznek be, akkor én ezt gondolnám oknak, mert egyébként az életben nem adnának rá pénzt.

Ne felejtsük el, hogy a Gripeneket hazai légvédelemre lízingeltük, nem missziós feladatokra, mint a haderő többi modernebb eszközét, ehhez mérten válogathatták össze anno a felszereléseket is.</blockquote>
Ok, tegyük fel hogy van itthon minden géphez minden, és nem akarják kivinni a Baltikumba. De akkor miért nem bérlik a felszerelést a svédektől vagy a csehektől? Határozott időre fix összegért.
</blockquote>

Lehet, hogy a hosszú távú tervek között szerepel a Gripenek állandó missziós alkalmazása. Vagy esetleg kaptak a Honvédség értelmesebb felében az alkalmon és a misszióra hivatkozva bemagyarázták odafönt, hogy ezt meg kell venni, adjanak pénzt.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
<blockquote rel="GrGLy"><blockquote rel="antigonosz">Ezek szerint mindenből csak egy készlet van? 1 létra Kecskemétre pl, vagy egy szerszámos láda, és annyi? Ha 2 gép Taszárra települne, 4 Kunmadarasra, 2 meg valami autópálya szakaszra akkor megállna az élet? Földön ragadnának?

Függetlenül attól, hogy mennyire igaz, vagy nem, szerintem meg van a hazai, több helyszínes kitelepítéshez a készletmennyiség, pluszba még tartalék is, csak mivel a hazai légvédelem az elsődleges, ezért ezt nyilván nem fogják elvinni a Baltikumba. Ha ilyesmit szereznek be, akkor én ezt gondolnám oknak, mert egyébként az életben nem adnának rá pénzt.

Ne felejtsük el, hogy a Gripeneket hazai légvédelemre lízingeltük, nem missziós feladatokra, mint a haderő többi modernebb eszközét, ehhez mérten válogathatták össze anno a felszereléseket is.</blockquote>
Ok, tegyük fel hogy van itthon minden géphez minden, és nem akarják kivinni a Baltikumba. De akkor miért nem bérlik a felszerelést a svédektől vagy a csehektől? Határozott időre fix összegért.
</blockquote>

Nem biztos, hogy akár a cseheknek, akár a svédeknek van fölöslegben felszerelésük, és ha van is, nem az a céljuk, hogy velünk jótékonykodjanak (főleg a svédek, mikor el is adhatják jó pénzért).
Az autópályás üzemelésről meg csak annyit, hogy ha a gépek alkalmasak is erre, a szervezet és az autópálya akkor sem biztos hogy alkalmas.
Szervezet : van annyi műszaki szakszemélyzet, hogy szétszórva is képesek felszerelni a gépeket ismételt bevetésekre (pl. sárkány-hajtóműves, fegyveres szakág). Van annyi tankerkocsi, hogy szétszórva is képesek elég kerót adni az újratankolásokhoz? Hogyan szállítják ki a fegyverzetet a települési helyekre biztonságosan? Túl messzire nem is települhetnek, mert ugye a Griffek 5-10 perc alatt elég messzire eljutnak, de mikorra ér oda a földi részleg, ill. ha korábban elindulnak, akkor egy csomó cucc kell a bázison is, meg a fogadó helyen is, tehát dupla a szükséglet.
Autópálya : megvan-e a megfelelő felületi teherbírása a Griffek leszállásához (ne hivatkozzunk a nehéz kamionokra, azoknak "kicsit" több és nagyobb kerekei vannak, viszont csak vízszintes sebességvektoruk van, a Griffeknek kevesebb és kisebb a kerekük, leszállásnál viszont jókora függőleges sebességük is adódik)? Vannak-e elég hosszú egyenesei műtárgyak (hidak/felüljárók, áthidaló táblatartó traverzek) nélkül, vannak-e gép-állóhelynek alkalmas kialakítású és méretű területei stb.? Lehet még kérdezni egy párat szerintem.
 

mohacsan

Member
2014. július 5.
201
0
16
Egyébként a légieronél egy gépre hány pilóta jut ?
Csakmert pl: az USAF gépeken oda van írva a gépre a pilóta neve/rangja mintha azzal a géppel csak o repulne...
Nálunk ez ,hogy van elosztva a 14 Griff ,hány szerencsés repulheti oket?
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Egyébként a légieronél egy gépre hány pilóta jut ?
Csakmert pl: az USAF gépeken oda van írva a gépre a pilóta neve/rangja mintha azzal a géppel csak o repulne...
Nálunk ez ,hogy van elosztva a 14 Griff ,hány szerencsés repulheti oket?

Jóval több a pilóta, mint a gép, más kérdés, hogy a pilóták közül kinek mire van kiképzése és jogosítása. Nincs olyan légierő a világon, ahol minden pilótának egyformán mindenre meglenne a kiképzése és a jogosítása, ez anyagi kérdés is. Ha vannak titkok egy légierőnél, akkor ezek a konkrét adatok is azok közé tartoznak. Eleve több pilóta kell, mint gép, hiszen a személyzetnek van szabadsága is, lehet beteg is, orvosi problémák miatt egyik percről a másikra kieshetnek a sorból (akár véglegesen is), a gépeknek viszont szükség szerint a hiányzók távollétében is repülni kell. A Gripen-topicban egyszer már elkezdtük gyűjtögetni az ismert pilótákat (olyan 1-2 éve), akkor emlékeim szerint kb. 20-ig jutottunk el.
Most látom, eddig az Ukrán topicban folytattunk a témáról ott erősen OFFTOPIC társalgást (ELNÉZÉST), jobb ha itt folytatjuk.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Nem a pilóta/pilóták neve van ott hanem a gép műszakiaé.

Nagyon sokszor ott van a gépeken a hajózószemélyzet neve is, a kabintető-kereten vagy a kabintető/szélvédő alatti részen baloldalt, jobboldalt vagy az orrfutó borítólemezén általában tényleg a műszakiaké is. Ott, ahol Lt., Capt., Maj., LtCol. -el kezdődik a név, az mindig a hajózószemélyzetet jelenti, a közvetlen üzemeltetők ugyanis nem tiszti rangban, hanem altiszti/tiszthelyettesi állományban vannak.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 931
73 369
113
http://legiero.blog.hu/2015/01/04/iden_eloszor_tankolnak_a_levegoben_a_pumafejes_magyar_gripenek
 

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 642
888
113
Oda-oda, de ha ez az ára, akkor írjon 2 kampányoldalt, csak menjen minden flottul.

Erre pedig annyit lehet mondani,hogy : na végre! De a bombákkal és a műszakiakkal mi van? Azokat is bedobták..
 
Status
Not open for further replies.