[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

Egyébként az röhelyes, hogy egy hadgyakorlaton pont nincs háló. Pont akkor ne legyen biztonsági felszerelés amikor a forgalom sokszorosa a megszokottnak. Pff..
 
Vajon mikorra várható eredmény?

Vagy majd 1 év múlva valamelyik ellenzéki megkérdezi a Nagy cirkuszban ,hogy kedves Hende úr mi is történt akkor ott.? Erre a válasz Halaszthatatlan közfeladat ellátása miatt nem tud válaszolni ezért majd a takarítónő válaszol:)
 
@Czulu
<i>"Épp azt próbálom ismertetni részedre, hogy ha választ is szeretnél akkor nem egy fórumon kell a kérdéseidet feltenni hanem az illetékeseknél. Ugyanis a kérdéseid nem általános jellegűek, hanem egy konkrét esettel kapcsolatosak, melyről információja a fórumozóknak valószínűleg nincs."</i>

Aham... No és te milyen válaszra számítasz tőlük? :)
 
1) Aki repül az általában nem a pénzért teszi. Főleg nem a vadászpilóták. Egyébként ez a földi személyzet egy részére is igaz.
...
Ha valaki ezt mondja akkor nekem mindig kinyílik a bicska a zsebemben. Oké, ha próbálok pozitív lenni akkor azt feltételezem, hogy azért nem részletezted mert mert off topic. Sajnos nem az.

Papp József főhadnagy nyilatkozta az indexnek:
...a technikai személyzet elvándorlása után már a Gripen-pilóták is inkább külföldi fapados légitársaságok felé kacsintgatnak, de Papp szerint ez túlzás.
„Persze, mindig lehetne több a fizetés, de szerintem aki most itt van, az azért van itt, mert azért dolgozott évekig, hogy ez összejöjjön neki, és amíg csak a személyes körülményei engedik, itt is marad.”

Mit takar ez a személyes körülmény? Tapasztalatom szerint az alábbiak egyike: Például örökölt valamennyit vagy saját vállalkozása van vagy a párja sokkal jobban keres. Vagy esetleg van egy beragadt hitele amit hónapról hónapra tud csak törleszteni stb. De ezzel nem szabadna visszaélni.

Az meg a másik, hogy - feltételezem - annyira nincsenek oda a műszakiak sem ezért a munkáért. Ez nem hétköznap nappal napi nyolc óra irodai munka. Éjjel nappal dolgoznak, nincs ünnepnap sem és az időjárás sem mindig kedvező. Élek a gyanúperrel, hogy a túlóra fogalmát is jól ismerik, de az meg csak arra jó, hogy papíron fel legyen töltve minden műszakra az állomány, és persze még nekik kell hálásnak lenni, hogy többet dolgozhatnak. Egyébként meg hatalmas lehúzása ez a dolgozóknak. Mindenki tudja. Mindegy mit nyilatkoznak a vezetők vagy a politikusok.
Ja és mindezek mellett olyan tárgyakkal kell dolgozniuk, aminek a műszaki részleteit teljesen soha meg nem ismerhetik, mégis azt várják el tőluk, hogy legyenek kreatívak és ne hibázzanak, mert minden annyit ér mint a súlya aranyban. Nonszensz.

Ha picit távolról benéz a hangárba akkor vajon mit láthat egy ilyen ember? Ott vannak a főnökei, akik nem képesek kiállni érte a politikusokkal szemben és persze parancsuralmi rendszer van. Ott vannak a pilóták akik ugyan nem csesztetik fölöslegesen, de szerintük neki valamilyen oknál fogva lényegében mégis csak jó ott dolgozni. Ott vannak a 4. gen. repülők (magyar pilóta jobbal már lehet, hogy nem is fog repülni.), amiket csak bérlünk és utasszállítók kergetésén kívül semmire se jók. (Ahogy a drónok fejlesztése halad, ez is már csak a légirendészet munkája lesz pár évtizeden belül.) Meg persze a kis számú fegyverzet, aminek a kódja obamánál van, így azok is csak drága díszek. Ó, majd' elfelejtettem: Hiszen ott van még a saját gyártású zárt acélszelvényekből hegesztett gurulós kis béka, tudjátok, amivel a rakétákat mozgatják. Mert ugye a svédek nagy kegyesen megengedték nekik, hogy elkészítsék és használják. Szinte már nekem kínos.
Oké, biztos vannak pozitív dolgok is: Egy jó társaságban dolgozni szinte felbecsülhetetlen. Meg hát ez is egy szakmai lépcsőfok. Van hogy nagyon szép idő van. :) Sőt, az a 250 ezer forint is jól jött amit azért kapnak, hogy újabb öt évre aláírjanak (Khmm...!) stb.

Ezek az emberek minimum angolul jól beszélnek és vagy diplomásak, vagy képesek nevetve elvégezni egy egyetemet. A munkaadók kapkodnak utánuk és gyakorlatilag lehetetlen olyan állást találniuk ahol kevesebbet keresnének. A globális piac is nyitott előttük és valódi karriert építhetnek. Például ezért is olyan nehéz ma műszaki vezetőket átcsábítani a politikai pályára, mert hát hülyék lennének anyagilag visszafele lépni. "Életpályamodell" - Ez a szokásos politikai ígérgetés mai kulcsszava. Röhej.

Sokszor hallottam már ahogy azt mondják: "Erre esküdött fel." "Nem a pénzért ment erre a pályára." (Honvédség, egészségügy, oktatás stb.) De ez egyszerűen nem igaz. Mindenki pénzért dolgozik és mindenki pénzből él. A helyes kifejezés az lenne, hogy nem a versenyszférában ,nem profitorientált vállalkozásnál képzelte el a jövőjét. De ebből még nem kellene azt deriválni, hogy megalázó fizetésért kell őket alkalmazni.

Mindenkinél eljön a pillanat amikor leesik neki, hogy mekkora csapdába került és egy idő után már nem lehet őket ígérgetéssel visszatartani. Egy nap leesik mindenkinek, hogy azért nem vállalhat (esetleg egynél több) gyermeket, mert az illetékesek ilyen megalázó fizetést szánnak neki. Ennyire értékelik, ennyire tartják. Na ilyenkor tartja fel a középső ujját és költözik el még a városból is...
 
@zeal: jól összefoglaltad.

<i>"Például ezért is olyan nehéz ma műszaki vezetőket átcsábítani a politikai pályára, mert hát hülyék lennének anyagilag visszafele lépni. " </i>-> azért abban nem vagyok biztos hogy anyagilag lenne ez visszalépés, inkább erkölcsileg.
 
Nem azt mondtam, hogy mindenki, hanem hogy egy részük. Nyilván aki a repülést szereti annak majdnem mindegy, hogy itthon vagy külföldön van rá lehetőség. Aki teheti (tehette) kiment olyan környezetbe ahol ugyanazért a munkáért az itteni életszínvonallal összehasonlíthatatlan helyzetben van. Persze ugyanakkor vannak azok, akik társadalmi/családi okok miatt maradnak. Ismerek pár embert aki kint él, az sem torta habbal.

Az, hogy a munkaerő nagy részét itthon nevetséges fizetésért foglalkoztatják, az meg nem csak a honvédségnél jellemző. Nézz körbe bármilyen közalkalmazotti területen, pl. a tanárok és orvosok fizetése elképesztően szánalmas.
 
Igen blaze, tudom. Bólogatok nagyokat. Meg örülök, hogy mások is átlátják a helyzetet.
 
<blockquote rel="blaze">Egyébként az röhelyes, hogy egy hadgyakorlaton pont nincs háló. Pont akkor ne legyen biztonsági felszerelés amikor a forgalom sokszorosa a megszokottnak. Pff..</blockquot

Nem a leszállás gyakorlására szervezték a gyakorlatot.
Mielőtt bárki különböző teóriákat oszt meg talán minimálisan utána nézhetne a dolgoknak. Én a wikit használom:
"Svédország területén a „BAS 90” néven ismert koncepciónak megfelelően nagyon sok olyan kisrepülőtér és kiszélesített útszakasz található, amely szükségrepülőtérként alkalmas négy-hat vadászrepülőgép üzemeltetésére, de az ilyen repülőtereken a kifutópályák viszonylag kicsik. A repülőgépet ezért úgy tervezték, hogy alkalmas legyen az ilyen helyeken történő üzemelésre, a berepülés során a kifutópályára egy 800*9 méteres téglalapot festettek, a gép ezen a területen belül szállt fel és le (a felszálláskor a nekifutás úthossza 400 m, leszállás után a kifutásé 500 m). A megerősített futómű kibírja a durva, kilebegtetés nélküli leszállásokat."

Kell még magyarázni?
 
@KissPista
<i>"Kell még magyarázni?"</i>

Biztos az én hibám, de nem értem, hogy kapcsolódik össze a véleményed azzal, amit Blaze írt.
Miért ne kellene majomháló, ha nem a leszállást gyarkolják? Ez egy biztonsági eszköz, ami jól jön olyan baleseteknél, mint pl. a mostani.
Ugyanez a másik részére is... Az tényleg szép, hogy elég kis pályán is könnyű letenni a Gripent, viszont ez nem vonatkozik az olyan meghibásodásból/pilótahibából eredő balesetekre, mint ami most is történt.
 
Jó, akkor az autóba se kell biztonsági öv a hétköznapi közlekedéshez, mert amikor reggel elindulsz a munkahelyre, akkor általában nem a frontális ütközést gyakorlod. Micsoda vaslogika..
 
Nem érdemes ezen filozni mert konkrétan ha hálóba mennek akkor is rommá törik.

"Szinte kizártnak tartom, hogy pilótahiba lett volna a baleset oka. Mint korábban írtam a végeredményhez olyan mértékű többlet sebesség kellett volna ami mellett még egy kis tapasztalattal rendelkező pilóta sem kísérelte volna meg a leszállást. "

A human error egy csodás dolog ennél sokkal extremebb dolgokat is képes összehozni. Mellesleg ez nem autó ahoz, hogy egyaltalán fékezzen, megfelelő hatékonysággal fékezzen/lassítson még jópár feltételnek adottnak kell lennie.
Tessék megnézni pár gripen leszállást. Ha ez megvan pár atsartolást / touch and got.
 
"Nem érdemes ezen filozni mert konkrétan ha hálóba mennek akkor is rommá törik."

Már megint... :) Akkor ezekszerint csak dísznek van ott?
 
Nem érdemes ezen filozni mert konkrétan ha hálóba mennek akkor is rommá törik.


A human error egy csodás dolog ennél sokkal extremebb dolgokat is képes összehozni. Mellesleg ez nem autó ahoz, hogy egyaltalán fékezzen, megfelelő hatékonysággal fékezzen/lassítson még jópár feltételnek adottnak kell lennie.
Tessék megnézni pár gripen leszállást. Ha ez megvan pár atsartolást / touch and got.

Ha hálóba futnak, akkor nem törik, hanem csak sérül, vagyis javítható marad.
A human error meg egy olyan csodás dolog, lehet, hogy nem is lett volna baj, ha bármelyik pilóta egyedül ül abban a Griffben, és lehet, hogy attól lett human error, hogy mindketten ott voltak, sőt, hárman is, kettőjük mellett ott vigyoroghatott a műszerfal egyik képernyőjén a VAK BIZALOM is a másikban, sőt, esetleg még a FŐNÖK MEGMONDTA faktor is. Majd kiderül (vagy már tudják is a kivizsgálók), csak az a nem biztos, hogy nyilvánosságra is hozzák.
 
11078217_914781221912536_8725529336663568348_n.jpg
 
Nem érdemes ezen filozni mert konkrétan ha hálóba mennek akkor is rommá törik.

"Szinte kizártnak tartom, hogy pilótahiba lett volna a baleset oka. Mint korábban írtam a végeredményhez olyan mértékű többlet sebesség kellett volna ami mellett még egy kis tapasztalattal rendelkező pilóta sem kísérelte volna meg a leszállást. "

A human error egy csodás dolog ennél sokkal extremebb dolgokat is képes összehozni. Mellesleg ez nem autó ahoz, hogy egyaltalán fékezzen, megfelelő hatékonysággal fékezzen/lassítson még jópár feltételnek adottnak kell lennie.
Tessék megnézni pár gripen leszállást. Ha ez megvan pár atsartolást / touch and got.

Nem érted a lényeget. Ahhoz, hogy 100 csomó vagy annál nagyobb többletsebességgel tegyék le a gépet az előírthoz képest gyakorlatilag az kell, hogy a személyzet ne legyen magánál. Egyszerűen ilyen hülyék nincsenek a világon.
 
Emlékeztem Gripenre fékezőhálóval.

http://htka.hu/2011/01/18/fekezohaloval-allitottak-meg-egy-gripent/

Ha jól látom, ez a gép végig fékezett....
De a magyar gép sebességénél...
 
http://civilhetes.net/velemeny/a-katonai-repules-erdekes-vagy-kulonleges-esemenyei-amirol-senki-sem-beszel-szivesen
 
Emlékeztem Gripenre fékezőhálóval.

http://htka.hu/2011/01/18/fekezohaloval-allitottak-meg-egy-gripent/

Ha jól látom, ez a gép végig fékezett....
De a magyar gép sebességénél...

Miből GONDOLOD, hogy végig fékezett, mert a szövegben erről egy szó sincs, és a fékagy sem füstöl/gőzölög a felmelegedéstől?