[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

altx

A USAF-nál is probléma pl a pilóták hiánya pedig ott ennyit fizetnek:
http://www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/legierok/pilotahiany_az_amerikai_legieronel/
 
menyivel tobb fizetest kaphat egy amcsi, francia brit izreaeli muszaki emberke a magyarhoz kepest?
ne a magyar fizetéseket hasonlítsuk a nyugati fizetésekhez, hanem az adott ország átlagkeresetéhez! Felesleges a nyugati bérekhez hasonlítani, abban minden ágazatban rosszabbak vagyunk.
 
altx

A USAF-nál is probléma pl a pilóták hiánya pedig ott ennyit fizetnek:
http://www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/legierok/pilotahiany_az_amerikai_legieronel/

Az a 60k $ sem olyan hú de nagy pénz az USA-ban ,ahhoz mérve ,hogy mekkora felelosség van az ember nyakán!

Oszehasonlításként egy rendortiszt a nagyobb városokba L.A,N.Y stb is kb ennyit visz haza és azért lenyegesen konnyebb dolga van!
 
"pilóták évi járadéka elérheti akár a 34,5 – 97,4 ezer dollárt is. Ez az összeg hozzáadódik az alap – 25 ezer dollár – bérhez, és így egy szerződéses pilóta éves fizetése elérheti az 59,5 – 122,4 ezer dollárt." idézet a jetfly cikkből.

Két kattintás után egy blogon 28417$ írnak 2014-es átlagfizetésre az USA-ban. A magyar átlagfizetés 2015-ben ( a KSH szerint!!!! ők szeretnek kreatívan adatot közölni!) 239300Ft.

Fejszámolás: USA közép 90000$/28417$ x 239300Ft = 757891Ft. Keres ennyit egy Gripen pilóta? Nem tudom, kérdezem! És az USA-ban ilyen feltételek mellett is kevés a pilóta...

Hülye hasonlat, de menj be egy Porsche Hungáriás szervízbe és kérdezd meg mennyi a rezsióradíj ha Skodát, VW-t, Audit, vagy Porschet szerelnek. A Bentleyről nem is akarok tudni. Ha drága a múszer, drága a javítás...
 
A repülés nem veleszületett tulajdonság, azt gyakorolni kell. Annál jobb egy pilóta, minél inkább ismeri a gépet, de ahhoz repülni kell, sokat, mondta Siklósi Zoltán.
https://www.youtube.com/watch?v=GMJuIyRJOE8
 
"pilóták évi járadéka elérheti akár a 34,5 – 97,4 ezer dollárt is. Ez az összeg hozzáadódik az alap – 25 ezer dollár – bérhez, és így egy szerződéses pilóta éves fizetése elérheti az 59,5 – 122,4 ezer dollárt." idézet a jetfly cikkből.

Két kattintás után egy blogon 28417$ írnak 2014-es átlagfizetésre az USA-ban. A magyar átlagfizetés 2015-ben ( a KSH szerint!!!! ők szeretnek kreatívan adatot közölni!) 239300Ft.

Fejszámolás: USA közép 90000$/28417$ x 239300Ft = 757891Ft. Keres ennyit egy Gripen pilóta? Nem tudom, kérdezem! És az USA-ban ilyen feltételek mellett is kevés a pilóta...

Hülye hasonlat, de menj be egy Porsche Hungáriás szervízbe és kérdezd meg mennyi a rezsióradíj ha Skodát, VW-t, Audit, vagy Porschet szerelnek. A Bentleyről nem is akarok tudni. Ha drága a múszer, drága a javítás...

Hát az a pár ember ,aki Mo.-n Bentley-vel jár az fizesse is ki szó nélkul az akár 40-50 ezer ft-os óradíjat!

Egy Gripen pilótának meg mire jut Suzuki?

De egyébként a régioban is oriási a kulombség cseh/lengyel o. -ba 2x ennyi a fizetése a vadászpilótaknak!
 
mohacsan

Havi átlag 500-ból úgy hogy lakhatásért sem kell fizetned meg kaját is kapsz annyit,hogy a nagy részét meg se bírod ennyi nem csak Szuzukira telik...
 
mohacsan

Havi átlag 500-ból úgy hogy lakhatásért sem kell fizetned meg kaját is kapsz annyit,hogy a nagy részét meg se bírod ennyi nem csak Szuzukira telik...

A fizetés elköltése csak addig jelenti a Suzuki/Mercedes/Porsche választási lehetőséget, amíg egyedülálló az ember. A Gripen-pilóták átlagéletkora viszont nem 22-25 év, lásd a most katapultált Kádár Sándor is két gyerekes családos, ott már nem műkszik a nőtlen-tiszti szálló (azt nem tudom, fizet-e a MH valami lakhatási/albérleti pénzt) . Van ott hova tenni a manit Merci nélkül is, ha lakást akar és a gyerekeket taníttatni akarja. És előbb-utóbb minden vadászpilótának katapultálás nélkül is el kell gondolkozni, hogy lehet-e vadászpilóta 65 éves nyugdíjas koráig (kizárt), vagy még IDŐBEN el kell neki menni a polgári légiforgalomba. Így vannak, akik már érdeklődnek az Airbus iránt, annak is botkormánya van....
 
Minden altisztnek és tisztnek jár a szolgálati lakás beosztástól függetlenül.
 
Szolgálati lakás? Mármint a nőtlen tiszti szálló? Mert szolgálati lakás annak klasszikus értelmében mint ami régen volt már nem jár. Helyette a lakáspénz van. A nőtlen tisztire meg nem vihetsz családot.
 
Szolgálati lakás? Mármint a nőtlen tiszti szálló? Mert szolgálati lakás annak klasszikus értelmében mint ami régen volt már nem jár. Helyette a lakáspénz van. A nőtlen tisztire meg nem vihetsz családot.

Bocsika!
Én másként tapasztalom, ha a gyerekem igazat mond.
 
Mért mit mond?
mohacsan

Havi átlag 500-ból úgy hogy lakhatásért sem kell fizetned meg kaját is kapsz annyit,hogy a nagy részét meg se bírod ennyi nem csak Szuzukira telik...

Hát nemtudom én ismerek egy helikopter pilótát(nem honvédség)
,aki 400-korul keres és családos,de csak egy kis SEAT-ja van ,ami van vagy 10 éves!

Tehát ha az ember családos az a 400-500 e ft se olyan nagy pénz.

A tiszti lakásokról meg egyéb plusszokrol nincs infóm...
 
krisss

Még van szolgálati lakás,az új HJT-vel szűnik meg és lesz helyette más.Nem csak nőtlen tiszti van.De a lakáspénz is annyi,hogy simán lehet belőle bérelni megfelelő albérletet azaz ugyan csak megoldott a lakhatás 0 forintból.
 
Jah bocs el vagyok tévedve akkor még :D
Bár nekünk már nagyrészt az újat részletezték bevonuláskor is, aztán inkább azt ismerem.
 
Na vajon ebből mi igaz, és ha igaz, akkor...:

Eltapsolta a Gripenek üzemeltetésére szánt pénzt a kormány?
Elünnepelt Gripenek címmel tett ki Facebook-bejegyzést Szekeres Imre volt honvédelmi miniszter, aki szerint a magyar légvédelem katasztrofális állapotba került az elmúlt években.
„Nem hivatalos információk szerint mintegy ezer órával kevesebbet repültek a Gripenekkel az ütemterv szerinti lehetőségekhez képest. Feltételezhető, hogy nagyon keveset repülnek a gripenesek, mert nincs elegendő üzemanyag, mert az erre tervezett pénzt a március 15. és egyéb állami ünnepségek rendezésére fordították. Így fordulhat elő, hogy meg nem erősített hírek szerint a balesetet szenvedett kétüléses gép első pilótája, a kecskeméti reptér parancsnoka idén eddig nyolc – megismétlem: nyolc! – órát repült” – írja.
http://nol.hu/belfold/eltapsolta-a-gripenek-uzemeltetesere-szant-penzt-a-kormany-1540547
 
Jó kérdés... Az, hogy sok szempontból gáz, ahogy a Gripenekkel -is- bánnak, azzal mindenki tisztában van.
Az, hogy "mennyi az az annyi", már más kérdés, plane, ha a "spicces" Szekeres mondja, aki azt sem tudja, hogy mennyi Mi-24-es áll jelenleg hadrendben. :)